abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2216763
Ik ken niet zoveel mensen die van metal houden. Maar het valt me wel op dat die mensen die ik ken, allemaal types zijn die duidelijk helemaal vol zitten met frustraties. Hele verlegen types, met een veel te laag zelfvertrouwen die zich op geen enkele manier durven te uiten. Sommigen zijn wel aardig hoor, maar wel ENORM gesloten.

Zou het kunnen dat die muziek vooral zulke mensen aantrekt? Omdat ze zich dan toch een beetje stoer kunnen voelen ofzo? Of omdat de enige manier waarop ze hun agressie kunnen uiten via die muziek is?

Ik weet niet of het toeval is...ik ken er namelijk maar drie, 1 meisje en 2 jongens. Maar die voldoen precies aan het beeld dat ik hierboven schetste.
En als ik dan naar BB kijk met die Ed, dat is precies zo'n type. Een ontzettende loser ook nog...zou het kunnen dat Ed deze muziek nodig heeft om zijn 'loserschap' te compenseren?

pi_2216798
Wil je vanuit je kennis van 3 mensen en eentje die je oppervlakkig van tv kent een psychologisch profiel aanmaken voor een complete subcultuur waarin je ook weer verschillende onderverdelingen hebt?
  zaterdag 17 november 2001 @ 21:20:08 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_2216807
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 21:19 schreef Seborik het volgende:
Wil je vanuit je kennis van 3 mensen en eentje die je oppervlakkig van tv kent een psychologisch profiel aanmaken voor een complete subcultuur waarin je ook weer verschillende onderverdelingen hebt?
Hij bedoelt gewoon "ja"

Geintjuh

Anyway: hij heeft natuurlijk gelijk. Je kunt nooit van een groep mensen zeggen dat ze allemaal hetzelfde zijn, zo ook niet met metalfans.

[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 17-11-2001 21:21]

pi_2216813
Ik zei al: misschien is het toeval

Wat denk jij dan?

zaterdag 17 november 2001 @ 21:20:55 #5
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_2216817
Ik weet zeker dat het toeval is
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_2216818
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 21:20 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hij bedoelt gewoon "ja"

lol

Nee, dat bedoelde ik eigenlijk niet.

pi_2216829
Het zijn echte mensen met oprechte gevoelens en uiteraard een eigen mening. Een afspiegeling van de muziek zul je bijna kunnen stellen.
Maar de metalscene is tegenwoordig zo versnipperd dat je ze nIet allemaal over een kam kunt scheren. Het valt me wel op dat de meeste metaltypes wel van een hoge opleiding genieten. Zou niet in de laatste plaats zijn om je ook wat hersens nodig hebt om sommige muziek te kunnen bevatten.
pi_2216899
De manier waarop je je stelling beargumenteerd getuigd van grote onwetendheid en domheid.
Vandaar dat je het misschien niet snapt? of wilt snappen?
  zaterdag 17 november 2001 @ 21:30:51 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_2216926
Extreme muziek als uitlaatklep voor opgekropte gevoelens. Het zou kunnen. Toch kun je ze niet allemaal contactgestoord noemen. Misschien wel ontevreden ergens over (en dat kan henzelf zijn)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_2216935
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 21:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het valt me wel op dat de meeste metaltypes wel van een hoge opleiding genieten.
Oooh, dus misschien komt het daardoor! Want mensen met een hoge opleiding zijn sociaal niet zo sterk, konden we al lezen in dit topic
pi_2216988
Zo.

Heb jij daar onderzoek naar gedaan? Heeft er iemand uberhaupt onderzoek naar gedaan? En waarom zouden politici,wetenschappers,advocaten,journalisten,architecten enz een slechte sociale omgang hebben?

Volgens mij kom je niet alleen niet in aanraking met 'alternative' mensen maar met mensen in het algemeen?

Ik zou als ik jou was eens uit je grot komen...

pi_2216995
Domme generalisatie. Ik voldoe absoluut niet aan een van jouw geschetste generaliseren en toch hou ik van metal. Ik denk dat er vaak wel naar metal wordt geluisterd als een soort positieve uitlaatklep voor al je negatieve energie. Bij black metal ervaar ik dat tenminste wel, daar kan ik al m'n agressie in kwijt. Maar dat heb ik eigenlijk ook bij technodj's dus die stelling klopt ook niet geheel.
Is it washable?
  zaterdag 17 november 2001 @ 21:41:54 #13
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2217027
<vul hier het obligate praatje over generaliseren en 'helemaal fout' enzo in. >

Ik denk dat je ook onderscheid hebt tussen mensen die metal luisteren en mensen die 'metal zijn'. Af en toe vind ik het wel lekkere muziek om een beetje af te reageren, maar ik ben er niet 24/7 mee bezig, daarvoor zijn er teveel andere muziekstijlen die ook mijn aandacht verdienen. In het echte metaljargon heet dat dan dat je niet 'true' bent.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2217033
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 21:41 schreef Zanderrr het volgende:
<vul hier het obligate praatje over generaliseren en 'helemaal fout' enzo in. >

Ik denk dat je ook onderscheid hebt tussen mensen die metal luisteren en mensen die 'metal zijn'. Af en toe vind ik het wel lekkere muziek om een beetje af te reageren, maar ik ben er niet 24/7 mee bezig, daarvoor zijn er teveel andere muziekstijlen die ook mijn aandacht verdienen. In het echte metaljargon heet dat dan dat je niet 'true' bent.

O nee, ik ben een ketter. . .
Is it washable?
pi_2217043
Ik geloof niet dat er nog veel metalers zijn die alleen naar 'metal' luisteren. Daarvoor hebben de meeste een te brede intresse voor de kunsten.
  zaterdag 17 november 2001 @ 21:46:04 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_2217066
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 21:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik geloof niet dat er nog veel metalers zijn die alleen naar 'metal' luisteren. Daarvoor hebben de meeste een te brede intresse voor de kunsten.
Bah, wat een slechte generalisatie. Heb je daar onderzoek naar gedaan? Zijn Wiskundigen, Advocaten en andere azijnpissers grote kunstliefhebbers?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_2217086
Nee, dat is een verkeerde interpretatie.

Mijn observatie van de gemiddelde metalfan (ken er uiteraard veel anders kun je er nooit iets zinnigs overzeggen) is dat ze vaak en een hoge opleiding hebben genoten en van andere kunstzinnige dingen houden.

goed lezen is belangrijk

pi_2217095
En mijn observatie van de gemiddelde metalfan is dat het over het algemeen nogal watjes zijn

Goed lezen he!

pi_2217124
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 21:31 schreef Beatrice het volgende:
Oooh, dus misschien komt het daardoor! Want mensen met een hoge opleiding zijn sociaal niet zo sterk, konden we al lezen in dit topic
Wat een dom gelul.....zoals Toffe_Ellende al zegt luistert de gemiddelde metalliefhebber naar veel meer muziek. Ik luister zelf naar symfonische rock, old school thrashmetal, blackmetal, doommetal, punkrock, (hard)trance en hardhouse, heb tevens een goede opleiding genoten en ben een hartstikke sociaal en open persoon......leg me nog eens uit dan
pi_2217150
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 21:31 schreef Beatrice het volgende:

[..]

En nog een topic vol met ongefundeerde conclusies.
pi_2217156
Ja.

je domheid kent geen grenzen... Beatrice

pi_2217164
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 21:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ja.

En dat is ook flauw.
pi_2217172
quote:
Op zaterdag 17 november 2001 21:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar dat komt omdat ik niet van metal hou! Want metallers hebben over het algemeen een hoge opleiding, en als je een hoge opleiding hebt ben je slim, en ik hou niet van metal dus ik ben niet slim!
pi_2217174
Okay, misschien wel maar ik vertoon geen papegaai-gedrag....
pi_2217179
volgens mij staan de meeste metalheads sociaal gezien wel sterk in hun schoenen zegmaar, als je zo'n softe meeloper bent ga je meestal naar die commerciele zooi zoals r&b en trance luisteren

mensen die muziek als uitlaatklep willen gebruiken luisteren meestal naar die gangster rap, black metal enzo is over het algemeen helemaal niet zo agressief, alleen mensen die het niet kennen ervaren het vaak zo

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')