abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33217645
Ik erger me mateloos aan mensen die een dergelijke formulering bezigen.

Voor velen is het "Ufo = Alien".

Voor de duidelijkheid: UFO = Un-Identified Flying Object. Een object, vliegend, waarvan jij niet kan beoordelen wat het is. Als jij een klont veren door de lucht ziet zeilen, maar niet per definitie kan vaststellen of het een eend, experimentele kamikazezwaan of een kat is, die zojuist uit iemand zijn duivenhok word geschopt, kun je dus ook stellen dan het een UFO betreft.

Het is dus niet correct om te zeggen dat je in UFO's gelooft wanneer je eigenlijk poogt te zeggen dat je gelooft in het bestaan van buitenaards leven. Ik struikelde zojuist in [TRU] over een link naar een website over UFO's, en verbaasde mijzelf over de hoeveelheid onzin die ik daar verzameld zag staan. Tuurlijk, het is best mogelijk dat Buitenaards leven echt bestaat (het zou kortzichting zijn om domweg te beweren dat dat niet kan) maar sommige van de foto's die we daar zien zijn echt op teveel manieren te verklaren om maar aan te nemen dat het een Alien betreft die ons even komt onderzoeken.

Bovendien, als de buitenaardse persoon/entiteit/wezens écht willen weten wat er op aarde gaande is, zullen ze echt wel beter weten dan de hele tijd koeien opensnijden en graanvelden omploegen.

Heren UFO-spotters, ga lekker verder waar u mee bezig bent maar stop met het toewijzen van elke vage vlek op je lens als zijnde een voertuig van onze groene vrienden, en gebruikt uw termen juist.
  maandag 19 december 2005 @ 15:14:43 #2
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33217702
Het gaat ook niet zozeer om de UFO denk ik, het gaat eerder om het wezen. Ik hou me persoonlijk ook niet bezig met UFO's. Het gaat me eerder of er een kans is dat er hier ander leven rondloopt in dit universum.

Ik denk ook dat je wel kunt zeggen. "Ik geloof in ruimteschepen" Het geloof in UFO's is vanzelf zwak omdat een UFO van alles kan zijn inderdaad

Zodra het een ruimteschip wordt, is het interessant te noemen. Maar is het een ruimteschip van verre oorden, dan is het vanzelf geen UFO meer, want dan weet je wat het is

[ Bericht 14% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 19-12-2005 15:22:00 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 19 december 2005 @ 15:32:09 #3
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33218043
Ik erger me ook altijd aan zo'n uitspraak - overal in de media wordt UFO verkeerd gebruikt.
Eindelijk iemand die dit misverstand aankaart
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33218291
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:32 schreef Quarks het volgende:
Ik erger me ook altijd aan zo'n uitspraak - overal in de media wordt UFO verkeerd gebruikt.
nee de term wordt in de meeste gevall, waar het mediaberichten betreft van 'sightings' heel juist gebruikt ... de 'sightings' zijn namelijk 'Ongeidentificeerde Vliegende Objecten'...

waar het fout gebruikt wordt, is in het geval dat een bepaalde schrijver bewert 'bewijzen' te hebben of een zekerheid dat de vliegende objecten door hem geidentificeerd kunnen worden en bv van buitenaardse herkomst zijn...
In dat geval zijn de objecten niet meer 'ongeidentificeerd'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33218319
WFL >>> TRU
pi_33218339
UFO staat idd voor unidentified flying object, maar inmiddels is het synoniem geworden voor vliegende schotel.
pi_33218488
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:44 schreef ChrisJX het volgende:
UFO staat idd voor unidentified flying object, maar inmiddels is het synoniem geworden voor vliegende schotel.
Als ik een bord naar jouw hoofd keil heb jij het toch ook niet over een UFO? Vliegende schotel =/= UFO. Zelfs een vliegende schotel hoeft geen teken van buitenaards leven te zijn daar wij zelf ook al experimentele vliegende schotels bezitten en testen.

Ik vind dat mensen correcte termen moeten gebruiken. UFO = Vliegend object en jij weet niet wat het was/is. Vliegende schotel = origineel een ufo, maar nu eentje waarvan jij hebt kunnen vaststellen dat hij een schotelachtige vorm heeft. Punt.
pi_33218632
nutteloos topic
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  maandag 19 december 2005 @ 15:55:22 #9
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_33218648
Feit is gewoon dat mensen het woord UFO synoniem beschouwen aan buitenaards ruimteschip.
Feit is dat de kans op buitenaards leven zo groot is dat het onlogisch is dat er geen buitenaards leven is.
Feit is dat er ongeidentificeerde vliegende objecten zijjn.
Trek je eigen conclusies. Persoonlijk denk ik dat het gros militairistisch is of van natuurlijke oorsprong.
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_33218654
Fuck off man wat is dit voor irritant kuttopic.
pi_33218708
een ufo hoeft niet perse een buitenaards ruimteschip te zijn.

prima, dat weten we ook wel

discussie gesloten

sluiten die boel
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
pi_33218719
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:55 schreef Salvad0R het volgende:
Fuck off man wat is dit voor irritant kuttopic.
En jij hoopt natuurlijk dat je een slotje bespoedigt door jouw ongezouten mening maar even te ventileren op een zeer ongewenste wijze?
  maandag 19 december 2005 @ 15:58:43 #13
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33218735
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee de term wordt in de meeste gevall, waar het mediaberichten betreft van 'sightings' heel juist gebruikt ... de 'sightings' zijn namelijk 'Ongeidentificeerde Vliegende Objecten'...

waar het fout gebruikt wordt, is in het geval dat een bepaalde schrijver bewert 'bewijzen' te hebben of een zekerheid dat de vliegende objecten door hem geidentificeerd kunnen worden en bv van buitenaardse herkomst zijn...
In dat geval zijn de objecten niet meer 'ongeidentificeerd'
Ik hoor heel vaak de term UFO als synoniem voor vliegende schotel van buitenaardsen.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  maandag 19 december 2005 @ 16:01:18 #14
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33218805
Het komt ook door de materie van UFO's wellicht en door hollywood die een UFO direct in verbinding brengen met een ruimteschip.

Een UFO wordt vaak gezien als iets dat komt van een andere planeet. UFO staat vanzelf voor ruimteschip, zonder dat de afkorting dieper bekeken wordt.

Maar ga je secuur te werk, dan is het inderdaad fout te noemen. En zorgvuldigheid is misschien toch wel belangrijk inderdaad Ik bedoel, de juiste term aanmeten als dat je instelling is op veel gebieden.

Je kunt ook geen appels met peren vergelijken. Dan klopt de berekening ook niet.
pi_33218872
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:49 schreef Wiebelkont het volgende:

Als ik een bord naar jouw hoofd keil heb jij het toch ook niet over een UFO? Vliegende schotel =/= UFO. Zelfs een vliegende schotel hoeft geen teken van buitenaards leven te zijn daar wij zelf ook al experimentele vliegende schotels bezitten en testen.
Hoeveel vliegende schotels heb jij tegen je kop aangehad, doe eens iets minder agressief man
pi_33219163
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:44 schreef ChrisJX het volgende:
Idd
  maandag 19 december 2005 @ 16:29:53 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33219214
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:06 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Hoeveel vliegende schotels heb jij tegen je kop aangehad, doe eens iets minder agressief man
Zo gaat dat op internet, en of je nu een dame bent of niet. Agressieve benadering kom je nog vaak genoeg tegen ( = )

Maar toch, wat maakt het uit. Ufo of vliegende schotel of ruimteschip. Zolang ze maar een keer langs vliegen is alles goed

Ik hoop nog altijd een te zien landen ergens. Van mijn part dat ik het op tv zie.

Landt het eerste ruimteschip dan is de drang om UFO's te vinden misschien niet eens meer zo aan de orde. Maar wederom heb ik close encounters te vaak gezien, dan ga je op een gegeven moment in die wereld denken en hopen.
pi_33219237
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:29 schreef Dromenvanger het volgende:

Zo gaat dat op internet, en of je nu een dame bent of niet. Agressieve benadering kom je nog vaak genoeg tegen ( = )
Wou je me gaan vertellen hoe het er op internet aan toe gaat

Lief
  maandag 19 december 2005 @ 16:31:52 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33219262
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:30 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Wou je me gaan vertellen hoe het er op internet aan toe gaat

Lief
Nee, ik wou alleen nog eens vertellen hoe het eraan toe gaat. Ik weet na 7 jaar ook hoe het eraan toe gaat

Het opfok gehalte is altijd aanwezig. Alsof iedereen een lopende tijdbom is.
pi_33219302
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:31 schreef Dromenvanger het volgende:

Nee, ik wou alleen nog eens vertellen hoe het eraan toe gaat. Ik weet na 7 jaar ook hoe het eraan toe gaat
Dan ben ik nog eerder begonnen met internetten
pi_33219356
he topicstarter... ik vind dat jij je mierenneukpraatjes op ufosites moet dumpen en niet hier, dán ben je pas een kerel..wat denk je zelf?
  maandag 19 december 2005 @ 16:37:20 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33219393
quote:
Op maandag 19 december 2005 16:33 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dan ben ik nog eerder begonnen met internetten

Proficiat

Of moet ik zeggen.... " Gecondoleerd"

† In Memoriam † maandag 19 december 2005 @ 20:50:11 #23
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_33225472
Ik heb een keer lichtjes gezien die naar elkaar toevlogen,bijna tegen elkaar botsten en daarna razendsnel achter elkaar aan achter de huizen en bomen verdwenen.
Het leken net vliegtuigen of sterren. Heel bedriegelijk. Omdat ik dacht dat er een ware ramp zou voltrekken in de lucht bleef ik met mijn dochter kijken.
Ik ben geen SF freak en geloof ook niet dat het bemande ufo''s waren.
Misschien waren het wel aardse energie objecten. Feit blijft dat ik en mijn dochter het hebben gezien,en wij zijn niet gek,gestoord of geflipt.
Ik weet dat deze lichtjes vaker worden waargenomen,dus het kan toch ook een aardse oorsprong hebben?Energieobjecten hoog in de atmosfeer ,nog niet ontdekt door de wetenschap?Achteraf heeft het wel wat weg van Foo-Fighters. ( vliegtuigen 2e W.O)
Ik kijk nog geregeld naar de lucht 's avonds,maar helaas heb ik het nooit meer gezien.

God weet dat ik de waarheid spreek.
En anders vraag mijn dochter maar als ze op FoK! is.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_33237118
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:11 schreef Wiebelkont het volgende:
Tuurlijk, het is best mogelijk dat Buitenaards leven echt bestaat (het zou kortzichting zijn om domweg te beweren dat dat niet kan)
Ja, dat zeg je NU. Maar er was een tijd (nog niet eens zo heel lang geleden) dat de wetenschap je hier keihard om uitlachte. De wetenschap hobbelt altijd achter dingen aan die de New Age-guys allang weten.
Gaap Goals rulezzz!
pi_33237462
Auteur van persbericht UFO-landing Roswell overleden

Walter Haut, de Amerikaanse legerofficier die in 1947 het fameuze persbericht over de landing van een UFO in Roswell heeft opgesteld en verspreid, is donderdag op 83-jarige leeftijd overleden, zo hebben Amerikaanse media pas maandag op gezag van zijn dochter Julie Shuster gemeld.

Vliegende schotel
In 1947 was Haut woordvoerder op de luchtmachtbasis Roswell in de Amerikaanse staat New Mexico. Nauwgezet tekende hij op 8 juli een verklaring op van de bevelhebber van de luchtmachtbasis, William Blanchard, omtrent het bergen van een in de buurt gelande vliegende schotel.

Haut stuurde op bevel van Blanchard een persbericht daaromtrent de wereld in. De dag erna kopte een plaatselijke krant dat de Amerikaanse Luchtmacht een vliegende schotel had buitgemaakt op een ranch in Roswell. Diezelfde dag kwam er een verklaring dat het niet om een vliegende schotel ging, maar om een weerballon.

Mythe
Maar de mythe rond Roswell en de grote doofpottheorie rond het evacueren van de opvarenden van de UFO naar een geheime plaats was geboren.

Haut zelf hield altijd vol dat hem nooit was gezegd waar de vliegende schotel was gevonden, en dat hij er nooit eentje had gezien. Wel zei hij een "believer" te zijn. Hij was dan ook een van de stichters van het Internationaal UFO Museum, dat sinds zijn opening in 1992 al meer dan tweeëneenhalf miljoen mensen over de vloer heeft gekregen.

http://www.hln.be/hln/cch/det/art_151796.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')