Heb zelf ook iets soortgelijks meegemaakt. Ik ging in de zomervakantie een paar daagjes weg met een goede vriendin van mij. Wij bleven dus logereren bij kennissen. Nu had ons mam van te voren die vrouw opgebeld, en gezegd dat ze persé wilde dat wij op aparte kamers sliepen. Daar wisten wij dus helemaal niets van. Pas vlak voordat wij gingen vertelde ons mam dat ze dat had afgesproken. Ze zei ook dat die vrouw dat fijner vond, dan konden zij 's nachts beter slapen. Nou, toen wij daar aan waren gekomen hadden we het erover met die mensen, en zij zeiden dat het hun *echt* niets uitmaakten. Of wij nu bij elkaar op kamer sliepen of niet of wat wij überhaupt deden, maakte hun echt niets uit. Dat betekend dus dat mijn moeder heeft gelogen. Ze heeft gezegd dat zij allebei dat fijner vonden, terwijl die vrouw het niets kon schelen. Ik ben daarover later nog heel erg kwaad geweest op ons mam. Ik bedoel, ze heeft gewoon gelogen tegen mij. We hebben daar op vakantie nog op aparte kamers moeten slapen, omdat dat dus moest van ons mam. En ja, als wij toch persé sex zouden willen ofzo (maar we zijn maar gewoon vrienden) dan hadden we dat toch makkelijk kunnen doen. Daar hadden we tijd zat voor. Die mensen gingen 's middags 'even' boodschappen doen.
![]()
Die bleven gewoon 3 uur weg ofzow. Hebben die tijd lekker op mijn bed tegen elkaar aan gelegen en door het dakraam naar buiten wolkjes zitten te bekijken.
![]()
Nja, een soortgelijk verhaal een maandje of 2 later. Ik werd door een vriendin van haar op msn zomaar uitgenodigd voor een feestje, waar je naderhand ook nog mocht blijven slapen. Verhouding was iets krom, een stuk of 8 meisjes, en 1 jongen (die daar met zijn vriendin was). Ik heb ontiegelijk lang gezeurd om daar 's nachts te mogen blijven, maar mijn ouders wilden persé niet dat ik daar bleef. Ze hadden mij daar heen gebracht (we zaten in een vakantiehuisje van haar ouders, die op dat moment niet verhuurd was
![]()
), en ik werd om 2 uur snachts weer opgehaald. Ik werd om 4/5 uur 's nachts weer wakker omdat ik thuis het ontiegelijk saai vond. Ik ben toen om 6 uur 's morgens maar weer terug gefietst, en ben daar tot half 1 's middags gebleven. Ons mam begrijpt volgens mij niet dat het daar gewoon gezellig is. Ons mam heeft volgens mij allemaal vage ideeën over orgies enzo.
Nuja, nu ben ik deze kerstvakantie met haar en nog 5 vriendinnen van haar naar de stad geweest. Iedereen bleef bij haar slapen. Ik dus weer gaan vragen aan ons mam, maar ik kreeg het weer niet voor elkaar. Ik heb dus echt een hele tijd nog lopen zeuren. Uiteindelijk mocht het dus wel, maar toen vond die vriendin van mij het toch weer niet zo een goed idee, omdat ze niet wist wat haar vriendinnen ervan vonden. Ik ga in ieder geval nog een keertje bij haar logeren zonder vriendinnen van haar erbij.
Deze zomervakantie willen wij weer een keer samen op vakantie, en dan zorgen we er wel voor dat we wel gewoon op een kamer gaan liggen. Je hoeft echt nie persé seks te hebben, wat sommige mensen wel denken. Ik bedoel, het is gewoon gezellig enzo. Enja, je kan altijd nog elkaar een beetje warm houden
![]()
.
Wat ik echt erg vind is de argumenten waarmee ons mam aankomt.
quote:
- Je weet nooit wat er gaat gebeuren op zo een moment. Je kan nu wel zeggen dat je geen sex wilt, maar op zo een moment denk je daar toch anders over.
- Je weet niet wat een ander wil, en je moet nooit dingen doen die je niet wilt. (Samengevat: doet dus maar niet op een kamer slapen)
Dan weet ons mam dus niets meer te zeggen, en dan kom ik met vele betere argumenten.
Het rare is ook dat haar ouders het wel goed vonden dat wij op een kamer sliepen. En ik ben een jongen, en ik mag dat juist weer niet.
![]()
Dat zeg ik niet om te discrimineren, maar om de een of andere reden zou je verwachten dat het anders om is. Misschien heeft het ook met een kwestie van vertrouwen te maken. Ik kan ook altijd moeilijk stoppen met computeren (zoals vandaag
![]()
), terwijl ik dan toch heb afgesproken met ons mam dat ik om 5 over half 12 af zou sluiten.
Tsjah, ik ga het er toch nog eens met mijn ouders over hebben en als ze zien dat het een keer goed gaat, dan mag het de volgende keer weer denk ik.
![]()
Enja, eens zullen ze toch moeten toegeven.