Dat laatste vind ik dus het ingewikkelde. Ik bedoe, bij een cd of boek hoef je meestal alleen op de uitvoering en de prijs te letten. Maar er zijn zoveel specs dat ik het niet meer kan volgen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:43 schreef PdeHoog het volgende:
Zoek op internet de specs opEn vergelijk die gewoon met elkaar
Het is bedoeld voor het maken van foto's in de natuur, vakantiefoto's en voor het binnenshuis en buitenshuis maken van macro-foto's van bloemen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:58 schreef Mauro het volgende:
Wat wil je met de camera doen?
Wil je snel een plaatje schieten? Of wil je uitgebreid gaan fotograferen en dus een boel instellingen kunnen doen?
Ook hoe een camera in de hand ligt is belangrijk. Het aantal pixels is niet het allerbelangrijkste in ieder geval.
Het gaat idd niet alleen om de hoeveelheden MP's, maar ook bijv. om de vertraging in de sluitersnelheid (shutterlag) etc. en vooral het bedieningsgemak en de diverse opties die een toestel heeft (manueel of alleen automatisch). Kijk dat na en ga dan naar de winkel om ze eens op je gemak uit te proberen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:00 schreef girllover het volgende:
Grappig dat je dat laatste zegt. Ik zag namelijk net dat de 7900 7.1 miljoen pixels heeft en de S3 (wat volgens mij een soort opvolger van de 7900 is) maar 6 miljoen.
Oké, bedankt, ik ga er nog eens naar kijken.quote:Op vrijdag 23 december 2005 23:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het gaat idd niet alleen om de hoeveelheden MP's, maar ook bijv. om de vertraging in de sluitersnelheid (shutterlag) etc. en vooral het bedieningsgemak en de diverse opties die een toestel heeft (manueel of alleen automatisch). Kijk dat na en ga dan naar de winkel om ze eens op je gemak uit te proberen.
Ik heb gekeken en probeer nu de 7900 http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_cp7900.asp en de S3 http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_cps3.asp met elkaar te vergelijken. Ik geloof dat de 7900 een hogere resolutie heeft, een snellere sluitertijd, een grotere zoom een meer intern geheugen. de S3 is wel weer lichter dan de 7900. Toch verbaast het me dat de 7900 beter lijkt te zijn terwijl de S3 de (of een van de) opvolgers van de 7900 is (volgens mij dan).quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:43 schreef Mauro het volgende:
Kijk ook eens op dpreview.com
deze is mischien makkelijker:quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:14 schreef girllover het volgende:
[..]
Ik heb gekeken en probeer nu de 7900 http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_cp7900.asp en de S3 http://www.dpreview.com/reviews/specs/Nikon/nikon_cps3.asp met elkaar te vergelijken. Ik geloof dat de 7900 een hogere resolutie heeft, een snellere sluitertijd, een grotere zoom een meer intern geheugen. de S3 is wel weer lichter dan de 7900. Toch verbaast het me dat de 7900 beter lijkt te zijn terwijl de S3 de (of een van de) opvolgers van de 7900 is (volgens mij dan).
Maar ik weet niet waarop ik nog meer moet letten, want ik heb er geen verstand van.
Da's waar. Die 7900 vind ik geloof ik iets duidelijker maar dan heb ik het idee dat ik een oud model koop. En ik vind die S3 er een stuk strakker uitzien (al vind ik die 7900 aan de andere kant meer op een camera lijken en er stoerder uitzien). Het menu van de 7900 is wel heel duidelijk vind ik.quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:21 schreef Mauro het volgende:
De 7900 is volgens mij iets meer camera dan de S3.
Ik weet ook maar weinig van die camera's af. Het enige dat ik je nog kan aanraden is dat je op je gevoel moet afgaan en ze daarom beide eens goed moet proberen in een winkel.
Gewoon het gevoel van de camera krijgen, hoe werkt het menu, hoe snel is ie, hoe zit het met de zoom (optisch en niet digitaal), kun je er makkelijk macrofoto's mee maken.
Op dat soort vragen kun je makkelijk een antwoord krijgen als je ze uitprobeert.
Bedankt. Hij is niet veel duurder (misschien zelfs goedkoper) en hij weegt 185 gr tegen 132 gr van de S3.quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:21 schreef PdeHoog het volgende:
De 7900 is beter
Je hebt een langere maximale sluitertijd, een kortere minimale sluitertijd, een lichtsterkere lens (aperture range), je kunt handmatig focussen, je interne flitser komt verder etc.
De vraag is alleen.....is-ie duurder en heel veel zwaarder en welke van de twee camera's vind je het lekkerst werken
de S3 komt bij mij niet echt over als een serieuze camera.. weinig mogelijkheden in de shuttertime, kleinste f-getal is 3, je kan niet handmatig focussen, etc.. bij de 7900 zit dat toch allemaal iets beterquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:00 schreef girllover het volgende:
[..]
Het is bedoeld voor het maken van foto's in de natuur, vakantiefoto's en voor het binnenshuis en buitenshuis maken van macro-foto's van bloemen.
Grappig dat je dat laatste zegt. Ik zag namelijk net dat de 7900 7.1 miljoen pixels heeft en de S3 (wat volgens mij een soort opvolger van de 7900 is) maar 6 miljoen.
Wat is een f-getal en wat betekent "aperture range"?quote:Op zaterdag 24 december 2005 11:36 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
de S3 komt bij mij niet echt over als een serieuze camera.. weinig mogelijkheden in de shuttertime, kleinste f-getal is 3, je kan niet handmatig focussen, etc.. bij de 7900 zit dat toch allemaal iets beter
ligt het trouwens aan mij, of hebben alle nikon compacts een nogal gelimiteerde aperture range?
Oké, bedankt voor de uitleg.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:23 schreef LoggedIn het volgende:
Wat is een f-getal(2) en wat betekent "aperture range"(1)?
(1)de grootte van je diafragma, dat bepaalt de (2)brandpunts afstand. Dit bepaalt de scherptediepte in je foto. Dit is (in de diepte) het stuk dat scherp op je foto verschijnt, ten opzichte van de focus
Daar zit wat in ja. Ik denk dat het dan toch maar de 7900 wordt. Of heeft de 7900 alweer een opvolger?quote:Vind jij het overigens niet vreemd dat de S3 wel een soort opvolger van de 7900 lijkt te zijn.
Volgens mij is het dat niet. Als ik naar de camera's kijk, heeft die S3 een hele andere bedoeling als de 7900.. De S3 is zon supercompacte camera met weinig functies, de 7900 is uitgebreider en minder compact (ik denk dat daar ook een wat betere lens op zit). De type-benaming is ook heel anders, dat geeft ook aan dat het niet echt een opvolger is.
Nee, inderdaad, da's net zoveel als een zak chips.quote:Ook de P2 is volgens mij een opvolger van de 7900, maar die is weer een stuk zwaarder.
De P2 lijkt mij eerder het kleine broertje van de P1Er staat trouwens dat de P2 185 gram is.. dat is niet echt "zwaar" hoor
Dat hij blijkbaar meer mogelijkheden heeft, dat eigenlijk iedereen hier aangeeft dat de 7900 beter is dan de S3 en vooral dat hij een optische viewer (heet dat zo, zo'n venster?) heeft.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:40 schreef LoggedIn het volgende:
wat is trouwens de reden dat je voor die nikon 7900 kiest?
ja, hij is beter als de S3. Maar waarom ga je kiezen tussen die 2?quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:47 schreef girllover het volgende:
[..]
Dat hij blijkbaar meer mogelijkheden heeft, dat eigenlijk iedereen hier aangeeft dat de 7900 beter is dan de S3 en vooral dat hij een optische viewer (heet dat zo, zo'n venster?) heeft.
Omdat het anders helemaal zo ingewikkeld wordt.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:52 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ja, hij is beter als de S3. Maar waarom ga je kiezen tussen die 2?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |