Hoi,
wat een belachelijke reacties hier. Ik heb het er al moeilijk genoeg mee ja. Mijn moeder regelt dit dus normaal allemaal, en dat heeft ze inderdaad niet goed aangepakt.
Ze heeft wel even overwogen om naar de rechtszaak te gaan, maar aan de andere kant; wat moest ze daar? De eis was volgens mij wel terecht. Verder hebben wij er ook geen verstand van hoe dat soort dingen werken.
Ik heb hier het belangrijke deel van het document even over getypt:
----
BETEKEND:
Een in executoriale vorm uitgegeven grosse van een vonnis van de Rechtbank Zwolle, Sector Kanton, locatie * gewezen dd. 1 december 2005 in de zaak tussen requirante(e) als eiser(es) en gerequireerde als gedaagde;
Voorts heb ik deurwaarder, in alles exploit doende en afschrift als voren gerelateerd, met domicilie keuze als vermeld, de gerequireerde uit krachte van de ten deze betekende titel;
BEVEL GEDAAN:
A.
Om binnen twee weken na heden het perceel met aanhorigheden, staande en gelegen te * aan de * met de zijnen/haren en al het zijne/hare te ontruimen en te verlaten onder afgifte der sleutels ter algehele en vrije beschikking van requirante te stellen;
B.
Om binnen twee dagen na heden aan mij deurwaarder als houder der grosse ten behoeve van requirante tegen behoorlijk bewijs van kwijting te voldoen:
[optelsom bedrag]
MET AANZEGGING:
Dat bij niet tijdige voldoening aan dit bevel zal worden overgegaan tot tenuitvoerlegging van gemelde executoriale titel door alle middelen en wegen van executie rechtens waaronder gerechtelijke ontruiming alsmede door middel van beslaglegging op en verkoop van gerequireerdes roerende en/of onroerende zaken;
[kosten daarvan]
[totale kosten]
(regeling 200 euro per maand ingaande 30/06/2005
-----
(die 200 euro per maand is blijkbaar nog van een oude regeleing maar ik begrijp niet hoe ik dat moet zien icm de eis van twee dagen)
nu ik het nog eens zo lees denk ik dat er ongeveer staat dat we sowieso het huis uit moeten en dat we daarnaast binnen twee dagen die som geld moeten betalen omdat ze anders onze spullen gaan verkopen.
daar heb ik nog wel twee vraagjes over; de eerste is wanneer worden onze spullen dan verkocht (over drie dagen al?), en de tweede is wat betekent "tegen behoorlijk bewijs van kwijting"?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.