FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [Auto/ Motor] Wat is jouw topsnelheid geweest? (2)
BlueEyedmaandag 19 december 2005 @ 14:38
[Auto/ Motor] Wat is jouw topsnelheid geweest? was vol, dus hier verder!


Zoals de TT al aangeeft, wat is de hoogste snelheid die jij ooit behaald hebt in een auto of op een motor? Vermeld dan ook gelijk even het merk en type erbij, en hoe je dit ervaren hebt, anders wordt het ook weer zo'n saai opsomtopic

TS geeft een update; afgelopen week 250 op teller in een 745i, nieuw model gereden.
Echt te releaxed rijden eigenlijk, je hebt gewoon niet in de gaten dat je zo enorm hard rijdt

Dit topic is trouwens niet bedoeld voor moraalridders die het onverantwoord vinden harder te rijden dan 120, of hier willen komen verkondigen hoe gevaarlijk het wel niet is allemaal. Iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen veiligheid, vooropgesteld dat je die van anderen daarbij niet in het gedrang brengt natuurlijk

[ Bericht 1% gewijzigd door BlueEyed op 19-12-2005 14:50:30 ]
Innisdemonmaandag 19 december 2005 @ 15:01
240 Peugeot 205 GTI (en enkele aanpassingen )

fan-tas-tisch
het.ismijmaandag 19 december 2005 @ 15:05
190 Standaard opel astra td.
Masegatemaandag 19 december 2005 @ 15:09
Haha, 175 in mijn Seat Ibiza uit 1994.
Geloof me, het leek wel alsof ik 200 ging in een winkelwagentje!

Ik weet eigenlijk niet of 'ie nog harder kon, want ik vond het bij die 175 wel mooi geweest. D'r stond wel Porsche op de motor die in die auto lag! Nu ligt 'ie op het autokerkhof...
heijxmaandag 19 december 2005 @ 15:12
Ik heb zaterdag 110 gereden op de A12.

Op de witbesneeuwde linker rijbaan, welteverstaan.
Yay voor winterbanden.
Corpus delicti is een Golf IV TDI 85kW en 6 versnellingen.
Alleen jammer van die Discovery op mijn achterbumper.
mellukmaandag 19 december 2005 @ 15:14
160 in een nissan micra 1997
hahaha goed he met een 1.0 GL
hahah en dan komt er nog zo'n randdebiel in een getunede auto naast je staan....stoer met zijn toeren spelen....kijken dat ie met me wil racen....
ZIELIG neem dan iemand met een auto van je eigen formaat!!!!
Sandertje21maandag 19 december 2005 @ 15:16
215 in een CRX.
Big_Fat_Wombatmaandag 19 december 2005 @ 15:22
195 in een standaard 1.6, 75pk Fiat Tempra '94 (met 3 bijrijders)
Voelde wel zeker en stabiel aan wel veel wind vang je met zo'n vierkante bak

EsDemaandag 19 december 2005 @ 15:24
267 KM/u in een Porsche Cayenne Turbo

Reed helaas niet zelf, zat naast de bestuurder, heb er wel een mooi fotootje van kunnen maken ook .... maar merkt er vrij weinig van, alles schiet voorbij en de voorruit wordt met de seconde ranziger. Geweldige ervaring!
MrTorturemaandag 19 december 2005 @ 15:25
205 in een Toyota Carina
mikey2k3maandag 19 december 2005 @ 15:25
165 in een daihatsu cuore uit 91
babbamaandag 19 december 2005 @ 15:25
Bij m'n pa in de auto: 210 km/h in een 1992 Ford Sierra (harder ging ie niet ).

Ikzelf met rijles: 140 km/h in een Daewoo (Chevrolet) Tacuma .
babbamaandag 19 december 2005 @ 15:27
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:24 schreef EsDe het volgende:
267 KM/u in een Porsche Cayenne Turbo

Reed helaas niet zelf, zat naast de bestuurder, heb er wel een mooi fotootje van kunnen maken ook .... maar merkt er vrij weinig van, alles schiet voorbij en de voorruit wordt met de seconde ranziger. Geweldige ervaring!
Echt ongelooflijk hard voor een SUV
lg_greenmanmaandag 19 december 2005 @ 15:27
Doet een fiets ook mee? dan:
-105 bergaf
-67 vlak zonder wind
-75 wind in het ruggetje
SupaMariomaandag 19 december 2005 @ 15:29
225 Mazda RX8 HP
RaTzmaandag 19 december 2005 @ 15:34
260 km/u (flat out) in een Mitsubishi Lancer Evo VIII (265 pk), uiteraard alleen mogelijk op de autobahn.
Stefijnmaandag 19 december 2005 @ 15:41
260 in een Porsche 928 S4
Sandrmaandag 19 december 2005 @ 15:42
260 in een BMW 535 reed zelf niet maar een vriend van me. Ik vond het wel snel genoeg zo. En zelf 195 met mn mx3
HellRavermaandag 19 december 2005 @ 15:45
240 op de duitse autobahn in een Honda CRX Del Sol VTi
305 op een Suzuki GSX-1300 (Hayabusa)

Beide op de teller dus echte kilometers ligt iets lager...
TerrorTimmmaandag 19 december 2005 @ 15:49
200 in mijn scirocco gtx 1.8 8klepper van 1984 oud maar lekkerrrrr
MrTorturemaandag 19 december 2005 @ 15:52
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:27 schreef lg_greenman het volgende:
Doet een fiets ook mee? dan:
-105 bergaf
-67 vlak zonder wind
-75 wind in het ruggetje


Ik ben op mijn ATBtje nooit verder gekomen dan 65 oid. Heuvel af (ardennen) met een volledige bepakking op m'n rug en geïmproviseerde bagagedrager
BlueEyedmaandag 19 december 2005 @ 15:58
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:27 schreef babba het volgende:

[..]

Echt ongelooflijk hard voor een SUV
PRESTATIES CAYENNE TURBO

topsnelheid 266 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,6 s
verbruik binnen b.k. 21.9 l/100km
verbruik buiten b.k. 11.9 l/100km
verbruik gecombineerd 15,7 l/100km
CO2 uitstoot 378 g/km

Zo ongeloofwaardig is het niet dus

bron; autoweek
Rosbiefmaandag 19 december 2005 @ 16:03
563
masterr112maandag 19 december 2005 @ 18:38
ongeveer op de teller240 in een honda civic, echt zoo gaaf,, kwam er trouwens toen we ongeveer 220 reden ff een flinke mercedes langs met 2 zakenmannen en 1 handje aan het stuur langs scheuren.. FANTASTISCH!!
#ANONIEMmaandag 19 december 2005 @ 19:42
240 in een civic
Alexxxxxmaandag 19 december 2005 @ 20:24
offtopic

[ Bericht 95% gewijzigd door Tjabbo op 19-12-2005 20:36:55 ]
BaraCudamaandag 19 december 2005 @ 20:31
offtopic

[ Bericht 97% gewijzigd door Tjabbo op 19-12-2005 20:37:03 ]
lipjemaandag 19 december 2005 @ 20:59
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:38 schreef masterr112 het volgende:
ongeveer op de teller240 in een honda civic, echt zoo gaaf,, kwam er trouwens toen we ongeveer 22,0 reden ff een flinke mercedes langs met 2 zakenmannen en 1 handje aan het stuur langs scheuren.. FANTASTISCH!!
Sorry knul je was een komma vergeten
babbamaandag 19 december 2005 @ 21:46
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:58 schreef BlueEyed het volgende:

[..]

PRESTATIES CAYENNE TURBO

topsnelheid 266 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,6 s
verbruik binnen b.k. 21.9 l/100km
verbruik buiten b.k. 11.9 l/100km
verbruik gecombineerd 15,7 l/100km
CO2 uitstoot 378 g/km

Zo ongeloofwaardig is het niet dus

bron; autoweek
Ik wist al dat ie zo hard ging, maar dan nog 266 km/h in een SUV
1299maandag 19 december 2005 @ 23:54
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:38 schreef masterr112 het volgende:
ongeveer op de teller24,0 in een honda civic, echt zoo gaaf,, kwam er trouwens toen we ongeveer 22,0 reden ff een flinke mercedes langs met 2 zakenmannen en 1 handje aan het stuur langs scheuren.. FANTASTISCH!!
Even de komma's geplaatst die je was vergeten
yupdinsdag 20 december 2005 @ 00:56
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:38 schreef masterr112 het volgende:
ongeveer op de teller240 in een honda civic, echt zoo gaaf,, kwam er trouwens toen we ongeveer 220 reden ff een flinke mercedes langs met 2 zakenmannen en 1 handje aan het stuur langs scheuren.. FANTASTISCH!!
Wat voor Civic dan? Volgens mij kan dat niks anders zijn dan een VTEC achtig ding (Type R met 200 pk misschien?)
Cityfmdinsdag 20 december 2005 @ 01:40
185 Km/h met een Opel Vectra uit 1993.
135 Km/h met een Van Hool A600 Autobus uit 1991 (geen snelheidsbegrenzer, ging wel lekker, was ik nog eens op tijd.)
het.ismijdinsdag 20 december 2005 @ 09:34
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:56 schreef yup het volgende:

[..]

Wat voor Civic dan? Volgens mij kan dat niks anders zijn dan een VTEC achtig ding (Type R met 200 pk misschien?)
indd vtec 200+ PK,.. anders gaat je civic nooit zo hard,..
Kevin1Bravodinsdag 20 december 2005 @ 18:23
Mach 0.72 op 37000 voet

OT: Als bijrijder 220 in mijn pa zijn S320
Rietvaerderwoensdag 21 december 2005 @ 21:52
Motor:

Suzuki GSX1300-R Hayabusa 99'er: 330 teller @ Maasvlakte. Moet rond de 340 teller kunnen lopen, had alleen niet veel asfalt meer over Is overigens rond de 304 echte km's per uur, die 340 teller.

Suzuki Bandit 600: 230 teller.

Suzuki GSX-R600 K5: 270 teller.

Geen ervaring met auto's
Rietvaerderwoensdag 21 december 2005 @ 21:59
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:34 schreef RaTz het volgende:
260 km/u (flat out) in een Mitsubishi Lancer Evo VIII (265 pk), uiteraard alleen mogelijk op de autobahn.


Hoezo alleen mogelijk op autobahn?

Oh, ben recordhouder in dit topic geloof ik
HOOKIIPAwoensdag 21 december 2005 @ 22:10
220 in 'n clio 1.8 16v (in germany)
KeessieKwoensdag 21 december 2005 @ 22:24
185, seat ibiza 95 1,6i 8v was op de a6 richting lelystad. ging lekker hard alleen heel gauw weer afgeremd.. 65 te hard doet me iets teveel pijn als ik geflitst zou worden.. later nog wel 180 op de Autobahn met ze 4en + de kofferbak vol bagage..
1299woensdag 21 december 2005 @ 23:10
quote:
Op woensdag 21 december 2005 22:24 schreef KeessieK het volgende:
185, seat ibiza 95 1,6i 8v was op de a6 richting lelystad. ging lekker hard alleen heel gauw weer afgeremd.. 65 te hard doet me iets teveel pijn als ik geflitst zou worden.. later nog wel 180 op de Autobahn met ze 4en + de kofferbak vol bagage..
Weer zo'n kneus die denkt dat hij met bagage minder hard kan op top
Go0swoensdag 21 december 2005 @ 23:32
Kom ik aan;

Astra 2000 station, vol geladen 170 klein hellinkje af
M'n oude Golf 2 1.6 170 op teller (waar je 100 mocht )

In m'n huidige jetta zal ik die topsnelheid denk ik dagelijks halen (als ie gekeurt etc is)
RaTzdonderdag 22 december 2005 @ 14:25
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:59 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]



Hoezo alleen mogelijk op autobahn?

Oh, ben recordhouder in dit topic geloof ik
Omdat er hier in Nederland:
- altijd wel iemand in de weg zit op de linkerbaan
- Er een flitskast staat

Uitzonderingen zoals bijv de maasvlakte en de afsluitdijk etc niet meegerekend, maar daar kom ik dan ook nooit in de buurt.

Oh, en dan benoem ik mezelf tot recordhouder topsnelheid in een auto (zelf gereden). Toch nog iets
DeTolkdonderdag 22 december 2005 @ 14:33
177 ( Suzuki Swift 1.3 GLS 1991) , moest wel m'n deur vasthouden btw
ReVeRnEjdonderdag 22 december 2005 @ 14:47
225 in me eigen Seat Leon FR 1.8 turbo 180 pk. En gewoon snachts op de nederlandse snelweg.
Alsgoedis moet me auto de 230 wel kunnen halen dus ik moet nog maar eens me gas indrukken.
heijxdonderdag 22 december 2005 @ 15:48
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:32 schreef Go0s het volgende:
In m'n huidige jetta zal ik die topsnelheid denk ik dagelijks halen (als ie gekeurd etc is)
Jetta diesel in een test uit de toenmalige Autokampioen: 137 km/h.
Een 3+E bak had-ie geloof ik.
minicooperSdonderdag 22 december 2005 @ 16:12
175km/h in een Ford Ka
215km/h in een Ford Mondeo 1.8 (125pk)
220km/h in een BMW X5 3.0d
230km/h in een Mercedes SL500 (met kap open )
250km/h in een BMW 330 Ci Cabrio
RicXDesigndonderdag 22 december 2005 @ 16:18
270 km/u BMW M5
220 in mn eigen Mazda MX-3 V6
BlueEyeddonderdag 22 december 2005 @ 18:59
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:25 schreef RaTz het volgende:

[..]

Omdat er hier in Nederland:
- altijd wel iemand in de weg zit op de linkerbaan
- Er een flitskast staat

Uitzonderingen zoals bijv de maasvlakte en de afsluitdijk etc niet meegerekend, maar daar kom ik dan ook nooit in de buurt.

Oh, en dan benoem ik mezelf tot recordhouder topsnelheid in een auto (zelf gereden). Toch nog iets
Dream on, check het andere topic

[ Bericht 1% gewijzigd door BlueEyed op 22-12-2005 19:06:15 ]
TelleJdonderdag 22 december 2005 @ 20:11
150 met een daihatsu charade 1.3 van `92, de auto trilde zo hard met deze snelheid dat ik de volgende dag de wielen maar eens heb laten balanceren.

Met de motor (`94er suzuki gsxf 600) 180 op de A2 richting maastricht bij de kruisberg, vond dat wel even hard genoeg voor een donderdag middag 14:00 met pas gekochte motor en net 2 weken rijbewijs.

Heb met de auto altijd minder de neiging hard te rijden dan met de motor, heel raar .
Public Enemydonderdag 22 december 2005 @ 22:37
210 in Duitsland op de terugweg van de IAA2005 in een Renault Laguna Mk2. Maar heb ook al eerder de 210 aangetikt in een S60, ook bij onze oosterburen

P.S.Wellicht dat de Alfa mongool die me zat te bumperkleven bij deze snelheid hier ook zit(was een Nederlander namelijk), een korte mededeling: STERF.
LaZZdonderdag 22 december 2005 @ 22:52
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:37 schreef Public Enemy het volgende:
P.S.Wellicht dat de Alfa mongool die me zat te bumperkleven bij deze snelheid hier ook zit(was een Nederlander namelijk), een korte mededeling: STERF.
Lol, het ging 'm nog niet hard genoeg?

Mijn topsnelheid is overigens 190 in een BMW 518i uit 1992 van een maat van me gewoon op Nederlandse autobahn langs Goes. Zelf gereden uiteraard, hij zei: trap 'm maar eens flink op de staart.
Quint24zaterdag 24 december 2005 @ 19:11
150 km/h met een Opel Astra uit 1993 met 168.886km op de teller met banden die niet goed waren gebalanceerd.
De hele auto had een onbelance en dat reed niet erg fijn maar was nog wel bestuurbaar
Fiets-toeterzaterdag 24 december 2005 @ 19:31
200km/h in een celica 1.8 en in een peugot 206
220km/h in m'n supra, ik durfde niet harder aangezien ik de wagen nog geen 24 uur had hehe
HellRaverdinsdag 27 december 2005 @ 15:07
quote:
Op woensdag 21 december 2005 21:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Motor:

Suzuki GSX1300-R Hayabusa 99'er: 330 teller @ Maasvlakte. Moet rond de 340 teller kunnen lopen, had alleen niet veel asfalt meer over Is overigens rond de 304 echte km's per uur, die 340 teller.

Suzuki Bandit 600: 230 teller.

Suzuki GSX-R600 K5: 270 teller.

Geen ervaring met auto's
Ik wou al zeggen 340 is onmogelijk.... hoogste snelheid van een standaard 99er is op papier nl 306 kph. Op de teller kan 340 dan wel kloppen ja. Daarna zijn ze begrensd op 300 kph.
Providentiadinsdag 27 december 2005 @ 16:30
185 in mn Peugeot 206 GTI

Harder durfdeik niet
Rietvaerderdinsdag 27 december 2005 @ 16:48
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:30 schreef Providentia het volgende:
185 in mn Peugeot 206 GTI

Harder durfdeik niet
Ben jij die van Sugababes?
Providentiadinsdag 27 december 2005 @ 19:11
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:48 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ben jij die van Sugababes?
whahahahaha ja , hoezo?
Rietvaerderdinsdag 27 december 2005 @ 22:50
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 19:11 schreef Providentia het volgende:

[..]

whahahahaha ja , hoezo?
Ja, jij zit daar altijd net te doen alsof je wat van motoren weet

Zo weet ik nog dat je de plank finaal missloeg wat betreft de 25kw-regel
CittaRwoensdag 28 december 2005 @ 00:27
205 in een volle 145

205km/u in een volle (4 personen) alfa 145 (1.6ts trouwens)
BadEend19woensdag 28 december 2005 @ 05:07
motor: 280 km/h (suzuki gsxr600)
auto: 240 km/h
allebei tellersnelheid!
BertVwoensdag 28 december 2005 @ 12:35
nog ff patsen in dit vervolgtopic, tellersnelheden aangezien niet geflitst:

motor: 310 km/u
honda cbr1100, 150 achterwiel pk's

auto: 170 km/u
peugeot 206 1.4, 60 voorwiel pk's
2NutZwoensdag 28 december 2005 @ 12:44
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 19:31 schreef Fiets-toeter het volgende:
200km/h in een celica 1.8 en in een peugot 206
220km/h in m'n supra, ik durfde niet harder aangezien ik de wagen nog geen 24 uur had hehe
Ik moet nog met mijn ceilca 1.8 naar duitsland ff checken wat ie kan, zal ook wel 200 worden.
met mijn Colt 1,3i uit '96 heb ik in Duitsland de 190 net gehaald had ik nooit gedacht.
ditismijnauto.nlwoensdag 28 december 2005 @ 14:34
215 in m'n 206
Rietvaerderwoensdag 28 december 2005 @ 14:43
quote:
Op woensdag 28 december 2005 12:35 schreef BertV het volgende:
tellersnelheden aangezien niet geflitst:
Je kan ook achter je echte snelheid komen zonder geflitst te worden hoor

Die 230 op de teller van mijn Bandit600 was overigens 213 op de GPS.

Imprywoensdag 28 december 2005 @ 15:23
172 km/h met een Clio 1.2 16V (jan. 2003), is ook echt z'n absolute top op een normaal stuk snelweg.
MrTorturewoensdag 28 december 2005 @ 20:55
quote:
Op woensdag 28 december 2005 12:44 schreef 2NutZ het volgende:
Ik moet nog met mijn ceilca 1.8 naar duitsland ff checken wat ie kan, zal ook wel 200 worden.
Ik denk hoger. Met een carina II 1.6 haalde ik al 205 op de teller.
_Drake_donderdag 29 december 2005 @ 01:06
190@ gps (teller zelf gaat tot 180 )in een Citroen AX volcane 1.4i , mischien dat ik op de autobahn meer haal maar dat probeer ik in nederland niet .
DJ_WBdonderdag 29 december 2005 @ 09:08
mee gereden:
330 in een porsche gemballa
310 in diablo
zelf 300 in de gemballa & 290 in een F 355
Wimo.donderdag 29 december 2005 @ 10:57
125 k/h in mijn alto
omegaprojectdonderdag 29 december 2005 @ 11:17
210 in de auto ... 190 op de motor (gaat niet harder )

Rietvaerderdonderdag 29 december 2005 @ 11:46
quote:
Op donderdag 29 december 2005 09:08 schreef DJ_WB het volgende:
mee gereden:
330 in een porsche gemballa
310 in diablo
zelf 300 in de gemballa & 290 in een F 355
Ben nog steed recordhouder
DJ_WBdonderdag 29 december 2005 @ 12:01
quote:
Op donderdag 29 december 2005 11:46 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ben nog steed recordhouder
ook een stuk dapperder

op een moter wat een adrealine kick moet dat geven
2NutZdonderdag 29 december 2005 @ 12:06
quote:
Op woensdag 28 december 2005 20:55 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Ik denk hoger. Met een carina II 1.6 haalde ik al 205 op de teller.
hmmm tja op de teller staat 240, toch denk ik dat ie nie veel harder dan 200 zal gaan.
Die carina van jou verder standaard?
Rietvaerderdonderdag 29 december 2005 @ 12:34
quote:
Op donderdag 29 december 2005 12:01 schreef DJ_WB het volgende:

[..]

ook een stuk dapperder

op een moter wat een adrealine kick moet dat geven
Dat valt reuze mee... vind hard rechtdoor niet zo boeiend eigenlijk. Bochtjes daarentegen
Eliminator20donderdag 29 december 2005 @ 12:42
210 in een renault 25
170 (harder gaat ie niet) in mijn huidige Escort
195 (testrit Fiesta ST)
HellRaverdonderdag 29 december 2005 @ 12:44
Ja rechtdoor op een motor is niet zo heel spannend binnen een paar tellen zit je op een hoge snelheid... de kick zit hem meer in de acceleratie en het plat door de bocht gaan.

Verder denk ik dat dit topic voor sommige een verkapt haantjes gedrag topic is..... lekker boeiend hoe hard je ooit gereden hebt... We mogen al lang blij zijn dat we nog leven en/of ons rijbewijs nog hebben
BarraCupraCudadonderdag 29 december 2005 @ 12:45
vorige week porsche boxer 240 (nee de auto was helaas niet van mij)
Rietvaerderdonderdag 29 december 2005 @ 12:48
quote:
Op donderdag 29 december 2005 12:44 schreef HellRaver het volgende:
Ja rechtdoor op een motor is niet zo heel spannend binnen een paar tellen zit je op een hoge snelheid... de kick zit hem meer in de acceleratie en het plat door de bocht gaan.

Verder denk ik dat dit topic voor sommige een verkapt haantjes gedrag topic is..... lekker boeiend hoe hard je ooit gereden hebt... We mogen al lang blij zijn dat we nog leven en/of ons rijbewijs nog hebben
True
Autoreplydonderdag 29 december 2005 @ 13:05
180 km/h uit de tunnel (Zeeuwsch Vlaanderen, en já ze staan daar wel `s te flitsen. (Yamaha Diversion, hij kan harder, maar dat durf ik niet helemaal qua rijbewijs houden e.d.

240 km/h, Fransche platteland, in een M5


280 km/h grondsnelheid ongeveer in een zweefvliegtuig (Wat overigens nog een stuk harder kan, afhankelijk van type)
yupdonderdag 29 december 2005 @ 13:15
quote:
Op donderdag 29 december 2005 12:34 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee... vind hard rechtdoor niet zo boeiend eigenlijk. Bochtjes daarentegen
Riet doe normaal.

Ga jij maar eens 200 rijden in NL.

Je hart gaat in je reet kloppen. En niet alleen door de struik-gestapo, maar ook door de knakkers die vinden dat ze zomaar naar de linkerbaan mogen gaan. Vandaag bij schiphol bijna klapper door zo een eikel en ik reed niet eens te hard :s
Rietvaerderdonderdag 29 december 2005 @ 14:50
quote:
Op donderdag 29 december 2005 13:15 schreef yup het volgende:

[..]

Riet doe normaal.

Ga jij maar eens 200 rijden in NL.

Je hart gaat in je reet kloppen.
Eh.. ?

200 rijden in NL > Check.
250 rijden in NL > Check.

Zo'n adrenaline kick geeft dat niet hoor. Wat is 200 nou op een motor? Voor je gevoel waarschijnlijk hetzelfde als 120 in een gare bak

Even het rechterhandje bewegen en je zit binnen no-time op illegale snelheden in NL.

En op het laatste moment naar linkerbaan komen = er links langs over de vluchtstrook als daar mogelijkheid tot is. Veiliger dan vol in de remmen.
GiSHdonderdag 29 december 2005 @ 15:08
tegen de 200km aan.. (in duitsland)
Five_Acesdonderdag 29 december 2005 @ 16:36
285 @ afsluitdijk in M3.
MrTorturedonderdag 29 december 2005 @ 16:53
quote:
Op donderdag 29 december 2005 12:06 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

hmmm tja op de teller staat 240, toch denk ik dat ie nie veel harder dan 200 zal gaan.
Die carina van jou verder standaard?
Jup, niets boeiends aan
Matelvrijdag 30 december 2005 @ 12:16
190 km/h met een Mazda 626 1.8i uit 1996. Ik geloof dat deze rond de 100PK heeft.

edit 105 pk om precies te zijn

[ Bericht 43% gewijzigd door Matel op 30-12-2005 12:23:01 ]
The_Mavericksvrijdag 30 december 2005 @ 13:27
160 met een hummer daarna werd ie moeilijk te hanteren

200 met een nissan murano
Jasperaldovrijdag 30 december 2005 @ 15:18
240 met een BMW 325i coupe
snelweg van kaatsheuvel -> tilburg, 's nachts
dancemacabrevrijdag 30 december 2005 @ 15:24
224 op digitale teller van golf Mk II 16v,
zal met moeite 208 zijn geweest dat is nl de opgegeven fabriekswaarde,

280 achterop een Suzuki GSX R 1100 met kelkjes en carbondemper,
vooral de verontrustende acceleratie (bij gelijk welke snelheid) en sommige bochten blijven bij,
als duozitter.
babbavrijdag 30 december 2005 @ 15:45
quote:
Op donderdag 29 december 2005 16:36 schreef Five_Aces het volgende:
285 @ afsluitdijk in M3.
Een aangepaste M3 dan zeker Een gewone M3 gaat max. 250 km/h
Rietvaerdervrijdag 30 december 2005 @ 18:21
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 15:45 schreef babba het volgende:

[..]

Een aangepaste M3 dan zeker Een gewone M3 gaat max. 250 km/h
Begrensd he. Een andere ECU vind ik nou niet echt onder aangepast vallen.
BarraCupraCudavrijdag 30 december 2005 @ 18:23
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:21 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Begrensd he. Een andere ECU vind ik nou niet echt onder aangepast vallen.
agreed
masterr112zaterdag 31 december 2005 @ 20:53
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 00:56 schreef yup het volgende:

[..]

Wat voor Civic dan? Volgens mij kan dat niks anders zijn dan een VTEC achtig ding (Type R met 200 pk misschien?)
of jullie het nou geloven of niet, ik heb er zelfs een foto van gemaakt met mijn D-500 trouwens was idd een VTEC ofzo,, had hij het over, met ongeveer 160 PK.
Ik zal ondertussen is kijken voor de foto

[edit]
okej de foto is er, hij was iets eerder genomen maar toch zie je hier al op dat hij over de 230 heen zit de link is http://members.lycos.nl/badboysbagdad/pics/civic.jpg
dit was idd op de teller, hoe hard hij dan in het echt gaat weet ik ook niet mrja..
[/edit]

[ Bericht 12% gewijzigd door masterr112 op 31-12-2005 21:03:11 ]
Jofunu-kunzaterdag 31 december 2005 @ 21:22
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:37 schreef Public Enemy het volgende:
210 in Duitsland op de terugweg van de IAA2005 in een Renault Laguna Mk2. Maar heb ook al eerder de 210 aangetikt in een S60, ook bij onze oosterburen

P.S.Wellicht dat de Alfa mongool die me zat te bumperkleven bij deze snelheid hier ook zit(was een Nederlander namelijk), een korte mededeling: STERF.
Je had natuurlijk ook gewoon naar rechts kunnen gaan, moet in Duitsland net zo goed als hier..
Gisjezaterdag 31 december 2005 @ 21:47
Geen rijbewijs, dus meegereden.
Alfa 90, 200 km/uur, bestuurder (mijn oom) rustig met 1 handje aan het stuur
Ook nog in een Alfa 145 1.4 200 geklokt, was bergaf met drie personen achter een RS8 aan. Die RS8 gast liet ons wel een paar keer inlopen, om er vervolgens weer met dat heerlijke geluid vandoor te blazen.

En verder zelf op de motor, 150 km/uur. Eerste keer op de snelweg toen we naar examen bijzondere verichtingen gingen, wilde wel harder maar moesten bij elkaar blijven.
GSizaterdag 31 december 2005 @ 21:55
250 met een 2003 R1
230 in een 200SX
120 km/h op een Kreidler RMC
100 km/h op een Suzuki TSX
rudger7dinsdag 3 januari 2006 @ 19:12
Respect!
Dacht dat 162 km/h (tellersnelheid) hard was...
In mijn Daihatsu 993ccm3 3-cilinder uit 1987 met 216dkm op tellertje...
Maar dan jankt ie ook goed!
CittaRmaandag 9 januari 2006 @ 16:33
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 21:47 schreef Gisje het volgende:
Geen rijbewijs, dus meegereden.
Alfa 90, 200 km/uur, bestuurder (mijn oom) rustig met 1 handje aan het stuur
Ook nog in een Alfa 145 1.4 200 geklokt, was bergaf met drie personen achter een RS8 aan. Die RS8 gast liet ons wel een paar keer inlopen, om er vervolgens weer met dat heerlijke geluid vandoor te blazen.

En verder zelf op de motor, 150 km/uur. Eerste keer op de snelweg toen we naar examen bijzondere verichtingen gingen, wilde wel harder maar moesten bij elkaar blijven.
er bestaat geen rs8
maare, zelf ook in een alfa 145 1.6ts de 205 aangetikt, was met ze 4en op een vlakke weg
was trouwens wel 125 te hard
Matelmaandag 9 januari 2006 @ 18:46
Gisteren bij iemand meegereden in zijn Mazda RX-7. Niet op z'n top, maar wel 230KM/h gereden
Heer_van_Bartolhovenwoensdag 11 januari 2006 @ 17:08
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:25 schreef RaTz het volgende:

[..]

Omdat er hier in Nederland:
- altijd wel iemand in de weg zit op de linkerbaan
- Er een flitskast staat
Wel jammer eigenlijk, daarom rij ik liever niet meer dan 50 km/u te hard (in mijn geval 30 ivm puntenrijbewijs), als ze je pakken ben je je rijbewijs kwijt
Knoekiewoensdag 11 januari 2006 @ 18:18
80km/pu.

Harder mocht ik niet.
PirEmaandag 16 januari 2006 @ 12:52
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:30 schreef Providentia het volgende:
185 in mn Peugeot 206 GTI

Harder durfdeik niet
Hij kan nog harder. Heb hem een keer tot 205km/h gekregen, maar dat rijdt niet lekker meer.

Max.: 250 in een Audi TT Coupé 3.2 op de Duitse Autobahn natuurlijk.
1299maandag 16 januari 2006 @ 12:57
Vannochtend nog een paar kilometer 220 gereden op de teller. De wind was enigsinds gunstig dus dat blaasde lekker door
Haselaarwoensdag 18 januari 2006 @ 08:46
Met de motor 190 km/h langs Schiphol

En 8 jaar geleden ongeveer op de Autobahn een stukje 210 km/h in onze oude Seat Malaga
FunkFlashRwoensdag 18 januari 2006 @ 16:33
Niet zelf gereden, maar wel in de auto:
- Porsche 993 turbo --> 240 km/u
- Audi A4 1.9 TDI 130pk Pro Line --> 210 km/u (@ teller)

Zelf gereden:
- Audi A4 1.9 TDI 130pk Pro Line --> 182 km/u (@ gps)
- Renault Scenic --> 175 km/u (@ teller)
BertVwoensdag 18 januari 2006 @ 16:57
levensgevaarlijk dom vermaak en nog slecht voor het milieu ook!
JosvGwoensdag 18 januari 2006 @ 17:34
Het hardste dat ik er naast zat is denk ik 295 geweest in een CLKnogwat AMG, ons pap had zijn auto naar de dealer voor onderhoud, en had een vervanger nodig en toevallig waren alle andere auto's weg, dit was de enige die er stond... Doe dan die maar

Overigens na 2 dagen teruggebracht omdat de tank alweer leeg was, en toen geruild voor een C220 ofzoiets...
FunkFlashRwoensdag 18 januari 2006 @ 17:44
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 16:57 schreef BertV het volgende:
levensgevaarlijk dom vermaak en nog slecht voor het milieu ook!
Blijf jij maar lekker fietsen dan

reageer dan gewoon niet

[ Bericht 6% gewijzigd door FunkFlashR op 18-01-2006 17:53:46 ]
ditismijnauto.nlwoensdag 18 januari 2006 @ 21:36
op de passagiersstoel 270 in een skyline
ditismijnauto.nlwoensdag 18 januari 2006 @ 21:37
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:52 schreef PirE het volgende:

[..]

Hij kan nog harder. Heb hem een keer tot 205km/h gekregen, maar dat rijdt niet lekker meer.

Max.: 250 in een Audi TT Coupé 3.2 op de Duitse Autobahn natuurlijk.
215 haalt die van mij
Alexxxxxvrijdag 20 januari 2006 @ 13:02
30 kilometer per uur in een Golf V

Ik post hier wel weer eens als ik mn rijbewijs heb
Bloody_Hellmaandag 23 januari 2006 @ 02:59
Binnen bebouwde kom: 135
Buiten bebouwde kom: 170
Snelweg: 225
Alles in mijn Toyota AE82 GT. Duitsland ben ik helaas nog niet geweest.
Casperrrrmaandag 23 januari 2006 @ 22:58
Met de Corolla 1.3 xli: 185 km/h (harder ging ie niet)
Met de Celica 2.0 Gti uit 1987, 215 km/h (toen begon het eng te worden)
Met de Starlet 1.0 special 150 km/h
Met de Ford Sierra's 210 km/h
Met de Opel Astra 1.6 16v 190 km/h

En allemaal op de A2 van maarssen naar Amsterdam toen er nog geen trajectcontrole was.
Tommy_Kuklinskimaandag 23 januari 2006 @ 22:59
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:58 schreef Casperrrr het volgende:
Met de Corolla 1.3 xli: 185 km/h (harder ging ie niet)
E10?
Autoreplydinsdag 24 januari 2006 @ 00:00
quote:
Op maandag 23 januari 2006 02:59 schreef Bloody_Hell het volgende:
Binnen bebouwde kom: 135
Buiten bebouwde kom: 170
Snelweg: 225
Alles in mijn Toyota AE82 GT. Duitsland ben ik helaas nog niet geweest.
Als we de bebouwde kom meerekenen: 130 km/h in een 30 km/h zone

Ergens langs de Linge is een dijkje met een schitterende bocht. Ik lag plat in die bocht, ken de weg daar redelijk goed en gaf gas. En toen zag ik dat er een klein stukje 30 km/h lag. Wat is motorrijden toch mooi
Casperrrrdinsdag 24 januari 2006 @ 00:06
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:59 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

E10?
E10 ja
Tommy_Kuklinskidinsdag 24 januari 2006 @ 00:24
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:06 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

E10 ja
Dat is dan geen verkeerde snelheid..
hoogste wat ik met een EE101 heb gehaald is 190 de velsertunnel in
best snel voor een 1.3'tje..
was die E10 van voor 95 of erna? (ivm 75 of 88 pk)
Casperrrrdinsdag 24 januari 2006 @ 00:29
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat is dan geen verkeerde snelheid..
hoogste wat ik met een EE101 heb gehaald is 190 de velsertunnel in
best snel voor een 1.3'tje..
was die E10 van voor 95 of erna? (ivm 75 of 88 pk)
Van 1994. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het op de a 28 was richting amersfoort van de heuvel af. Ik kwam met 175 aansjokken en heuveltje af ging ie net 185

Er word trouwens opgegevn dat ie maar in 12.8 sec op de 100 zit maar daar klopt geen snars van. Een maatje van me had de 1600 16v uit 1992 en die zit in 10 sec op de 100. Ik kon hem aardig bijhouden dus ik schat dat ie met 11 sec op de 100 zat. Hij had trouwesn 88 pk. Model 1996 kreeg maar 75 paarden van stal mee.
Casperrrrdinsdag 24 januari 2006 @ 00:31
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat is dan geen verkeerde snelheid..
hoogste wat ik met een EE101 heb gehaald is 190 de velsertunnel in
best snel voor een 1.3'tje..
was die E10 van voor 95 of erna? (ivm 75 of 88 pk)
btw de EE101 is dat dezelfde als die ik had?
Tommy_Kuklinskidinsdag 24 januari 2006 @ 01:02
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:31 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

btw de EE101 is dat dezelfde als die ik had?
94'er is een EE100
fabrieksopgave is trouwens 11,4 sec van 0 naar 100.
VDvrijdag 27 januari 2006 @ 05:59
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:38 schreef BlueEyed het volgende:
Zoals de TT al aangeeft, wat is de hoogste snelheid die jij ooit behaald hebt in een auto of op een motor? Vermeld dan ook gelijk even het merk en type erbij, en hoe je dit ervaren hebt, anders wordt het ook weer zo'n saai opsomtopic
270km/h / Motor / ZX-636R.
Snelheid was leuk, had nog wat over maar kreeg het koud. En het voelde niet echt stabiel aan. .

[ Bericht 49% gewijzigd door VD op 27-01-2006 06:04:43 ]
Rietvaerdervrijdag 27 januari 2006 @ 07:16
De juiste bandenspanning en er gaat een wereld voor je open..
BertVvrijdag 27 januari 2006 @ 08:29
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 07:16 schreef Rietvaerder het volgende:
De juiste bandenspanning en er gaat een wereld voor je open..
idd, standaard wordt mijn motor opgeven met 2.9bar achter EN voor.
Sturen ga je er niet van, maar voor de stabiliteit bij "Duitsland-proefjes" is het een aanrader.
X-Nautvrijdag 27 januari 2006 @ 09:17
190 km/h in een mazda 323

Mijn ouweheer had daarvoor enkel in R4'tjes gereden & nu wou hij wel even ervaren hoe het was om in een "auto" te planken
VDvrijdag 27 januari 2006 @ 15:18
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 07:16 schreef Rietvaerder het volgende:
De juiste bandenspanning en er gaat een wereld voor je open..
Moet ik hoger/lager zitten? Doe nu fabrieksopgave. 2.5/2.9.
Rietvaerdervrijdag 27 januari 2006 @ 15:21
Moet goed zijn... al is een persoonlijke afstelling gewoon een kwestie van uitproberen.
Casperrrrvrijdag 27 januari 2006 @ 16:36
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:18 schreef VD het volgende:

[..]

Moet ik hoger/lager zitten? Doe nu fabrieksopgave. 2.5/2.9.
Ja je mag hoger zitten in bv de zomer. Dan mag je wel 0.2 bar erbij doen. 's winters liever niet.
Bloody_Hellvrijdag 27 januari 2006 @ 20:24
quote:
Op maandag 23 januari 2006 02:59 schreef Bloody_Hell het volgende:
Binnen bebouwde kom: 135
Buiten bebouwde kom: 170
Snelweg: 225 237 op gps
Alles in mijn Toyota AE82 GT. Duitsland ben ik helaas nog niet geweest.
Night-Visionvrijdag 27 januari 2006 @ 21:42
In Duitsland 220 km/h in een enigszins aangepaste Seat Leon.
In NL 195 km/h in een VW Touran. (Dat laseren moeten ze afschaffen... )
babbazaterdag 28 januari 2006 @ 00:49
Bij iemand anders in de auto: 210 km/h in een 1992 Ford Sierra
Zelf gereden: 140 km/h in een 2002 Mazda Premacy

Allebij op de teller
Rietvaerderzaterdag 28 januari 2006 @ 08:31
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:36 schreef Casperrrr het volgende:

[..]

Ja je mag hoger zitten in bv de zomer. Dan mag je wel 0.2 bar erbij doen. 's winters liever niet.
Interessant. Waarom volgens jou?

Ik rijd in de winter juist met een lagere bandenspanning
Autoreplyzaterdag 28 januari 2006 @ 10:00
Juist `s zomers moet je oppassen, dán kan de temperatuur en dus de druk van je banden goed oplopen. Ooit zelf `s m`n banden in een koude schuur op 2,5 gezet en na een stukje stevig rijden (en goed heet) was de druk 3,1. Oppassen dus want een klapband is vliegen.
Marijntjezaterdag 28 januari 2006 @ 11:16
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:24 schreef Bloody_Hell het volgende:

[..]
Wat ik me dan afvraag, met 135 in de bebouwde kom ben je niet helemaal meer "normaal" bezig.
Bloody_Hellzondag 29 januari 2006 @ 21:46
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:00 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Als we de bebouwde kom meerekenen: 130 km/h in een 30 km/h zone

Ergens langs de Linge is een dijkje met een schitterende bocht. Ik lag plat in die bocht, ken de weg daar redelijk goed en gaf gas. En toen zag ik dat er een klein stukje 30 km/h lag. Wat is motorrijden toch mooi
Whehe hier is alleen maar 30km zone lol. En ik zat in mijn auto he. Op een motor is toch iets makkelijker hoor
yupzondag 29 januari 2006 @ 21:52
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:16 schreef Marijntje het volgende:

[..]

Wat ik me dan afvraag, met 135 in de bebouwde kom ben je niet helemaal meer "normaal" bezig.
Er zijn genoeg plekken binnen bebouwde kom waar je 200+ kan halen hoor... En waar het ook nog eens veilig is.

Alleen staat er meestal zo een fantastische 50 of 70 bord.

Binnen bebouwde kom b etekent niet altijd smalle straatjes.

Kan ook 3 baans ultra kaarse weg zonder zijwegen betekenen...
ChRoNiCzondag 29 januari 2006 @ 21:56
Zo rond de 175 in een BMW 325Ci op de A12 's nachts terug naar huis. En zo rond de 160 bergje af op de snelweg in zuid-Frankrijk in een Citroen ZX 1.6

Niet super hard nog dus, daarvoor moet ik nog eens naar Duitsland
BertVzondag 29 januari 2006 @ 22:02
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 10:00 schreef Autoreply het volgende:
Juist `s zomers moet je oppassen, dán kan de temperatuur en dus de druk van je banden goed oplopen. Ooit zelf `s m`n banden in een koude schuur op 2,5 gezet en na een stukje stevig rijden (en goed heet) was de druk 3,1. Oppassen dus want een klapband is vliegen.
3,1bar is niks spannends voor een auto of motorband.
Mgoed, ik heb in die 8 jaar al 5 keer (met de auto) een klap/lekke-band gehad.
Casperrrrmaandag 30 januari 2006 @ 12:32
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 08:31 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Interessant. Waarom volgens jou?

Ik rijd in de winter juist met een lagere bandenspanning
LEZEN!
quote:
Ja je mag hoger zitten in bv de zomer. Dan mag je wel 0.2 bar erbij doen. 's winters liever niet.
Bloemkoolmaandag 30 januari 2006 @ 13:31
200 op de Duitse Autobahn met mijn Yamaha Fazer 1000 uit 2001
Dat was hard zat, tering hey :-)
EsDedonderdag 23 februari 2006 @ 15:17
Me 'persoonlijk' record als bijrijder (Heb nog geen rijbewijs / auto ) Gister omhoog geschroeft: 290 Km/u aangetipt op de autobahn richting Niederrhein... gewéldige ervaring!

Auto: Porsche 911 4S, 2 weken oud
Spyroniusdonderdag 23 februari 2006 @ 15:33
Op de autobahn richting oberhausen heb ik 200 km/h gereden, harder ging m'n saab niet, maar vond dat opzich toch ook wel hard zat.
1299donderdag 23 februari 2006 @ 16:34
Mijn persoonlijke topsnelheid is nog altijd 240 in een Impreza WRX op de teller wel te verstaan.
VDvrijdag 24 februari 2006 @ 00:43
272. Wil gewoon niet harder. .
PNGvrijdag 24 februari 2006 @ 04:25
Als we het over tweewielers hebben, 240 geijkte kms achterop op RSV Mille met Mille R onzin derop voor circuit.
Maar allemaal leuk en aardig, dat hou je achterop geen 10 minuten vol.
En is ook helemaal niet leuk achterop:
"vertrouw je mij"
ja ik jouw ook.



Remmen vlieg je zowat over de rijder heen "ja als ik echt rem liggen we der beiden meteen af".
Nou wel een ervaring, dat wel.
En dan achteraf: "ah, 240 geijkt, want is geijkt bij Pedro" jaja.
Rietvaerdervrijdag 24 februari 2006 @ 10:34
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 04:25 schreef PNG het volgende:
En is ook helemaal niet leuk achterop:
"vertrouw je mij"
ja ik jouw ook.

[afbeelding]

Remmen vlieg je zowat over de rijder heen "ja als ik echt rem liggen we der beiden meteen af".
Nou wel een ervaring, dat wel.
En dan achteraf: "ah, 240 geijkt, want is geijkt bij Pedro" jaja.
Geqxonvrijdag 24 februari 2006 @ 22:56
30
SterkStaaltjevrijdag 24 februari 2006 @ 23:02
Zou nooooooit bij iemand achterop de motor gaan zitten harder dan normale snelweg snelheden. Liever sowieso niet. Zelf wel eens 200 gereden op cbr600f, maar vond het toch wel rap gaan. Snel weer naar wat relaxtere snelheden, trekt die helm ook niet zo aan je kop.
Faithymaandag 27 februari 2006 @ 12:58
145 in mn Citroën AX uit 1988 (en dan triltie al zo hard dat ik bang ben dattie uit elkaar flikkert, dus rij meestal gewoon netjes 120/125)

en 65 op de motor (ben nog aan het rijlessen, tweede les ik denk dat hier nog wel aardig wat km p/u op gaan komen )
Metzmaandag 27 februari 2006 @ 14:01
110 in een Audi A6... vond het maar eng...
VDdinsdag 28 februari 2006 @ 16:06
quote:
Op maandag 27 februari 2006 14:01 schreef Metz het volgende:
110 in een Audi A6... vond het maar eng...
Door een woonwijk?
Robin__zaterdag 11 maart 2006 @ 16:43
Met blinddoek om??

[ Bericht 0% gewijzigd door Robin__ op 11-03-2006 16:44:16 (oops kickje) ]
-Jewcookie-zaterdag 11 maart 2006 @ 16:53
Het lijkt een beetje op een auto want er zitten deuren in en hij vliegt niet. Dus telt dees ook mee.

In de Maglev van Shanghai City naar het vliegveld.




http://www.twanetwerk.nl/upl_images/china4.jpg
Hari-Bozaterdag 11 maart 2006 @ 16:56
Mijn auto Mercedes 300D W123 uit 1980

150km/u
En jarenlang de snelste diesels geweest toendertijd
Robin__zaterdag 11 maart 2006 @ 16:57
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:53 schreef -Jewcookie- het volgende:
Het lijkt een beetje op een auto want er zitten deuren in en hij vliegt niet. Dus telt dees ook mee.

In de Maglev van Shanghai City naar het vliegveld.

[afbeelding]


http://www.twanetwerk.nl/upl_images/china4.jpg
motor: nee
wielen: nee
stuur: nee

wel erg gaaf
MasterDisasterzaterdag 11 maart 2006 @ 18:13
quote:
Op donderdag 29 december 2005 13:15 schreef yup het volgende:

[..]

Riet doe normaal.

Ga jij maar eens 200 rijden in NL.

Je hart gaat in je reet kloppen. En niet alleen door de struik-gestapo, maar ook door de knakkers die vinden dat ze zomaar naar de linkerbaan mogen gaan. Vandaag bij schiphol bijna klapper door zo een eikel en ik reed niet eens te hard :s
200 maar

Verder ga ik volgende week autorijlessen
Rietvaerderzaterdag 11 maart 2006 @ 18:21
Ooit weleens bedacht dat er misschien wel meerder Ghostriders zijn?
SuperBoschzaterdag 11 maart 2006 @ 18:32
220 met een audi 90 coupé 2.3liter om 4 uur 's nachts.
Hij kon nog sneller, maar het voelde niet echt meer veilig aan omdat alles rammelde.
enakjedinsdag 14 maart 2006 @ 14:44
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:32 schreef SuperBosch het volgende:
220 met een audi 90 coupé 2.3liter om 4 uur 's nachts.
Hij kon nog sneller, maar het voelde niet echt meer veilig aan omdat alles rammelde.
http://videos.streetfire.(...)26-A9BE-DD739ED7552F

?
MdMa98dinsdag 14 maart 2006 @ 22:19
180 in mn civic 1.5I VTEC-E .. binnenkort maar eens wat opkrikken want tegenwind of wind mee harder gaat ie niet
Chooooocolat_moosedinsdag 14 maart 2006 @ 23:25
Met een bus in thailand van Krabi naar Bangkok : gezellige karaoke tegen 140km/h. Toen ik het zag werd ik lijkbleek. Die rijden daar gelijk F1-piloten...

Met mijn volvo in 5.5 uur van Oostenrijk (Rudolfshutte) tot thuis in belgisch Limburg. We hadden wel geen files onderweg.

Met een Alfa 156 2.5, 6-bak (zo een 4 jaar geleden) eens kebab gaan halen :-) Dat rijdt niet superhard maar het geluid was heerlijk. 235km/h. En harder hoeft niet, want dan staan de mensen op het rechterrijvak sowieso al stil in vergelijking met je eigen snelheid.
nikkydinsdag 14 maart 2006 @ 23:26
220 met mijn oude Golf II GTI 1800

Snachts op de snelweg van Leek naar Groningen. .
Knoekiedinsdag 14 maart 2006 @ 23:27
Vandaag 110 km/pu met leswagen
-Jewcookie-woensdag 15 maart 2006 @ 00:29
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:25 schreef Chooooocolat_moose het volgende:


Met mijn volvo in 5.5 uur van Oostenrijk (Rudolfshutte) tot thuis in belgisch Limburg. We hadden wel geen files onderweg.
Nou wel of geen files onderweg ?
Chooooocolat_moosewoensdag 15 maart 2006 @ 08:01
Geen files dus . Anders zou het niet mogelijk zijn denk ik.
Geqxonwoensdag 15 maart 2006 @ 08:25
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 23:26 schreef nikky het volgende:
220 met mijn oude Golf II GTI 1800

Snachts op de snelweg van Leek naar Groningen. .
Wil je dat nooit meer doen? Ik hou veel te veel van je Ik kan je echt niet verliezen
Rietvaerderwoensdag 15 maart 2006 @ 13:28
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 08:25 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Wil je dat nooit meer doen? Ik hou veel te veel van je Ik kan je echt niet verliezen
Geqxonwoensdag 15 maart 2006 @ 13:37
220 met een Golf II Dat is kwamikazemachine op die snelheid!

Stel je voor dat nikky dan verongelukt
ErwinRommelwoensdag 15 maart 2006 @ 15:41
230 in een Opel Zavira OPC.
220 in een Volvo XC70 Crosscountry
230 in een Opel Signum 3.0V6
Auto's hierboven zijn van mijn ouders

Verder in mijn auto's:
Nissan Bluebird 170
Ford Escort 180
Ford Scorpio 210
Daffodil31LEwoensdag 15 maart 2006 @ 16:01
250 in een Mercedes C180 Kompressor, anderhalf jaar geleden.

Vorige maandag nog, nadat ik de tank net met verse raapzaadolie had gevuld, met m'n XM D12T bijna 200



En ja, m'n toerenteller werkt niet. Boeit me ook weinig, het is een automaat, dus is het totaal niet interessant hoeveel toeren de motor maakt.
StefanPdonderdag 16 maart 2006 @ 04:24
Ik heb ooit 130 gehaald in mijn oude Seat Marbella. Geloof me, dat is best eng.
#ANONIEMdonderdag 16 maart 2006 @ 04:31
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 04:24 schreef StefanP het volgende:
Ik heb ooit 130 gehaald in mijn oude Seat Marbella. Geloof me, dat is best eng.
Die kunnen dan wel weer over 't fietspad als de boel vast staat.
Rietvaerderdonderdag 16 maart 2006 @ 07:01
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 13:37 schreef Geqxon het volgende:
220 met een Golf II Dat is kwamikazemachine op die snelheid!
Zal wel aan het geslacht liggen...
babbadonderdag 16 maart 2006 @ 18:59
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:41 schreef ErwinRommel het volgende:
230 in een Opel Zavira OPC.
220 in een Volvo XC70 Crosscountry
230 in een Opel Signum 3.0V6
Auto's hierboven zijn van mijn ouders

Verder in mijn auto's:
Nissan Bluebird 170
Ford Escort 180
Ford Scorpio 210
Waarom hebben je ouders 3 auto's? Waarom heb je zelf 3 auto's? Ik kan me nog voorstellen dat je misschien één auto hebt voor het vervoer en één om mee te cruisen. Maar wat moet je in godsnaam met 3 auto's?
-Jewcookie-donderdag 16 maart 2006 @ 19:12
Compensatie misschien van iets wat er niet of nauwelijks is misschien ? Zie je wel vaker ..
CittaRdonderdag 16 maart 2006 @ 20:14
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:59 schreef babba het volgende:

[..]

Waarom hebben je ouders 3 auto's? Waarom heb je zelf 3 auto's? Ik kan me nog voorstellen dat je misschien één auto hebt voor het vervoer en één om mee te cruisen. Maar wat moet je in godsnaam met 3 auto's?
misschien hebben ze ze niet tegelijk gehad?

mijn ouders hebben wel 3 (niet speciale) auto's... en dat komt mij maar al te goed uit
zerotolerancedonderdag 16 maart 2006 @ 22:01
Fiat Uno 1.4i : 170
BMW 730: 180 Maar moet wel harder kunnen)
Renault Megane dCi : 205 (Met 4 personen)
ErwinRommelvrijdag 17 maart 2006 @ 15:46
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 18:59 schreef babba het volgende:

[..]

Waarom hebben je ouders 3 auto's? Waarom heb je zelf 3 auto's? Ik kan me nog voorstellen dat je misschien één auto hebt voor het vervoer en één om mee te cruisen. Maar wat moet je in godsnaam met 3 auto's?
De reden dat mijn ouders 3 auto's hebben is dat ze geld teveel hebben
Verder waren mijn auto's de auto's die ik in het verleden reed in Nederland en Duitsland. Nu heb ik een VW Polo Classic Sedan 1.8Mi
Repeatvrijdag 17 maart 2006 @ 16:08
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 15:46 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

De reden dat mijn ouders 3 auto's hebben is dat ze geld teveel hebben
Verder waren mijn auto's de auto's die ik in het verleden reed in Nederland en Duitsland. Nu heb ik een VW Polo Classic Sedan 1.8Mi
Waarom koop je in godsnaam 2 Opels als je geld te veel hebt?
Repeatvrijdag 17 maart 2006 @ 16:10
Wat ik trouwens interessant zou vinden als er gemeld zou worden waar de snelheden gehaald zijn.

* Repeat zoekt lange, rustige, rechte, flitserloze snelwegen
ErwinRommelvrijdag 17 maart 2006 @ 16:15
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:08 schreef Repeat het volgende:

[..]

Waarom koop je in godsnaam 2 Opels als je geld te veel hebt?
Tja, m'n pa heeft geen stijl
ErwinRommelvrijdag 17 maart 2006 @ 16:15
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:10 schreef Repeat het volgende:
Wat ik trouwens interessant zou vinden als er gemeld zou worden waar de snelheden gehaald zijn.

* Repeat zoekt lange, rustige, rechte, flitserloze snelwegen
Mijn snelheden zijn behaald in Duitsland.
En ik denk dat dat voor de meesten zo is.
Repeatvrijdag 17 maart 2006 @ 16:26
Ze zijn er in Nederland ook wel, dat soort wegen
Ze moeten eigenlijk in kaart gebracht worden
ErwinRommelvrijdag 17 maart 2006 @ 16:50
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:26 schreef Repeat het volgende:
Ze zijn er in Nederland ook wel, dat soort wegen
Ze moeten eigenlijk in kaart gebracht worden
Dat lijkt me niet slim. De pliesie zal geheid deze lokaties te weten komen
Hari-Bovrijdag 17 maart 2006 @ 17:27
Vergeten, niet met me eigen auto maar van een neef van me 240 met een Mercedes E300 Turbodiesel
Op de A7 richting A'dam
MdMa98zondag 19 maart 2006 @ 20:16
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 17:27 schreef Hari-Bo het volgende:
Vergeten, niet met me eigen auto maar van een neef van me 240 met een Mercedes E300 Turbodiesel
Op de A7 richting A'dam
LOL maar pas op ze staan (helaas) weer te vaak op de A7 te controleren.. Mooi lapje A7 is vanaf Afsluitdijk tot afslag Alkmaar en andersom natuurlijk:P Verder rij ik als een LOL
Jill-RMCdinsdag 28 maart 2006 @ 19:37


Peugeot 106 1.4 XS uit 1997 en zelfs tegen de 170 reed ie als een zonnetje...niet irritant trillen o.i.d.
MdMa98dinsdag 28 maart 2006 @ 20:25
lol op de foto lijkt anders.. of je degene die de foto maakte was erg bang:P
Autoreplydinsdag 28 maart 2006 @ 20:28
Laatst met m'n motor 190 gehaald... en met de auto (Honda CR-V) ook zoiets. Verbetering van m'n pr dus.

Op naar de 230, van de zomer mag ik volledig vermogen rijden
Jill-RMCdinsdag 28 maart 2006 @ 21:06
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:25 schreef MdMa98 het volgende:
lol op de foto lijkt anders.. of je degene die de foto maakte was erg bang:P
170 rijden en foto maken tegelijkertijd is niet aan te raden
Plus dat mn foon gewoon sucked qua foto's maken.
Mutant01dinsdag 28 maart 2006 @ 21:26
210 met een Ford Focus op de A9. Wist niet dat die krengen zo snel waren eerlijk gezegd.
OG-Locodinsdag 28 maart 2006 @ 21:28
230 met mn oom in z'n Quattroporte .

Zelf 60, tijdens een stiekeme rijles .
MdMa98dinsdag 28 maart 2006 @ 21:29
nou nou
MdMa98dinsdag 28 maart 2006 @ 21:31
mijn auto`s gingen respectievelijk : Golf2190(180), PoloSDI170 (160) en Civic .1.5I VTEC-E 180 km/u

Niet bijster bijzonder dus
yupdinsdag 28 maart 2006 @ 21:39
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 16:10 schreef Repeat het volgende:
Wat ik trouwens interessant zou vinden als er gemeld zou worden waar de snelheden gehaald zijn.

* Repeat zoekt lange, rustige, rechte, flitserloze snelwegen
Afsluitdijk (A7 ofzo?), A2, A1, A4, A9 etc.

Heb je wel flitspalen dacht ik (A9 bijv. ) uitkijken dus... Maar stuk voor stuk knalwegen. En ja daarop heb ik soms 2x de toegestane snelheden gereden
Rietvaerderdinsdag 28 maart 2006 @ 21:48
Zo!
Mutant01dinsdag 28 maart 2006 @ 21:52
Idd er zijn sommige stukken A9 waar je echt lekker door kan rijden. Alleen de A4 kan ik mij niet voorstellen, daar wordt regelmatig gecontroleerd.
yupdinsdag 28 maart 2006 @ 21:52
Vanaf een paar km voor de brugrestaurant tot helemaal Ring A10 afslag sloten gewoon volle pollen knallen met die ballen. En dat een paar weken lang.

Totdat je op een dag daar een undercover Seat Leon ziet

Daarna reed ik uiteraard netjes 120
Mutant01dinsdag 28 maart 2006 @ 21:54
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:52 schreef yup het volgende:
Vanaf een paar km voor de brugrestaurant tot helemaal Ring A10 afslag sloten gewoon volle pollen knallen met die ballen. En dat een paar weken lang.

Totdat je op een dag daar een undercover Seat Leon ziet

Daarna reed ik uiteraard netjes 120
Hetzelfde geldt voor de A5.. dat is gewoon zo'n goed stuk om hard te kunnen rijden Kaarsrecht stuk snelweg die best leeg is. Tot er een radar net achter zo'n geluidswal staat.
yupdinsdag 28 maart 2006 @ 21:56
A5 is ook een leuk stukje idd. Totdat ze daar ook beginnen met controleren.

Mjah wat overblijft is als je in de nacht in westpoort rijd, 2x2 gescheiden rijbanen. Limiet is 80 daar heb ik weleens 200 gereden dacht ik, maarja toen was het ook helemal leeg niemand was er...

Of de N200 naar Haarlem, ook zo een leuke knalweg, maar alleen in de nacht, overdag te riskant...
MdMa98dinsdag 28 maart 2006 @ 22:05
A7 (waar de spookrijder van de week is verongelukt tot en met afsluitdijk, A9 vanaf alkmaar tot beverwijk (daar staat nml vaak controle) de A30? richting EDE lekkere rustige weg maar veel cotrole! en natuurlijk Ring Heerhugowaard (butterhuizen) kuch:P
OG-Locodinsdag 28 maart 2006 @ 22:11
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:29 schreef MdMa98 het volgende:
nou nou
Nog geen 18 he
Dracardinsdag 28 maart 2006 @ 22:22
quote:
Op woensdag 28 december 2005 00:27 schreef CittaR het volgende:
205 in een volle 145

205km/u in een volle (4 personen) alfa 145 (1.6ts trouwens)


Mijnes haalt op papier de 178 maar die durf ik er niet uit te persen

Wel eens met een 92er mazda 323 geprobeerd die stopte bij 170 en dat wil ik never weer mee maken!
Racen doe ik wel op een circuit als ik daar ooit geraak
MdMa98dinsdag 28 maart 2006 @ 22:42
de kans dat je op een circuit rijdt is nihil,ik zou zeggen planken op de snelweg!!
MdMa98dinsdag 28 maart 2006 @ 22:45
quote:Op woensdag 28 december 2005 00:27 schreef CittaR het volgende:
205 in een volle 145

205km/u in een volle (4 personen) alfa 145 (1.6ts trouwens)

das iig beter dan 145 in een 205
T-imothymaandag 26 juni 2006 @ 19:49
Volvo S80 D5: 240km/u

Voelde net alsof ik 100 reed, alleen vloog alles wat sneller voorbij.

CittaRmaandag 26 juni 2006 @ 19:58
205 in een alfa 145... kan waarschijnlijk nog wel iets harder aangezien ik niet echt veel weg over had. 205 was wel op de teller, met echte km zal die wel net niet boven de 200 uitkomen.
HC_Utmaandag 26 juni 2006 @ 22:03
Mitsubishi Starion 2.0 EXE uit '84 - 275 km/u (chiptuning, Intercooler, Turbodruk opgevoerd naar 1,1 bar)

Nemephisdinsdag 27 juni 2006 @ 00:08
235 ofzo, op een ZX7-R
vosssdinsdag 27 juni 2006 @ 00:14
Ik vind eik de topsnelheid helemaal niet zo belangrijk; die kan je met die kutflitsers en al die files toch bijna nergens rijden hier in NL.

Acceleratie is veel leuker; 50 in de 2 en dan met een seconde op de 80 zitten is leuker dan top 220 rijden imo
PNGdinsdag 27 juni 2006 @ 00:44
240 GEIJKT achterop circuit RSV Mille, BC waardes, dat hou je geen 10 minuten vol achterop. Wat accelereert dat hard zeg. 235 op teller eigen auto, da's nog geen 220.
PNGdinsdag 27 juni 2006 @ 00:45
Die circuit instructeur vriend van mij verteld altijd dat ergens bij 270, je ogen het niet meer bijhouden. Dat exact op 272 ofzo het strepen worden, en als je dan 2 km teruggaat je weer ziet. Nooit meegemaakt.
HC_Utdinsdag 27 juni 2006 @ 04:28
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 00:14 schreef vosss het volgende:
Ik vind eik de topsnelheid helemaal niet zo belangrijk; die kan je met die kutflitsers en al die files toch bijna nergens rijden hier in NL.

Acceleratie is veel leuker; 50 in de 2 en dan met een seconde op de 80 zitten is leuker dan top 220 rijden imo
Nog leuker... Sta ik met die Starion te wachten voor een stoplicht... Komt er een figuur met een CRX naast me staan... Daagt me uit...

Het licht springt op groen... Ik geef gas.... En blijf staan Blijkt m'n koppelingsplaat helemaal kaal te zijn

Na het verhelpen van dat probleempje, was het weer een kanonskogel 0-100 in 5 seconden
MrSkylinedinsdag 27 juni 2006 @ 10:19
tijdje terug op weg naar frankfurt 221 km/h in een renault clio 1.6 initiale 2003 met een bijrijder.
behoorlijk stabiel op die snelheid, en dan na te gaan dat mn voorbanden aan vervanging toe waren
ach t was kurkdroog.
Dalamardinsdag 27 juni 2006 @ 12:12
200 in een Volvo 850 (zelf gereden)
230 in een Ferrari Testarossa (meegereden, maar ja, ik was ook pas 17)
Autoreplydinsdag 27 juni 2006 @ 12:55
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 00:45 schreef PNG het volgende:
Die circuit instructeur vriend van mij verteld altijd dat ergens bij 270, je ogen het niet meer bijhouden. Dat exact op 272 ofzo het strepen worden, en als je dan 2 km teruggaat je weer ziet. Nooit meegemaakt.
Da's onzin. Ik heb op een metertje hoogte 300+ km/h over de grond geragt en dat gaan prima. Wel moet je vooruit reageren, het effect begint pas 80 meter verder en da's héél vreemd.
$trangerdinsdag 27 juni 2006 @ 13:28
280 met m'n vorige motor (GSX-R 750) op de A9 op maandagmorgen omdat ik wat laat voor m'n werk was en het wel lekker rustig was
BertVdinsdag 27 juni 2006 @ 13:35
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 12:55 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Da's onzin. Ik heb op een metertje hoogte 300+ km/h over de grond geragt en dat gaan prima. Wel moet je vooruit reageren, het effect begint pas 80 meter verder en da's héél vreemd.
Klinkt wel erg sterk allemaal hoor...
Blijft zelf na meetcorrectie een gave hobby.

Een meter is vast figuurlijk en met 300+ km de grond raken dat zit dat neuswiel in je endeldarm.
Autoreplydinsdag 27 juni 2006 @ 13:58
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:35 schreef BertV het volgende:

[..]

Klinkt wel erg sterk allemaal hoor...
Blijft zelf na meetcorrectie een gave hobby.

Een meter is vast figuurlijk en met 300+ km de grond raken dat zit dat neuswiel in je endeldarm.
Er zijn foto's van Overigens zijn onze meters geijkt tot 2% onnauwkeurigheid en heb ik een gps-plot. Ook stond er (bij een luchtsnelheid van 285) nog een wind van ongeveer 15 knopen (25 km/h)

De sensatie is wel wáánzinnig hoor, zeker als je zo laag gaat. Je krijgt aardige klappen van turbulentie e.d.
BertVdinsdag 27 juni 2006 @ 14:02
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:58 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Er zijn foto's van Overigens zijn onze meters geijkt tot 2% onnauwkeurigheid en heb ik een gps-plot. Ook stond er (bij een luchtsnelheid van 285) nog een wind van ongeveer 15 knopen (25 km/h)

De sensatie is wel wáánzinnig hoor, zeker als je zo laag gaat. Je krijgt aardige klappen van turbulentie e.d.
Ik heb er "vroeger" wel over nagedacht. Brevet halen in een paar weken koste toen 1000 gulden.
Maar net als met motorrijden, als het ECHT in je bloed zit dan twijfel je niet.
Die_Rooiedinsdag 27 juni 2006 @ 16:40
Op de fiets 100km\h ongeveer.... kreeg een sleepie van een NSR met een 110CC malossi
(scheet bagger)

auto 240km\h op de teller 225km\h gps
auto is een MB 300CE met 205PK standaard