jij hebt nergens om gevraagd. Gelukkig heb je ook nergens om gevraagd.quote:Op maandag 19 december 2005 11:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ah maar ik heb oook niet gevraagd om de voorgaande groepen binnen te laten
En de komende groepen nederlanders gaan ook met deze problemen opgescheept worden dus;
waarom nigerianen, somaliers etc etc niet?
[..]
Nee maar assielzoekers met een aansteker... wat is goddomee wel brandveilig
Als je ze in een bettonnen bumker zet zonder matras en ze het recht ontneemt te roken heb je de linkse huilies helemaal op de kast.
Normale mensen steken hun eigen huisvesting niet in de brand.....zeker niet als ze er zelf nog in zitten. Honden schijten oook niet in hun eigen mand en zeld uils-kuikens poepen buiten het nest
[..]
Mischien hadden die hem moeten stoppen, er waren trouwens meerdere daders
Het gaat erom dat je de kamer onjuist hebt ingelicht. Dan is de parlmentaire controle toch zoek? Dat is de reden dat ze moet aftreden. Volgens mij zijn deze fouten niet gemaakt onder andere ministers, het was toch nieuw beleid door Verdonk zelf opgezet?quote:Op maandag 19 december 2005 15:02 schreef SoNoS het volgende:
Ik denk als je heel nuchter kijkt naar de zaak, heeft het ministerie van vreemdelingenzaken inderdaad fouten gemaakt.
Verdonk staat aan de top van deze organisatie en is uiteraard verantwoordelijk voor de dingen die onder haar gebeuren. Je kan nu zeggen dat zij gestraft moet worden door af te treden, maar de fouten werden ook al gemaakt door haar voorgangers. Wees consequent en laadt deze dan ook hun publieke functie neerleggen. Lijkt mij wel zo eerlijk.
Je kan natuurlijk ook meer gaan zoeken naar een oplossing ipv een straf. Zelf denk ik dat alle ambtenaren bij het ministerie eens goed doorgelicht moeten worden. Uit alle documenten blijkt wel dat daar het werk niet serieus uitgevoerd kan worden. Beter lijkt het mij dus dat Verdonk aanblijft en daar orde op zaken stelt. Hiermee voorkom je problemen in de toekomst.
Waar PVDA, Groenlinks en Sp mee bezig zijn, is mij niet helemaal duidelijk. Het lijkt erop dat die alleen maar bezig zijn om zo snel mogelijk hun poppetjes op de belangrijkste plaatsten neer kunnen zetten. Politieke problemen oplossen zijn zij allang al niet meer meer bezig. Erg jammer.. zeker voor een partij als de Sp
Helaas leven we in een sorry cultuur. Het zal lastig zijn dat even om te buigen naar iets beters. Ik dat de parlementariers die meewerken aan die sorry cultuur zichzelf niet meer serieus nemen. Hoe kan je het parlentaire werk nou serieus nemen als je je primaire verantwoordelijkheid als parlement niet neemt?quote:Op maandag 19 december 2005 15:01 schreef DionysuZ het volgende:
We leven in een sorry-cultuur. Ik had wel verwacht dat Verdonk zou mogen blijven zitten, al heel zeker als ze haar verontschuldigingen aan zou bieden, dat is in het verleden nl. al vele malen voldoende geweest.
Verdonk doet het goed! Extreem-links vindt dat niet leuk. Jammer voor links!quote:Verdonk heeft weer eens een motie overleeft. In de zaak om het geven van informatie aan Congo.
Ze geeft toe dat de kamer verkeerd en onjuist geinformeerd is door haar. Toch mag ze blijven zitten.
Ik ben gewoon links, niet extreem.quote:Op maandag 19 december 2005 15:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Verdonk doet het goed! Extreem-links vindt dat niet leuk. Jammer voor links!
Nee, je vertelt ze gewoon niks. Dat is de afspraak, geratificeerd met een verdrag.quote:Ontopic:
Weet je ook WAAROM die Congo-kwestie speelde? Verdonk had Congo verteld dat afgewezen asielzoekers afgewezen asielzoekers waren! Blijkbaar had ze tegen Congo moeten liegen! Want hier in Nederland mag je natuurljik een land niet vertellen dat je hun asielzoekers niet wilt, welnee, je vertelt ze dan dat het een zakendelegatie was of zo....... schijnheilige bureaucratie!
Dat jij het om probeert te draaien dat het normaal is dat een minister tergen haar eigen regering liegt aan de andere kant...quote:En vooral: niemand die er IETS over zegt, of het ook maar RAAR vindt, dat Verdonk op het matje wordt geroepen omdat ze de waarheid heeft verteld aan Congo :S
Ik snap al helemaal niet waarom o.b.v. dit soort incidenten dat soort moties ingediend worden (nou ja, dat past natuurlijk gewoon in het straatje van de oppositie die natuurlijk elke aanleiding aangrijpen om iemand van zijn plek te stoten).quote:Op maandag 19 december 2005 14:51 schreef One_of_the_few het volgende:
Verdonk heeft weer eens een motie overleeft. In de zaak om het geven van informatie aan Congo.
Ze geeft toe dat de kamer verkeerd en onjuist geinformeerd is door haar. Toch mag ze blijven zitten.
Normaal is het verkeerd en/of onjuist voorlichten van de kamer toch een politike doodzonde? Waarom mag ze dan blijven? Omdat het niet om ''inhoudelijke'' informatie ging. ja, hoeoz ik probeer mer onderuit te lullen. Dat zei ze er ook niet bij toen ze zei: nimmer is er informatie gegeven aan Congo.
Nou zei een VVD'er na het debat dat Netwerk alles doet om Verdonk zwat te maken en netwerk zegt andersom.
Diegene die de reportage voor netwerk onder andere heeft gemaakt zat vaanvond bij Barend en van Dorp. Daar had hij een document waarop onder andere stond dat een Congolees in het verzet zat. Dat document van de IND is ook in handen van Congo.
Dus dit is geen inhoudelijke informatie. Wat dan wel?
Die man van Netwerk gaat er nu ook verder mee, maar ik krijg het idee dat we bedonderd worden door het kabinet. Ik heb maar een klein stukje van BvD gezien, misschien dat andere meer hebben gehoord, maar ik vind het wel heel vreemd.
Deel 1 is vol. Volgens mij waren er wat die nog wel wat kwijt wilden. Aangezien er nog een kortgeding is tussen Donner en de gemeente haarlemmermeer en er nog onderzoeken naar de rband lopen, hier een deel 2.
Wat doet ze zo goed dan? Veel beleid is nog nauwelijks van de grond.quote:Op maandag 19 december 2005 15:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Verdonk doet het goed! Extreem-links vindt dat niet leuk. Jammer voor links!
Ontopic:
Weet je ook WAAROM die Congo-kwestie speelde? Verdonk had Congo verteld dat afgewezen asielzoekers afgewezen asielzoekers waren! Blijkbaar had ze tegen Congo moeten liegen! Want hier in Nederland mag je natuurljik een land niet vertellen dat je hun asielzoekers niet wilt, welnee, je vertelt ze dan dat het een zakendelegatie was of zo....... schijnheilige bureaucratie!
En vooral: niemand die er IETS over zegt, of het ook maar RAAR vindt, dat Verdonk op het matje wordt geroepen omdat ze de waarheid heeft verteld aan Congo :S
Wil je hier echt een antwoord op hebben...?!quote:Verdonk doet gewoon fantastisch werk, en wat al eerder gezegd is: op deze manier gaat het altijd. Waarom moeten die "wijven" die fout op fout maken als verkeersminister (filestroken, spoorlijnen etc etc die miljarden kosten en geen drol opleveren) nou niet eens oprotten
Wat lopen mensen hier dan te meuten over brandveiligheid...dat is namelijk mijn puntquote:Op maandag 19 december 2005 15:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
jij hebt nergens om gevraagd. Gelukkig heb je ook nergens om gevraagd.
Jij denkt dat je alleen maar brandveilige woningen hebt als het merendeel uit beton bestaat? Doe niet zo kortzichtig. Jouw oordelene over links laat genoeg zien van je. Normale mensen steken hun huis niet in brand. normale mensen zijn ook genuanceerder. oordelen als defeiten bekend zijn. Hangen niet de populist uit en trekken geen manke vergelijkingen.
Mensen die in een cel zitten moeten eventuele brandstichters in een andere vel helpen? Staat de deur open ofzo?
Het kan ook brandveilig en menswaardig.quote:Op maandag 19 december 2005 15:54 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wat lopen mensen hier dan te meuten over brandveiligheid...dat is namelijk mijn punt
Als je die gasten alles afneemt en in hun blote hol in een isoleercel zet zijn diezelfde mensen aan het ropepen dat dat mensonwaardig is...
Nu heb je dus idioten die hun cel in de hens steken.
Verder jij nog ik hebben dat cellencomplex gezien. En ik kan me in nederland niet voorstellen dat ze in eenzame opsluiting zitten, de deuren staan idd vaak genoeg open, staat alleen nog wel een hek omheen.
Ik word een beetje moe van dat brandveilig gelul, als je er een idioot met een aansteker bijzet is er verdomd weinig brandveilig
Het in een isoleercel zetten is ook mensonwaardig. dat moet je ook niet willen, heb je gelijk in. Maar het punt van brandveiligheid is weldegelijk terecht. Als je beetje wist wat je tegenwoordig van moois kan maken en toch brandveilig is reageerde je niet zo. Het is niet of brandveilig en inhumaan of niet brandveilig maar humaan. Het is mogelijk en humaan en brandveilig. Ook al leg je er 10 aanstekers in.quote:Op maandag 19 december 2005 15:54 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wat lopen mensen hier dan te meuten over brandveiligheid...dat is namelijk mijn punt
Als je die gasten alles afneemt en in hun blote hol in een isoleercel zet zijn diezelfde mensen aan het ropepen dat dat mensonwaardig is...
Nu heb je dus idioten die hun cel in de hens steken.
Verder jij nog ik hebben dat cellencomplex gezien. En ik kan me in nederland niet voorstellen dat ze in eenzame opsluiting zitten, de deuren staan idd vaak genoeg open, staat alleen nog wel een hek omheen.
Ik word een beetje moe van dat brandveilig gelul, als je er een idioot met een aansteker bijzet is er verdomd weinig brandveilig
Mooi? Het was een gevangenis! Hoog tijd dat gevangenissen gaan versoberen... Misschien een leuke post op justitie voor mevrouw Verdonk, in het volgende kabinet! Aanstekers? Wat moet een gevangene met een aansteker? Luxe? Mooi? Je zit daar niet voor de lol hoor!quote:Op maandag 19 december 2005 16:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het in een isoleercel zetten is ook mensonwaardig. dat moet je ook niet willen, heb je gelijk in. Maar het punt van brandveiligheid is weldegelijk terecht. Als je beetje wist wat je tegenwoordig van moois kan maken en toch brandveilig is reageerde je niet zo. Het is niet of brandveilig en inhumaan of niet brandveilig maar humaan. Het is mogelijk en humaan en brandveilig. Ook al leg je er 10 aanstekers in.
En asielzoekers horen in gevangenissen thuis?quote:Op maandag 19 december 2005 16:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mooi? Het was een gevangenis! Hoog tijd dat gevangenissen gaan versoberen... Misschien een leuke post op justitie voor mevrouw Verdonk, in het volgende kabinet! Aanstekers? Wat moet een gevangene met een aansteker? Luxe? Mooi? Je zit daar niet voor de lol hoor!
Anders draai je even om de boel heen en ga je niet op de inhoud in. Iets moois is toch maar relatief. je begrijpt best wat ik bedoelde, lul er dan niet zo omheen.quote:Op maandag 19 december 2005 16:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mooi? Het was een gevangenis! Hoog tijd dat gevangenissen gaan versoberen... Misschien een leuke post op justitie voor mevrouw Verdonk, in het volgende kabinet! Aanstekers? Wat moet een gevangene met een aansteker? Luxe? Mooi? Je zit daar niet voor de lol hoor!
Afgewezen illegalen wel ja.quote:Op maandag 19 december 2005 16:27 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
En asielzoekers horen in gevangenissen thuis?
want het zijn criminelen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |