quote:
De officiele naam is dus de "Verenigde Staten van Amerika" maar onofficieel wordt ook de naam "Verenigde Staten" of "Amerika" geaccepteerd. Ook in de Verenigde Staten zelf wordt het woord "America" regelmatig gebruikt als de naam van het land, zonder de "United States of" toevoeging. Bekende uitspraken als "Only in America" maken meteen duidelijk over welk land we het hebben, en zo'n beetje alles met "American" in de zin is ook meteen duidelijk waar het vandaan komt.
Zelfs de presidenten van de Verenigde Staten gebuiken het woord "America" als benaming voor het land dat ze regeren, en voor de duidelijkheid wil ik vermelden dat ik het hier niet alleen over Bush heb.
Andere bekende voorbeelden:
lange naam: Volksrepubliek China
korte naam: China
lange naam: Koninkrijk der Nederlanden
korte naam: Nederland
alternatieve naam: Holland
lange naam: Bondsrepubliek Duitsland
korte naam: Duitsland
lange naam: Russische Federatie
korte naam: Rusland.
Het gebied dat wij kennen als "Amerika" is genoemd naar de Italiaan Amerigo Vespucci, die bij Florida voor het eerst het vaste land van de Verenigde Staten verkende, waar Columbus in eerste instantie op het caribische gebied stootte.
Maar om even op de vraagstelling terug te komen: "Amerika" mag officieel worden gebruikt voor het land " Verenigde Staten van Amerika". Het zijn dan ook "Amerikanen" die er wonen.
![]()
Als je verder heeeeel erg miereneukerig bent moet je het voortaan niet meer over Amerikanen hebben, maar over "Inwoners van de VS"
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin