Preciesquote:Op zondag 18 december 2005 18:44 schreef boskov het volgende:
Als je nou gewoon slim bent doe je een pak aan. Je bent 22, en als leidinggevende van een bedrijf hoor je dan echt wel een pak te dragen.
Dus doe je gewoon een donker blauw pak aan, met een net wat meer levendigere overhemd. Bijvoorbeeld met roze accenten.
Doe daar nette schoenen onder, en je ziet netjes uit comform je leeftijd
Idd NEE, tenzij je een wit pak hebt, maar die zijn niet netjes voor een leidinggevende....tenzij je een maffioso wordquote:Op zondag 18 december 2005 18:46 schreef illusions het volgende:
Ok, bedankt voor de reacties allemaal. Heb trouwens nog een vraag, het antwoord ligt volgens mij vrij voor de hand (nee), maar witte schoenen kunnen zeker niet he? Het zijn wel nette leren schoenen, maar spierwit.
Wat wil je er aan uitgeven? verschillende prijsklasses hebben verschillende kwaliteitquote:Op zondag 18 december 2005 18:50 schreef illusions het volgende:
Ok, dus zoals ik het nu in m'n hoofd heb, heb ik een donkerblauw pak nodig met een eigentijds overhemd eronder, zonder stropdas en met daaronder een italiaanse pantalon zonder omslag. Als iemand nog suggesties heeft, hoor ik die graag. Zo niet, ga ik van de week even voor zoiets op pad.
Ik heb veel goeds gehoord over suitsupply. Ik denk dat ik daar ook eens een kijkje ga nemen. Hoeveel ben ik ongeveer kwijt voor een compleet pak (alles erop en eraan; géén maatwerk)?quote:Op zondag 18 december 2005 18:40 schreef Roellio het volgende:
Ga even langs suitsupply, o.a. in Amsterdam.
www.suitsupply.nl
Ikzelf werk op de zaterdagen bij C&A op de herenafdeling en verkoop regelmatig kostuums. Allereest wil ik even zeggen dat ik C&A niet de hemel in wil prijzen qua kwaliteit, maar wel qua prijs. Ook wil ik even er bij vermelden dat kostuums van "de bekende ontwerpers" en "de winkelketens" (e.g Bijenkorf) welke overigens prijzen hanteren waar mijzelf "de schoenen van uit vallen" niet altijd beter zijn afgewerkt. Om nogmaals even te benadrukken IK WIL C&A NIET VERDEDIGEN!. ik wil alleen even vermelden waar je op kan letten bij de aanschaf van een kostuum.quote:Op zondag 18 december 2005 18:38 schreef optifree het volgende:
Ohh en vergeet niet dat goedkoop vaak duurkoop is....en je goed kunt zien dat het een C&A pak is (niet dat het qua kwaliteit geen goede pakken zijn....maar ze zijn minder mooi qua afwerking)
Dat is echt overdreven voor wat hij zoekt. Voor 200-300 euro kan je een net pak halen wat goed genoeg is voor wat TS nodig heeft. Als hij nou van plan was vaak in pakken rond te lopen, dan is het wel logisch om tenminste een goed pak te hebben. Maar om heel soms daar gebruik van te maken is het niet nodig.quote:Op zondag 18 december 2005 18:53 schreef optifree het volgende:
[..]
Wat wil je er aan uitgeven? verschillende prijsklasses hebben verschillende kwaliteit.
Neem bijvoorbeeld een Atelier Torino kostuum, dan ben je rondt de 500 a 600 kwijt (inclusief 2e broek, want de broek slijt sneller dan het colbert) en dan heb je een goede kwaliteit + het is gemakkelijk te mixen (zo kun je het colbert ook bij een spijkerbroek dragen e.d.)
WEquote:Op zondag 18 december 2005 22:04 schreef dewitteparel het volgende:
WE + H&M Prima pakken joh, ca 150¤!
Ik krijg van iedereen te horen dat ik een prachtig pak hebquote:Op zondag 18 december 2005 22:18 schreef Mirage het volgende:
[..]
WE![]()
daar ben ik ook wel fan van als het dit soort dingen betreft.
Precies!quote:Op zondag 18 december 2005 22:14 schreef Casparovvv het volgende:
* Casparovvv wacht op de eerste reactie van Mastroianni.
Ik ben van mening dat je beter voor een goed pak in een uiteraard hogere prijsklasse kunt gaan. Langer plezier van, en het verschil in kwaliteit en afwerking is vaak duidelijk te zien.
Nee, wel een van mijn mede Stijlforummers volgens mij.quote:Op zondag 18 december 2005 23:04 schreef schatje het volgende:
De pakken van Hugo Boss worden in China voor de kostprijs van 69 dollar gemaakt. Ik meen dat het Mastroianni was die dat zei.
Je kunt ook kijken naar het silhouette, vind ik zelf ook heel belangrijk. Zelf heb ik best een brede schouderpartij en ben ook niet heel mager. Dan moet je bijv. geen pakken dragen die je optisch breder maken. Mijn pakken hebben zo min mogelijk vulling omdat bij mij dan de schouderlijn het mooiste loopt. Ben je wat smaller kun je wel een pak uitkiezen waardoor je er weer wat breder uit ziet. Meer stof is niet altijd comfortabeler. Een pak moet 'aan' zitten, maar niet strak. De schouderinzet vinden sommigen belangrijk, dat betekent dat de schouder er strakker of juist soepeler uit ziet.quote:Op zondag 18 december 2005 23:22 schreef G.I. het volgende:
Ik vind het wel allemaal leuk om de reacties van de mensen hier te zien over de verschillende "pakken"
ikzelf zou graag wel eens willen weten waar het hem nou precies zit in de afwerking. Ik (zoals ik al gezecht heb werk al een tijdje als bijbaan bij de C&A en krijg dus gewoon info over de kostuums van collega's die denk ik vaak langer ervaring hebben in de retail dan ik op deze aarde sta en ik heb het aan hun al vaker gevraagd.
de dingen die ik weet.
de stoffen
Revers gelijmt/geplakt of mooi omgezoomt
schouders, lopen bij streepkostuums de strepen over of is het gewoon "eraangeplakt"
broek voering dubbel ja of nee
hoe is de manchet afgewerkt
vorm van de bandplooi
maar meer kan ik echt niet bedenken. zijn er mensen die me verder kunnen informeren!!! zouk ook wel leuk vinden
€ 350,- moet wel lukken.quote:Op zondag 18 december 2005 19:53 schreef _Henry_ het volgende:
[..]
Ik heb veel goeds gehoord over suitsupply. Ik denk dat ik daar ook eens een kijkje ga nemen. Hoeveel ben ik ongeveer kwijt voor een compleet pak (alles erop en eraan; géén maatwerk)?
Hoe de binnenvoering aangenaaid is! Bij een standaard colbert zul je hem even goed moeten bewegen (even bijde kanten vast pakken en zo'n iets naar achter beweging maken...weet even verder niet hoe je het moet omschrijven). Als de binnenvoering goed is vast gemaakt (a Pal Zileri), dan trek je het aan en het zit goed.quote:Op zondag 18 december 2005 23:22 schreef G.I. het volgende:
Ik vind het wel allemaal leuk om de reacties van de mensen hier te zien over de verschillende "pakken"
ikzelf zou graag wel eens willen weten waar het hem nou precies zit in de afwerking. Ik (zoals ik al gezecht heb werk al een tijdje als bijbaan bij de C&A en krijg dus gewoon info over de kostuums van collega's die denk ik vaak langer ervaring hebben in de retail dan ik op deze aarde sta en ik heb het aan hun al vaker gevraagd.
de dingen die ik weet.
de stoffen
Revers gelijmt/geplakt of mooi omgezoomt
schouders, lopen bij streepkostuums de strepen over of is het gewoon "eraangeplakt"
broek voering dubbel ja of nee
hoe is de manchet afgewerkt
vorm van de bandplooi
maar meer kan ik echt niet bedenken. zijn er mensen die me verder kunnen informeren!!! zouk ook wel leuk vinden
Je moet jezelf verkopen en tussen de waarheid en een leugen zit een grijs gebied! Zo kun je een negatief iets dat iets niet lukt (wat een werkgever niet leuk zal vinden om te horen) ook vertalen naar "op dit moment is er nog een kleine stremming, maar ik werk er aan omdat zo spoedig mogelijk op te lossen"quote:Op maandag 19 december 2005 18:46 schreef Botje96 het volgende:
Ik heb een pak van Van Gils. 300 euri voor betaald zonder das en shirt.
Overigens vind ik pakken om het lomp te zeggen zwaar klote. Zeker als je ze moet dragen om aanzien van klanten en dergelijke te krijgen. Vooral tijdens mijn stage in de makelaardij kwam ik dagelijks van die types tegen die vol waren van gebakken lucht.
Yuckquote:Op maandag 19 december 2005 21:32 schreef dewitteparel het volgende:
Nog een prima winkel: setpoint
Klopt. Helemaal waar.quote:Op maandag 19 december 2005 20:44 schreef optifree het volgende:
[..]
Je moet jezelf verkopen en tussen de waarheid en een leugen zit een grijs gebied! Zo kun je een negatief iets dat iets niet lukt (wat een werkgever niet leuk zal vinden om te horen) ook vertalen naar "op dit moment is er nog een kleine stremming, maar ik werk er aan omdat zo spoedig mogelijk op te lossen"
Het gaat er om hoe je het brengt.....en het eerste wat mensen zien is wel waar ze je als eerste op beoordelen!
Ik raad gewoon de wat exculsiefere zaak aan, maar dan wel eentje waar je goed word geholpen (niet omdat je in een baggy broek binnen komt lopen gelijk word behandeld als vuilquote:Op dinsdag 20 december 2005 17:28 schreef G.I. het volgende:
Leuke info OPTIFREE! thnx
ik zal er zeker op gaan letten als ik een volgendekeer voor een pak moet gaan shoppen.
zijn er nog merken aan te raden die geen belachenlijke prijzen hanteren (oftewel winkels)
en merken die erg geschikt zijn voor smallere personen. (ik weet dat de italaanse pasvorm hier best goed voor geschikt is)
greetz
Je vind me gewoon niet liefquote:Op dinsdag 20 december 2005 17:52 schreef Botje96 het volgende:
[..]
Klopt. Helemaal waar.
Hoe dan ook, ik blijf ze verschrikkelijk vinden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |