Ho is, Rome, Forum, Volcom,Analogquote:
Bijna klaarquote:Op woensdag 21 december 2005 15:11 schreef XL het volgende:
Alleen mijn afstudeerscriptie gaat nu niet erg hard![]()
Het mooiste is dat we elkaar ook in hokjes duwen, terwijl we elkaar amper tot niet kennen.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:15 schreef Thermo het volgende:
Nu is het wel mooi dat we gaan zeuren ( wat ik ook graag doe ) over een aanschaf van iemand. Maargoed een groot deel van onze mening over de spullen die er zijn, zijn gevormd door merkverbintenis en herkenning in standpunten die ze aannemen. ( kijk naar Volcom, enorm gefocused op "standing-out" )
Als ik vandaag in was voor diepe serieuze materie zou mijn scriptie wel een stuk beter opschietenquote:Op woensdag 21 december 2005 15:20 schreef Thermo het volgende:
Dat bedoel ik dus, we beoordelen elkaar op de merken die we kopen/rijden/breken/bekritiseren.
Opzich is dat op zijn tijd ook helemaal niet erg, lekker luchtig.
Ik heb zelf Cartels, gewoon omdat ik ze lekker vindt rijden. De kleur champagne ook nog, puur omdat ik ze mooi vind staan op mijn boardquote:Op woensdag 21 december 2005 15:11 schreef XL het volgende:
[..]
De discussie die hier al enkele malen gevoerd is, gaat eigenlijk over:
Koop je liever geen missions, ook al is het goed spul. Met als reden dat het imago ervan te leiden heeft onder prutsers die veel geld uitgeven aan materiaal wat te goed voor ze is? Of trek je je daarvan niks aan en compenseer je het met persoonlijke klasse.
Natuurlijk kiest iedereen voor persoonlijke klasse, maar als ik ceteris paribus een alternatief zou kunnen kiezen zou ik dat niet laten. De Ducati is natuurlijk op dit moment het alternatief bij uitstek voor de Missions.
Sowieso moeten we op regenachtige woensdagmiddagen in Nederland dit soort discussies blijven herhalen om jezelf het snowboardgevoel in te praten. Echte waaroordelen zijn nooit zo gechargeert als deze 40 regels aan stellingen. Alleen mijn afstudeerscriptie gaat nu niet erg hard![]()
Ik denk dat het op dit moment meer aan je interesses ligt, ik zou nu liever enig onderzoek doen wat betrekking heeft op het onderwerp snowboardenquote:Op woensdag 21 december 2005 15:21 schreef XL het volgende:
[..]
Als ik vandaag in was voor diepe serieuze materie zou mijn scriptie wel een stuk beter opschieten![]()
Uiteraard was ik op de hoogte van de betekenis van je kreet, anders zou ik er niet op reageren. Mijn opmerking vertaald naar je metafoor: wil je je onderscheiden van de rennende groep, de 2x zo hard rennende groep, de stilstaande groep, of de groep die de andere kant op rent...quote:Op woensdag 21 december 2005 14:49 schreef XL het volgende:
[..]
Hmmm.... ik heb het gevoel dat je niet helemaal mee bent, ik zal het verhaal van de rode Koningin even googlen.
[..]
"Afgeven" doen wij op de mensen die 2x zo hard gaan rennen. Het in een richting bewegen van een massa. Jezelf omdraaien en de andere kant op wandelen kost minder energie, zelfs stil blijven staan zou leiden tot onderscheiden (Retro zoals we al aanhaalden). Je kunt best iets voor ogen hebben, wat niet iedereen heeft.
On topic: Een ontzettende kneus met Missions is in onze ogen een wannabe. Een matige boarder met Ducati's heeft tenminste wel Ducati's. Met Missions sluit je aan bij de mensen die in de richting van het ideaalbeeld rennen, met Ducati's beweeg je de andere kant op door iets eigenzinnigs te kopen. Uiteraard ceteris paribus, dus factoren als kwaliteit en comfort veronderstel je gelijkwaardig.
Het was geen aanval op jou of iemand anders. Je mag best vanaf het begin gepeperd reagerenquote:Op woensdag 21 december 2005 15:22 schreef TomF het volgende:
[..]
Ik heb zelf Cartels, gewoon omdat ik ze lekker vindt rijden. De kleur champagne ook nog, puur omdat ik ze mooi vind staan op mijn boardHet is niet mijn bedoeling om een grote discussie op gang te brengen, zeker niet als nieuwkomer op dit forum. Ik lees al een tijdje mee en board zelf ook al heel wat jaren.
In dat geval ren ik de andere kant op, maar ik ren alleen. Niet in een groepquote:Op woensdag 21 december 2005 15:26 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Uiteraard was ik op de hoogte van de betekenis van je kreet, anders zou ik er niet op reageren. Mijn opmerking vertaald naar je metafoor: wil je je onderscheiden van de rennende groep, de 2x zo hard rennende groep, de stilstaande groep, of de groep die de andere kant op rent...
Dit brengt ons tot de vraag: is de mens in wezen een sole-survivor of een kuddedier?quote:Op woensdag 21 december 2005 15:28 schreef XL het volgende:
[..]
In dat geval ren ik de andere kant op, maar ik ren alleen. Niet in een groep![]()
Dat is in dit geval natuurlijk persoonlijk. Het kuddedier waar we op 'afgeven' en de sole-survivor/wereldverbeteraar die we zelf pretenderen te zijn.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:29 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Dit brengt ons tot de vraag: is de mens in wezen een sole-survivor of een kuddedier?
Je kan je natuurlijk afvragen of het nodig is om je druk te maken om die "prutsers"quote:Op woensdag 21 december 2005 15:26 schreef PatrickAlavi het volgende:
Waarom is het jammer dat die prutsers er zijn?
Maakt mij echt geen reet uit, want zij kopen toch gewoon wat ze willen kopen. En daarbij komt nog s dat ik denk, als jij iemand mat een missions ziet, dat je gelijk denkt: wat een prutser. Zoals dus al gezegd werd, worden mensen veel te snel in hokjes geplaatst.
Die prutsers mogen toch zelf weten wat ze kopen, waarom vind jij dat dan erg?!
hence en als we samen op dat kuddedier afgeven zijn we toch weer samen.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:31 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is in dit geval natuurlijk persoonlijk. Het kuddedier waar we op 'afgeven' en de sole-survivor/wereldverbeteraar die we zelf pretenderen te zijn.![]()
Ah, je hebt de Margriet gelezen. "Iedereen is uniek (wees trots op wie je bent)".quote:Op woensdag 21 december 2005 15:28 schreef XL het volgende:
[..]
In dat geval ren ik de andere kant op, maar ik ren alleen. Niet in een groep![]()
quote:Op woensdag 21 december 2005 15:27 schreef XL het volgende:
[..]
De kunst is om je niet beter, maar anders te voelen![]()
Er zijn wel meer visionairs geweest die tot dezelfde conclusie kwamen, maar niet samen door 1 deur konden.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:31 schreef Thermo het volgende:
[..]
hence en als we samen op dat kuddedier afgeven zijn we toch weer samen.
Ze hebben allemaal een bovenmatige drang naar erkenning en status.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:34 schreef XL het volgende:
[..]
Er zijn wel meer visionairs geweest die tot dezelfde conclusie kwamen, maar niet samen door 1 deur konden.
Amenquote:Op woensdag 21 december 2005 15:33 schreef Thermo het volgende:
Ik ga eff lekker boarden, genoeg studie voor vandaag. Succes met de identiteitsvorming!
True, truequote:Op woensdag 21 december 2005 15:34 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal een bovenmatige drang naar erkenning en status.
Maar dat is iets anders dan aandachtsgeil, dat is wel degelijk onderscheiden.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:34 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Ze hebben allemaal een bovenmatige drang naar erkenning en status.
Je krijgt mensen niet wakker met een aai over de bol.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:36 schreef XL het volgende:
[..]
Maar dat is iets anders dan aandachtsgeil, dat is wel degelijk onderscheiden.
quote:"You have to hit them with a sledgehammer. Then you'll notice you've got their strict attention"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |