abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:00:57 #51
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_33239187
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:26 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Wat een onzin, wat verwacht je anders van een 3 uur durende film? LOTR was ook af en toe langdradig, de enige langdradige scene in King Kong is die op de boot, maar daarna is het non stop actie en avontuur, het begint met een mooie rustige opbouw in NY, dan begint het avontuur, skull island, Terug in NY etc, the end
Dit is echt het debielste tegenargument dat ik ooit gehoord heb. Iemand klaagt er feitelijk over dat de film te lang is, en jij zegt “wat verwacht je anders van een drie uur durende film”?!?!?!
Overigens vind ik een drie uur durende film niet per definitie te lang, maar dan moet het verhaal dat wel rechtvaardigen (zoals bij LOTR). Het verhaal van King Kong is simpelweg te eenvoudig om drie uur lang te kunnen boeien. Het is duidelijk dat PJ zoveel mogelijk wilde vertellen over de personages, maar ook het verhaal niet te gehaast wilde vertellen. Mijn inziens had hij beter enkele doodlopende verhaallijnen/scènes eruit kunnen gooien. Vooral die scheepsjongen en zijn negervriend vond ik tergend geforceerd. Ik bleef maar hopen dat die jonge, die immers als verstekeling ooit aan boord was gekomen, eerder op Skull Island was geweest oid. Waarom kreeg hij anders zoveel screentime? Maar nee, uiteindelijk niets van dat alles; al die saaie, zinloze gesprekken van matroos tot matroos waren alleen bedoeld om de dood van de negervriend “extra schokkend” te maken. Nou, sorry, maar de dood van de kok deed me meer en die had géén suf achtergrondverhaal tot in den treure geëxposeerd gekregen.

Anyway… de film was de lang. De schaar was nodig.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 11:22:57 #52
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33239681
Ik ben het met je eens, Zhenar. Niet dat ik me verveeld heb, maar sommige stukken hadden echt geknipt moeten worden.

Die hele Jimmy had niet in het verhaal voor moeten komen en een aantal scenes van Ann en Kong hadden drastisch geknipt kunnen worden door de ellenlange close ups eruit te halen. Daarnaast had de setup iets korter gemogen en had ik dat hele stuk van de boot die tegen de klippen opliep eruit gehaald.

Ik vond de film nog steeds de moeite waard, maar er zit een betere film verscholen in die 3 uur en 8 minuten.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:44:28 #53
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_33240295
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:22 schreef Mike het volgende:
Ik ben het met je eens, Zhenar. Niet dat ik me verveeld heb, maar sommige stukken hadden echt geknipt moeten worden.

Die hele Jimmy had niet in het verhaal voor moeten komen en een aantal scenes van Ann en Kong hadden drastisch geknipt kunnen worden door de ellenlange close ups eruit te halen. Daarnaast had de setup iets korter gemogen en had ik dat hele stuk van de boot die tegen de klippen opliep eruit gehaald.

Ik vond de film nog steeds de moeite waard, maar er zit een betere film verscholen in die 3 uur en 8 minuten.
Ik vond het absoluut een topfilm, maar zoals je zegt, zit er inderdaad een betere film in verscholen. Overigens vond ik de rotsenscène weer wel erg tof. Maar ja, zo heeft iedereen wel wat. Een goede filmmaker bekijkt het geheel, oordeelt en gaat op basis van dat oordeel knippen. Niet dat PJ geen goede filmmaker is, maar ik heb het idee dat hij al zijn kinderdromen erin heeft gegooid en geen tijd heeft genomen om het eindresultaat nog eens goed te bekijken en bewerken.

Maar genoeg gezeurd. Want het blijft een prachtige film!
  Moderator dinsdag 20 december 2005 @ 11:46:34 #54
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_33240360
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:44 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Ik vond het absoluut een topfilm, maar zoals je zegt, zit er inderdaad een betere film in verscholen. Overigens vond ik de rotsenscène weer wel erg tof. Maar ja, zo heeft iedereen wel wat. Een goede filmmaker bekijkt het geheel, oordeelt en gaat op basis van dat oordeel knippen. Niet dat PJ geen goede filmmaker is, maar ik heb het idee dat hij al zijn kinderdromen erin heeft gegooid en geen tijd heeft genomen om het eindresultaat nog eens goed te bekijken en bewerken.

Maar genoeg gezeurd. Want het blijft een prachtige film!
Ik vond die rotsscene ook best okay, maar je moet als filmmaker ook scenes durven te verwijderen om de film als geheel beter te maken. Als een verhaal drie uur nodig heeft, okay, dan gebruik je die drie uur. Maar dat was hier dus niet het geval.

Ik zal ook verder ophouden met zeuren...heb me prima vermaakt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:53:35 #55
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_33240556
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:00 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Waarom kreeg hij anders zoveel screentime?
Misschien is Jackson fan van Billy Elliot?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:55:10 #56
22457 Patch
pi_33240608
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:22 schreef Mike het volgende:

Erg gave actie van Jackson als hij the ultimate Cut-Edition uit brengt van 2 en half uur
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_33247540
De special effects waren echt overweldigend, ik was echt diep onder de indruk. Met het bovenstaande commentaar kan ik inkomen, drie uur was te lang voor deze film en er hadden heel wat scenes gecut mogen worden. Soms zat je zoals gezegd wel even te gapen op je stoel. Maar al met al, alleen al voor de special effects zou ik al naar de film gaan. Die gevechten met de t-rexen, de flauwe humor erbij en de rest van de animaties. .
pi_33258550
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:37 schreef ChillyWilly het volgende:
De film is zwaar overrated. Ok, de special effects waren van ongekend niveau, maar de actiescenes waren wat mij betreft overdone.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er liepen genoeg mensen weg voor het einde van de film. Meer is in dit geval toch minder. Jammer, want het had veel potentie!
Juist door dat die scene zo overdone was, was het juist zo komisch, ik heb me echt met een paar man kapot gelachen in die bioscoop, een absurde lachwekkende scene maar ook goeie actie scene
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:05:14 #59
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_33259043
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 21:52 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

Juist door dat die scene zo overdone was, was het juist zo komisch, ik heb me echt met een paar man kapot gelachen in die bioscoop, een absurde lachwekkende scene maar ook goeie actie scene
Toen ik die scene zag wist ik niet meer of ik de relatie tussen kong & Ann ook als een grap moest zien. Overtuigend kwam het iig niet over.
quote:
People snoring loudly are a big problem at this movie.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_33259206
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:55 schreef Patch het volgende:

[..]

Erg gave actie van Jackson als hij the ultimate Cut-Edition uit brengt van 2 en half uur
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:37:04 #61
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_33260236
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:18 schreef boebiedoe het volgende:
De special effects waren echt overweldigend, ik was echt diep onder de indruk.
De bronto-chase had wel wat "puntjes" die nog wat opgevijzeld hadden mogen worden, met name het stuk waar de velociraptor (of whatever) tussen de brontopoten een paar mensen achternazit was onder de maat vergeleken bij de rest van de prachtige SFX in de film.

De Grote Struikelscène was echter zo hilarisch dat het mij niet zo uitmaakte of de effecten nu subliem of gewoon érrug goed waren. Dat iemand dát bedenkt en in zo'n big budget film stopt vind ik ronduit briljant!
pi_33262264
ff iets anders,

Nederland doet het helemaal niet slecht in de boxoffice lijst,
http://www.boxofficemojo.com/movies/?page=intl&id=kingkong05.htm

Nog ff en ook wij hebben ruim 1 miljoen binnen gehaald in de eerste week voor King Kong

Holland 12/14/05 $991,980 12/18/05
pi_33265381
Net gezien. 's Middags, want 's avonds beginik er al niet meer aan met al die kutpubers en drukte.

Ik heb me goed vermaakt hoor Goed amusement. Geen hoogstandje, maar gewoon fun. Ik heb me wel af en toe lichtjes geirriteerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een 7,5.

Weet iemand trouwens welk nummer er helemaal aan het begin gespeeld werd? Iets heel ouds met refrein "top of the world". En ook het nr tijdens de nieuwe show van Ann, na terugkomst in NY, gezongen door een vrouw? Moet ik allebei hebben

[ Bericht 12% gewijzigd door StefanP op 21-12-2005 03:01:58 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 21 december 2005 @ 11:26:45 #64
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_33268964
Zondag gezien en ik kan StefanP nog wel even aanvullen:

1. Der HAAR. Strak gefohned door de hele film heen.
2. Sta je op empire state building en er waait een BRIESJE?? Volgens mij wordt je er met geweld afgeblazen...
3. Volgens een expert (de vrouwelijke begeleiding) had ze de ene keer een satijnen ding aan en de andere keer iets van katoen.
4. NIEMAND maar dan ook NIEMAND zou die grot met die insecten uitkomen. Spinnen van die grote spuwen je dood met gif. Net als die schorpioenen: dat overleeft niemand.
5. Eerst in het park ijs en flinke sneeuw maar als Kong op ESB staat is het meer van water? Hmmmm....
6. Tijdens die scene met de brontosaurussen meende ik verschillende keren fouten in het verloop van de aktie te hebben gezien.
7. Het 1ste uur had tenenkrommende dialogen. Sorry, maar dat was echt TE. Tijdens de film liepen er toen al mensen weg trouwens.

En dit waren slechts een paar dingen die me opvielen uit een lijst van meer dan 20 punten.

Een mager 6-je. Meer heb ik er niet voor over.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 21 december 2005 @ 11:41:31 #65
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_33269338
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:26 schreef wdn het volgende:
[..]
4. NIEMAND maar dan ook NIEMAND zou die grot met die insecten uitkomen. Spinnen van die grote spuwen je dood met gif. Net als die schorpioenen: dat overleeft niemand.
Heb je dat "feitje" op Discovery gezien ofzo? Dan kun je net zo goed gaan klagen over dat apen niet zo groot kunnen worden... come on.
pi_33269779
quote:

5. Eerst in het park ijs en flinke sneeuw maar als Kong op ESB staat is het meer van water? Hmmmm....
is dat niet de zee?
  woensdag 21 december 2005 @ 11:59:30 #67
22457 Patch
pi_33269836
quote:

Het is een pruik zelfs...
pi_33269883
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:41 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Heb je dat "feitje" op Discovery gezien ofzo? Dan kun je net zo goed gaan klagen over dat apen niet zo groot kunnen worden... come on.
idd, als je met zo'n instelling een dergelijke film gaat kijken
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_33270001
Over dat IJS:
Dat moest wel dik zijn, als Kong er gewoon op kon glijden
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_33270158
quote:

2. Sta je op empire state building en er waait een BRIESJE?? Volgens mij wordt je er met geweld afgeblazen...
3. Volgens een expert (de vrouwelijke begeleiding) had ze de ene keer een satijnen ding aan en de andere keer iets van katoen.
6. Tijdens die scene met de brontosaurussen meende ik verschillende keren fouten in het verloop van de aktie te hebben gezien.
7. Het 1ste uur had tenenkrommende dialogen. Sorry, maar dat was echt TE. Tijdens de film liepen er toen al mensen weg trouwens.

En dit waren slechts een paar dingen die me opvielen uit een lijst van meer dan 20 punten.

Een mager 6-je. Meer heb ik er niet voor over.
punt 7 kwam waarschijnlijk door dat gesprek over die RKO studio, was bedoel als soort van grap, maar kwam niet echt lekker over volgens mij....
  woensdag 21 december 2005 @ 12:12:52 #71
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_33270190
Ik moet wel zeggen dat die insecten me ook wat tegenvielen en dat het zelfs in een onrealistisch verhaal nog té vergezocht leek.
SPOILER
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_33270687
Ach al die puntjes over dat het onrealistisch is...wat verwacht je dan van zo'n film

Het enige waar ik me over verbaasde is dat het ijs een aap van een paar ton kon houden. Die andere scenes waren gewoon grappig, zeker als je het jaren 30 gevoel in je achterhoofd houdt
  woensdag 21 december 2005 @ 12:37:49 #73
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_33270910
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:01 schreef milagro het volgende:

[..]

idd, als je met zo'n instelling een dergelijke film gaat kijken
ja idd
volgens mij hebben veel te veel mensen de woorden "fantasie" en vooral "inleving in een film" nog nooit gehoord
Ga dan niet kijken ofzo

[ Bericht 2% gewijzigd door Timo20 op 21-12-2005 13:33:07 ]
pi_33271339
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:37 schreef Timo20 het volgende:
"inlevings in een film" nog nooit gehoord
dat heb ik zeker weten nog nooit gehoord
maar ben het er wel mee eens, als je op alle kleine details gaat letten die onrealistisch zijn dan zit je bij de verkeerde film.
  woensdag 21 december 2005 @ 13:07:00 #75
106355 Topmaat
Ja toch? Niet dan?
pi_33271768
Ik heb hem zondag gezien... de eerste helft van de film vond ik maar saai.. maar vanaf ze naar dat eiland gingen kwam er tenminste actie in. Het 2de deel vond ik dus wel heel goed
Zo niet, dan toch...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')