abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33218255
Ok,

Ik ging dus mijn oma ophalen in doesburg. Op de weg er naar toe mag je maar 80 km/h en ze staan ook te flitsen dus rijd ik dat ook netjes...

Het regent best hevig voor een tijdje en ik rijd de afrit af ... de situatie die dan volgt is dit:

Ik moest onderaan links afslaan en rechts 200/300 meter verderop is een rotonde. Het regent nog hevig dus ik kijk naar links en naar rechts en zie niks... dus ik draai naar links (30 km/h) op het moment dat ik op die weghelft komt zie ik in eens rechts een witte flits op dat moment dringt het dus tot me door dat dat een witte auto is die dus superhard remt... en helemaal rechts op de baan en beetje op het gras tot stilstand komt om mij te ontwijken. Het eerste wat me opvalt is dat de persoon in kwestie geen lichten aan had.

geschrokken rem ik ook hard en kijk in mijn achteruitkijk spiegel en zie die deur half opengaan en gebaar maken van kijk eens uit idioot.. Maar goed er is dus GEEN aanrijding geweest. Dus ik rijd stapvoets verder om te laten merken dat het incident me niet is ontgaan (doh) anyway ze rijd een tijdje achter me aan tot ik in doesburg zelf links afsla en zij rechtsaf.

Anyway een vraagje achteraf...

iedereen heeft vast wel een keer zo'n "close call" mee gemaakt waarbij beide partijen schrikken. Ik heb even gedacht om te gaan stoppen maar de weg is daar niet voor gemaakt en kan het met dat donkere weer gevaarlijke situaties opleveren. Maar heb ik daar goed aan gedaan? had ik moeten stoppen?

Ik zelf vond op dat moment, ja zij kwam van rechts. Maar ik weet 100% zeker dat ik naar rechts heb gekeken en haar in die regen niet heb gezien. Mede door die witte auto + geen lichten daarnaast moet ze met een rotvaart van die rotonde zijn afgekomen anders kan het niet..
I'm not the man you think I am!
pi_33218363
Niet alleen met zware regen is het handig om je verlichting te voeren, neem nou de laagstaande zon in de winter.

Ik rij eigenlijk altijd met verlichting aan, ik zie nog maar weinig mensen die dat niet doen.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  maandag 19 december 2005 @ 15:48:55 #3
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_33218481
Ook wel eens gehad, zat er een klein zwart autootje dat van rechts kwam precies met z'n verlichting achter mijn raamstijl en als het dan dus donker is zie je die auto niet...
pi_33218618
ja, ze zitten in denhaag er ook over te denken om het verplicht te stellen. Wat ik wel positief vind.. want jah je ziet maar weer je ziet auto's gewoon sneller.

Ik heb voor de rest ook gewoon altijd verlichting aan.
  maandag 19 december 2005 @ 16:12:14 #5
5673 heijx
Qui que boue
pi_33218942
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:54 schreef l3laster het volgende:
ja, ze zitten in denhaag er ook over te denken om het verplicht te stellen. Wat ik wel positief vind.. want jah je ziet maar weer je ziet auto's gewoon sneller.

Ik heb voor de rest ook gewoon altijd verlichting aan.
Het is al sinds mensenheugenis verplicht.
quote:
Artikel 32. RVV

1. Bestuurders van een motorvoertuig, bromfietsers snorfietsers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig moeten bij dag, indien het zicht ernstig wordt belemmerd, en bij nacht dimlicht voeren
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_33218991
Afgelopen donderdag reed ik in zware regen richting Amersfoort. Plotseling zag ik een auto die op de linkerbaan reed op twee centimeter afstand langs mijn auto rijden...

Wat bleek...

Er zat gewoon een vrouw zich op te maken met 130 kilometer per uur in de regen....

Dan ben je toch goed ziek...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_33219009
Ik kijk sinds een "near miss" altijd zowel links als rechts van mijn raamstijl. Op een of andere manier past bij een rotonde er precies een auto in als ie met een bepaalde snelheid van links richting rotonde rijdt en die zie je dan pas op het laatste moment, gelukkig was de rotonde breed genoeg.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_33219183
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:12 schreef heijx het volgende:

[..]

Het is al sinds mensenheugenis verplicht.

[quote]
Artikel 32. RVV
1. Bestuurders van een motorvoertuig, bromfietsers snorfietsers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig moeten bij dag, indien het zicht ernstig wordt belemmerd, en bij nacht dimlicht voeren
Misschien wel verplicht maar ernstig belemmerd zicht is nogal interpretatie gevoelig. Sommige idioten vinden 20 m zicht meer dan genoeg om met 120 over de snelweg te knallen en anderen doen hun mistlampjes al aan bij een zicht van minder dan 100 meter.
Ik ben wel voor een algemeen verplichting om altijd je licht aan te hebben. Het moet dan alleen wel makkelijker worden om zelf je lamp te vervangen of het moet minder vaak voorkomen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_33219910
Ik heb het net nog meegemaakt. Kwart over vier, dus het begint al donker te worden, vooral met die bewolking en een natte weg waar de regen van omhoog sproeit.
Ik zet aan om een langzamere voorligger in te halen, zie als ik net op de andere weghelft zit een koplamp verdwijnen. Huh!? Shit! Daar rijdt een idioot zonder licht!
Ik remmen (was verder niet krap of zo) en op het moment dat die trut (ja, het was een vrouw) bijna bij ons is krijgen we ook nog even groot licht, zo van "eikel, wat doe je nou!".
Ik dus maar even mijn licht uit en weer ingeschakeld, ik betwijfel of ze het begrijpt. Dat soort mensen zijn meestal niet meer te redden.

Om je een indruk te geven: ze was de enige die ik tegenkwam zonder licht.
pi_33220000
Nouja ik ben zonbet door de politie van dieren gebeld. Dat die andere dat incident gemeld had.

Ik heb het hele verhaal verteld en nouja ik heb inderdaad stap voets doorgereden anders kan ze nooit mijn kenteken hebben opgeschreven.

Nouja ik heb gezegt dat mocht die mevrouw er behoefte aan hebben ik haar nog wel mijn excuses wilde aanbieden. maar ze konden me haar nummer niet geven wegens privacy redenen. wat correct is.
pi_33220020
Willen de mensen die wel hun licht aanhebben in de regen dan wel zorgen dat ze 2 koplampen hebben. Wat zie je vaak dat 1 koplamp het doet en de ander niet, of iig slechter.

Als het bijv. half donker is vind ik rijden met 1 koplamp gevaarlijker omdat dit suggereert dat het een motor is.
De status 'bagger-user' voorbij
pi_33220118
hoezo, ga jij wel inhalen als je een motor op je af ziet komen dan ?
  maandag 19 december 2005 @ 17:07:34 #13
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_33220124
Als ik mensen zonder licht in (zware) regen en mist zie rijden, wat tot mijn irritatie nogal vaak voorkomt, maak ik ze dat duidelijk ook
Ook zie ik er wel vaker met stadslicht rijden in deze situaties

Hier wordt zelfs gemeld dat stadslicht gebruikt mag worden als licht niet noodzakelijk is
http://www.gratistheorie.nl/auto/gebruiklichten/p02.htm
Ik heb zover ik weet toch geleerd dat het alleen mag bij stilstaan...
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
pi_33220383
licht kost geld hoor !
  maandag 19 december 2005 @ 17:29:14 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33220508
Sowieso mensen die zonder licht rijden, het is belachelijk dat het nog niet verplicht is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33220791
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:07 schreef Repeat het volgende:
hoezo, ga jij wel inhalen als je een motor op je af ziet komen dan ?
Nee, maar ik kan me situatie´s inbeelden waar bijv. 2 auto´s elkaar moeten passeren, en dat dan een of ander oud vrouwtje in haar auto denkt dat het een motor is.
pi_33220801
In Scandinavië is het al jaren verplicht. Als je een nieuwe Saab of Volvo rijdt gaan je koplampen gelijk aan als je je auto start .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_33220960
daarom altijd lichten aan, boeit me niets als de zon straalt of als het donker is ik heb de lichten altijd aan
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_33221012
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:47 schreef ThaFreak het volgende:
daarom altijd lichten aan, boeit me niets als de zon straalt of als het donker is ik heb de lichten altijd aan
ook op de fiets?
pi_33221069
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:49 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

ook op de fiets?
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  maandag 19 december 2005 @ 17:53:36 #21
45206 Pietverdriet
pi_33221123
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:49 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

ook op de fiets?
geen gek idee.
pi_33221151
zag laatst 's avonds laat iemand rijden. Beide achterlichten stonden uit dus ik denk wat is dat voor een idioot, ik lichtsignalen geven enz. Geen reactie. Dus ik inhalen stonden ze voorlichten wel gewoon aan. Kortom, beide achterlichten waren kapot. Hoezo gevaarlijk?
Als je niet durft te verdwalen, zul je nooit een nieuwe route vinden
  maandag 19 december 2005 @ 17:56:46 #23
45206 Pietverdriet
pi_33221214
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:54 schreef Rogiertw het volgende:
zag laatst 's avonds laat iemand rijden. Beide achterlichten stonden uit dus ik denk wat is dat voor een idioot, ik lichtsignalen geven enz. Geen reactie. Dus ik inhalen stonden ze voorlichten wel gewoon aan. Kortom, beide achterlichten waren kapot. Hoezo gevaarlijk?
En dan nog boos zijn dat je zo loopt te seinen, jaja
Vooral bejaarden zijn vreselijk.
pi_33221513
quote:
Op maandag 19 december 2005 17:54 schreef Rogiertw het volgende:
Juist ja, zit ik lekker te toeren, begint er achter mij opeens een debiel met z'n lichten te flikkeren als gek !!! Vervolgens haalt ie mij gevaarlijk in, blijft naast me rijden en doet allerlei rare gebaren !! ... mén moet niet gekker mee worden op de baan ')
pi_33221654
Volvo heeft altijd verlichting aan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')