De topmensen natuurlijk! Overal heb je mensen die klagen over weet ik het wat voorn pietluttige dingen. Als verantwoordelijke is het jouw taak de zin van de onzin te scheiden. Blijkbaar valt dat nog niet mee...quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:45 schreef SpuitSnuit het volgende:
Ik weet niet wie achterlijker is, die moslims of de topmensen die toegeven aan dat geblaat.
Zelfs keizer Leo verbood al Christelijke zaken om Moslims te ontzien.quote:De bronnen lopen uiteen over de redenen van de keizer om de oorlog te verklaren aan de ikonen: sommige geschriften suggereren dat hij het deed om de moslims te appaiseren
Het is me wat tegenwoordig, de wetteloosheid in deze multiculturele metropolen loopt echt de spuigaten uit. Belachelijk dat dit getollereerd wordt.quote:Zelfs kerststallen niet heilig voor vandalen
Door MARC KRUYSWIJK
DONGEN - Een hek met prikkeldraad, beelden die zijn verzonken in beton en camera's die vandalen in de gaten houden. Dit is géén risicowedstrijd in het betaald voetbal, het zijn enkele van de maatregelen die in het hele land worden genomen om kerststallen te behoeden voor vernielingen.
De stallen blijken een enorme aantrekkingskracht te hebben voor mensen met vernielzucht. In Oisterwijk werd het hoofd van een kunststoffen os gestolen, in Hoeven braken onbekenden de hoofden van Jozef en een van de herders af. In Nistelrode werd tot twee keer toe het kindeke Jezus uit de kribbe ontvreemd.
In Dongen is de lol er wel bijna vanaf. Ondanks het hek met prikkeldraad proberen jongeren met stenen de beelden te vernielen, zegt Betsy Beijers van Dongen Promotion. ,,Ze gooien tegels naar de beelden. En ze probeerden de kerststal met een brandbom in de fik te steken."
Om te voorkomen dat de beelden zouden worden gestolen en om ze steviger te maken, zijn ze enkele jaren geleden al gegoten in beton. Rond de kerststal scharrelen ganzen en schapen van vlees en bloed. Beijers is met name bang dat de dieren gewond raken. ,,Stel dat de kerststal echt in brand wordt gestoken."
In Lemmer zijn ze het al zat. De levende kerstal, een jarenlange traditie, is afgelast. De ondernemersvereniging acht het risico te groot dat er iets gebeurt met de os, de ezel en de andere stalbewoners. ,,Er kwamen stenen en vuurwerk in het nachthok terecht. Je kan er wel bewaking bijzetten en zeggen: we stoffen die vandaaltjes even af, maar dan kom je zelf in de problemen. We zwichten nu voor vandalisme en dat is niet goed, maar het is niet anders."
Ook in Odiliapeel heeft men veel te stellen met kerstvandalisme. Nadat het hoofd van een Jezusbeeld op onverklaarbare wijze terechtkwam op het dak van een disco in Deurne, hebben de bouwers van de stal sinds enkele jaren videocamera's opgehangen, zegt Jozef van Munster. ,,Ook zijn er twee vrijgezellen die een oogje in het zeil houden en rijdt de politie s's nachts een extra rondje om de kerststal. Is dan zelfs kerst niet meer heilig?"
Wat is hiermee je punt?quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:21 schreef Dutch_Courage het volgende:
Blijkbaar hebben wij hier in Europa een schrijnend terkort aan nuchtere mensen die niet meedoen aan deze onzin.
Dit soort dingen neem je toch niet serieus? Laat "hun" lekker met hoofddoekjes lopen en laat "ons" lekker stressballetjes hebben in de vorm van een varken.
Respect moet van twee kanten komen!
Nee want er zijn tich belangengroeperingkjes die rechtzaken aanspannen, en die zijn nog overheidsgesubsidieert ook.quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:26 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
De topmensen natuurlijk! Overal heb je mensen die klagen over weet ik het wat voorn pietluttige dingen. Als verantwoordelijke is het jouw taak de zin van de onzin te scheiden. Blijkbaar valt dat nog niet mee...![]()
Een moslim heeft nog nooit geprotesteerd tegen kerstbomen of lichtjes. Maar het afbeelden van de profeet is verboden in hun godsdienst. 's Nachts dineren is volgens mij niet verboden, maar het slachten van schapen in de tuin wel, en dat gebeurt dan ook niet meer.quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:45 schreef SpuitSnuit het volgende:
[..]
altijd hoor je moslims schreeuwen dat wij hen en hun geloof moeten respecteren.
nederlanders zie je ook niet vragen om afschaffinf van het suikerfeest omdat de turkse buren snachts dineren.
waarom gaan ze klagen om een onschuldig maar leuk uitziend kerststalletje?
ja zo werk je haat in de hand.
ik weet niet wie achterlijker is, die moslims of de topmensen die toegeven aan dat geblaat.
christelijke geloof is ook niet mijn geloof maar het is wel een typische westerse aangelegendheid en voor velen (dus ook niet gelovigen) een leuke gezellige traditie!)
Jezus was een Moslim. Abraham was een Moslim. Alle profeten die kwamen met het monotheïsme waren Moslims die dezelfde boodschap brachten.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:58 schreef desiredbard het volgende:
Zeg het was niet de karavaanrovende kinderverkrachter die in een kribbe ligt hoor
Het is een Joods kindje....
Wij passen ons aan hoe we willen. We willen werken, willen geld uitgeven in Islamitische slagerijen, we willen Moskeeën spekken. Het lukt ons allemaal. Maar we geven geen milimeter van onze identiteit weg als het om religie gaat.quote:Pas je godverdomme een keer aan aan de maatschappij om je heen.
quote:Op woensdag 21 december 2005 10:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jezus was een Moslim. Abraham was een Moslim. Alle profeten die kwamen met het monotheïsme waren Moslims die dezelfde boodschap brachten.
Wat kan DAAR nou onduidelijk aan zijnquote:
Hoeveel feestdagen heb jij in moeten leveren?? Volgens mij toch geeneen? Het is inderdaad een klein offer om in plaats van de kribbe met kerststal eromheen gewoon een kerstboom neer te zetten.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:58 schreef desiredbard het volgende:
Zeg het was niet de karavaanrovende kinderverkrachter die in een kribbe ligt hoor
Het is een Joods kindje....
Ik weet dat de Islam wat antisemitische trekjes heeft maar dit gaat wel erg ver.
Als de achterlijken in de samenleving niet betrokken willen worden jammer maar het offeren lijkt van een kant te moeten komen. Feestdagen inleveren en zo...vast een klein offer dat wij moeten brengen om jullie ook betrokken te laten voelen
Pas je godverdomme een keer aan aan de maatschappij om je heen.
En als westerling kan ik afbeelden wie ik wil:
[afbeelding]
Nee, het waren juist allemaal joden, de islam is pas in de 4e of 5e eeuw ontstaan.quote:Op woensdag 21 december 2005 10:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jezus was een Moslim. Abraham was een Moslim. Alle profeten die kwamen met het monotheïsme waren Moslims die dezelfde boodschap brachten.
[..]
Wij passen ons aan hoe we willen. We willen werken, willen geld uitgeven in Islamitische slagerijen, we willen Moskeeën spekken. Het lukt ons allemaal. Maar we geven geen milimeter van onze identiteit weg als het om religie gaat.²
Dus van Christendom gaan we terug naar paganisme?quote:Op woensdag 21 december 2005 10:24 schreef omulu het volgende:
[..]
Hoeveel feestdagen heb jij in moeten leveren?? Volgens mij toch geeneen? Het is inderdaad een klein offer om in plaats van de kribbe met kerststal eromheen gewoon een kerstboom neer te zetten.
Jij probeert vast te houden aan de maatschappij van 50 jaar geleden, wordt wakker! Die maatschappij komt nooit meer terug, 30 procent van Nederland weet niet eens wat sommigen met kerst vieren. Meer dan de helft van Nederland is niet meer gelovig.
Jij houdt maar vast aan dat ideaal van jou, dat iedereen in Nederland volgens jouw criteria zich aan jouw maatschappij moet aanpassen. Dat heet assimileren, niet integreren.
Jij mag afbeelden wie jij wil, maar als je niet alle moslims uit de ziekenhuizen wil verjagen, moet je daar geen uitingen van religie plaatsen.
Ik weet niet helemaal wie je met "jullie" aanspreekt trouwens?
Sp3c we hebben het hier wel over onafhankelijk bewijs.quote:Op woensdag 21 december 2005 10:27 schreef sp3c het volgende:
kap is met dat gejammer over kundverkrachters en shit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |