Een argument dat door joden gebruikt zou worden lees ik daar nog steeds niet in grapjanus. Het is gewoon een analyse op het niveau van Kleutertje Luister, waarbij je de strekking van de woorden van die president niet los kunt zien van de bedoeling waarmee ze worden uitgesproken.quote:Op donderdag 22 december 2005 20:53 schreef TrenTs het volgende:
[..]
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat je er toch echt wat aan moet gaan doen.
Misschien dat dat in de rest van het artikel staat (je moet jezelf registreren om 't complete artikel (gratis) te kunnen lezen, maar daarvoor moet je je creditcardinfo opgeven, wat mij net iets te ver gaat).quote:Op donderdag 22 december 2005 21:23 schreef McCarthy het volgende:
toch maar eens een abbo op foreigns affairs nemen
interresante analyse. De auteur heeft het allemaal wel aardig door, als hij nou ook kan uitleggen waarom amerika irak binnegevallen is? Want laten we reeel zijn: dat ligt ook even iets gecompliceerder dan het lijkt.
serieus: ik kan alleen maar gokken: irak wilde olie in euros gaan verkopen?quote:Op donderdag 22 december 2005 21:28 schreef joshus_cat het volgende:
maar ik neem aan dat je vast al wel een idee over de werkelijke reden voor de invasie in irak had![]()
Wat is daar 't probleem mee?quote:Op donderdag 22 december 2005 21:30 schreef McCarthy het volgende:
serieus: ik kan alleen maar gokken: irak wilde olie in euros gaan verkopen?
Ik zal je maar lekker door laten babbelen met mensen die het wel direct met je eens zijn, ik denk dat dat prettiger is voor je. Veel plezier.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:28 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Een argument dat door joden gebruikt zou worden lees ik daar nog steeds niet in grapjanus. Het is gewoon een analyse op het niveau van Kleutertje Luister, waarbij je de strekking van de woorden van die president niet los kunt zien van de bedoeling waarmee ze worden uitgesproken.
Dat doe ik ook. Ik wil best een discussie aangaan met niet op deze manier.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:35 schreef McCarthy het volgende:
hou nou eens op met die vete
laten we het over iran hebben.
Zou dat met F-16's gaan?!?! Zou dat niet met langeafstandsraketten kunnen?quote:Op donderdag 22 december 2005 21:06 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet. Als Israel het idee heeft dat een Iraanse bom nabij is, dan gaan er een stel F16's op pad (hoewel, ik vraag me af wat 't bereik is van die dingen; als die sites tactisch aan de oostkant van iran zijn ondergebracht dan zou zoiets best nog wel eens een aardige klus kunnen worden).
[..]
Oh, aha, je bedoelde de aanval in 1981 op Osirak? Ik dacht dat je het had over Desert Storm in 1991. Maar Saddam was destijds ook al in oorlog met Iran, die kon zich niet zo veel permitteren. Iran staat wat dat betreft in een veel sterkere positie, want die weten heus wel dat Amerika hun echt niet zomaar zal aanvallen. Ik weet ook niet hoezeer Saddam destijds Israël openlijk provoceerde, zoals Iran dat nu doet.quote:Wat ik me van de 1e golfoorlog nog kon herinneren was dat de israel er toen min-of-meer voor uitkwam een kernmacht te zijn, en niet te beroerd zou zijn om kernwapens in te zetten mocht er een serieuze scud-aanval komen met een chemische/biologische lading. De gedachte die destijds leefde was dat of Saddam dat risico niet wilde nemen, of dat de chemische/biologische wapenprogramma's nog niet zover waren.
Mooi, opgetiefd staat netjesquote:Op donderdag 22 december 2005 21:33 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Ik zal je maar lekker door laten babbelen met mensen die het wel direct met je eens zijn, ik denk dat dat prettiger is voor je. Veel plezier.
Natuurlijk moest ik nog es kijken. Jij ligt echt ver, ver beneden mijn kontgat wat dit betreft.quote:Op donderdag 22 december 2005 21:48 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Mooi, opgetiefd staat netjes![]()
Het grappige is dat ik het deels wel met je eens ben, als het gaat over al te grote nadruk die bepaalde joodse kopstukken in Amerika, Europa en Israël op de holocaust leggen en de wijze waarop ze daarmee in feite de rest van de wereld in gijzeling houden omdat iedere discussie over Israëls politiek wordt lamgelegd.
Helaas zijn de bewoordingen die je kiest zo vreselijk tendentieus en simplistisch![]()
Flappie, ik zeg net zelf dat ik het in de kern juist met je eens benquote:Op donderdag 22 december 2005 22:02 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Natuurlijk moest ik nog es kijken. Jij ligt echt ver, ver beneden mijn kontgat wat dit betreft.Types als jij kunnen geen discussies aangaan, alleen maar constant zeggen dat de ander niet met argumenten aankomt, om vervolgens zelf "beledigend" te worden.
Ik zal je sputteringen verder met heel veel plezier lezen.![]()
Geen idee. D'r zullen vast wel fok!kers zijn die daar een mening over hebbenquote:Op donderdag 22 december 2005 21:44 schreef Soul79 het volgende:
Zou dat met F-16's gaan?!?! Zou dat niet met langeafstandsraketten kunnen?
Klopt.quote:Ik dacht dat je het had over Desert Storm in 1991.
Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_Iran_War duurde die oorlog maar tot '88. Maar 't kan best zijn dat 't Iraakse leger na 8 jaar wel redelijk murw was.quote:Maar Saddam was destijds ook al in oorlog met Iran, die kon zich niet zo veel permitteren.
Klopt, als was 't alleen maar omdat 't tweede grote oliehoudende land in 't middenoosten aanvallen en bezetten Echt Serieuze Problemen gaat geven.quote:Iran staat wat dat betreft in een veel sterkere positie, want die weten heus wel dat Amerika hun echt niet zomaar zal aanvallen.
Maar dat past dus prima in de geest van de quote uit de OP: jezelf dreigend opstellen in de hoop dat dat wisselgeld oplevert. Pure chantage, dus.quote:Het vreemde aan het geval Iran vind ik verder dat ik me afvraag hoezeer zijn bevolking hierachter staat. De laatste jaren hoorde je namelijk veel over de strijd in Iran tussen progressieve jongeren en een conservatieve geestelijke klasse. Hoe dat nu zit weet ik niet. Ook is het zo dat Iran in wezen weinig last heeft van Israël, itt tot de Palestijnen en Israëls buurlanden. Irans afkeer van Israël is altijd echt ideologisch geïnspireerd geweest. De afstand tussen de Arabische soennietische Palestijnen en de niet-Arabische shi'itische bevolking van Iran is toch wel erg groot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |