abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:27:58 #251
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33554382
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

we hebben nu al meer als vorig jaar
Ik wou al zeggen

Even OT:

Ik denk dat de auto's van de Rooy gewoon verbeterd en goed gehomologeerd gaan worden, zodat ze volgend jaar gewoon helemaal 100% perfect aan de start staan. Ze hebben nu immers tijd genoeg.

Qua sponsor denk ik dat het moeilijk kan gaan worden. Als bijvoorbeeld een Gauloises zijnde zou ik zoiets niet willen, ik weet niet hoe dit in het sponsorcontract staat, maar die zou best wel eens beëindigd kunnen worden door zo'n actie.
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33554454
Bij de Rooy zal het om het geld niet overgaan denk ik....
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:31:44 #253
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33554537
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij de Rooy zal het om het geld niet overgaan denk ik....
Idd, Jan de Rooy heeft een respectabele plaats in de Quote 500, en als het over Dakar gaat kijkt hij echt niet op een miljoentje meer of minder (en dit is echt niet overdreven)
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33554607
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:31 schreef JosvG het volgende:

[..]

Idd, Jan de Rooy heeft een respectabele plaats in de Quote 500, en als het over Dakar gaat kijkt hij echt niet op een miljoentje meer of minder (en dit is echt niet overdreven)
hij staat toch op plek 304? tussen Vos (van Logistics) en de Van Ginkeltjes in in ieder geval
pi_33554717
Voor het geld misschien niet, maar ik kan me voorstellen dat de lol dr nogal vanaf is zo.
pi_33554757
Quote-500 leden vast in zandstorm

Peter R. de Vries en Evert Kroon, binnenkort in Spoorloos?

Nee, Peter R. de Vries staat nog niet in de Quote 500, maar zijn mederijder in de Dakar Rally, Evert Kroon, wel. De speurder en de vastgoedman, die dit jaar zakte naar nr. 462 hoewel hij er in geld vijf miljoen op vooruit ging (¤ 45 miljoen ten opzichte van 40 miljoen vorig jaar), bevinden zich vermoedelijk nog op het parcours van de zevende etappe. Vanochtend bleek de helft van de deelnemers nog niet teruggekeerd, reden om de achtste etappe voorlopig maar te annuleren. De andere Quote-500-man, Jan de Rooy (nr. 212 met ¤ 90 miljoen) is, uren na de aankomst van de winnaar, wel gearriveerd.

http://www.quotenet.nl/2005/01/07/133726.php

---

Nieuwsbericht detail Quote 500: Raben erin, Vos eruit - 10-11-2005 9:51:14

De aanhoudende recessie eist zijn tol onder de rijkste transporteurs van Nederland, vooral wegvervoerders zagen hun vermogens het afgelopen jaar niet of nauwelijks stijgen. Dat blijkt uit de lijst van de 500 meest vermogende Nederlanders die zakenblad Quote jaarlijks samenstelt.

De hoogst genoteerde wegvervoerder in de Quote 500 is dit keer Jan de Rooy (92 miljoen, + 2 procent, 235e). met enige afstand volgt op plaats 374 als nieuwkomer in de lijst de familie Raben met 61 miljoen euro. Ook in de lijst staan nieuwkomer Versteijnen (60 miljoen, 380e), Joop van der Graaf (60 miljoen, + o procent, 387e), Ewals (59 miljoen, -11 procent, 399e) en Cees de Rijke (53 miljoen, + 0 procent, 443e). Hekkensluiter onder rijkste transporteurs is rederij en nieuwkomer en Michael Kahn met 48 miljoen op de 463e plaats.

Opvallende afwezige dit jaar is Wim Vos van Vos Logistics die de afgelopen jaren de lijst van wegtransporteurs aanvoerde, in 2004 op de 122e plaats.

http://www.truckerslife.nl/RunScript.asp?page=&Article_ID=768&AR=AR&ap=NewsArticleDetail.asp&p=ASP\~Pg0.asp
pi_33554789
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:35 schreef DIJK het volgende:
Voor het geld misschien niet, maar ik kan me voorstellen dat de lol dr nogal vanaf is zo.
dat was het in 1988 nog meer, toen hij en van zn teamgenoten verloor.. aardig schokkender.
pi_33554815
Hoe lang kan Gauloises überhaupt mee als sponsor? Hoewel ze het grootste deel door Afrika rijden kan ik me voorstellen dat ook hier de europese regelgeving roet in het eten kan gooien.

Hoeveel ondersteuning krijgen de nederlandse teams eigenlijk van DAF, het is toch ook voor hun een grote exposure, waarom maken zij er geen fabrieksteam van?
Atje zeggen is adje doen!
pi_33554902
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:37 schreef At_Fundum het volgende:
Hoe lang kan Gauloises überhaupt mee als sponsor? Hoewel ze het grootste deel door Afrika rijden kan ik me voorstellen dat ook hier de europese regelgeving roet in het eten kan gooien.

Hoeveel ondersteuning krijgen de nederlandse teams eigenlijk van DAF, het is toch ook voor hun een grote exposure, waarom maken zij er geen fabrieksteam van?
De Rooy is een verkapt fabrieksteam.. je moest ook eens weten hoeveel DAF prototypes er bij Jan de Rooy rijden (in zn transportbedrijf). De Rooy is een van de grootste opdrachtgevers van DAF, en andersom.
pi_33555237
Dat heel die tering Dakar lekker in de stront zakt.

Vorig jaar was het al kut. Nou dit jaar kan het dus nog mooier.

Ik hoop dat al die tering fransen van de organisatie allemaal in de woestijn vast blijven zitten tot sintjuttemis.
pi_33555336
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:16 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

we hebben nu al meer als vorig jaar
Minder dan gepland
  vrijdag 30 december 2005 @ 21:42:11 #262
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_33557936
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 20:45 schreef _Arthur het volgende:
Dat heel die tering Dakar lekker in de stront zakt.

Vorig jaar was het al kut. Nou dit jaar kan het dus nog mooier.

Ik hoop dat al die tering fransen van de organisatie allemaal in de woestijn vast blijven zitten tot sintjuttemis.


Leer eens lezen, de organisatie heeft deze keer geen schuld hoor
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_33557946
Ik baal echt dat de DAF's nie mee rijde. Had me al verheugd op mooie beelden van de trucks.Daar kijk/keek ik de dakar voor. Deze editie al helemaal omdat theo van de rijt meeging en we in valkenswaard nog effe in de truck hebbe gezeten en theo ons verzekerde dat de trucks technisch heel goed waren.

jammer jammer
pi_33558557
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:04 schreef SterkStaaltje het volgende:
Even iets anders, heeft iemand dat filmpje van die de Rooy Daf met 2 motoren die die Peugeot voorbij stuift met 200 km/h?
Ik ben tot pagina 20 bij Google images, de vorige Dakar topics doorlopen, maar ik kan hem ook niet vinden.

Heeft iemand die?
pi_33558751
30-12-2005 20:30 HANS BEKX TEAMSPORT NIET MEE IN LE DAKAR

<<knip>>

Wat is er precies gebeurd?
Hans: ,,na het debacle van vorig jaar was ik op 10 februari zover dat ik weer een beetje helder kon denken en de gebeurtenissen van de afgelopen rally kon analyseren. Samen met Edwin ben ik toen begonnen om de hele papierwinkel minutieus door te nemen om zo alle punten boven water te krijgen waar we administratief de mist mee in zijn gegaan. In maart hadden we dat rond. Aansluitend zijn we met DAF om de tafel gaan zitten om te kijken hoe verder te gaan. We hebben van het begin af aan overal de FIA (de Internationale Autosport Bond) bij betrokken. Die adviseerde ons om een heel nieuwe homologatie te maken en in te dienen voor de auto’s.’’
Marcel van Vliet, voor wie het de eerste keer zou worden dat hij in het Bekxteam zou rijden, vult Hans verder aan: ,,we hebben die auto’s echt gebouwd met het FIA boek er naast in de werkplaats. We wilden tenslotte op een eerlijke manier te gaan rijden en wilden niet nog een keer zo’n debacle meemaken als afgelopen keer. Het gaat hier dan ook puur om een administratieve kwestie en niet op de manier waarop de auto’s geprepareerd zijn.’’

Alles leek goed te gaan en voor het team was er dus de hele zomer geen vuiltje aan de lucht. De auto"s werden voorgekeurd door FFSA (de Franse Autosport Bond).
Op 7 december en alles leek oké op wat kleine punten na die werden aangepast. Team Bekx is op geen enkele manier te kennen gegeven dat er iets niet in orde zou zijn met de homologatie van de nieuwe trucks. Zo ging het team opgewekt de introductie op 8 december jl. in. Er was immers geen vuiltje aan de lucht. Tot er op 23 december plotseling een fax kwam van de FFSA, dat de homologatie niet werd geaccepteerd. Er volgde koortsachtig overleg tussen DAF, De Rooij, Bekx en de organisatie. Uiteindelijk stelde de rally organisatie dat het met de nieuwe homologatie nooit goed zou komen en dus greep het team terug op de oude homologatie en diende die in. Dat betekende dat er weer een aantal dingen moesten worden terug gebouw. Hans: ,,daarbij gingen het om zaken als aandrijfassen, dakluiken en zo. Ook de intercooler, vorig jaar ook al punt van discussie, kwam weer ter sprake. Uiteindelijk meenden en menen wij nog steeds een auto te hebben die voldoet aan de FIA regels. Maar de organisatie zegt nu dat de auto volgens hen niet voldoet en dat we wel mochten rijden als de FIA zijn handtekening er onder zet. En dat kregen we zo vlak voor de rally niet meer voor elkaar. Dat betekent dus voor ons einde verhaal.’’

<</knip>>

Bron: Hans Bekx Teamsport
pi_33559090
Klinkt als een eerlijk verhaal, blijft de vraag over waarom die homologatie niet geaccepteerd kon worden en of dat echt niet van te voren verwacht kon worden. Tegelijkertijd hadden ze dan al een week eerder aan de fans kunnen communiceren dat er problemen waren en niet gisteren pas.
Atje zeggen is adje doen!
pi_33560195
eam Gauloises de Rooy niet van start in DAKAR 2006
December 30, 2005

17 Teleurgestelde mannen op weg naar huis.

Ook Team Hans Bekx terug naar Mariaheide

De beide DAF Teams zullen de grote afwezigen zijn tijdens DAKAR 2006.

Maandenlang is er tussen de FIA en de DAF Teams contact geweest over de homologatie van de voertuigen. Alles leek in orde tot 23 december. Toen stuurde de FFSA, de Franse automobiel bond, bericht dat als de DAF teams met de nieuwe rallytruck zouden komen die afweek van de homologatie en dat die trucks dan niet voldeden aan de regels van Dakar. Een merkwaardige zaak nadat een FFSA vertegenwoordiger op 7 december de voertuigen in Son inspecteerde en akkoord had bevonden. Geharrewar over de homologatie van de voertuigen had er reeds toe geleid dat de beide DAF Teams besloten hadden gebruik te maken van de bestaande homologatie.

Voor een aantal wijzigingen om de voertuigen te verbeteren waren via de daartoe geëigende wegen toestemming gevraagd. Juist daar bleek de FIA laks en weinig plooibaar, waardoor vlak voor Kerstmis de eerder genoemde brief bij de DAF Teams aankwam.

Koortsachtig telefonisch overleg tussen de FIA, FFSA en ASO enerzijds en de DAF Teams anderzijds leidde er toe dat de DAF teams toch de reis naar Lissabon maakten, om te kijken of daar de administratieve en technische afhandeling voor deelname alsnog kon plaatsvinden.

Twee dagen lang is er door de teamcaptains en advocaat Breus van der Horst alles aan gedaan om deelname bespreekbaar en mogelijk te maken, maar ASO en FFSA durfden het uiteindelijk niet aan om de DAF Teams een startbewijs te geven. De hulp die van de FIA had moeten komen bleef uit.

Ondanks de belofte dat de verantwoordelijke functionaris van deze organisatie zich naar Genève zou begeven om de inmiddels toegestuurde aanvraag voor homologatie te bekijken, bleef deze op zijn vakantie adres, waardoor behandeling eerst 2 januari 2006, dus te laat kon plaatsvinden.

De beide teamleiders en Breus van der Horst probeerden vervolgens ASO te overtuigen dat zowel het FIA reglement als hun eigen reglement de mogelijkheid bood om de teams alsnog toe te laten, ook al moesten de teams daarvoor enige aanpassingen aan de voertuigen plegen. Tevergeefs, want de ASO besloot zich uiteindelijk achter de FIA te verschuilen, met als motivatie: geen stempel op de wijziging van de homologatie dan ook niet deelnemen.

Raadselachtig, dat de geweldige inspanningen die de teams zich getroost hebben om goed voorbereid aan de start te verschijnen zo weggepoetst konden worden. Een belediging voor de teams, een belediging voor de sponsors, maar bovenal een belediging voor de leden van de DAF teams die maandenlang dag en nacht bezig geweest zijn om goed voorbereid aan hun avontuur te beginnen.

De stemming was dan ook te snijden na de bekendmaking van de beslissing.

Wat dit voor DAKAR 2007 en de DAF teams betekent, daarover valt op dit moment nog niets te vertellen.

Wordt vervolgd . . . . .

bron
pi_33560522
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 21:42 schreef JosvG het volgende:


Leer eens lezen, de organisatie heeft deze keer geen schuld hoor
De organisatie had alle middelen om de voertuigen -toch- toe te laten. Dit hebben ze echter niet gedaan.

Verder, als je bijna een heel jaar bezig bent aan je truck en keer op keer te horen krijgt dat alles in orde is, maar op het moment supreme is het toch fout?

Ja, dan is het toch echt de schuld van degene die nu niet mogen starten

Ze hadden de teams bv onder voorwaarden van goedkeuring de homologatie kunnen laten starten. Indien geen goedkeuring: alsnog utisluiting.

Maarja, nee dat doen we niet.
pi_33560539
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:09 schreef At_Fundum het volgende:
Klinkt als een eerlijk verhaal, blijft de vraag over waarom die homologatie niet geaccepteerd kon worden en of dat echt niet van te voren verwacht kon worden. Tegelijkertijd hadden ze dan al een week eerder aan de fans kunnen communiceren dat er problemen waren en niet gisteren pas.
Dat was ook al bekend hoor. Bij het vertrek van Bekx werd er nog over gesproken. Dat er zowel problemen bij de rooy als bekx waren en dat ze oude spullen teruggezet hadden om toch mee te mogen doen. Alleen leek men toen vrij zeker dat men met die oude spullen wel mee mocht doen.
pi_33560716
Ben blij dat ze steeds meer duidelijkheid geven en dus de schuld bij de FIA leggen en niet echt bij de organisatie van Dakar!!!

Maar ook hier weer is het raar dat ze doen of alles vlekkeloos verliep tot 23 december terwijl ze dus blijkbaar niks zwart op wit hadden
Atje zeggen is adje doen!
pi_33560809
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:41 schreef _Arthur het volgende:
Ze hadden de teams bv onder voorwaarden van goedkeuring de homologatie kunnen laten starten. Indien geen goedkeuring: alsnog utisluiting.

Maarja, nee dat doen we niet.
Dat zou een debâcle als vorig jaar met Bekx opleveren, ben blij dat ze dat dan in dit geval uitsluiten.
Atje zeggen is adje doen!
pi_33561127
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:47 schreef At_Fundum het volgende:
Dat zou een debâcle als vorig jaar met Bekx opleveren, ben blij dat ze dat dan in dit geval uitsluiten.
Het zou anders zijn dan vorig jaar indien men al van te voren weet van "papieren toch niet in orde is opzouten".

Nu hebben ze geen enkele kans meer gehad/gekregen.
pi_33561184
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:46 schreef jozef444 het volgende:
Homologatie houdt volgens mij niks anders in dan dat de wagens conform de reglementen moeten zijn ( in dit geval dus die van de FIA, maar die reglementen zijn onduidleijk).
Homologatie is dat ze in grote lijnen gelijk moeten zijn aan de wegversie.

Er waren een aantal knelpunten zoals dat Daf in deze klasse geen 4x4 heeft rijden (vorig jaar eigenlijk al struikelblok.)

De Franse autofederatie heeft de zaak goedgekeurd maar later bij herkeuring deze week de boel weer herzien en zich verscholen achter de FIA die hier een beslissing over zou moeten nemen. Die FIA man was op vakantie en komt de 2e pas terug. :S (hij zou eigenlijk eventjes naar Geneve komen maar heeft dit afgezegd) (reeds gepost hierboven ergens)

Het is een waar drama en hier zijn vele telefoontjes over gevoerd mag je weten en met name vanuit de Sponsors in samenwerking met de deelnemende teams de Rooy en Bekx.

Man man man wat een geld is hiermee door het gootsteenputje gevloeid. Het kan ook alleen maar in Frankrijk.
pi_33561215
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:41 schreef _Arthur het volgende:
Ze hadden de teams bv onder voorwaarden van goedkeuring de homologatie kunnen laten starten. Indien geen goedkeuring: alsnog utisluiting.
Het is terecht dat indien ze niet voldoen ze ook niet mogen starten. (let wel, indien ze niet voldoen).

2 voorbeelden waarom ik dit vind:

Stel nou dat ze inderdaad niet voldoen en dat het een veiligheidsrisico met zich meebrengt.
Als er dan iets gebeurt, dan heeft de organisatie het gedaan en krijgen zij een hoop gezeik en negatieve publiciteit.

Stel nou dat ze inderdaad niet voldoen en dat ze daardoor sneller zijn dan dat ze zouden kunnen zijn als ze voldoen aan de regels. Hierdoor zouden ze een voorsprong kunnen nemen op de Russen en deze zouden daardoor extra risico kunnen gaan nemen. Als een rus daardoor uitvalt en later worden de nederlanders alsnog uit de competitie genomen dan is dat naar mijn mening toch best wel competitievervalsing.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_33561244
Dus als ze de trucks Ginaf hadden genoemd, was er niks aan de hand geweest?

nog wat extra achtergrondinfo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')