Zou het kunnen dat die muziek vooral zulke mensen aantrekt? Omdat ze zich dan toch een beetje stoer kunnen voelen ofzo? Of omdat de enige manier waarop ze hun agressie kunnen uiten via die muziek is?
Ik weet niet of het toeval is...ik ken er namelijk maar drie, 1 meisje en 2 jongens. Maar die voldoen precies aan het beeld dat ik hierboven schetste.
En als ik dan naar BB kijk met die Ed, dat is precies zo'n type. Een ontzettende loser ook nog...zou het kunnen dat Ed deze muziek nodig heeft om zijn 'loserschap' te compenseren?
quote:Hij bedoelt gewoon "ja"
Op zaterdag 17 november 2001 21:19 schreef Seborik het volgende:
Wil je vanuit je kennis van 3 mensen en eentje die je oppervlakkig van tv kent een psychologisch profiel aanmaken voor een complete subcultuur waarin je ook weer verschillende onderverdelingen hebt?
Geintjuh
Anyway: hij heeft natuurlijk gelijk. Je kunt nooit van een groep mensen zeggen dat ze allemaal hetzelfde zijn, zo ook niet met metalfans.
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 17-11-2001 21:21]
quote:lol
Op zaterdag 17 november 2001 21:20 schreef Tijn het volgende:[..]
Hij bedoelt gewoon "ja"
Nee, dat bedoelde ik eigenlijk niet.
quote:Oooh, dus misschien komt het daardoor! Want mensen met een hoge opleiding zijn sociaal niet zo sterk, konden we al lezen in dit topic
Op zaterdag 17 november 2001 21:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het valt me wel op dat de meeste metaltypes wel van een hoge opleiding genieten.
Heb jij daar onderzoek naar gedaan? Heeft er iemand uberhaupt onderzoek naar gedaan? En waarom zouden politici,wetenschappers,advocaten,journalisten,architecten enz een slechte sociale omgang hebben?
Volgens mij kom je niet alleen niet in aanraking met 'alternative' mensen maar met mensen in het algemeen?
Ik zou als ik jou was eens uit je grot komen...
Ik denk dat je ook onderscheid hebt tussen mensen die metal luisteren en mensen die 'metal zijn'. Af en toe vind ik het wel lekkere muziek om een beetje af te reageren, maar ik ben er niet 24/7 mee bezig, daarvoor zijn er teveel andere muziekstijlen die ook mijn aandacht verdienen. In het echte metaljargon heet dat dan dat je niet 'true' bent.
quote:O nee, ik ben een ketter.
Op zaterdag 17 november 2001 21:41 schreef Zanderrr het volgende:
<vul hier het obligate praatje over generaliseren en 'helemaal fout' enzo in.>
Ik denk dat je ook onderscheid hebt tussen mensen die metal luisteren en mensen die 'metal zijn'. Af en toe vind ik het wel lekkere muziek om een beetje af te reageren, maar ik ben er niet 24/7 mee bezig, daarvoor zijn er teveel andere muziekstijlen die ook mijn aandacht verdienen. In het echte metaljargon heet dat dan dat je niet 'true' bent.
quote:Bah, wat een slechte generalisatie. Heb je daar onderzoek naar gedaan? Zijn Wiskundigen, Advocaten en andere azijnpissers grote kunstliefhebbers?
Op zaterdag 17 november 2001 21:43 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik geloof niet dat er nog veel metalers zijn die alleen naar 'metal' luisteren. Daarvoor hebben de meeste een te brede intresse voor de kunsten.
Mijn observatie van de gemiddelde metalfan (ken er uiteraard veel anders kun je er nooit iets zinnigs overzeggen) is dat ze vaak en een hoge opleiding hebben genoten en van andere kunstzinnige dingen houden.
goed lezen is belangrijk
Goed lezen he!
quote:Wat een dom gelul.....zoals Toffe_Ellende al zegt luistert de gemiddelde metalliefhebber
Op zaterdag 17 november 2001 21:31 schreef Beatrice het volgende:
Oooh, dus misschien komt het daardoor! Want mensen met een hoge opleiding zijn sociaal niet zo sterk, konden we al lezen in dit topic
quote:En nog een topic vol met ongefundeerde conclusies.
Op zaterdag 17 november 2001 21:31 schreef Beatrice het volgende:[..]
Oooh, dus misschien komt het daardoor! Want mensen met een hoge opleiding zijn sociaal niet zo sterk, konden we al lezen in dit topic
quote:En dat is ook flauw.
Op zaterdag 17 november 2001 21:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ja.je domheid kent geen grenzen... Beatrice
quote:Maar dat komt omdat ik niet van metal hou! Want metallers hebben over het algemeen een hoge opleiding, en als je een hoge opleiding hebt ben je slim, en ik hou niet van metal dus ik ben niet slim!
Op zaterdag 17 november 2001 21:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
je domheid kent geen grenzen... Beatrice
mensen die muziek als uitlaatklep willen gebruiken luisteren meestal naar die gangster rap, black metal enzo is over het algemeen helemaal niet zo agressief, alleen mensen die het niet kennen ervaren het vaak zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |