Dat is natuurlijk op grote diepte, als je een bom niet al te diep laat ontploffen en dat vlak bij de kust doet dan denk ik dat je wel een behoorlijk golfje teweeg kunt brengen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:16 schreef Xebrozius het volgende:
Er zijn zoals je weet al vaak atoombommen tot ontploffing gebracht in de diepte van de zee zonder dat ze geleid hebben tot tsunami's. Als je dit wil zul je een meteoriet op aarde af moeten sturen...
Energie van een atoombom is grotendeels hitte... Water zal eerder verdampen en de schokgolf zal geen tsunami teweeg brengen aangezien het grootste gedeelte van de kinetische energie naar beneden en naar boven gaan. Het zeeoppervlak zal dus maar een minieme energieoverdracht van de atoombom ervaren.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:19 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk op grote diepte, als je een bom niet al te diep laat ontploffen en dat vlak bij de kust doet dan denk ik dat je wel een behoorlijk golfje teweeg kunt brengen.
Dan krijg je een leuke vloedgolf maar geen tsunami achtige toestanden. Denk dat het overgrote deel van de huidige bommen niet diep genoeg kunnen om het gewenste effect te behalen. Verder vraag ik me af of ze krachtig genoeg zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:19 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk op grote diepte, als je een bom niet al te diep laat ontploffen en dat vlak bij de kust doet dan denk ik dat je wel een behoorlijk golfje teweeg kunt brengen.
Als een terrorist slim is doet hij het met oud en nieuw... ooooh, aaah, euh?..... AAAARGH!!!!quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:22 schreef JaWi het volgende:
Als je die atoombom toch hebt, kan je hem beter op de stad zelf gooien in plaats van in het water voor die stad.
Of als de maandelijkse sirene gaat.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:23 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Als een terrorist slim is doet hij het met oud en nieuw... ooooh, aaah, euh?..... AAAARGH!!!!
Tactisch plaatsen van een grote bom bij die vulkaan op de Canarische Eilanden? Dan zou je kunnen forceren dat die de zee instort en acht uur later New York, Miami, de hele oostkust van de VS, aan het zwemmen zijnquote:Op zaterdag 17 december 2005 22:16 schreef Xebrozius het volgende:
Er zijn zoals je weet al vaak atoombommen tot ontploffing gebracht in de diepte van de zee zonder dat ze geleid hebben tot tsunami's. Als je dit wil zul je een meteoriet op aarde af moeten sturen...
Wat voor spul heb jij vanavond gebruikt? Lijkt me nogal heftigquote:Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tactisch plaatsen van een grote bom bij die vulkaan op de Canarische Eilanden? Dan zou je kunnen forceren dat die de zee instort en acht uur later New York, Miami, de hele oostkust van de VS, aan het zwemmen zijn
quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef JaWi het volgende:
[..]
Of als de maandelijkse sirene gaat.
Als je dan toch bezig bent plaats gooi de bom dan op een breuklijn diep op de oceaanbodem, gevolg een aardbeving die getriggerd wordt en presto... Tsunamiquote:Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tactisch plaatsen van een grote bom bij die vulkaan op de Canarische Eilanden? Dan zou je kunnen forceren dat die de zee instort en acht uur later New York, Miami, de hele oostkust van de VS, aan het zwemmen zijn
Of gewoon in een vulkaan werpen, en op het juiste moment tot ontploffing laten brengen levert ook wel een leuk resultaat op denk ikquote:Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is moeilijker zoeken, van die vulkaan is bekend dat hij gaat en wat het effect zal zijn, een tsunami van een 30 meter hoog met de snelheid van het geluid.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:27 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Als je dan toch bezig bent plaats gooi de bom dan op een breuklijn diep op de oceaanbodem, gevolg een aardbeving die getriggerd wordt en presto... Tsunami
Je bent van plan om Urk te laten verdwijnen ofzo?quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:28 schreef Tobbes het volgende:
ik zit trouwens te kloten met een pingpong bal en een teil water...een implosie op de teilbodem lijkt meer effect te hebben dan een explosie.
Nee. Rotterdam.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:30 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Je bent van plan om Urk te laten verdwijnen ofzo?
quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:30 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Je bent van plan om Urk te laten verdwijnen ofzo?
Beter goed gejat..quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:32 schreef JaWi het volgende:
[..]
Op zich niet echt origineel, bommen op Rotterdam.
Ik denk het niet... je zal het dan verplaatsen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:37 schreef Dagonet het volgende:
Als je trouwens toch bezig bent met die teil, tobbes. Kan je dmv implosies ook golven onderbreken en dus op die manier een tsunami-verdedigingsdijk neerleggen?
Dan wordt het zo'n zooi.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:38 schreef Xebrozius het volgende:
Waarom trouwens een pingpongbal laten imploderen in een wasteil als je er ook een baksteen in kunt mieteren? (dat is de kracht van een meteoriet)
Dan kan je net zo goed een föhn in bad gooien.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:41 schreef The_Terminator het volgende:
Je kunt water trouwens ook laten exploderen d.m.v. zeer hoog voltage met een hoge stroom. Misschien dat dat nog wel wat beter werkt dan een waterstof bom of iets vergelijkbaars.
Mja, dat vraag ik me dus af, je geeft het water extra ruimte om zich in te verplaatsen, haal je dan niet een stuk de vaart eruit? Al zou ik niet weten hoe groot je zo'n ding dan moet makenquote:Op zaterdag 17 december 2005 22:40 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik denk het niet... je zal het dan verplaatsen.
Je zou het misschien kunnen sturen.
230 volt is lang niet genoeg, gaat echt om kilovolts, al dan niet megavolts.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:42 schreef JaWi het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed een föhn in bad gooien.
Ja gaaf. Dat die vulkaan afbreekt en in zee stort en dat Bush op een knopje drukt opdat er vervolgens mega pingpong ballen voor de kust van LA in zee vallen. Alleen veroorzaken die geen tsunami opzich?quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:43 schreef Mirage het volgende:
Laat die baksteen vallen ( de tsunami) en gooi voor de rand van de bak ( die je wil verdedigen) een hele serie pingpongballen... je breekt zo de mega golven en de richting en de golven die overblijven zijn minder doordat de pingpongbal andere golfjes teweeg brengt.
ik denk dat zo'n soort experiment tot een soort "oplossing" à la Dagonet voor tsunami's zou kunnen komen.
Levert wel spektakel op denk ik.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:42 schreef JaWi het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed een föhn in bad gooien.
helemaal laten verdwijnen kan je zoiets denk ik niet, je eerste doel zou dus schade beperking zijn denk ik en ik denk idd dat je als je even alles goed optelt en aftrektquote:Op zaterdag 17 december 2005 22:45 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ja gaaf. Dat die vulkaan afbreekt en in zee stort en dat Bush op een knopje drukt opdat er vervolgens mega pingpong ballen voor de kust van LA in zee vallen. Alleen veroorzaken die geen tsunami opzich?
Je moet er van houden.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Levert wel spektakel op denk ik.![]()
quote:CANNES - Drie kinderen van 2, 3 en 5 jaar zijn dinsdagavond in de Zuid-Franse stad Cannes geëlektrocuteerd toen ze in bad met een haarföhn speelden.
Okay, het is een megaproject, maar je zou natuurlijk ettelijke kilometers buiten die vulkaan op de bodem alvast tunnels kunnen aanleggen dan wel holle dijken op de zeebodem bouwen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:45 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ja gaaf. Dat die vulkaan afbreekt en in zee stort en dat Bush op een knopje drukt opdat er vervolgens mega pingpong ballen voor de kust van LA in zee vallen. Alleen veroorzaken die geen tsunami opzich?
quote:
Maar als je iets "hoogs" met geweld (kracht) naar "beneden" trekt loop je dan niet de kans dat door de kracht die dan horizontaal optreed ( veel water dat "plat" een weg zoekt) de eventuele duinen alsnog wegvagen omdat het water er dan simpelweg niet óverheen gaat maar met zo'n enorme kracht ertégen aan dat ze het niet houden ?quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:49 schreef The_Terminator het volgende:
Denk trouwens dat een gericht negatief zwaartekrachtveld wel een oplossing zou kunnen zijn tegen een Tsunami. Helaas hebben we nog niet de technologie om zoiets te doen...
Of je stuurt alle Duitsers naar de bedreigde stranden.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Okay, het is een megaproject, maar je zou natuurlijk ettelijke kilometers buiten die vulkaan op de bodem alvast tunnels kunnen aanleggen dan wel holle dijken op de zeebodem bouwen.
Maar gaat het water dan niet juist omhoog en wordt de golf nog hoger?quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:49 schreef The_Terminator het volgende:
Denk trouwens dat een gericht negatief zwaartekrachtveld wel een oplossing zou kunnen zijn tegen een Tsunami. Helaas hebben we nog niet de technologie om zoiets te doen...
Of je reageert serieus of niet.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:51 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Of je stuurt alle Duitsers naar de bedreigde stranden.
Dat zou wel een oplossing zijn ( realiseerbaar in het midden gehouden).quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Okay, het is een megaproject, maar je zou natuurlijk ettelijke kilometers buiten die vulkaan op de bodem alvast tunnels kunnen aanleggen dan wel holle dijken op de zeebodem bouwen.
We zitten hier toch in TRU?quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:51 schreef Wombcat het volgende:
Je moet het wel een beetje realistisch houden.
Ja, maar die gaan dan weer kuilen graven.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:51 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Of je stuurt alle Duitsers naar de bedreigde stranden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |