abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 december 2005 @ 22:55:46 #51
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33205198
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

o.a. http://web.mit.edu/nuclearpower/pdf/nuclearpower-appdx.pdf zie dit vanaf pagina 131. Kosten zijn zo hoog door de hoge kosten van de bouw. Dat zorgt voor hoge rentelasten en afschrijvingen. De afbraak en bewaking / opslag van afval zijn daarin volgens mij nog niet eens meegenomen.
[..]

Gewoon bepaald fokgebruikers. klagen over belasting en de overheid maar wel zwaar voor kerncentrales zijn terwijl die niet zonder overheidssteun kunnen bestaan.
Hoeveel kost Kyoto ons?

Oftewel, worden bij gas/olie/kolen centrales ook de kosten van CO2 meegenomen?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_33205252
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:55 schreef Knarf het volgende:

[..]

Hoeveel kost Kyoto ons?

Steeds meer wel ja . Verhandelbare CO2 rechten enzo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 18 december 2005 @ 22:59:02 #53
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33205317
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Steeds meer wel ja . Verhandelbare CO2 rechten enzo.
En die worden bij de exploitatie kosten van een gas centrale opgeteld?
pi_33205587
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:59 schreef Knarf het volgende:

[..]

En die worden bij de exploitatie kosten van een gas centrale opgeteld?
Daar ga ik wel van uit. en als dat nu nog niet het geval is zal dat in de nabije toekomst wel gaan gebeuren. Het gebeurt nu bij kernenergie vaak ook nog niet.
  zondag 18 december 2005 @ 23:14:42 #55
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33205901
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar ga ik wel van uit. en als dat nu nog niet het geval is zal dat in de nabije toekomst wel gaan gebeuren. Het gebeurt nu bij kernenergie vaak ook nog niet.
Hmm, ik zie toch echt " Nuclear Waste Fee" staan (1mil/kWh)
En bij "Carbon Tax" staat niets.
  zondag 18 december 2005 @ 23:23:00 #56
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33206189
de VS heeft het kyotoverdrag dan ook niet ondertekend.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zondag 18 december 2005 @ 23:36:43 #57
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33206627
quote:
Op zondag 18 december 2005 23:23 schreef DionysuZ het volgende:
de VS heeft het kyotoverdrag dan ook niet ondertekend.
Dus dit hele raport van MIT is dan ook geen vergelijkings materiaal voor de Nederlandse (Europese) situatie.

Maar het gaat mij niet alleen om Kyoto.
Ja, nucliair afval kost veel geld, logisch dat dat meegenomen wordt in de totale kostprijs per kWh.
Maar volgens mij doen ze dat niet bij gas/kolen/olie instalaties. CO2 kosten zijn nu eenmaal moeilijk te berekenen. Maar deze kosten zouden eigenlijk wel meegenomen moeten worden.

Dus is het subsidie verhaal eigenlijk ook onzin, want CO2 kosten moeten ook betaald worden, en dat doet ook de overheid, niet Eneco, Essent, enz.
pi_33211572
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:02 schreef NanKing het volgende:
Ik persoonlijk heb me niet ontzettend verdiept in de materie kernenergie.
Maar het staat me ontzettend tegen dat er geen oplossing is voor het afval.
Daarom ben ik op dit moment tegen kernenergie. Ik ben erg bang dat we het dadelijk de ruimte inschieten of een andere planeet er mee gaan bevuilen, omdat we hier op aarde niet meer weten wat we er mee aan moeten.
Je zou het naar de zon kunnen schieten, dat is toch al één grote kernreactor.
pi_33211757
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:02 schreef NanKing het volgende:
Ik persoonlijk heb me niet ontzettend verdiept in de materie kernenergie.
Maar het staat me ontzettend tegen dat er geen oplossing is voor het afval.
Daarom ben ik op dit moment tegen kernenergie. Ik ben erg bang dat we het dadelijk de ruimte inschieten of een andere planeet er mee gaan bevuilen, omdat we hier op aarde niet meer weten wat we er mee aan moeten.
Als je even 3 seconden nadenkt weet je dat dit onzin is... Er zal nooit meer kernafval qua volume worden geproduceerd dan het totale volume van alle uranium ter wereld. Natuurlijk eigenlijk nog veel minder, aangezien het onwaarschijnlijk is dat we AL het uranium gaan gebruiken, en slechts 0,7% van het uranium bruikbaar is voor fissiecentrales. Het totale volume van het spul zal dus nooit zo groot zijn.
pi_33213074
Je afval is niet alleen verbruikt uranium maar ook andere onderdelen van de centrale en beschermende kleding etc etc. Dit is vaak minder ernstig 'vervuild' maar bij elkaar toch een flink aantal kuubs.
pi_33214465
Oliebronnen zijn niet onuitputtelijk. Door ons op waterstofcentrales te concentreren kunnen wij afhankelijk worden van de rest van de wereld.
Peter
  maandag 19 december 2005 @ 13:39:02 #62
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33215686
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:34 schreef 7094 het volgende:
Oliebronnen zijn niet onuitputtelijk. Door ons op waterstofcentrales te concentreren kunnen wij afhankelijk worden van de rest van de wereld.
Olie is eigenlijk zonde om te verbranden. Je kunt er zoveel andere leuke dingen mee doen. Plastics, geneesmiddelen, enz.
pi_33216005
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

o.a. http://web.mit.edu/nuclearpower/pdf/nuclearpower-appdx.pdf zie dit vanaf pagina 131. Kosten zijn zo hoog door de hoge kosten van de bouw. Dat zorgt voor hoge rentelasten en afschrijvingen. De afbraak en bewaking / opslag van afval zijn daarin volgens mij nog niet eens meegenomen.
beetje raar argument, dit gold jaren geleden ook voor kolen/gas/waterkracht centrales en die kosten zijn meestal ook gemaakt door overheden.
[..]
quote:
Gewoon bepaald fokgebruikers. klagen over belasting en de overheid maar wel zwaar voor kerncentrales zijn terwijl die niet zonder overheidssteun kunnen bestaan.
Het ontwikkelen en ondersteunen van nieuwe(re) energiebronnen is dan ook net wel een taak voor overheden. Na de "ontwikkelfase" is het over het algemeen wel verstandig om het zo bedrijfsmatig te runnen en daar zijn overheden over het algemeen niet sterk in.

Waarom vind jij het eigenlijk belachelijk dat overheden hier wel geld in steken maar vind je het voor onrendabele en instabiele winning van energie zoals windmolens dit wel een goede zaak?
  maandag 19 december 2005 @ 14:59:12 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33217485
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:34 schreef 7094 het volgende:
Ah, kijk, een expert!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33217738
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

beetje raar argument, dit gold jaren geleden ook voor kolen/gas/waterkracht centrales en die kosten zijn meestal ook gemaakt door overheden.
[..]
Die investeringen zijn in een heel andere orde van grootte.
[..]
quote:
Het ontwikkelen en ondersteunen van nieuwe(re) energiebronnen is dan ook net wel een taak voor overheden. Na de "ontwikkelfase" is het over het algemeen wel verstandig om het zo bedrijfsmatig te runnen en daar zijn overheden over het algemeen niet sterk in.
Ah dus een overheid moet wel de lasten (gigantische investeringen) maar niet de lusten (gegarandeerde opbrengsten) hebben?
quote:
Waarom vind jij het eigenlijk belachelijk dat overheden hier wel geld in steken maar vind je het voor onrendabele en instabiele winning van energie zoals windmolens dit wel een goede zaak?
Ik ben daar op zich niet zo tegen maar ik vind het raar dat allerlei mensen die er in het algemeen wel tegen zijn in het geval van kernenergie plotseling voor zijn, dat is toch raar?
pi_33217748
quote:
Op zondag 18 december 2005 19:05 schreef kingmob het volgende:
[..]
Sinds de uitvinding van kernsplitsing en kernreactors is er natuurlijk wel vooruitgang gemaakt.
... is ... Waar!
quote:
Kernreactoren zijn tegenwoordig in de regel zo goed dat je er een bunkerbuster op zou kunnen gooien en dan nog valt de ramp mee.
Ahem, nu haal je toch twee zaken door elkaar. Dat een kernreactor in een bunker zit die bestand is tegen onheil van buitenaf (ze zijn overigens NIET ontworpen op bunkerbusters) zegt niets over wat er binnen mis kan gaan.

ALLE ongelukken die zijn gebeurd kwamen van falen van binnenuit.
quote:
Dat betekend natuurlijk niet dat er nooit wat kan gebeuren, maar de menselijke fout is echt wel verwaarloosbaar qua gevolgen.
Nou nee. De gevolgen zijn enorm (Tsjernobyl, jaja).
quote:
Als we de uitstoot willen tegengaan, is voor nu kernenergie de enige oplossing.
Ja, da's weer waar.
pi_33217773
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, kijk, een expert!
inderdaad. Maar wat mij wel verstandig lijkt is de mogelijkheden van het opzetten van een waterstof infrastructuur in Nederland eens goed te onderzoeken.
  maandag 19 december 2005 @ 15:25:35 #68
45206 Pietverdriet
pi_33217868
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

inderdaad. Maar wat mij wel verstandig lijkt is de mogelijkheden van het opzetten van een waterstof infrastructuur in Nederland eens goed te onderzoeken.
(M)Ethanol is makkelijker te maken, transporteren en passend in de huidige benzine infrastructuur.
pi_33217982
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:55 schreef Knarf het volgende:

[..]

Hoeveel kost Kyoto ons?

Weet ik niet zo. Is wel een goed punt. De vervuiling kost namelijk nu ook veel geld. Dat wordt vaak vergeten. Ook dat oplossing tegen CO2 geld kosten. Zonder geld uit te geven heb je heelmaal niks. Blijft het zoals het is. hoe wil je dan vooruitgang zien te krijgen?
kyoto is niet ideaal, het kost geld maar het is altijd beter dan niks doen en je blind voor te doen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33218029
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

(M)Ethanol is makkelijker te maken, transporteren en passend in de huidige benzine infrastructuur.
Ook dat zou kansen kunnen bieden maar is dat ook makkelijk te maken door middel van elektriciteit? Ken het voornamelijk als destilaat uit landbouwproducten.
pi_33218051
quote:
Op maandag 19 december 2005 09:46 schreef Speth het volgende:

[..]

Er zal nooit meer kernafval qua volume worden geproduceerd dan het totale volume van alle uranium ter wereld. Natuurlijk eigenlijk nog veel minder, aangezien het onwaarschijnlijk is dat we AL het uranium gaan gebruiken, en slechts 0,7% van het uranium bruikbaar is voor fissiecentrales. Het totale volume van het spul zal dus nooit zo groot zijn.
Dit is toch geen oplossing op zijn vraag? Ook al hebben we niet alles verbruikt dan kan je toch nog steeds bang zijn wat er met dat afval gaat gebeuren? Of we er nog een geschikte plek voor is?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33218060
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die investeringen zijn in een heel andere orde van grootte.
ook na inflatiecorrectie?
[..]
[..]
quote:
Ah dus een overheid moet wel de lasten (gigantische investeringen) maar niet de lusten (gegarandeerde opbrengsten) hebben?
Overheid kan toch gewoon aandeelhouder zijn?
[..]
quote:
Ik ben daar op zich niet zo tegen maar ik vind het raar dat allerlei mensen die er in het algemeen wel tegen zijn in het geval van kernenergie plotseling voor zijn, dat is toch raar?
Ja dat is nogal dubbel maar in het geval van windenergie kan ik het wel begrijpen.
pi_33218172
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

ook na inflatiecorrectie?
[..]
[..]
[..]
ja volgens mij wel. Zelfs een moderne gascentrale is technisch gezien een stuk minder ingewikkeld als een kerncentrale.
quote:
Overheid kan toch gewoon aandeelhouder zijn?
[..]
[..]
Dat zou kunnen
quote:
Ja dat is nogal dubbel maar in het geval van windenergie kan ik het wel begrijpen.
Ach omtrent windenergie is zoveel dubbele en ondeugdelijke informatie beschikbaar. Daar wordt veel over geroepen maar lang niet alle (zowel positief als negatief) informatie benadert de waarheid.
pi_33218200
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook dat zou kansen kunnen bieden maar is dat ook makkelijk te maken door middel van elektriciteit? Ken het voornamelijk als destilaat uit landbouwproducten.
Voor waterstof heb je eerst elektriciteit nodig. Het is dus goed voor auto's en dergelijke. Alleen voor je gewone thuis net wordt het lastig. Je kan ergens namelijk niet meer energie uithalen dan erin zit. Je kan doormiddel van elektrolyse waterstof maken. Die waterstof kan je weer verbranden en daaruit komt weer energie. Alleen komt er als je het verbrand niet net zoveel energie vrij dat je daarmee stroom kan opwekken wat weer dezelfde hoeveelheid waterstof aanmaakt. laat staan dat je energie overhoud. Dat lukt al helemaal niet.
Voor vervoer is het goed, maar als vervanger voor olie of kernenergie niet haalbaar.
And that is the news.''
  maandag 19 december 2005 @ 15:39:20 #75
45206 Pietverdriet
pi_33218205
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je hoeft dus niet eerst electriciteit op te wekken, maar je kan het direct mechanochemisch uit huisvuil, plantenmateriaal, etc maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')