abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33191425

Vorige delen
Geneeskunde
Geneeskunde [deel 2]
Geneeskunde [deel 3]
Geneeskunde [deel 4]
Geneeskunde [Deel 5]

Universiteiten en mogelijkheden tot toelating naast de centrale loting
Rijksuniversiteit Groningen
  • Zij-instroom
  • Aantal studieplaatsen: 410

VU Amsterdam
  • Decentrale selectie (30% van de plaatsen)
  • Aantal studieplaatsen: 350

Universiteit van Amsterdam
  • Decentrale selectie (20% van de plaatsen)
  • Aantal studieplaatsen: 350

Universiteit Leiden
  • Zij-instroom
  • Aantal studieplaatsen: 315

Universiteit Utrecht
  • Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig)
  • Aantal studieplaatsen: 344

Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
  • Aantal studieplaatsen: 410

Radboud Universiteit Nijmegen
  • Aantal studieplaatsen: 330

Universiteit Maastricht
  • Aantal studieplaatsen: 341

Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistenten
  • BloodyStudy
  • Geneeskundestudent
  • Arts en Student
  • Medisch Student
  • Co-motions

IB Groep
  • Aanmeldingen
  • Decentrale selectie

Regelmatige posters (under construction)
    # Wuder (EUR)
    # Repeat (UL)
    # nlse (UL)
    # Sven-
    # fee-tje (RU)
    # Kang-He (VU)
    # m021(RuG)
    # darkie_blue (UU)
    # intoxicated (UL)
    # M1RR1E (UU)
    # gohan16 (UU)
    # Singa (EUR)
    # arabicangel667 (UL)
    # einfach_mich (RuG)
    # nevaeh87 (UM)

(staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit draadje ) wel snel, anders kan je niet meer editten
    Sinds deel 5: degene die het topic 'sluit' moet de nieuwe maken

en ja dit is een gejatte OP uit deel 5, maar ik had geen zin om helemaal zelf iets te bedenken Suggesties altijd welkom Dank aan originele bedenker etc enz...

[ Bericht 1% gewijzigd door Repeat op 18-12-2005 19:18:38 ]
  • pi_33191447
    laatste post uit deel 5, toevallig van mij
    quote:
    Op zondag 18 december 2005 15:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

tja ik heb zo'n heel boekje (moeten kopen ) waar vragen en formulieren ed instaan. Moet je invullen hoe het ging bij het wassen, hoe het ging bij het schijten ed, dus ik denk niet dat ik daar onderuit kan komen
    Maar ik ga het uiteraard wel proberen
      zondag 18 december 2005 @ 15:22:29 #3
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_33191540
    Twee weekjes verpleegstage maar?

Ik heb heel juli volgens mij .
    pi_33191635
    Ik van 30 januari t/m 17 februari: 36 uur per week verdeeld over 5 werkdagen per week...

Zo lang

en ik moet nog een uniform hebben daar ook
      zondag 18 december 2005 @ 15:26:34 #5
    37892 nevaeh87
    well you don't always get
    pi_33191670
    ik hoef helemaal geen verpleegstage te lopen.....aan de ene kant vind ik het wel jammer....maar als ik jullie verhalen zo hoor....
    tja en daar zit je dan! en wat moet je dan?! toch maar fokken...
    pi_33191798
    quote:
    Op zondag 18 december 2005 15:26 schreef nevaeh87 het volgende:
    ik hoef helemaal geen verpleegstage te lopen.....aan de ene kant vind ik het wel jammer....maar als ik jullie verhalen zo hoor....
    wtf

echt niet? Weet je zeker dat het niet nog komt ofzo Want anders voel ik me wel heel erg benadeeld
    pi_33191807
    welke uni zit jij nevaeh? In utrecht hebben we die 2 weken verpleging al gelijk in het begin van het jaar na 3 weken les.
    I used to be schizofrenic, but we're okay now.
      zondag 18 december 2005 @ 15:38:51 #8
    37892 nevaeh87
    pi_33192014
    quote:
    Op zondag 18 december 2005 15:31 schreef gohan16 het volgende:
    welke uni zit jij nevaeh? In utrecht hebben we die 2 weken verpleging al gelijk in het begin van het jaar na 3 weken les.
    Ik zit in maastricht........een van de weinige waar we geen verpleegkunde stage lopen....maar hoezo zouden jullie je benadeeld voelen?!
    pi_33192044
    quote:
    Op zondag 18 december 2005 15:38 schreef nevaeh87 het volgende:

[..]

Ik zit in maastricht........een van de weinige waar we geen verpleegkunde stage lopen....maar hoezo zouden jullie je benadeeld voelen?!
    omdat het kut is, nogal logisch
      zondag 18 december 2005 @ 15:42:08 #10
    37892 nevaeh87
    pi_33192104
    quote:
    Op zondag 18 december 2005 15:39 schreef Repeat het volgende:

[..]

omdat het kut is, nogal logisch
    Naja ik neem aan dat ze het niet voor niets doen en je er best veel van leert....maar maastricht werkt natuurlijk sowieso anders....wij hebben keiweinig theorie en keiveel praktijk....aanstaande week heb ik bijvoorbeeld 1 lezing, 2 keer werkgroep en 3 practica....dus bijna 50/50
    pi_33192141
    Ik wil helemaal niks leren van bejaarden hun billetjes afvegen en ze onder de douche zetten
      zondag 18 december 2005 @ 16:01:41 #12
    37892 nevaeh87
    pi_33192622
    quote:
    Op zondag 18 december 2005 15:43 schreef Repeat het volgende:
    Ik wil helemaal niks leren van bejaarden hun billetjes afvegen en ze onder de douche zetten
    Naja ik bekijk dat soort dingen graag van de positieve kant
      zondag 18 december 2005 @ 16:03:46 #13
    119987 Bhai
    Quidquid discis, tibi discis!
    pi_33192695
    quote:
    Op zondag 18 december 2005 15:42 schreef nevaeh87 het volgende:

[..]

Naja ik neem aan dat ze het niet voor niets doen en je er best veel van leert....maar maastricht werkt natuurlijk sowieso anders....wij hebben keiweinig theorie en keiveel praktijk....aanstaande week heb ik bijvoorbeeld 1 lezing, 2 keer werkgroep en 3 practica....dus bijna 50/50
    Leren Van het wassen van bejaarden en van hun kont afvegen?
    Het doel (in Leiden) is om je professioneel gedraag aan te leren. Je moet ook af en toe een praatje houden met die mensen, dáár leer je je (denk ik ) prof. gedragen.
    Maar of je met al die andere rotklusjes iets leert, vraag ik me af (de kans dat ik zoiets later zal moeten doen, is klein )
      zondag 18 december 2005 @ 16:10:02 #14
    37892 nevaeh87
    pi_33192884
    naja ik denk dat je sowieso al in het werkveld rondloopt en deels meekrijg hoe met patienten om te gaan....prof gedrag is idd een goed punt!
    pi_33192913
    ik ben al zó professioneel joh. Ik heb dat echt niet nodig
      zondag 18 december 2005 @ 16:27:29 #16
    17274 Wuder
    Wees blij dat je nog leeft!
    pi_33193383
    quote:
    Op zondag 18 december 2005 16:11 schreef Repeat het volgende:
    ik ben al zó professioneel joh. Ik heb dat echt niet nodig
    Idee is ook een beetje dat je dan niet arrogant tegenover de verpleging zult opstellen als je eenmaal arts bent.
    Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
    pi_33193454
    quote:
    Op zondag 18 december 2005 16:27 schreef Wuder het volgende:

[..]

Idee is ook een beetje dat je dan niet arrogant tegenover de verpleging zult opstellen als je eenmaal arts bent.
    ja dat denk ik ook. Maar ik denkt ook dat je zoiets niet echt kunt leren; óf je bent een arrogante hork, óf je bent het niet... Alhoewel je je natuurlijk ook beter gaat voelen als je eenmaal "arts" bent... Kunnen ze het beter dan nog even proberen af te leren, ipv zo vroeg al, want dan ben je natuurlijk nog helemaal niks, kan je je ook niet arrogant opstellen
      zondag 18 december 2005 @ 16:37:14 #18
    37892 nevaeh87
    pi_33193706
    misschien doet dit je ook wel beseffen dat je niets bent en is het een motivatie?!
      zondag 18 december 2005 @ 16:39:38 #19
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_33193775
    quote:
    Op zondag 18 december 2005 16:27 schreef Wuder het volgende:

[..]

Werkt goed als je dusdanig als slaaf door de verpleging wordt gebruikt ...
    pi_33193866
    Ik studeer verpleegkunde en bij mijn eerste stage was er een arts bezig met zijn psychiatrie diploma ofzo, en die kwam verkondigen dat hij 's ochtends begroet wenste te worden met 'Goedemorgen dokter'. Nou vraag ik me af, zijn alle geneeskunde studenten arrogant, of ben ik gewoon een verkeerde tegen gekomen?
      zondag 18 december 2005 @ 16:48:09 #21
    37892 nevaeh87
    pi_33194018
    quote:
    Op zondag 18 december 2005 16:42 schreef Leintjeuh het volgende:
    Ik studeer verpleegkunde en bij mijn eerste stage was er een arts bezig met zijn psychiatrie diploma ofzo, en die kwam verkondigen dat hij 's ochtends begroet wenste te worden met 'Goedemorgen dokter'. Nou vraag ik me af, zijn alle geneeskunde studenten arrogant, of ben ik gewoon een verkeerde tegen gekomen?
    Nou ze zijn niet allemaal zo arrogant hoor! ik wil juist meestal niet aan mensen vertellen dat ik geneeskunde studeer want dan krijgen ze zo'n beeld van je! later hoop ik ook een persoonlijke arts te zijn, soort vriend van mensen die iets meer weet dan een patient......Laat dat dokter maar achterwege!Je bent dus gewoon de verkeerde tegengekomen! of ik ben een uitzondering, maar dat geloof ik ook niet!
    pi_33194071
    Ik hoop ook graag dat ik een verkeerde tegen ben gekomen. Helaas is mijn vader ook arts en zijn hij en al zn studievriendjes allemaal walgelijk arrogant Allemaal van die veel te veel verdienende dikke blaaskaken...

Ik hoop echt meer menselijkheid te zien bij artsen die ik tijdens mijn loopbaan tegenkom! Dus lieve geneeskunde studenten, houd jezelf menselijk PLEASE!
      zondag 18 december 2005 @ 17:02:12 #23
    37892 nevaeh87
    pi_33194409
    quote:
    Op zondag 18 december 2005 16:49 schreef Leintjeuh het volgende:
    Ik hoop ook graag dat ik een verkeerde tegen ben gekomen. Helaas is mijn vader ook arts en zijn hij en al zn studievriendjes allemaal walgelijk arrogant Allemaal van die veel te veel verdienende dikke blaaskaken...

Ik hoop echt meer menselijkheid te zien bij artsen die ik tijdens mijn loopbaan tegenkom! Dus lieve geneeskunde studenten, houd jezelf menselijk PLEASE!
    Denk niet dat ik ooit arrogant kan worden (of klinkt dat dan alweer arrogant?)....denk dat arrogante artsen ook een andere motivatie hebben om hun studie te doen.......
    pi_33194440
    Mijn stage (op neuro in zkh) was bij vlagen kut, over het algemeen toch wel erg leuk... alleen het einde dankzij een stel gefrustreerde verpleegdozen alsnog enorm kut. Hele nare nasmaak van stage puur door het gesprek terwijl stage an sich uiteindelijk enorm leuk was. Dus als je wordt geplaatst op neuro in het RdGG... veel succes.
    En ik vond dat je in zkh wel degelijk leerder, heb ook bij aantal onderzoeken mogen zijn, had eig. met neuroloog een middag poli mee mogen lopen maar helaas ziek geworden. Ook mensen van OK gehaald en weggebracht enz, echt kijkje achter de schermen voor het eerst. En leren professioneel praten met mensen leer je ook echt. En daarnaast is het handig dat je na één dag al die naaktheid al niet meer ziet, erg belangrijk dat als aankomend arts die evt. schroom denk ik zo snel mogelijk wordt weggenomen (werk inmiddels zelf als bijbaan in het zkh en was wel fijn dat ik voor te beginnen al niet meer opkeek van een borst meer of minder ).
      zondag 18 december 2005 @ 17:28:29 #25
    37892 nevaeh87
    pi_33195221
    ja precies.,....dan kan die verpleegkunde stage wel helpen......die naaktheid leren wij af door gewoon longonderzoek bij medestudenten, maar of ik dat nu de meest fijne manier vind....;)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')