abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33351927
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:37 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hmmm... klinkt als overscan. Zoals het niet hoort dus.
[..]

"Beeldverbeteringstrucjes" zoals dynamic contrast moet je zoveel mogelijk vermijden en dus niet aanzetten. Deze grappen doen je beeld meer slecht dan goed. Zéker bij digitale bronnen als je dvd-spelers of consoles heb je dit niet nodig.
Ah oke bedankt, zal eens goed kijken zo P-style of ik die balkjes heb. Het moet zeg maar een soort breedbeeld idee geven alleen dan iets kleinere balkjes?
pi_33352007
Trouwens als ik de resolutie op 1280 x 768 zet dan trilt m'n beeld een beetje. Als ik hem daarintegen op 1280 x 720 zet dan trilt die niet. Lijkt me ook niet echt goed?
pi_33352010
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:37 schreef Fillipe het volgende:
Kan je jouw instellingen doorgeven zoals de: scherpte, helderheid, contrast e.d. Jij hebt toch ook een samsung?
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit de scherpte, helderheid enzo aangepast . Weleens de brightness sensor uit gehad en de Dynamic sensor ook.

Op dit moment heb ik de volgende (standaard) instellingen:
Contrast: 100
Brightness: 50
Sharpness: 75
Colour: 55
Colour Tone: Cool1
Dynamic Contrast: On
Brightness Sensor: On
pi_33352289
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 19:38 schreef Fillipe het volgende:
Ah oke bedankt, zal eens goed kijken zo P-style of ik die balkjes heb. Het moet zeg maar een soort breedbeeld idee geven alleen dan iets kleinere balkjes?
Nou waar ik benieuwd naar ben is hoe die Samsung tv's scalen als je de vga-input gebruikt en hoe het zit met de overscan! Overscan is het fenomeen wat al járen wordt toegepast bij ctr-tv's waarbij een deel van het beeld boven, onder, links en recht expres weggelaten wordt. Zo mis je letterlijk een deel van het beeld en dat is zonde. Vaak valt dit te corrigeren in de service menu's van tv's waar je normaal niet zo gemakkelijk bij kunt.

Jouw scherm zelf heeft 1366x768 fysieke pixels. Als je via de vga-kabel een signaal van 1360x768 pixels er naartoe stuurt zou je dus links en recht héle kleine zwarte balkjes moeten hebben van 3 pixels breed. Zoniet dan heb je overscan. Als je via de vga-kabel een signaal van 1280x720 (720p dus) er naartoe stuurt en het is beeldvullend, dan word het beeld gescaled (vergroot van 1280x720 naar 1366x768 dus). En als je een signaal van 1280x768 naar je tv stuurt dan komt het aantal verticale beeldlijnen overeen met de native resolutie van je scherm. Allebei 768. Maar je scherm heeft horizontaal 1366 pixels en het er naartoe gestuurde signaal heeft horizontaal 1280 pixels. Dan zou je links er rechts dus kleine zwarte balkjes moeten hebben als het beeld 1:1 wordt weergegeven. Maar als het helemaal beeldvullend is, dan wordt het òf horizontaal iets uitgerekt. Òf het wordt vergroot, waarbij er onder en boven wat pixels worden weggelaten (overscan dus), aangezien 1280x768 nèt geen 16:9 verhouding heeft.

Kijk, het gaat er natuurlijk om dat je tevreden bent met je beeld. En als jij er nu tevreden over bent dan is dat alleen maar mooi! Maar het kan nooit kwaad om wat te experimenteren met de instellingen van zowel je tv als je xbox 360.
pi_33352365
Top, daar heb ik wat aan !
pi_33352439
Misschien koop ik binnenkort ook zo'n VGA kabel voor mijn xbox360 ben toch benieuwd of er verschil is.
pi_33352515
Het is bij mij sowieso beter dan de bijgeleverde component kabel.

Al blijf ik balen van de enkele kartels. Vooral bovenop de auto's zie je het gewoon nog wel. Als ik daarintegen de 720p Trailer van PGR3 bekijk dan is het te scherp voor woorden. Maar zo mooi is het dus bij mij niet. Maar goed trailers worden ook altijd opgepoetst denk ik
pi_33352557
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 20:03 schreef Fillipe het volgende:
Het is bij mij sowieso beter dan de bijgeleverde component kabel.

Al blijf ik balen van de enkele kartels. Vooral bovenop de auto's zie je het gewoon nog wel. Als ik daarintegen de 720p Trailer van PGR3 bekijk dan is het te scherp voor woorden. Maar zo mooi is het dus bij mij niet. Maar goed trailers worden ook altijd opgepoetst denk ik
Trailers vormen de basis van het bedrog .
pi_33352632
Ja inderdaad blijkt wel weer

Jij ziet toch ook nog wel kartels als je bijv. in de garage loopt of als je de camerapositie achter de auto kiest?
pi_33352680
Ja met name als ik in de garage loop zie ik kartels. Verschilt overigens per auto en hoe dichtbij je staat.

De Mercedes CLK GTR ofzo heeft het bijv. heel erg. Ligt dat niet gewoon aan het spel zelf?
pi_33352831
Ja, ligt zeker aan het spel.
pi_33352939
Wat veroorzaken die kartels eigenlijk is dat gewoon slecht programmeerwerk?
pi_33354749
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 20:09 schreef MrX1982 het volgende:
Ligt dat niet gewoon aan het spel zelf?
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 20:14 schreef Fillipe het volgende:
Ja, ligt zeker aan het spel.
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 20:18 schreef MrX1982 het volgende:
Wat veroorzaken die kartels eigenlijk is dat gewoon slecht programmeerwerk?
Kartels bestaan omdat het beeld uit pixels is opgebouwd! En kartels kun je voorkomen (of eigenlijk verbloemen) door goeie anti-aliasing. Door tè sterke anti-aliasing wordt het beeld weer te wazig. Slecht programmeerwerk zou ik het niet noemen. Aangezien het vrij lastig blijft om "karteltjes" volledig te voorkomen.
pi_33365020
Op de pc hebben ze daar niet zo'n moeite mee om eerlijk te zijn.
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_33367879
Zo'n HDready TV klinkt veel te ingewikkeld voor mij .
  zaterdag 24 december 2005 @ 13:06:28 #66
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_33367928
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:39 schreef masterdave het volgende:
Op de pc hebben ze daar niet zo'n moeite mee om eerlijk te zijn.
PC schermen zijn dan ook vele malen fijner dan TV schermen. Zowel voor CRT als LCD. En hoe kleiner de pixels, hoe minder aliasing Of tenminste, hoe minder het onze slechte mensenoogjes op kan vallen.
  zaterdag 24 december 2005 @ 13:37:37 #67
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_33368667
Ik heb maar 1 component (3 gaten dus ) ingang in mijn 480p plasma. Als ik progressive wil gamen moet ik dus steeds mijn DVD speler component ( monster cables van 110 pleuro, die ook nog eens muur vast zitten) eruit slopen en me console component er indrukken... GRRR... Ff kijken of er een splitter is van Monster.

OMG monster component kabels voor de xbox 360!

$70
Specs:
quote:
-24k gold contact Turbine® Connectors provide greater contact pressure for improved conductivity
-Nitrogen gas—injected dielectric insulator maximizes video signal strength for the best possible picture.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_33368754
Wat de fuck
pi_33369227
dan ben je genaaid,damn....
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_33369266
Je kunt die kabels altijd nog laten omsmelten.
pi_33371430
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 13:06 schreef twi het volgende:
PC schermen zijn dan ook vele malen fijner dan TV schermen. Zowel voor CRT als LCD. En hoe kleiner de pixels, hoe minder aliasing Of tenminste, hoe minder het onze slechte mensenoogjes op kan vallen.
Uhm... We hebben het hier juist over hoge resolutie tv's.
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 13:37 schreef BMH het volgende:
Ik heb maar 1 component (3 gaten dus ) ingang in mijn 480p plasma.
480p...
  zaterdag 24 december 2005 @ 15:31:43 #72
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_33371664
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:23 schreef P-Style het volgende:
Uhm... We hebben het hier juist over hoge resolutie tv's.
Je kan veel zeggen, maar niet dat mijn 15,4" WUXGA scherm minder scherp is dan een 1080i/p TV met een meter doorsnee. Dat was m'n punt. Wanneer dit (laptop) scherm met gelijke pixeldichtheid (om het zo maar te noemen) een diameter van een meter zou hebben, zou ik ergens op 5860x3600 uitkomen.

En dat was m'n punt over "PC schermen zijn scherper". Want hoe mooi HDTV ook is, het kan natuurlijk gewoon niet op tegen de betere LCD PC schermen.
pi_33372140
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:31 schreef twi het volgende:
Je kan veel zeggen, maar niet dat mijn 15,4" WUXGA scherm minder scherp is dan een 1080i/p TV met een meter doorsnee. Dat was m'n punt. Wanneer dit (laptop) scherm met gelijke pixeldichtheid (om het zo maar te noemen) een diameter van een meter zou hebben, zou ik ergens op 5860x3600 uitkomen.

En dat was m'n punt over "PC schermen zijn scherper". Want hoe mooi HDTV ook is, het kan natuurlijk gewoon niet op tegen de betere LCD PC schermen.
Je vergeet dat je véél dichter op een laptop scherm zit dan bij een tv vandaan. Als je geen 50cm bij je tv vandaan zit, zul je geen verschil zien in pixel grootte. Het gaat niet om pixel dichtheid. Het gaat om resolutie en de juiste afstand houden. Dan zien pixels er ong. even groot uit.
pi_33372532
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:50 schreef P-Style het volgende:

[..]

Je vergeet dat je véél dichter op een laptop scherm zit dan bij een tv vandaan. Als je geen 50cm bij je tv vandaan zit, zul je geen verschil zien in pixel grootte. Het gaat niet om pixel dichtheid. Het gaat om resolutie en de juiste afstand houden. Dan zien pixels er ong. even groot uit.
Inderdaad, als ik met mijn bakkes op een 36" LCD TV ga staan dan is eht inderdaad niet erg mooi. Sta ik op een meter of 2 afstand dan ziet het er net zo mooi uit als het laptopje.

Als je wilt console gamen op een PC monitor dan zou ik er maar zeker van zijn dat je op z'n minst 20" hebt, dan kan je op nog een beetje afstand kijken.
  zondag 25 december 2005 @ 00:04:13 #75
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_33385633
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:23 schreef P-Style het volgende:
[..]

480p...
Liever mijn Plasma EDTV dan zo'n LCD HD geval. Ik doe in iedergeval nog niets op HD resoluties. Mijn consoles zijn maximaal 480p, dus ik zit nog wel een tijdje goed.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')