Dit is echt het debielste tegenargument dat ik ooit gehoord heb. Iemand klaagt er feitelijk over dat de film te lang is, en jij zegt “wat verwacht je anders van een drie uur durende film”?!?!?!quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:26 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Wat een onzin, wat verwacht je anders van een 3 uur durende film? LOTR was ook af en toe langdradig, de enige langdradige scene in King Kong is die op de boot, maar daarna is het non stop actie en avontuur, het begint met een mooie rustige opbouw in NY, dan begint het avontuur, skull island, Terug in NY etc, the end![]()
Ik vond het absoluut een topfilm, maar zoals je zegt, zit er inderdaad een betere film in verscholen. Overigens vond ik de rotsenscène weer wel erg tof. Maar ja, zo heeft iedereen wel wat. Een goede filmmaker bekijkt het geheel, oordeelt en gaat op basis van dat oordeel knippen. Niet dat PJ geen goede filmmaker is, maar ik heb het idee dat hij al zijn kinderdromen erin heeft gegooid en geen tijd heeft genomen om het eindresultaat nog eens goed te bekijken en bewerken.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:22 schreef Mike het volgende:
Ik ben het met je eens, Zhenar. Niet dat ik me verveeld heb, maar sommige stukken hadden echt geknipt moeten worden.
Die hele Jimmy had niet in het verhaal voor moeten komen en een aantal scenes van Ann en Kong hadden drastisch geknipt kunnen worden door de ellenlange close ups eruit te halen. Daarnaast had de setup iets korter gemogen en had ik dat hele stuk van de boot die tegen de klippen opliep eruit gehaald.
Ik vond de film nog steeds de moeite waard, maar er zit een betere film verscholen in die 3 uur en 8 minuten.
Ik vond die rotsscene ook best okay, maar je moet als filmmaker ook scenes durven te verwijderen om de film als geheel beter te maken. Als een verhaal drie uur nodig heeft, okay, dan gebruik je die drie uur. Maar dat was hier dus niet het geval.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:44 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik vond het absoluut een topfilm, maar zoals je zegt, zit er inderdaad een betere film in verscholen. Overigens vond ik de rotsenscène weer wel erg tof. Maar ja, zo heeft iedereen wel wat. Een goede filmmaker bekijkt het geheel, oordeelt en gaat op basis van dat oordeel knippen. Niet dat PJ geen goede filmmaker is, maar ik heb het idee dat hij al zijn kinderdromen erin heeft gegooid en geen tijd heeft genomen om het eindresultaat nog eens goed te bekijken en bewerken.
Maar genoeg gezeurd. Want het blijft een prachtige film!
Misschien is Jackson fan van Billy Elliot?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:00 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Waarom kreeg hij anders zoveel screentime?
Erg gave actie van Jackson als hij the ultimate Cut-Edition uit brengt van 2 en half uurquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:22 schreef Mike het volgende:
Ik vond de film nog steeds de moeite waard, maar er zit een betere film verscholen in die 3 uur en 8 minuten.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:37 schreef ChillyWilly het volgende:
De film is zwaar overrated. Ok, de special effects waren van ongekend niveau, maar de actiescenes waren wat mij betreft overdone.Juist door dat die scene zo overdone was, was het juist zo komisch, ik heb me echt met een paar man kapot gelachen in die bioscoop, een absurde lachwekkende scene maar ook goeie actie sceneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er liepen genoeg mensen weg voor het einde van de film. Meer is in dit geval toch minder. Jammer, want het had veel potentie!![]()
Toen ik die scene zag wist ik niet meer of ik de relatie tussen kong & Ann ook als een grap moest zien. Overtuigend kwam het iig niet over.quote:Op dinsdag 20 december 2005 21:52 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Juist door dat die scene zo overdone was, was het juist zo komisch, ik heb me echt met een paar man kapot gelachen in die bioscoop, een absurde lachwekkende scene maar ook goeie actie scene![]()
quote:People snoring loudly are a big problem at this movie.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:55 schreef Patch het volgende:
[..]
Erg gave actie van Jackson als hij the ultimate Cut-Edition uit brengt van 2 en half uur![]()
De bronto-chase had wel wat "puntjes" die nog wat opgevijzeld hadden mogen worden, met name het stuk waar de velociraptor (of whatever) tussen de brontopoten een paar mensen achternazit was onder de maat vergeleken bij de rest van de prachtige SFX in de film.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:18 schreef boebiedoe het volgende:
De special effects waren echt overweldigend, ik was echt diep onder de indruk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een 7,5.
Weet iemand trouwens welk nummer er helemaal aan het begin gespeeld werd? Iets heel ouds met refrein "top of the world". En ook het nr tijdens de nieuwe show van Ann, na terugkomst in NY, gezongen door een vrouw? Moet ik allebei hebben
[ Bericht 12% gewijzigd door StefanP op 21-12-2005 03:01:58 ]"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
quote:Op woensdag 21 december 2005 11:26 schreef wdn het volgende:
Zondag gezien en ik kan StefanP nog wel even aanvullen:
[..]
4. NIEMAND maar dan ook NIEMAND zou die grot met die insecten uitkomen. Spinnen van die grote spuwen je dood met gif. Net als die schorpioenen: dat overleeft niemand.
is dat niet de zee?quote:Op woensdag 21 december 2005 11:26 schreef wdn het volgende:
5. Eerst in het park ijs en flinke sneeuw maar als Kong op ESB staat is het meer van water? Hmmmm....
Het is een pruik zelfs...quote:Op woensdag 21 december 2005 11:26 schreef wdn het volgende:
1. Der HAAR. Strak gefohned door de hele film heen.
idd, als je met zo'n instelling een dergelijke film gaat kijkenquote:Op woensdag 21 december 2005 11:41 schreef Zhenar het volgende:
[..]Heb je dat "feitje" op Discovery gezien ofzo? Dan kun je net zo goed gaan klagen over dat apen niet zo groot kunnen worden... come on.
![]()
punt 7 kwam waarschijnlijk door dat gesprek over die RKO studio, was bedoel als soort van grap, maar kwam niet echt lekker over volgens mij....quote:Op woensdag 21 december 2005 11:26 schreef wdn het volgende:
1. Der HAAR. Strak gefohned door de hele film heen.
2. Sta je op empire state building en er waait een BRIESJE?? Volgens mij wordt je er met geweld afgeblazen...
3. Volgens een expert (de vrouwelijke begeleiding) had ze de ene keer een satijnen ding aan en de andere keer iets van katoen.
4. NIEMAND maar dan ook NIEMAND zou die grot met die insecten uitkomen. Spinnen van die grote spuwen je dood met gif. Net als die schorpioenen: dat overleeft niemand.
5. Eerst in het park ijs en flinke sneeuw maar als Kong op ESB staat is het meer van water? Hmmmm....
6. Tijdens die scene met de brontosaurussen meende ik verschillende keren fouten in het verloop van de aktie te hebben gezien.
7. Het 1ste uur had tenenkrommende dialogen. Sorry, maar dat was echt TE. Tijdens de film liepen er toen al mensen weg trouwens.
En dit waren slechts een paar dingen die me opvielen uit een lijst van meer dan 20 punten.
Een mager 6-je. Meer heb ik er niet voor over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
ja iddquote:Op woensdag 21 december 2005 12:01 schreef milagro het volgende:
[..]
idd, als je met zo'n instelling een dergelijke film gaat kijken
dat heb ik zeker weten nog nooit gehoordquote:Op woensdag 21 december 2005 12:37 schreef Timo20 het volgende:
"inlevings in een film" nog nooit gehoord
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |