Zonde van die SL1200'squote:Op donderdag 22 december 2005 21:49 schreef Eraser127 het volgende:
Stijl: trance/techno/hardstyle/hardcore
Waar: eigen/vrienden feestjes
Gear: 2* Technics SL1200 MKII, Magnedine Mag-10 mixer
Draai momenteel niet veel, want ik heb de wondere wereld van de (analoge) synthesizers & producen ontdekt
kloptquote:Op donderdag 22 december 2005 22:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Vinyl draaien is toch veel leuker dan digitaal?
Je hoeft toch niet je hele collectie mee te nemen? En dan nog, één platentas/koffer is toch nog wel mee te zeulen?quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:27 schreef mrcool het volgende:
Vinyl is wel erg zwaar!
Een vriend van mij draait veel, en hoorde veel de vraag die jij stelt, wat, waar, hoe en wat kost het ed.quote:Zelf lijkt het me erg leuk om mee te beginnen als hobby, maar het is moeilijk om erachter te komen wat je wel en niet moet kopen, want er is zoveel verkrijgbaar.
Kijk hier hebben we wat aanquote:Op vrijdag 23 december 2005 17:32 schreef johnplayer het volgende:
[..]
Een vriend van mij draait veel, en hoorde veel de vraag die jij stelt, wat, waar, hoe en wat kost het ed.
Nu heeft hij een best wel goed lopende internetsite gemaakt met tutorials en revieuws.
ik zou zeggen neem er eens een kijkje
Oh dat is zeker wel te doen, wou alleen ff aangeven dat vinyl gewoon zwaar is!quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:30 schreef Molluck het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet je hele collectie mee te nemen? En dan nog, één platentas/koffer is toch nog wel mee te zeulen?
Hoe bedoel je zwaarder? Om ermee te draaien, of in gewicht?quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:27 schreef mrcool het volgende:
Vinyl is wel erg zwaar!
Gewicht.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoe bedoel je zwaarder? Om ermee te draaien, of in gewicht?
klopt.. verder ook omdat vinyl gewoon strak is.. oldscool.. beter dan cd..quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:56 schreef mrcool het volgende:
Ik zou zeggen vinyl, met als reden dat je de plaat kunt 'lezen'.
Jepquote:Op woensdag 28 december 2005 02:54 schreef behAARD het volgende:
het was dus toch Korsakoff??
Heb zelf de PS626i gehad van Gemini, na anderhalf jaar gebruik ging mijn crossfader naar de klote, en zo te zien heb jij dezelfde crossfader op die van jou zitten. Hoop dus voor je dat ie nog ff mee gaat. Heb nu een Gemini UMX-SE!quote:Op zaterdag 31 december 2005 17:59 schreef Nosh het volgende:
Gemini PS 540i mixer.
Ik scratch nu een paar jaar en mix een beetje Hip-Hop. Kwa beatmixen doe ik ook wel het een en ander, ik hou er van om van die die oude House klassiekers te draaien en wat Groove achtige muziek!quote:Op donderdag 22 december 2005 21:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zijn er mensen hier op fok die DJ zijn of dit thuis gewoon voor de hobby doen?
Welke stijlen draai je?
Waar draai je?
En welke apparatuur heb je?
Vinyl of CD?
Als je iemand in de OP wil hebben die weet hoe je moet mixen moet je denk ik Sasha of Digweed nemenquote:Op zaterdag 31 december 2005 18:02 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
JepDoe dan een foto van een Vince of een Promo die wel weten wat echte hardcore is en zeker Vince weet hoe je moet mixen
Sterk spul heb je, alleen die ipod daar rechts.. dat kan natuurlijk niet..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:47 schreef da_rippah het volgende:
Dit is mijn setup:
[afbeelding]
Bestaat uit 2 Synq XTRM-1 draaitafels met Stanton SK 505 elementen, en een Gemini UMX SE mixer. Ik draai vooralsnog alleen vinyl. Stijlen: vooral trance, house en een beetje techno. Maar ik heb ook hardstyle en hardcore platen
en het maakt echt geen ene kloot uit waar je mee begint. Met cd draaien is net zo leuk, het is gewoon anders. Het is maar waar je aan gewend bent. Maar de meeste mensen die met cd's draaien hebben tassen vol met nummers, en natuurlijk voor geen énkel nummer ook daadwerkelijk betaaldAls BREIN nou eens alle ski-hutjes en wannabe-discotheken afloopt
En Biggi, die turntables staan geloof ik ook in een platenzaak in Anrhem, ligt het nou aan mij of hebben die dingen TOTAAL geen koppel? Ze vallen al stil als je je vinger erop legt! (Bij wijze van dan....) Nu ben ik niet echt thuis in turntablism, maar is dit niet erg irritant?
Komt aardig in de buurt van mijn setje, ook 2x XTRM-1, maar dan met de Ortofon Concorde DJ-Squote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:47 schreef da_rippah het volgende:
Dit is mijn setup:
[afbeelding]
Bestaat uit 2 Synq XTRM-1 draaitafels met Stanton SK 505 elementen, en een Gemini UMX SE mixer. Ik draai vooralsnog alleen vinyl. Stijlen: vooral trance, house en een beetje techno. Maar ik heb ook hardstyle en hardcore platen
ze glimmen zo mooi..quote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:52 schreef mrcool het volgende:
[afbeelding]
2 x Reloop RP-4000 M3Ds
2 x Ortofon Concorde Pro
1 x Gemini UMX SE
1 x Stanton DJ Pro 2000
Dit alles online gekocht via New Line
Ben zeer tevreden over de service van die gasten! Ook wel interresant voor TS om eens op die site te gaan kijken, staan een hoop aanbiedingen op. Complete sets e.d. Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.
Draai zelf Drum 'n' Bass!
Hey,quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:47 schreef da_rippah het volgende:
En Biggi, die turntables staan geloof ik ook in een platenzaak in Anrhem, ligt het nou aan mij of hebben die dingen TOTAAL geen koppel? Ze vallen al stil als je je vinger erop legt! (Bij wijze van dan....) Nu ben ik niet echt thuis in turntablism, maar is dit niet erg irritant?
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:57 schreef da_rippah het volgende:
[..]
Als je iemand in de OP wil hebben die weet hoe je moet mixen moet je denk ik Sasha of Digweed nemenOf een willekeurige techno-dj.
Mooie mixer heb je daarquote:Op dinsdag 3 januari 2006 17:52 schreef mrcool het volgende:
[afbeelding]
2 x Reloop RP-4000 M3Ds
2 x Ortofon Concorde Pro
1 x Gemini UMX SE
1 x Stanton DJ Pro 2000
Dit alles online gekocht via New Line
Ben zeer tevreden over de service van die gasten! Ook wel interresant voor TS om eens op die site te gaan kijken, staan een hoop aanbiedingen op. Complete sets e.d. Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.
Draai zelf Drum 'n' Bass!
Ik vind dat Sasha veel beter kan mixen dan Vince, het zijn toch allebei DJ's? En muziekstijl heeft er ook niets mee te maken, zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:30 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Wat heeft muziek stijl te maken met het wel of niet kunnen mixen??
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:57 schreef da_rippah het volgende:
[..]
Als je iemand in de OP wil hebben die weet hoe je moet mixen moet je denk ik Sasha of Digweed nemenOf een willekeurige techno-dj.
En daarnaast vind ik Vince beter mixen, maar iedereen z'n eigen smaak tochquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:32 schreef da_rippah het volgende:
[..]
Ik vind dat Sasha veel beter kan mixen dan Vince, het zijn toch allebei DJ's? En muziekstijl heeft er ook niets mee te maken, zeg ik dat dan?
Omdat de DJ S stabiel is bij 2,5g en de DJ Pro 3,5G nodig heeft ongeveer, en ze maar 1 euro duurder waren, dus da's een makkelijke keus. Daarnaast klinken ze ook net wat beter.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:29 schreef da_rippah het volgende:
En veldmuis, waarom heb jij DJ S naalden en niet gewoon Pro S naalden? Ik heb op verschillende sites en fora gelezen dat je met Pro S naalden genoeg in huis hebt, als je 'gewoon' hifi-spul hebt staan. Of heb jij een andere reden?
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat techno een muzieksoort is waairn een DJ meer van zijn creativiteit kwijt kan. Je ziet bij techno immers veel vaker DJ's met meerdere decks tegelijk mixen, om het maar niet te hebben over Ableton en Final scratch, wat sommigen er ook nog bijdoen.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:34 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
[..]
En daarnaast vind ik Vince beter mixen, maar iedereen z'n eigen smaak toch
No offense, maar als ik zie hoe sommige dj's cue'en dan zou het inderdaad zo kunnen zijn dat een draaitafel stil komt te staan. Misschien druk je wel iets te erg hard op je plaat terwijl je cue'd?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:29 schreef da_rippah het volgende:
Biggi --> Ik weet het ook niet precies, misschien komt het ook doordat ik mijn eigen tafels gewend ben die extreem veel torque hebben, dat ik daardoor wat 'verwend' ben. Daarnaast denk ik dat die tafels ook geregeld door totale newbies mishandeld worden en dat ze na al die jaren onder de druk bezweken zijn....
draaitafel uit, plaat op je platter, je naald gewoon op je plaat neerzetten en dan tikkenquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:36 schreef da_rippah het volgende:
Biggi --> Hmm, ik moet zeggen dat dat me nog nooit opgevallen is. Mijn mixer slaat wel uit als ik op mijn TT's tik als er geen plaat op ligt, maar ik hoor dan nietsJa, of ik moet met mn oren in de speakers gaan hangen.
Haha, zo cue ik niet hoorquote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:39 schreef BIGGI het volgende:
[..]
No offense, maar als ik zie hoe sommige dj's cue'en dan zou het inderdaad zo kunnen zijn dat een draaitafel stil komt te staan. Misschien druk je wel iets te erg hard op je plaat terwijl je cue'd?
De bedoeling is dat je polsen soepel zijn tijdens de meeste scratches en dat alles een zekere "swing" heeft... je moet je spieren niet teveel aanspannen! (het is geen krachtsport)
Wat inderdaad ook kan, zoals ik ook zei, is dat ze gewoon keihard gemolt zijn door wat 12 jarige kids![]()
OF er liggen van die originele rubberen technics plattermatten op
Ik zal het eens proberen, als ik weer achter mn tafels sta.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 20:39 schreef BIGGI het volgende:
draaitafel uit, plaat op je platter, je naald gewoon op je plaat neerzetten en dan tikken
Woeeh! Traktor roeleert!!quote:Op woensdag 4 januari 2006 00:17 schreef teknomist het volgende:
Minimal/house met Traktor. Draaien doe ik alleen op privé-feestjes.s
Heb je ooit wel eens op een super-OEM tafel gedraaid?quote:Op woensdag 4 januari 2006 01:32 schreef a-child-in-chains het volgende:
Koop dan in 1x een sl-1200, en laat je niet gek maken door sterkere motor dan
een sl-dit en meer pitch dat.
sl-1200 mk2 volstaat nogsteeds, meer dan genoeg!
Ze zijn nogsteeds de beste werkpaarden die je maar kan bedenken.
Eensch.quote:Op woensdag 4 januari 2006 03:30 schreef da_rippah het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens op een super-OEM tafel gedraaid?
nop. super-OEM? ff kookeluh.quote:Op woensdag 4 januari 2006 03:30 schreef da_rippah het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens op een super-OEM tafel gedraaid?
Kijk eens naar de Synq XTRM-1, daar zijn nog vele varianten van waar ik de typenummertjes niet precies van ken. op aboutdj.nl staat een review van die bakken, erg uitgebreid!quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:31 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
nop. super-OEM? ff kookeluh.
Watis dat een cd-draaitafel??
Omdat meer dan 8 meestal niet gebruikt wordt, omdat het dan toch niet meer klinkt, en 7,5937892 ook zo stom was, denk ik?quote:Zowiezo blijft me nog een vaag iets bij over die 8% +_ pitch en dat dat cijfertje
'niet zomaar is gekozen'. toch?
Uhh.. Nee. Shit, Ik ben turntablist geweest en weet het niet meer precies.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:39 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Kijk eens naar de Synq XTRM-1, daar zijn nog vele varianten van waar ik de typenummertjes niet precies van ken. op aboutdj.nl staat een review van die bakken, erg uitgebreid!
[..]
Omdat meer dan 8 meestal niet gebruikt wordt, omdat het dan toch niet meer klinkt, en 7,5937892 ook zo stom was, denk ik?
Nummers die dezelfde bitrate hebben over elkaar heengooien heeft natuurlijk niets met beatmatchen te makenquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:34 schreef 2Mini het volgende:
Beatmatchen? Ik zoek gewoon nummers die dezelde bitrate hebben
En dan maar over elkaar gooien
Op feestjes zijn mensen toch te dronken dat ze het niet horen
Dat lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk? Dat het Panasonic spul is dus? Dat zouden ze nooit doen denk ik, aangezien deze draaitafels bij wijze van spreke de dood zouden kunnen betekenen voor de SL (wat niet gebeurd is, achteraf).quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:13 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik heb die super-OEM spul bekeken met die linkjes (bedankt nog).
Men, het moet toch niet gekker worden met draaitafels
Het is wel waar dat deze dingen meer bieden voor minder. En ik zie toch echt wat panasonic-
onderdelen op die draaitafels terrug (toonarm, pitch-knop, draaiplateau)
Gewoon kijken wat je nodig hebt, de Synq heeft als extra een lineuitgang, en de stanton is weer wat beter, qua demping, en qua optische uitgang (meen ik?)quote:Maar vanwege de prijs en de features als bonus worden de eertvolgende tafels
super-oems
ikweet alleen niet welke![]()
Maar wat ik begrijp is dus dat al die sakaraya (ofzo) oem's van binnen (motor, DD,quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:34 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk? Dat het Panasonic spul is dus? Dat zouden ze nooit doen denk ik, aangezien deze draaitafels bij wijze van spreke de dood zouden kunnen betekenen voor de SL (wat niet gebeurd is, achteraf).
En panasonic maakt daar toch een erg nette winst op, nogsteeds. De ontwikkelkosten hebben ze er al 25 jaar uit, bij wijze van spreke, en nogsteeds zijn die dingen echt reteduur.
[..]
Gewoon kijken wat je nodig hebt, de Synq heeft als extra een lineuitgang, en de stanton is weer wat beter, qua demping, en qua optische uitgang (meen ik?)
Als je de BST maar niet neemt, wel retegoedkoop, maar ook rete geen garantie.
Zekers een goede mixer ja! In de aanbieding op bij NewLine. Hiervoor had ik de ps626i maar die crossfader liet me in de steek!quote:
Yep! Ik quote even het rijtje van aboutdj:quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:49 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Maar wat ik begrijp is dus dat al die sakaraya (ofzo) oem's van binnen (motor, DD,
picth control, alles) precie shetzelfde zijn? Behalve voor de ombouw en eventuele extra features?
{AMDJ Is American DJ. }quote:Synq XTRM1/Omnitronic DD5250/Akiama DJ4000 Acura/AMDJ HTD4.5/Stanton STR8-150/ST150/Citronic PD45/Reloop RP6000MK5.
duhquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:58 schreef da_rippah het volgende:
[..]
Nummers die dezelfde bitrate hebben over elkaar heengooien heeft natuurlijk niets met beatmatchen te maken
Dat laatste vind ik niet echt een reden!quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:09 schreef da_rippah het volgende:
ik zou een Synq tafel nemen, die heeft ook een Line-out naast een Phono. Daarnaast krijg je er een Stanton 505 sk element bij
Thanks veldmuis.quote:
Ze hebben vanaf de fabriek een lichte speling erin inderdaad, iets wat de SL's niet hebben, daar is het in de fabriek al verwijderd. Elke draaitafel, behalve de SL, heeft over het algemeen wel wat speling, en da's echt niet zo een ramp, maar als je het kan laten verwijderen moet je het zeker doen, bij het cueen ligt de naald dan nog net wat stabieler in de groef, en da's best prettig. NewLine vraagt 5 euro per draaitafel om de speling te verwijderen, en da's op een bedrag van een 350-400 euro eigelijk niks. Gewoon doen is mijn advies!quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:32 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Thanks veldmuis.
Het verhaal is helemaal duidelijk. Ik zal ondanks dat eurotje of 3 à 400 toch nog een tijdlang
moeten gaan sparen.
Maar nu lees ik weer iets over speling bij de toonarm? In the oldskool-days,
als de toonarm speling gaf, moest je een 2e hands TT gewoon laten voor wat het was.
(maw. niet kopen dus)
Hoezo hebben die oem-dingen speling bij de toonarm? En dat kun je 'optioneel' laten weghalen?
Ik heb het zo gedaan:quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:06 schreef da_rippah het volgende:
Ik zit nog steeds te twijfelen welke elementen ik nou moet nemen: Ortofon Concorde Pro of Ortofon Concorde DJ S....
Concorde Pro: 9 euro goedkoper, mooier (imo), 'goed genoeg voor thuis'
Concorde DJ S: minder naalddruk (levert dat echt minder slijtage op?), betere geluidskwaliteit (hoor ik dat verschil wel op mijn UMX SE en hifi boxjes?), wel minder mooi (imo).
Lastig....
(ik ben trouwens van plan om ze hier te bestellen: http://www.dj-technik.de/(...)ipment/tqs/41_57_159 iemand ervaring met deze webshop?)
Alleen de naald? De DJ-S is bij NewLine, ik meen, 22 euro?quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:24 schreef da_rippah het volgende:
hey, das slimIk ga dan toch maar voor de concorde pro aanvankelijk. zon dj s naald kost iets van 34 euro, dat komt tegen die tijd dan wel
thanx veldmuis
Wow, bedankt! Ben zelf nu druk bezig (stapeltje platen is binnengekomenquote:Op woensdag 4 januari 2006 03:26 schreef da_rippah het volgende:
Zet 1 plaat veel sneller dan de andere, en werk dan langzaam met de pitchfader naar beneden (als in: laat de plaat langzamer lopen) totdat ze hetzelfde tempo hebben. Zo heb je vanaf het begin in de gaten welke plaat sneller is en welke langzamer.
Probeer goed te tellen, bijna elke danceplaat is opgebouwd uit segmenten van 32 beats. Als je platen inmixed op het verkeerde moment, lopen ze 'uit fase' en is het beatmatchen ook lastiger.
Wat ook erg handig kan zijn is 2 kopieën van dezelfde plaat proberen te matchen.
Voor als je een koptelefoon hebt: zet alleen je cue-kanaal op je koptelefoon en niet een mix van je cue en je master. Dit werkte (en werkt) voor mij het beste. Ervaring leert wel dat je soms met beide kanalen in je koptelefoon nóg preciezer kan matchen, en het is ook makkelijk als je dit kunt, omdat sommige locaties nou eenmaal geen, of hele slechte monitors zullen hebben.
Succes! En vooral, keep trying, op een dag doe je het alsof het fietsen is, geloof me
Kan zijn dat ze zoeken waar de eerste beat begint, je hebt platen met een ellendig lange intro, en da's bijna niet te mixen. Vooral strak leggen gaat 10x beter als je op beide platen lekker beats hebt. Het kan ook dat ze vluchtig aan het luisteren zijn of de plaat goed na de plaat die al draait past.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:12 schreef Nosh het volgende:
[..]
Nog een vraag, vaak zie je DJ's op feesten met de naald 'zoeken' naar een bepaald punt op de plaat, voordat ze hem erin gooien. Hoe (en waarom) doe je dat dan, zonder het element te beschadigen? (misschien zit ik wel mis, maarik bedoel dat je ze dan heel ingespannen ziet kijken naar de plaat, en dat ze dan voorzichtig schuiven met de naald ofzo. Beetje vaag uitgelegd, maar ja)
Mja, bedoelde meer dat het erzo uitziet, dan dat het echt daadwerkelijk voorzichtig gedaan wordt. Maar goed.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:23 schreef da_rippah het volgende:
Gewoon oppakken en ergens anders weer neerzetten, wat is daar zo voorzichtig aan? Je moet natuurlijk niet tegen de naald gaan duwen als hij nog in de groef ligt he!
Het spul kan best wat hebben hoor, zo'n naaldje drukt ook best hard op een plaat, en wordt loeiheet door de wrijving.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:36 schreef Nosh het volgende:
[..]
Mja, bedoelde meer dat het erzo uitziet, dan dat het echt daadwerkelijk voorzichtig gedaan wordt. Maar goed.
Wat een lekkertje!quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:49 schreef da_rippah het volgende:
Ik heb trouwens een leuke vervanger voor de openingspost:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
DJ Lucca![]()
Techno-DJ uit TsjechiëCarl Cox opende zijn feest (Carl Cox & Friends) met een plaat van haar!
ik ben dj als hobby en voor buiten de deurquote:Op donderdag 22 december 2005 21:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zijn er mensen hier op fok die DJ zijn of dit thuis gewoon voor de hobby doen?
Welke stijlen draai je?
Waar draai je?
En welke apparatuur heb je?
Vinyl of CD?
Dan ben je dus gewoon presentator?quote:Op maandag 9 januari 2006 12:01 schreef Originele_Naam het volgende:
Radiodj![]()
apparatuur laat ik over aan mijn technicus en regie
Je sig is een beetje outdatedquote:Op maandag 9 januari 2006 02:30 schreef Reind het volgende:
(verhaal)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |