Als je zo snel mogelijk wilt veranderen in een uptight druktemakertje en van plan bent om reeds op vroege leeftijd te gaan dementeren wel ja.quote:
Thanks Bobquote:Op maandag 19 december 2005 20:21 schreef the900 het volgende:
En blijkbaar, schrijf jij best irritant.
Daar ben ik het wat mijzelf betreft ook wel mee eens ja, die magnetron menu's ook altijd...quote:Hoewel ik het er wel mee eens ben dat ik wat beter zou moeten eten :87
Well, I got some news for you, vissen zijn ook dieren tegenwoordigquote:Op maandag 19 december 2005 20:24 schreef __Saviour__ het volgende:
wat een gezeur. Dieren zijn er om op te eten
owjaquote:Op maandag 19 december 2005 20:25 schreef Hallulama het volgende:
Well, I got some news for you, vissen zijn ook dieren tegenwoordig
De uitzondering bevestigt de regel eh.quote:Op maandag 19 december 2005 20:24 schreef schatje het volgende:
Ik eet anders aardig wat vlees en toch heb ik geen last van depressies. Hoe kan dat dan?
Daar heb je gelijk in, het gaat uiteindelijk om de verhouding van de betrokken vetzuren, qua aanwezigheid in uw lichaam.quote:Op maandag 19 december 2005 20:27 schreef heiden6 het volgende:
Dit lijkt me een volledig logische conclusie die bij mijn weten niet nieuw is. Ik ben een die-hard vleesfan, en volgens mij is het prima om vlees te eten zolang alles in goede (pro)porties blijft.
Zonder vlees geen maaltijd.
De stelling is juist dat minder vlees eten gezonder is voor je lijf en mentale staat, dus da's prima.quote:Op maandag 19 december 2005 20:28 schreef electricity het volgende:
ik doe mijn best, maar ik ga niet elke dag vlees eten hoor. ik eet ook wel eens noten. en vlees eigenlijk maar hoogstens een paar keer per week
volgens mij hebben mannen over het algemeen ook meer vlees nodig zo lijkt het.quote:Op maandag 19 december 2005 20:27 schreef heiden6 het volgende:
Dit lijkt me een volledig logische conclusie die bij mijn weten niet nieuw is. Ik ben een die-hard vleesfan, en volgens mij is het prima om vlees te eten zolang alles in goede (pro)porties blijft.
Zonder vlees geen maaltijd.
Welke user was jij ook weer?quote:Op maandag 19 december 2005 20:21 schreef the900 het volgende:
En blijkbaar, schrijf jij best irritant.
Hoewel ik het er wel mee eens ben dat ik wat beter zou moeten eten :87
Vroeger wellicht, maar tegenwoordig hoeven we niet meer te jagen.quote:Op maandag 19 december 2005 20:31 schreef fokje het volgende:
volgens mij hebben mannen over het algemeen ook meer vlees nodig zo lijkt het.
We moesten toch terug naar onze 'oervoeding' ?quote:Op maandag 19 december 2005 20:29 schreef Hallulama het volgende:
[..]
De stelling is juist dat minder vlees eten gezonder is voor je lijf en mentale staat, dus da's prima.
Zowel omega-6 als omega-3 vetzuren zijn erg belangrijk voor het menselijk lichaam. Als ik me niet vergis werken de twee ook samen in het lichaam.quote:Op maandag 19 december 2005 20:12 schreef Hallulama het volgende:
'Mens moet terug naar zijn oervoeding'
GRONINGEN - De mens moet terug naar zijn voedingspatroon uit de oertijd. Dat stelt klinisch chemicus F. Muskiet van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). De mens heeft zijn eetpatroon in duizenden jaren drastisch gewijzigd, terwijl de genetische bouw van de mens niet is veranderd.
[afbeelding]
'Mens moet terug naar zijn oervoeding'
Dit verkeerde moderne eetpatroon kan leiden tot chronische aandoeningen als hart- en vaatziekten, overgewicht, diabetes, broze botten en zelfs kanker, aldus Muskiet maandag. De moderne mens zou onder meer minder vlees, vetten, eiwitten en koolhydraten moeten eten en meer vissen en weekdieren.
Volgens zijn oertheorie zijn onder meer fastfood en kant-en-klaarmaaltijden erg slecht voor het lichaam van de moderne mens.
Bron: De Telegraaf
---
En blijkbaar, als je lijdt aan het fenomeen winterdepressie, wordt er aangeraden om meer vis en minder vlees te eten.
En blijkbaar, heeft men in Azië (vis-eters) nauwelijks last van depressies, terwijl men in Frankrijk (vlees-eters) juist veel last heeft van depressies.
En blijkbaar, is omega-6, een vetzuur dat in vlees zit, niet goed voor je neuronetwerk, dit zou sneller eroderen dan wel oxyderen door teveel omega-6 in het lichaam, terwijl omega-3, een vetzuur dat in vis zit, dit neuronetwerk juist smeert en de werking ervan bevordert.
Ja, best bizar, het menselijk lichaam heeft smeerolie nodig.
En als je echt verzot bent op vlees, scoor dan wat omega-3 capsules als voedingssupplement, gewoon te krijgen bij de supermarkt of eventueel bij de drogist of apotheek.
Wel zorgen dat er dan meer EPA dan DHA in zit, anders heeft het geen effect.
Eetsmakelijk verders
Voor o.a. meer informatie over hoe belangrijk uw dieet is voor uw algemene gezondheid en tevens voor uw algemene MENTALE gemoedsrust, zie het boek "Uw Brein Als Medicijn", ISBN: 9021538490, dit als persoonlijke tip, het is geen spam, ik kreeg de tip van mijn mama, en geef hem bij deze door![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |