science.quote:op donderdag 22 december 2005 18:36 schreef displission het volgende:
what happened to earthsister..??
hier ook een zeer goed onderbouwd verhaalquote:op woensdag 21 december 2005 16:29 schreef alicey het volgende:
[..]
wat is de wetenschappelijke onderbouwing van de maya-kalender?
[..]
heb je hier een bron van?
[..]
de bijbel noemt echter geen data, en is ook erg vaag met het aangeven van gebeurtenissen. mocht de bijbelse eindtijd echter samenhangen met 2012, dan zou dat wel inhouden dat de antichrist het komende jaar op het toneel moet verschijnen..
[..]
heb je een isbn voor me?
damn, long story , ik heb gedeeltes ervan gelezen.quote:op vrijdag 23 december 2005 10:47 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
hier ook een zeer goed onderbouwd verhaal
the time is now ...
de bijbel sucks. dat boek is in elkaar gezet door een stel machtliefhebbende bankuitvinders en sindsdien heeft het ons alleen maar decennia achter gehouden in onze voorruitgang. maar goed, dat is in het algemeen het probleem met geloof: normen en waarden van 2000 jaar terug worden nu nog steeds opgelegd aan de hand van kryptische science-fiction. voor mij is het hele jezus-gedoe net zo geloofwaardig als de comic-verhalen van superman. (in vergelijking zijn ze ook nog eens enorm hetzelfde)quote:op woensdag 21 december 2005 16:29 schreef alicey het volgende:
de bijbel noemt echter geen data, en is ook erg vaag met het aangeven van gebeurtenissen. mocht de bijbelse eindtijd echter samenhangen met 2012, dan zou dat wel inhouden dat de antichrist het komende jaar op het toneel moet verschijnen..
nee...lol...quote:op vrijdag 23 december 2005 12:05 schreef huupia34 het volgende:
[..]
damn, long story , ik heb gedeeltes ervan gelezen.
kan jij het kort samenvatten soulsurvivor?
precies!quote:op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef onemangang het volgende:
het enigste wat dan zal gebeuren is dat de mensen die al die flauwekul hierover hebben verspreid op zoek zullen gaan naar een nieuwe einddatum (ze zeggen bv dat er een 'rekenfoutje' is gemaakt.) anders raken ze hun inkomstenbron kwijt.
is het ook bekend wanneer precies we in de huidige dimensie terecht gekomen zijn?quote:op woensdag 21 december 2005 15:18 schreef huupia34 het volgende:
er doen de wildste theorieen de ronde over het aanstaande.
enkele zijn:
we gaan over naar een andere dimensie
via de jaren 80 naar de jaren 90, naar de jaren 00quote:op vrijdag 23 december 2005 19:18 schreef gellius het volgende:
[..]
is het ook bekend wanneer precies we in de huidige dimensie terecht gekomen zijn?
quote:op zaterdag 24 december 2005 23:33 schreef henriosewoudt het volgende:
er doet momenteel een enorm wild gerucht de ronde dat er op 21 december 2012 helemaal niets bijzonders gebeurt.
maar dat lijkt me erg ver gezocht hoor.
wat de boer niet kent dat vreet hij niet?quote:op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef onemangang het volgende:
het enigste wat dan zal gebeuren is dat de mensen die al die flauwekul hierover hebben verspreid op zoek zullen gaan naar een nieuwe einddatum (ze zeggen bv dat er een 'rekenfoutje' is gemaakt.) anders raken ze hun inkomstenbron kwijt.
een preparty voor kerst?quote:op dinsdag 27 december 2005 17:02 schreef displission het volgende:
wat gaan jullie eigenlijk doen op die datum. ikzelf houdt een feest..
is het dan ook niet logisch dat de kalender maar tot 21.12.2012 duurt, omdat de kalender als het ware weer van voor af aan begint en de kalender weer bijna opnieuw te gebruiken is?quote:op woensdag 21 december 2005 15:30 schreef huupia34 het volgende:
de maya kalender is uiterst nauwkeurig. onze zon staat dan in een rechte lijn met hart van onze melkweg
ze maken gebruik van een lange telling.die 25.920 jaar duurt (1 galactisch jaar)
omdat onze zon schuin op zen as tolt , duurt het 25.920 jaar voordat we weer bij het beginpunt zijn.(pricipe van precessie)
al met al veel nauwkeuriger dan onze kunstmatige kalender.
niet? cijfers zijn toch oneindig?quote:op dinsdag 27 december 2005 18:14 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
en je moet ergens een eindpunt maken. je kunt niet in het oneindig doorgaan.
de kalender stopt ookquote:op dinsdag 27 december 2005 18:14 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
is het dan ook niet logisch dat de kalender maar tot 21.12.2012 duurt, omdat de kalender als het ware weer van voor af aan begint en de kalender weer bijna opnieuw te gebruiken is?
en je moet ergens een eindpunt maken. je kunt niet in het oneindig doorgaan.
hebben de dino's niet miljoenen jaren hier rondgelopen? er zouden wel wat meer bewijzen voor dit proces zijn dan lijkt me.quote:op dinsdag 27 december 2005 22:11 schreef huupia34 het volgende:
de schrijver patrick geryl denkt het mysterie rond 2012 te hebben opgelost. en daar wordt ik niet vrolijk van.
zijn conclusie in 2012 komt er een pool verschuiving , dit gaat gepaard met gigantische vloedgolven , aarbevingen en vulkaanuitbarstingen.de aarde gaat de andere kant op draaien, net als wat in oude mythen staat.er zullen maar weinig overlevenden zijn
de egyptenaren en maya's wisten dit reeds, omdat zij die kennis van de overlevenden van de vorige overlevers van 9721 vchr. hebben gekregen, en hebben dit volgens geryl in code nagelaten in verschijdene bouwwerken en in een gigantisch complex met 3024 kamers "het labyrinth"
dit alles staat in zijn boek de orion profetie
hij heeft ook een website hierover http://www.howtosurvive2012.com
ik hoop dat deze man ongelijk heeft, maar helaas vallen wel een hoop stukken uit de geschiedenis op hun plaats door deze theorie.
o.a het verzinken van atlantis, de sphinx , de grote pyramide enzo(deze zijn dus overblijvers van voor de laatste catastrophe(zondvloed)
ten eerste, de aarde kan niet de andere kant uitdraaien. dit is nog nooit gebeurd en zal ook nooit gebeuren. het zal eerder uit elkaar ploffen dan dat hij de andere kant op gaat draaien.quote:op dinsdag 27 december 2005 22:11 schreef huupia34 het volgende:
de schrijver patrick geryl denkt het mysterie rond 2012 te hebben opgelost. en daar wordt ik niet vrolijk van.
zijn conclusie in 2012 komt er een pool verschuiving , dit gaat gepaard met gigantische vloedgolven , aarbevingen en vulkaanuitbarstingen.de aarde gaat de andere kant op draaien, net als wat in oude mythen staat.er zullen maar weinig overlevenden zijn
de egyptenaren en maya's wisten dit reeds, omdat zij die kennis van de overlevenden van de vorige overlevers van 9721 vchr. hebben gekregen, en hebben dit volgens geryl in code nagelaten in verschijdene bouwwerken en in een gigantisch complex met 3024 kamers "het labyrinth"
dit alles staat in zijn boek de orion profetie
hij heeft ook een website hierover http://www.howtosurvive2012.com
ik hoop dat deze man ongelijk heeft, maar helaas vallen wel een hoop stukken uit de geschiedenis op hun plaats door deze theorie.
o.a het verzinken van atlantis, de sphinx , de grote pyramide enzo(deze zijn dus overblijvers van voor de laatste catastrophe(zondvloed)
niet alleen de mensheid wordt gelijk uitgeroeid, maar de overgrote meederheid van de complete natuur. en dat is echt niet zo kort geleden gebeurd. dit is namelijk veel erger dan de grootste komeet inslag ooit.quote:massive earthquakes will demolish all buildings on the planet, and instigate colossal tsunamis and intense volcanic activity. in fact, the earth's crust will shift, sweeping continents thousands of miles away from their present positions.
there is ample evidence in the literature of ancient civilizations that such disasters have occured in the past and also clues that they knew when another such calamity would occur. the dresden codex of the maya for instance, contains the secrets of the sunspot cycle, about which our modern astronomers know almost nothing!
http://www.howtosurvive2012.com/htm/home.htm
er zijn rond die tijd wel een hoop soorten uitgestorven zoals de mammoet en de sabeltandtijger.quote:op dinsdag 27 december 2005 22:59 schreef knarf het volgende:
[..]
ten eerste, de aarde kan niet de andere kant uitdraaien. dit is nog nooit gebeurd en zal ook nooit gebeuren. het zal eerder uit elkaar ploffen dan dat hij de andere kant op gaat draaien.
(de aarde draait nu wel langzamer dan 100'en miljoenen jaren geleden, maar dat gaat erg langzaam).
[..]
niet alleen de mensheid wordt gelijk uitgeroeid, maar de overgrote meederheid van de complete natuur. en dat is echt niet zo kort geleden gebeurd. dit is namelijk veel erger dan de grootste komeet inslag ooit.
wat denk je dat er gebeurd als europa opeens op de plek van afrika ligt en afrika op de plek van antarctica? denk je dat iets (minus natuurlijk de bacterieen) dat zal overleven? alle flora is gelijk kapot en de fauna gaat daarna vanzelf wel mee.
het is onzinnig om te geloven dat dit om de paar duizend jaar gebeurd. de natuur kan zich niet herstellen in zo'n korte periode. om de tientallen miljoenen jaren zou kunnen (gebeurd eigenlijk ook, zie komeet inslagen gemiddeld om de 65 miljoen jaar).
polar shifts gebeuren wel regelmatig (de laatste ongeveer 780.000 jaar geleden, gemiddeld om de 250.000 jaar), maar daar heeft het veroorzaken van zulke rampspoed als hij zegt niets mee te maken. de mens zal er wel veel last van hebben (technology is er redelijk van afhankelijk), dieren in het begin ook, maar die passen zich wel snel aan. er is niets bekend van complete fauna sterfte na een polar shift.
waarom verhalen van oude beschavingen, geinterpreteerd door (self proclamed) researches wel geloven, en de geology en geschiedenis van de aarde niet (of deze gewoon compleet negeren)?
ik meende eens gelezen te hebben dat de polen nu ook aan het omkeren zijn, naar aanloop van 2012.quote:op dinsdag 27 december 2005 22:59 schreef knarf het volgende:
polar shifts gebeuren wel regelmatig (de laatste ongeveer 780.000 jaar geleden, gemiddeld om de 250.000 jaar)
bron?quote:op woensdag 28 december 2005 16:33 schreef foktastic het volgende:
op 21 december 2012 zal er een wetenschappelijke ontdekking gedaan worden die de loop van de menselijke ontwikkeling drastisch verandert en uiteindelijk zeer nadelig voor ons allen zal gaan uitpakken.
in welke richting moet ik denken? beetje resident evil stijl?quote:op woensdag 28 december 2005 16:33 schreef foktastic het volgende:
op 21 december 2012 zal er een wetenschappelijke ontdekking gedaan worden die de loop van de menselijke ontwikkeling drastisch verandert en uiteindelijk zeer nadelig voor ons allen zal gaan uitpakken.
bron?quote:op woensdag 28 december 2005 21:00 schreef raregast het volgende:
in de profetieen van nostradararegast staat:
op de 21e van de dubbele twaalfde zal de aarde vergaan door chaos, chaos veroorzaakt door gelovige
vrij vertaald: op 21 december 2012 zullen de mensen die in de maya kalender geloven alles verkopen, beroven zeg maar chaos veroorzaken, zoveel chaos dat de aarde lijkt te vergaan
maar dat zal in 1 jaar wel weer overwaaien
nostradararegastquote:
nostradamusquote:
quote:op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef onemangang het volgende:
zie jehova getuigen, niburu aanhangers, enz.quote:op donderdag 29 december 2005 00:03 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
![]()
jij weet ook echt gewoon niks he !!
onderbouwingen voor 2012?quote:op donderdag 22 december 2005 12:29 schreef chanandler het volgende:
ik lees dat er onderbouwingen zijn voor 2012. heb nu het topic doorgelezen, maar kan íemand mij vertellen wélke onderbouwingen dat zijn? en ruim 13000 jaar geleden leefden er toch ook mensen, hoe komt het dat we geen enkel spoor kunnen vinden van een dergelijk natuurverschijnsel?
dat denk ik dus ook. flauwekul van al die mensen, tjonge jonge.quote:op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef onemangang het volgende:
kan je ook aangeven waarom je het flauwekul vind? of vind je het gewoon flauwekul.quote:op donderdag 29 december 2005 11:36 schreef scorpie het volgende:
[..]
dat denk ik dus ook. flauwekul van al die mensen, tjonge jonge.
ik ben het er mee eens dat dit soort toekomstverhalen met een skeptisch oog bekeken moet worden, maar als je kijkt naar de relevante data dan zijn er toch enorm veel verwijzingen naar die specifieke datum.quote:op donderdag 29 december 2005 11:36 schreef scorpie het volgende:
dat denk ik dus ook. flauwekul van al die mensen, tjonge jonge.
haha, wat een idee om zo'n conclusie te trekken op basis van die gegevensquote:
zo, dat heb je snel onderzocht om al zo'n conclusie te kunnen trekken.quote:op donderdag 29 december 2005 12:02 schreef fir3fly het volgende:
[..]
haha, wat een idee om zo'n conclusie te trekken op basis van die gegevens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |