abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2005 @ 20:12:14 #1
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33224280
'Mens moet terug naar zijn oervoeding'

GRONINGEN - De mens moet terug naar zijn voedingspatroon uit de oertijd. Dat stelt klinisch chemicus F. Muskiet van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). De mens heeft zijn eetpatroon in duizenden jaren drastisch gewijzigd, terwijl de genetische bouw van de mens niet is veranderd.

Dit verkeerde moderne eetpatroon kan leiden tot chronische aandoeningen als hart- en vaatziekten, overgewicht, diabetes, broze botten en zelfs kanker, aldus Muskiet maandag. De moderne mens zou onder meer minder vlees, vetten, eiwitten en koolhydraten moeten eten en meer vissen en weekdieren.

Volgens zijn oertheorie zijn onder meer fastfood en kant-en-klaarmaaltijden erg slecht voor het lichaam van de moderne mens.

Bron: De Telegraaf

---

En blijkbaar, als je lijdt aan het fenomeen winterdepressie, wordt er aangeraden om meer vis en minder vlees te eten.

En blijkbaar, heeft men in Azië (vis-eters) nauwelijks last van depressies, terwijl men in Frankrijk (vlees-eters) juist veel last heeft van depressies.

En blijkbaar, is omega-6, een vetzuur dat in vlees zit, niet goed voor je neuronetwerk, dit zou sneller eroderen dan wel oxyderen door teveel omega-6 in het lichaam, terwijl omega-3, een vetzuur dat in vis zit, dit neuronetwerk juist smeert en de werking ervan bevordert.

Ja, best bizar, het menselijk lichaam heeft smeerolie nodig.

En als je echt verzot bent op vlees, scoor dan wat omega-3 capsules als voedingssupplement, gewoon te krijgen bij de supermarkt of eventueel bij de drogist of apotheek.

Wel zorgen dat er dan meer EPA dan DHA in zit, anders heeft het geen effect.

Eetsmakelijk verders

Voor o.a. meer informatie over hoe belangrijk uw dieet is voor uw algemene gezondheid en tevens voor uw algemene MENTALE gemoedsrust, zie het boek "Uw Brein Als Medicijn", ISBN: 9021538490, dit als persoonlijke tip, het is geen spam, ik kreeg de tip van mijn mama, en geef hem bij deze door
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  maandag 19 december 2005 @ 20:18:14 #2
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33224416
Vergeet ik nog wat AHA!-informatie...

In de documentaire Super Size Me werd o.a. verteld over een experiment gehouden op een school en in een gevangenis in de VS.

Scholieren en gevangenen kregen voor de verandering eens een VOEDZAAM dieet voorgeschoteld, en wat denkt u?

De hoeveelheid ruzie en geweld, nam af, de hoeveelheid concentratie, rust en prestatie nam toe.

Het is wat, is het niet?

Nou alleen nog even een massaal verzet starten tegen de fastfood industrie, die bij scholen en gevangenissen maar wat graag zoveel mogelijk pallets aan junkfood afzet
  maandag 19 december 2005 @ 20:19:42 #3
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33224442
Veel vlees dus.

Vind het maar een rare stelling.

Volgens mij heeft de mens van tegenwoordig een prima gebalanceerde voeding, mits men er op let, alleen wordt er veel te weinig bewogen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_33224469
En blijkbaar, schrijf jij best irritant.

Hoewel ik het er wel mee eens ben dat ik wat beter zou moeten eten :87
[████████████████████]100% Finished loading....
baggeraccount, slotje!
  maandag 19 december 2005 @ 20:22:30 #5
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33224498
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:19 schreef popolon het volgende:
Veel vlees dus.
Als je zo snel mogelijk wilt veranderen in een uptight druktemakertje en van plan bent om reeds op vroege leeftijd te gaan dementeren wel ja.
  maandag 19 december 2005 @ 20:23:53 #6
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33224552
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:21 schreef the900 het volgende:
Thanks Bob
quote:
Daar ben ik het wat mijzelf betreft ook wel mee eens ja, die magnetron menu's ook altijd...

Hoewel ik wel vaak voor vis kies, lang leve de AH stoommenu's
  Donald Duck held maandag 19 december 2005 @ 20:24:19 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_33224563
wat een gezeur. Dieren zijn er om op te eten
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_33224577
Ik eet anders aardig wat vlees en toch heb ik geen last van depressies. Hoe kan dat dan?

Enne:

maandag 19 december 2005 @ 20:25:17 #9
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33224593
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:24 schreef __Saviour__ het volgende:
wat een gezeur. Dieren zijn er om op te eten
Well, I got some news for you, vissen zijn ook dieren tegenwoordig
  Donald Duck held maandag 19 december 2005 @ 20:26:37 #10
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_33224642
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:25 schreef Hallulama het volgende:
Well, I got some news for you, vissen zijn ook dieren tegenwoordig
owja
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 19 december 2005 @ 20:26:49 #11
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33224656
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:24 schreef schatje het volgende:
Ik eet anders aardig wat vlees en toch heb ik geen last van depressies. Hoe kan dat dan?
De uitzondering bevestigt de regel eh.

Ik wil het ook absoluut niet zo zwart/wit stellen als dat ik net deed.

Maar het punt is duidelijk, vis is op vele vlakken gezonder dan vlees, niet op alle vlakken natuurlijk, want als je spieren wilt kweken, zul je waarschijnlijk beter af zijn met vlees.

Tenzij je veel haaien eet?
pi_33224670
Dit lijkt me een volledig logische conclusie die bij mijn weten niet nieuw is. Ik ben een die-hard vleesfan, en volgens mij is het prima om vlees te eten zolang alles in goede (pro)porties blijft.

Zonder vlees geen maaltijd.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33224704
ik doe mijn best, maar ik ga niet elke dag vlees eten hoor. ik eet ook wel eens noten. en vlees eigenlijk maar hoogstens een paar keer per week
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_33224718
Goed gezegd Heiden6 .
  maandag 19 december 2005 @ 20:28:31 #15
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33224722
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:27 schreef heiden6 het volgende:
Dit lijkt me een volledig logische conclusie die bij mijn weten niet nieuw is. Ik ben een die-hard vleesfan, en volgens mij is het prima om vlees te eten zolang alles in goede (pro)porties blijft.

Daar heb je gelijk in, het gaat uiteindelijk om de verhouding van de betrokken vetzuren, qua aanwezigheid in uw lichaam.

Meer EPA dan DHA, dacht ik.
  maandag 19 december 2005 @ 20:29:27 #16
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33224754
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:28 schreef electricity het volgende:
ik doe mijn best, maar ik ga niet elke dag vlees eten hoor. ik eet ook wel eens noten. en vlees eigenlijk maar hoogstens een paar keer per week
De stelling is juist dat minder vlees eten gezonder is voor je lijf en mentale staat, dus da's prima.
pi_33224806
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:27 schreef heiden6 het volgende:

volgens mij hebben mannen over het algemeen ook meer vlees nodig zo lijkt het.
pi_33224907
Hmz, bier en vis dus?
pi_33224917
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:21 schreef the900 het volgende:

Welke user was jij ook weer?
  maandag 19 december 2005 @ 20:35:56 #20
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_33224977
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:31 schreef fokje het volgende:

volgens mij hebben mannen over het algemeen ook meer vlees nodig zo lijkt het.
Vroeger wellicht, maar tegenwoordig hoeven we niet meer te jagen.

Hoewel, er blijft nog één soort jagen over, een soort waarbij spiermassa ook best handig is, maar dan slechts vanuit estetisch oogpunt, niet meer vanuit praktisch oogpunt.

Tenzij ze er op staat dat je haar over de drempel tilt van het nieuwe huis.
pi_33225517
Terug naar de oervoeding is overbodig, vooral de laatste 50 jaar is het hard de verkeerde kant opgegaan. En over die visoliecapsules, vroeger kregen we in de winter een lepel levertraan dus zo nieuw is dat niet.
  maandag 19 december 2005 @ 20:53:25 #22
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33225577
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:29 schreef Hallulama het volgende:

[..]

De stelling is juist dat minder vlees eten gezonder is voor je lijf en mentale staat, dus da's prima.
We moesten toch terug naar onze 'oervoeding' ?

Da's voornamelijk vlees.

Gezeur altijd:

Gewoon gevarieerd en matig eten, en lekker blijven bewegen.

Kijk, daar hoef ik geen jaren studie over te doen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_33226479
quote:
Op maandag 19 december 2005 20:12 schreef Hallulama het volgende:

GRONINGEN - De mens moet terug naar zijn voedingspatroon uit de oertijd. Dat stelt klinisch chemicus F. Muskiet van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). De mens heeft zijn eetpatroon in duizenden jaren drastisch gewijzigd, terwijl de genetische bouw van de mens niet is veranderd.

[afbeelding]

Dit verkeerde moderne eetpatroon kan leiden tot chronische aandoeningen als hart- en vaatziekten, overgewicht, diabetes, broze botten en zelfs kanker, aldus Muskiet maandag. De moderne mens zou onder meer minder vlees, vetten, eiwitten en koolhydraten moeten eten en meer vissen en weekdieren.

Volgens zijn oertheorie zijn onder meer fastfood en kant-en-klaarmaaltijden erg slecht voor het lichaam van de moderne mens.

Bron: De Telegraaf

---

En blijkbaar, als je lijdt aan het fenomeen winterdepressie, wordt er aangeraden om meer vis en minder vlees te eten.

En blijkbaar, heeft men in Azië (vis-eters) nauwelijks last van depressies, terwijl men in Frankrijk (vlees-eters) juist veel last heeft van depressies.

En blijkbaar, is omega-6, een vetzuur dat in vlees zit, niet goed voor je neuronetwerk, dit zou sneller eroderen dan wel oxyderen door teveel omega-6 in het lichaam, terwijl omega-3, een vetzuur dat in vis zit, dit neuronetwerk juist smeert en de werking ervan bevordert.

Ja, best bizar, het menselijk lichaam heeft smeerolie nodig.

En als je echt verzot bent op vlees, scoor dan wat omega-3 capsules als voedingssupplement, gewoon te krijgen bij de supermarkt of eventueel bij de drogist of apotheek.

Wel zorgen dat er dan meer EPA dan DHA in zit, anders heeft het geen effect.

Eetsmakelijk verders

Voor o.a. meer informatie over hoe belangrijk uw dieet is voor uw algemene gezondheid en tevens voor uw algemene MENTALE gemoedsrust, zie het boek "Uw Brein Als Medicijn", ISBN: 9021538490, dit als persoonlijke tip, het is geen spam, ik kreeg de tip van mijn mama, en geef hem bij deze door
Zowel omega-6 als omega-3 vetzuren zijn erg belangrijk voor het menselijk lichaam. Als ik me niet vergis werken de twee ook samen in het lichaam.

Heb hier wel vaker over gehoord. Heel leuk natuurlijk, maar aten nu opeens alle mensen vis en weekdieren? Lijkt me persoonlijk vrij sterk.

Ik doe lekker mn dingetje en vind het wel best zo.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_33227298
boeie
als al deze bullshit waar zou zijn, dan zou de mensheid al lang uitgestorven zijn
pi_33228058
Juist...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')