Ik heb geen hoge pet op van John de Mol, maar het kopen van dit ijzersterke format doet me wel vreugd. Hopelijk krijgen we ook een deskundige met groffe grappen à la Dit Was Het Nieuws.quote:Talpa koopt "De slimste mens ter wereld"
za 10/12/05 - Vanaf januari zendt de Nederlandse zender Talpa "De slimste mens ter wereld" uit. De quiz is een format van het Vlaamse productiehuis Woestijnvis.
"De slimste mens ter wereld" liep al vier seizoenen in ons land op Eén. Het programma met Erik Van Looy als presentator was een kijkcijferkanon. In Nederland wordt Linda de Mol als kandidaat-presentator genoemd.
Naast Nederland zijn ook andere landen geïnteresseerd in "De slimste mens". "We haalden met de quiz afgelopen seizoen 59% marktaandeel. Dat hebben ze in het buitenland ook wel opgemerkt", zegt Woestijnvis in Het Laatste Nieuws
Bronvermelding: VRT Nieuws.
Het format is leuk, maar niet echt revolutionair of wereldschokkend. Het programma stak boven de rest uit door de mensen die het maakten. Die kopietjes van buitenlandse series of shows zijn bijna per definitie inferieur. De Vlaamse versie van "De Mol" was veel origineler en inventiever dan de Nederlandse en omgekeerd was het Vlaamse Team Spirit (flauw doorslagje van de reeks All Stars) ook veel minder dan de Nederlandse versie.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb geen hoge pet op van John de Mol, maar het kopen van dit ijzersterke format doet me wel vreugd. Hopelijk krijgen we ook een deskundige met groffe grappen à la Dit Was Het Nieuws.
Ik ben benieuwd.![]()
Het is geen half idee die door John de Mol werd uitgewerkt. Deze quiz werd bedacht door de firma Woestijnvis.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:56 schreef dwerg het volgende:
Linda de Mol.
Waarschijnlijk is dit programma slechts een half idee op een A4-tje op het bureau van John de Mol, en toch heb ik er nu al geen enkel vertrouwen in dat het ook maar iets wordt wat ik graag zou willen kijken.
Linda de Mol.
Alsof ze ooit de plaats van Erik van Looy in kan nemen.
Je hoeft geen kijk-en-luistergeld betalen voor een commerciélen zenderquote:Op donderdag 22 december 2005 15:06 schreef RM-rf het volgende:
Nou, daar wil ik geen kijk-en-luistergeld voor betalen
Goh.quote:Op donderdag 22 december 2005 18:31 schreef Ofyles2 het volgende:
Het is geen half idee die door John de Mol werd uitgewerkt. Deze quiz werd bedacht door de firma Woestijnvis.
Dat is wanneer je heel veel vragen goed kunt beantwoorden.quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:17 schreef longinus het volgende:
Ik ben benieuwd wat hun definitie van slim is.
De 'deskundige' die van tevoren een aantal zinnetjes uit z'n hoofd heeft geleerd.quote:
Ze kunnen het beter de DOMSTE Mens Ter Wereld noemen gezien de kandidaten die ze hebben uitgenodigd. Wie krijgen we volgende week? Kelly, Gerard Joling en Gordon?quote:Op maandag 2 januari 2006 22:12 schreef cultheld het volgende:
Dit lijkt wel een parodie.
Zo dom zijn die kandidaten niet hoorquote:Op maandag 2 januari 2006 22:13 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ze kunnen het beter de DOMSTE Mens Ter Wereld noemen gezien de kandidaten die ze hebben uitgenodigd. Wie krijgen we volgende week? Kelly, Gerard Joling en Gordon?
quote:Op maandag 2 januari 2006 22:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
De 'deskundige' die van tevoren een aantal zinnetjes uit z'n hoofd heeft geleerd.
Ik zei ik geef het een kans, en vind het best leuk.Alleen ze weten niet zo veel. Dat meldde ik niks meer niks minder. Ik blijf hier wel nar kijken want je kunt zelf lekker ondervinden dat je nog niet zo dom bent eigenlijk.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:17 schreef OnlineGokker het volgende:
Wat een vooroordelen weer. Omdat het op Talpa zal worden uitgezonden zal het wel niks worden, maar op een andere zender zou worden uitgezonden waren de reacties hier natuurlijk wel positief
Nee. Als het op SBS6 zou zijn uitgezonden, zou ik er precies hetzelfde over hebben gedacht.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:17 schreef OnlineGokker het volgende:
Wat een vooroordelen weer. Omdat het op Talpa zal worden uitgezonden zal het wel niks worden, maar op een andere zender zou worden uitgezonden waren de reacties hier natuurlijk wel positief
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |