abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33294682
Vorige deel:
Tijdreiziger John Titor en zijn Voorspellingen
Website van mr Titor: www.JohnTitor.com

Vreemd dat er geen nieuw deel van is gemaakt.
Interesse kwijt zeker. Of misschien kwam het door de zomervakantie.

De reden waarom ik dit topic weer leven in roep, is omdat de Olympische Winterspelen binnenkort beginnen.
En onze Johnny voorspelde dat ze niet doorgaan.
Terwijl ik een quote aan het zoeken ben, zie ik dat de website is ge-update naar aanleiding hiervan.
quote:
HOST: While reading the other sites, posts, and email, this month appears to be the moment of truth for many who have followed the John Titor story. In describing his history, John told us of a civil war in the United States that would start some time in 2005 and manifest itself into a shooting war by 2008. He also stated that there were no Olympic games after 2004. Many believe that if these things do not come to pass then everything John said must be false. But John also told us that we have the power to change the future. In a multiple universe reality, knowing something will happen does make a difference. So is this end of the John TItor story or are we still missing a crucial piece of information that John was trying to tell us? You decide!
Zoals ik in het vorige deel al postte...
quote:
De 20e Olympische Winterspelen zullen worden gehouden in Turijn, Italië van 10 tot en met 26 februari 2006.
pi_33294718
is er al vermeld dat dit een hoax is?
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_33294789
Dit was echt zo goed, ik zou willen dat ik het verzonnen had.
pi_33295135
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:10 schreef Croupouque het volgende:
Dit was echt zo goed, ik zou willen dat ik het verzonnen had.
Was? Hoe is het geeindigd dan? Dat het nep was/is was verder natuurlijk meteen al wel duidelijk.
Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
pi_33302005
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:08 schreef BennyNL het volgende:
Volgens mij wel
pi_33308773
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:08 schreef BennyNL het volgende:
als je het blad, de Quest wil geloven, wel
Jullie zijn zo kinds
pi_33308868
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:32 schreef Fujifilm het volgende:

[..]

als je het blad, de Quest wil geloven, wel
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_33338907
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:07 schreef SlimShady het volgende:
Vorige deel:

De reden waarom ik dit topic weer leven in roep, is omdat de Olympische Winterspelen binnenkort beginnen.
Terwijl ik een quote aan het zoeken ben, zie ik dat de website is ge-update naar aanleiding hiervan.
[..]

[..]
"gelovers" zullen wel weer zeggen dat de winterspelen niet "echte" olympische spelen zijn...

-edit- waarom zijn veel van de TRU-gerelateerde sites toch altijd opgesteld in die schreeuwerige kleuren en lettertypen?? Op deze manier moeilijk leesbaar (of is dat zo bedoeld, zodat je niet de fouten en gaten in het verhaal ziet )
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 23 december 2005 @ 13:26:44 #9
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_33341757
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:07 schreef SlimShady het volgende:
Vorige deel:

[..]

[..]
Ah vergeten we hier niet één van John's meestgebruikte opmerkingen: Tijdreizen betekent niet dat alles identiek blijft. Er is een variatiequotient aanwezig en hoe groter de sprong terug, hoe groter de verschillen kunnen zijn. Hij praat hier vanaf het begin over.

Hij kan dus wel zeggen dat in ZIJN 'verleden 2005' er geen olympische spelen meer waren, maar in vergelijking met onze tijd en dimensie kan dit anders uitlopen.
Een reden hiervoor is inderdaad de voorkennis dat er geen spelen meer zouden zijn, door het bezoek van Titor himself. Dus in dit geval raakte de toekomst weer 'onvoorspelbaar' zodra Titor aankwam in onze tijd.

Titor was inderdaad een hoax. Althans: na het uitbrengen van een boek over Titor kwam een student naar voren als John Titor.

Persoonlijk denk ik dat Titor groot fan was van mythologie en conspiracies. Zijn claims over wat er te komen staat is vaak terug te vinden in vergelijkbaar materiaal over 2012, armageddon, apocalypse enz enz: USA in oorlog, short nuclair war, de komst van een reddende engel, een tijd zonder lineaire tijd (tijdreizen of de befaamde 'fifth dimension' waar sommigen zo happy op wachten)
¡ Experience Everything !
pi_33414610
Titor had het toch over springen tussen tijdlijnen? Oftewel dat het om parallele werelden ging. Hij had dan wel een wereld uitgezocht om naar toe te springen die erg op de zijne leek, maar dat betekent niet dat het hetzelfde hoeft te zijn. De voorspellingen die hij doet hoeven niet op onze wereld te slaan.

Zijn verhaal blijft dan ook altijd waterdicht en oncheckbaar, want als er iets overeenkomt, dan is het "zie je wel" en als het afwijkt is het "maar het hoeft ook niet uit te komen".
pi_33433315
quote:
Op maandag 26 december 2005 14:39 schreef Wombcat het volgende:
Titor had het toch over springen tussen tijdlijnen? Oftewel dat het om parallele werelden ging. Hij had dan wel een wereld uitgezocht om naar toe te springen die erg op de zijne leek, maar dat betekent niet dat het hetzelfde hoeft te zijn. De voorspellingen die hij doet hoeven niet op onze wereld te slaan.

Zijn verhaal blijft dan ook altijd waterdicht en oncheckbaar, want als er iets overeenkomt, dan is het "zie je wel" en als het afwijkt is het "maar het hoeft ook niet uit te komen".
Klopt, op die manier heeft hij zich slim ingedekt.
  dinsdag 27 december 2005 @ 11:36:47 #12
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33434686
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:35 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat was ook het eerste wat in me opkwam. Zoals een weerman die zegt: "Morgen droog met kans op regen." Tja.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_33437721
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 10:35 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Het is voor mij heel duidelijk. Als de Spelen niet doorgaan is hij oprecht.
Dit wil ik geloven, onderwerpen/verhalen over geschiedenis, cultuur, toekomst, technologie boeit me enorm.
Maar ik weet dat de kans groot is dat het een hoax is.
Toen ik op de website zag staan 'Merchandise', is mijn ballonnetje lekgeprikt.
pi_33441092
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 13:34 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Het is voor mij heel duidelijk. Als de Spelen niet doorgaan is hij oprecht.
Nee, dan heeft hij goed gegokt. Hij zegt zelf immers dat hij van een andere tijdslijn komt, met andere woorden, ook hij weet niet wat er gaat gebeuren/is gebeurt....

Dus al zijn "voorspellingen" zijn slechts gokjes, in het gunstigste geval gebaseerd op zijn tijdslijn, in het slechtste geval op een hoax..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_33456011
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 15:30 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nee, dan heeft hij goed gegokt. Hij zegt zelf immers dat hij van een andere tijdslijn komt, met andere woorden, ook hij weet niet wat er gaat gebeuren/is gebeurt....

Dus al zijn "voorspellingen" zijn slechts gokjes, in het gunstigste geval gebaseerd op zijn tijdslijn, in het slechtste geval op een hoax..
dus je gelooft hem helemaal niet? en hoe komt dat?
  dinsdag 27 december 2005 @ 23:05:18 #16
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33456067
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 23:02 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Volgens mij kan het verleden niet veranderd worden. Dat ligt vast. Maar zijn verleden blijkbaar niet. Daar geloof ik niet in.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_33458288
Ik denk he, dat het leven gewoon een film is.
Dat het vaststaat, ook wel 'het lot' genoemd.
'Het lot' vond ik altijd bullshit, maar na een beetje denken kom ik tot de conclusie dat het wel bestaat.
Zoals ik het zie:
Titor leeft zijn leven en op een gegeven moment komt hij terug.
Als hij niet wil/kan, dan was hij niet geweest en hadden wij het nooit geweten.
quote:
As far as the future goes, your worldline is about 2.5% different than mine. This is a roughly cumulative measurement based on my arrival in 1975.
dit vind ik een beetje maar OK.
quote:
As far as I can tell right now, you are headed toward the same events I would call “my history” in 2036. However, the very nature of time travel states that every worldline is unique and you are very much in control of what you do and how you get there. Heck, the fact that I’m here makes it different from mine.
Hij is het er blijkbaar niet mee eens.
Ik vind het moeilijk te geloven dat er meerdere tijdlijnen zijn. Zou dat betekenen dat er meerdere werelden, zonnen, manen zijn?
Of zijn het verschillende dimensies?
pi_33458350
Trouwens, de volledige chatlog kan je lezen via de volgende link.
http://www.anomalies.net/time_travel/Iamfrom2036.html
pi_33458544
quote:
He also stated that there were no Olympic games after 2004. Many believe that if these things do not come to pass then everything John said must be false. But John also told us that we have the power to change the future.
En dan moet ik het nog steeds serieus nemen?

Ik verklaar dat de lucht geel is maar als ie blauw is komt dat omdat jij dat zo ziet en daarom denk je dat hij blauw is maar het is geel hoor... Of groen...Of oranje...
pi_33460024
Mijn topic!
Ik heb me toch wat teweeg gebracht door Titor naar Fok! TRU te halen

Blijf het een interessant onderwerp vinden, en of het waar is of niet laat ik bij dit soort zaken altijd in het midden.
pi_33460120
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:29 schreef The_stranger het volgende:

[..]
-edit- waarom zijn veel van de TRU-gerelateerde sites toch altijd opgesteld in die schreeuwerige kleuren en lettertypen?? Op deze manier moeilijk leesbaar (of is dat zo bedoeld, zodat je niet de fouten en gaten in het verhaal ziet )
omdat ze gemaakt zijn door oude hippies met geitenwollen sokken
pi_33461894
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 23:02 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Ik geloof hem niet omdat ik niet klakkeloos in iets kan geloven waarvoor 0% bewijs is. En dat bewijs kan er niet zijn, omdat hij zelf al zegt dat de toekomst die hij kent, niet onze kan zijn, omdat hij die al veranderd heeft door er te "zijn".
C. Sagan
  FOK!fotograaf woensdag 28 december 2005 @ 09:27:34 #23
18921 freud
Who's John Galt?
pi_33462439
Wat ik grappig vind, is dat je niet echt keihard kan weerleggen wat hij zegt. OK, hij dekt zich prima in, en dat alleen al is netjes (niet moeiljik voor een scifi fan denk ik). Het blijft wel zo dat zijn verhaal nog steeds mogelijk KAN zijn, al staat hij bij mij meer als een sliders fan in de boeken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_33467175
Gisteravond had ik de chatlog even gelezen.
Door het volgende te zeggen, heeft hij mijn vertrouwen verloren.
quote:
As for the printing technology in 2036, you may be surprised at how many people use typewriters however I agree the documents were probably not created that way.
En die zogenaamde tijdmachine zal hij wel zelf in elkaar geknutseld hebben.
pi_33467441
Hij voorspelde toch ook dat er nou een burgeroorlog in Amerika bezig zou zijn, die eigenlijk al in 2004 zou beginnen. Nog niet veel van gemerkt ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')