Het is al sinds mensenheugenis verplicht.quote:Op maandag 19 december 2005 15:54 schreef l3laster het volgende:
ja, ze zitten in denhaag er ook over te denken om het verplicht te stellen. Wat ik wel positief vind.. want jah je ziet maar weer je ziet auto's gewoon sneller.
Ik heb voor de rest ook gewoon altijd verlichting aan.
quote:Artikel 32. RVV
1. Bestuurders van een motorvoertuig, bromfietsers snorfietsers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig moeten bij dag, indien het zicht ernstig wordt belemmerd, en bij nacht dimlicht voeren
Misschien wel verplicht maar ernstig belemmerd zicht is nogal interpretatie gevoelig. Sommige idioten vinden 20 m zicht meer dan genoeg om met 120 over de snelweg te knallen en anderen doen hun mistlampjes al aan bij een zicht van minder dan 100 meter.quote:Op maandag 19 december 2005 16:12 schreef heijx het volgende:
[..]
Het is al sinds mensenheugenis verplicht.
[quote]
Artikel 32. RVV
1. Bestuurders van een motorvoertuig, bromfietsers snorfietsers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig moeten bij dag, indien het zicht ernstig wordt belemmerd, en bij nacht dimlicht voeren
Nee, maar ik kan me situatie´s inbeelden waar bijv. 2 auto´s elkaar moeten passeren, en dat dan een of ander oud vrouwtje in haar auto denkt dat het een motor is.quote:Op maandag 19 december 2005 17:07 schreef Repeat het volgende:
hoezo, ga jij wel inhalen als je een motor op je af ziet komen dan ?
ook op de fiets?quote:Op maandag 19 december 2005 17:47 schreef ThaFreak het volgende:
daarom altijd lichten aan, boeit me niets als de zon straalt of als het donker is ik heb de lichten altijd aan![]()
quote:
En dan nog boos zijn dat je zo loopt te seinen, jajaquote:Op maandag 19 december 2005 17:54 schreef Rogiertw het volgende:
zag laatst 's avonds laat iemand rijden. Beide achterlichten stonden uit dus ik denk wat is dat voor een idioot, ik lichtsignalen geven enz. Geen reactie. Dus ik inhalen stonden ze voorlichten wel gewoon aan. Kortom, beide achterlichten waren kapot. Hoezo gevaarlijk?![]()
Juist ja, zit ik lekker te toeren, begint er achter mij opeens een debiel met z'n lichten te flikkeren als gek !!! Vervolgens haalt ie mij gevaarlijk in, blijft naast me rijden en doet allerlei rare gebaren !! ... mén moet niet gekker mee worden op de baan ')quote:Op maandag 19 december 2005 17:54 schreef Rogiertw het volgende:
zag laatst 's avonds laat iemand rijden. Beide achterlichten stonden uit dus ik denk wat is dat voor een idioot, ik lichtsignalen geven enz. Geen reactie. Dus ik inhalen stonden ze voorlichten wel gewoon aan. Kortom, beide achterlichten waren kapot. Hoezo gevaarlijk?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |