Ah oke bedankt, zal eens goed kijken zo P-style of ik die balkjes heb. Het moet zeg maar een soort breedbeeld idee geven alleen dan iets kleinere balkjes?quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:37 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hmmm... klinkt als overscan.Zoals het niet hoort dus.
[..]
"Beeldverbeteringstrucjes" zoals dynamic contrast moet je zoveel mogelijk vermijden en dus niet aanzetten. Deze grappen doen je beeld meer slecht dan goed. Zéker bij digitale bronnen als je dvd-spelers of consoles heb je dit niet nodig.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit de scherpte, helderheid enzo aangepastquote:Op vrijdag 23 december 2005 19:37 schreef Fillipe het volgende:
Kan je jouw instellingen doorgeven zoals de: scherpte, helderheid, contrast e.d. Jij hebt toch ook een samsung?
Nou waar ik benieuwd naar ben is hoe die Samsung tv's scalen als je de vga-input gebruikt en hoe het zit met de overscan!quote:Op vrijdag 23 december 2005 19:38 schreef Fillipe het volgende:
Ah oke bedankt, zal eens goed kijken zo P-style of ik die balkjes heb. Het moet zeg maar een soort breedbeeld idee geven alleen dan iets kleinere balkjes?
Trailers vormen de basis van het bedrogquote:Op vrijdag 23 december 2005 20:03 schreef Fillipe het volgende:
Het is bij mij sowieso beter dan de bijgeleverde component kabel.
Al blijf ik balen van de enkele kartels. Vooral bovenop de auto's zie je het gewoon nog wel. Als ik daarintegen de 720p Trailer van PGR3 bekijk dan is het te scherp voor woorden. Maar zo mooi is het dus bij mij niet. Maar goed trailers worden ook altijd opgepoetst denk ik
quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:09 schreef MrX1982 het volgende:
Ligt dat niet gewoon aan het spel zelf?
quote:
Kartels bestaan omdat het beeld uit pixels is opgebouwd!quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:18 schreef MrX1982 het volgende:
Wat veroorzaken die kartels eigenlijk is dat gewoon slecht programmeerwerk?
PC schermen zijn dan ook vele malen fijner dan TV schermen. Zowel voor CRT als LCD. En hoe kleiner de pixels, hoe minder aliasingquote:Op zaterdag 24 december 2005 10:39 schreef masterdave het volgende:
Op de pc hebben ze daar niet zo'n moeite mee om eerlijk te zijn.
quote:-24k gold contact Turbine® Connectors provide greater contact pressure for improved conductivity
-Nitrogen gas—injected dielectric insulator maximizes video signal strength for the best possible picture.
Uhm... We hebben het hier juist over hoge resolutie tv's.quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:06 schreef twi het volgende:
PC schermen zijn dan ook vele malen fijner dan TV schermen. Zowel voor CRT als LCD. En hoe kleiner de pixels, hoe minder aliasingOf tenminste, hoe minder het onze slechte mensenoogjes op kan vallen.
480p...quote:Op zaterdag 24 december 2005 13:37 schreef BMH het volgende:
Ik heb maar 1 component (3 gaten dus) ingang in mijn 480p plasma.
Je kan veel zeggen, maar niet dat mijn 15,4" WUXGA scherm minder scherp is dan een 1080i/p TV met een meter doorsnee. Dat was m'n punt. Wanneer dit (laptop) scherm met gelijke pixeldichtheid (om het zo maar te noemen) een diameter van een meter zou hebben, zou ik ergens op 5860x3600 uitkomen.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:23 schreef P-Style het volgende:
Uhm... We hebben het hier juist over hoge resolutie tv's.
Je vergeet dat je véél dichter op een laptop scherm zit dan bij een tv vandaan. Als je geen 50cm bij je tv vandaan zit, zul je geen verschil zien in pixel grootte. Het gaat niet om pixel dichtheid. Het gaat om resolutie en de juiste afstand houden. Dan zien pixels er ong. even groot uit.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:31 schreef twi het volgende:
Je kan veel zeggen, maar niet dat mijn 15,4" WUXGA scherm minder scherp is dan een 1080i/p TV met een meter doorsnee. Dat was m'n punt. Wanneer dit (laptop) scherm met gelijke pixeldichtheid (om het zo maar te noemen) een diameter van een meter zou hebben, zou ik ergens op 5860x3600 uitkomen.
En dat was m'n punt over "PC schermen zijn scherper". Want hoe mooi HDTV ook is, het kan natuurlijk gewoon niet op tegen de betere LCD PC schermen.
Inderdaad, als ik met mijn bakkes op een 36" LCD TV ga staan dan is eht inderdaad niet erg mooi. Sta ik op een meter of 2 afstand dan ziet het er net zo mooi uit als het laptopje.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:50 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je vergeet dat je véél dichter op een laptop scherm zit dan bij een tv vandaan. Als je geen 50cm bij je tv vandaan zit, zul je geen verschil zien in pixel grootte. Het gaat niet om pixel dichtheid. Het gaat om resolutie en de juiste afstand houden. Dan zien pixels er ong. even groot uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |