abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33221546
Hoi.

Wij hadden een huurachterstand die middels een betalingsregeling werd voldaan. Helaas hadden we één termijn gemist, waarna het hele bedrag plots in een keer betaald moest worden. Aangezien dat ging om zo'n 1800 euro, lukte dat niet, en is het door de deurwaarder voor de rechter gebracht. Dat was mid-november. Naar de zitting zijn we niet geweest en we hebben er verder niets meer van vernomen.

Nu kwam de deurwaarder vandaag met een papier aan de deur waarop stond dat er uitspraak van de rechter was geweest (ofzoiets, het was een nogal ingewikkeld document).

Verder stond er dat er was bepaald dat:
A. binnen twee weken ons huis verlaten moest zijn (maar dan in mooie juridische taal)
B. binnen twee dagen de som alsnog voldaan moest worden (maar dan weer in mooie taal)

verderop stond nog een ander bedrag
nou begrijp ik niet precies wat dat nou betekent
moeten we nou én het huis uit én dat bedrag nog binnen twee dagen betalen? of betekent dit dat we kunnen betalen binnen 2 dagen om te voorkomen dat we het huis uit moeten? het was een heel lastig document.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_33221606
bel morgen de deurwaarder eens
Op woensdag 18 oktober 2006 23:11 schreef Jappie het volgende:
Maar anders dan dat....uiteraard...ik ben nu jouw bezit. *)
  maandag 19 december 2005 @ 18:24:12 #3
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_33221652
Daar valt zo geen zinnig woord over te zeggen.
Je kunt het beter ff inscannen of overtypen.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_33221672
Toch denk ik dat je het hele document moet posten. Want zoals je het hier schrijft staat er inderdaad dat je het bedrag binnen 2 dagen moet betalen en je binnen twee weken het huis uit moet. Mocht je niet betalen, dan zal er waarschijnlijk een openbare verkoop gehouden worden om alsnog die 1.800 euro op te hoesten. (tenminste, dat lijkt me de gang van zaken)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_33221704
je bent wel een beetje dom he, niet naar die zitting gaan???

Of ga je gewoon wachten tot ze op de stoep staan om je eruit te gooien?
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_33221715
Ik zal even zien of ik op een ander tijdstip (een deel van) het document hier kan plaatsen, momenteel heeft mijn moeder het in haar bezit en ze zou vast niet willen dat ik er stukken van op internet postte.
pi_33221812
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:17 schreef JohnDDD het volgende:
Hoi.

Naar de zitting zijn we niet geweest en we hebben er verder niets meer van vernomen.
Lijkt me redelijk stom, niet waar? Had je nog een verweer kunnen voeren en mischien 'iets' kunnen regelen. Nu heeft de rechter in het voordeel van de deurwaarder/geldeiser gesproken aangezien jullie 'toch niet kwamen opdagen'.

Waarom trouwens niet? Geen zin ofzo?
quote:
Nu kwam de deurwaarder vandaag met een papier aan de deur waarop stond dat er uitspraak van de rechter was geweest (ofzoiets, het was een nogal ingewikkeld document).

Verder stond er dat er was bepaald dat:
A. binnen twee weken ons huis verlaten moest zijn (maar dan in mooie juridische taal)
B. binnen twee dagen de som alsnog voldaan moest worden (maar dan weer in mooie taal)

verderop stond nog een ander bedrag
nou begrijp ik niet precies wat dat nou betekent
moeten we nou én het huis uit én dat bedrag nog binnen twee dagen betalen? of betekent dit dat we kunnen betalen binnen 2 dagen om te voorkomen dat we het huis uit moeten? het was een heel lastig document.
Mij komt het over als
Binnen 2 dagen dokken: dan kan je vooralsnog blijven zitten. Niet belaten = binnen 14 dagen wieberen.
pi_33222104
Je moet het bedrag ineens voldoen en doe je dat binnen 2 dagen, dan kun je blijven zitten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 19 december 2005 @ 18:44:28 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33222175
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:26 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
je bent wel een beetje dom he, niet naar die zitting gaan???
Mee eens! Dit was ZEER stom van je! Je was al wanbetaler, je kreeg een betalingsregeling, die kwam je niet na, je komt niet naar de zitting... Dat zijn 3 redenen waarom je over 2 weken in de kou staat, en iemand anders weer een woning heeft!
Klinkt als een gevalletje "eigen schuld"!
Je kan natuurlijk nog even heel hard gaan werken om die 1800 euro bij elkaar te krijgen! Verkoop je computer/meubels en al wat je toch niet kan gebruiken als je het op straat moet zetten!
censuur :O
pi_33222180
als je binnen 2 dagen niet betaald dan moet je binnen 2 weken je huis uit, is een keuze....

dus over 2 dagen makn hun de keuze.....
pi_33222226
kun je geld lenen? Ik zou maar even goed om me heen kijken als ik jou was. Het wordt een koude winter
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  maandag 19 december 2005 @ 18:47:14 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33222250
Tip bij geld lenen: vertel er niet bij dat je het nodig hebt omdat je groot wanbetaler bent, misschien krijg je iets
pi_33222263
Een beetje triest dat je wel op het punt staat om je huis uitgegooid te worden, maar dat je internetverbinding nog niet is afgesloten en dat je die kennelijk dus wel kunt betalen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 19 december 2005 @ 19:02:31 #14
14827 Kogando
Modelprutser
pi_33222611
Je moet sowieso binnen 2 weken het huis verlaten. Helaas betekent dat niet dat je niet meer hoeft te betalen voor de tijd dat je er gewoond hebt, dus moet je het openstaande bedrag binnen 2 dagen betalen. Als je dat niet doet zal het ongetwijfeld hoger worden.

Sterkte.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_33223565
Hoi,
wat een belachelijke reacties hier. Ik heb het er al moeilijk genoeg mee ja. Mijn moeder regelt dit dus normaal allemaal, en dat heeft ze inderdaad niet goed aangepakt.

Ze heeft wel even overwogen om naar de rechtszaak te gaan, maar aan de andere kant; wat moest ze daar? De eis was volgens mij wel terecht. Verder hebben wij er ook geen verstand van hoe dat soort dingen werken.

Ik heb hier het belangrijke deel van het document even over getypt:
----
BETEKEND:
Een in executoriale vorm uitgegeven grosse van een vonnis van de Rechtbank Zwolle, Sector Kanton, locatie * gewezen dd. 1 december 2005 in de zaak tussen requirante(e) als eiser(es) en gerequireerde als gedaagde;

Voorts heb ik deurwaarder, in alles exploit doende en afschrift als voren gerelateerd, met domicilie keuze als vermeld, de gerequireerde uit krachte van de ten deze betekende titel;

BEVEL GEDAAN:
A.
Om binnen twee weken na heden het perceel met aanhorigheden, staande en gelegen te * aan de * met de zijnen/haren en al het zijne/hare te ontruimen en te verlaten onder afgifte der sleutels ter algehele en vrije beschikking van requirante te stellen;
B.
Om binnen twee dagen na heden aan mij deurwaarder als houder der grosse ten behoeve van requirante tegen behoorlijk bewijs van kwijting te voldoen:

[optelsom bedrag]

MET AANZEGGING:
Dat bij niet tijdige voldoening aan dit bevel zal worden overgegaan tot tenuitvoerlegging van gemelde executoriale titel door alle middelen en wegen van executie rechtens waaronder gerechtelijke ontruiming alsmede door middel van beslaglegging op en verkoop van gerequireerdes roerende en/of onroerende zaken;

[kosten daarvan]

[totale kosten]

(regeling 200 euro per maand ingaande 30/06/2005
-----

(die 200 euro per maand is blijkbaar nog van een oude regeleing maar ik begrijp niet hoe ik dat moet zien icm de eis van twee dagen)

nu ik het nog eens zo lees denk ik dat er ongeveer staat dat we sowieso het huis uit moeten en dat we daarnaast binnen twee dagen die som geld moeten betalen omdat ze anders onze spullen gaan verkopen.

daar heb ik nog wel twee vraagjes over; de eerste is wanneer worden onze spullen dan verkocht (over drie dagen al?), en de tweede is wat betekent "tegen behoorlijk bewijs van kwijting"?
pi_33223622
Geschoond en normaal on topic. TS vraagt gewoon wat e.e.a. betekent en niet om afgezeken te worden.
pi_33223720
quote:
Op maandag 19 december 2005 19:45 schreef JohnDDD het volgende:

*BRIEF*

Zoals ik de brief lees, blijf ik bij mijn eerste post in dit topic.
quote:
daar heb ik nog wel twee vraagjes over; de eerste is wanneer worden onze spullen dan verkocht (over drie dagen al?),

Er zal na die twee dagen beslaglegging volgen (en daarna verkoop).
quote:
en de tweede is wat betekent "tegen behoorlijk bewijs van kwijting"?

Je zult moeten bewijzen dat je het betaald hebt, volgens mij. D.m.v. kwitantie/overschrijfbewijs o.i.d.
  maandag 19 december 2005 @ 19:54:39 #18
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33223833
Als ik die brief zo lees, lijkt het me helemaal niet zo gek om ze morgen een brief te sturen, met het verzoek een Nederlandstalige versie te sturen! Want hier kan je (terecht) geen wijs uit worden...
pi_33223844
quote:
Op maandag 19 december 2005 19:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zoals ik de brief lees, blijf ik bij mijn eerste post in dit topic.
[..]

Er zal na die twee dagen beslaglegging volgen (en daarna verkoop).
[..]

Je zult moeten bewijzen dat je het betaald hebt, volgens mij. D.m.v. kwitantie/overschrijfbewijs o.i.d.
bedankt voor je inzichten hierover en het opschonen van het topic!
pi_33223905
quote:
Op maandag 19 december 2005 19:54 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

bedankt voor je inzichten hierover
Het is puur het vertaalwerk eigenlijk. Misschien dat de echt juridisch onderlegden er iets meer over kunnen zeggen.
quote:
en het opschonen van het topic!

Daar ben ik voor, schijnt
pi_33223993
quote:
Op maandag 19 december 2005 19:54 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

bedankt voor je inzichten hierover en het opschonen van het topic!
Als je nou een beetje snuggerheid over hebt, loop dan morgen even naar de rechtswinkel. Het eerste advies is gratis, of je krijgt een doorverwijzing voor een eerste gratis consult. Waarschijnlijk helpen ze je alleen maar met een stappenplan; wie te bellen, waar hulp te krijgen, of je je dure spullen even bij iemand in bewaring moet leggen, etc..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  maandag 19 december 2005 @ 20:09:13 #22
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_33224217
Bij een woningbouwvereniging gewerkt te hebben, kan ik zeggen dat het uit huis zetten van bewoners werkelijk de allerlaatste wanhoopspoging is om de huurgelden te innen. Wat je kunt proberen (want meestal zijn deze instanties er helemaal niet op uit om iemand uit hun huis te zetten mits geen overlast en/of andere ellende uiteraard) maar willen ze gewoon hun geld hebben.

Neem contact op met de afdeling Bewonerszaken (oid) van de woningbouw vereniging en probeer een regeling te treffen. Zorg dat je een goed bod kan doen (betaal op z'n minst de helft en laat zien dat je de rest ook écht kunt betalen en dat je binnen no-time geen huurachterstand meer hebt en dat je voortaan netjes gaat betalen). Leg je situatie duidelijk uit (had je moeder helaas eerder moeten doen, maar helaas).

Wanneer het geld niet beschikbaar is om wat voor reden dan ook, dan zou je nog met de gemeente contact op kunnen nemen (direct en met spoed, want je hebt maar 2 weken namelijk!) voor bijstand bij het aflossen van de huurschuld.
Wanneer dat niet kan/lukt etc. of als er niet spoedig actie wordt ondernomen dan ziet het er inderdaad naar uit dat jullie je huis zullen moeten verlaten. Spoedige actie is dus echt noodzakelijk. Hopelijk lukt het, want dit lijkt me echt vreselijk.
  maandag 19 december 2005 @ 20:11:53 #23
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_33224272
Duidelijk moge zijn dat het vonnis strekt tot ontruiming, alsmede tot voldoening van de nog openstaande bedragen (middels beslag). Kortom, men kan je eruit gooien. Normaliter wordt een ontruimingsvonnis uitgesproken als er een huurachterstand is van 3 maanden, gezien de hoogte van het bedrag zal de achterstand wellicht nog meer bedragen? Het enige wat men zou kunnen doen is in oveleg met de deurwaarder treden om hem en zijn opdrachtgever ervan te overtuigen niet tot ontruiming over te gaan. Daartoe heeft hij echter geen verplichting, en het kan best zo zijn dat de verhuurder graag van je af wil. Kortom, erg stom om met een dergelijke achterstand het zo ver te laten komen.
  maandag 19 december 2005 @ 20:26:36 #24
14827 Kogando
Modelprutser
pi_33224641
quote:
Op maandag 19 december 2005 19:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik die brief zo lees, lijkt het me helemaal niet zo gek om ze morgen een brief te sturen, met het verzoek een Nederlandstalige versie te sturen! Want hier kan je (terecht) geen wijs uit worden...
Ja, dat is net zoiets als zeggen dat je je niet aan de wet houdt omdat je het wetboek niet begrijpt of überhaupt niet kan lezen. Dus dat zal niet werken.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_33225444
Hoop voor je dat je niet in Den Haag woont daar hebben ze sinds een tijd een zeer streng uitzetbeleid. Dit om z.s.m. van de wanbetalers af te komen. je krijgt trouwens ook de rekening van het ontruimen, opslag inventaris, etc.
Met andere woorden levenslange problemen vooral als je te lui bent om te werken en of niet met geld om kunt gaan.
Ik moet zeggen dat je ook niet alleen jezelf(cq moeder) hiermee treft maar ook andere huurders door jullie gedrag gaat hun huur indirect omhoog.
Ik zou zeggen begin met hard werken(jij en je moeder) dit zal de enige manier zijn om uit de problemen te komen. Met hard werken bedoel ik niet 32 uur in de week maar minimaal 60-70. lijkt zwaar maar na een jaar ben je uit de problemen en kun je ook nog een leuke cent overhouden.
In bijna elke stad heb je ook instanties die je met je schulden kunnen helpen.
Jullie problemen zijn te danken aan jullie eigen laksigheid kijk dus naar je eigen en ga niet naar andere wijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')