abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33173094
Ik zat me af te vragen of het mogelijk is een tsunami te veroorzaken door het onderzees laten ontploffen van een bom. Natuurlijk zul je nooit de energie krijgen die vrijkomt bij een aardbeving, maar je kan de bom wel 'tacisch' plaasten. Zou een machtig wapen voor terroristen zijn. Ergens in de Atlantische Oceaan tussen De oostkust van de VS en UK ofzo.
pi_33173132
Een vliegtuig en een groot gebouw heeft meer opgeleverd.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33174120
Er zijn zoals je weet al vaak atoombommen tot ontploffing gebracht in de diepte van de zee zonder dat ze geleid hebben tot tsunami's. Als je dit wil zul je een meteoriet op aarde af moeten sturen...
pi_33174220
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:16 schreef Xebrozius het volgende:
Er zijn zoals je weet al vaak atoombommen tot ontploffing gebracht in de diepte van de zee zonder dat ze geleid hebben tot tsunami's. Als je dit wil zul je een meteoriet op aarde af moeten sturen...
Dat is natuurlijk op grote diepte, als je een bom niet al te diep laat ontploffen en dat vlak bij de kust doet dan denk ik dat je wel een behoorlijk golfje teweeg kunt brengen.
pi_33174269
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:19 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk op grote diepte, als je een bom niet al te diep laat ontploffen en dat vlak bij de kust doet dan denk ik dat je wel een behoorlijk golfje teweeg kunt brengen.
Energie van een atoombom is grotendeels hitte... Water zal eerder verdampen en de schokgolf zal geen tsunami teweeg brengen aangezien het grootste gedeelte van de kinetische energie naar beneden en naar boven gaan. Het zeeoppervlak zal dus maar een minieme energieoverdracht van de atoombom ervaren.
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:22:04 #6
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_33174314
quote:

[..]

Dan krijg je een leuke vloedgolf maar geen tsunami achtige toestanden. Denk dat het overgrote deel van de huidige bommen niet diep genoeg kunnen om het gewenste effect te behalen. Verder vraag ik me af of ze krachtig genoeg zijn.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_33174338
Als je die atoombom toch hebt, kan je hem beter op de stad zelf gooien in plaats van in het water voor die stad.
slettebak [@] gmail.com
pi_33174375
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:22 schreef JaWi het volgende:
Als je die atoombom toch hebt, kan je hem beter op de stad zelf gooien in plaats van in het water voor die stad.
Als een terrorist slim is doet hij het met oud en nieuw... ooooh, aaah, euh?..... AAAARGH!!!!
pi_33174416
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:23 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Als een terrorist slim is doet hij het met oud en nieuw... ooooh, aaah, euh?..... AAAARGH!!!!
Of als de maandelijkse sirene gaat.
slettebak [@] gmail.com
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:24:16 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33174429
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:16 schreef Xebrozius het volgende:
Tactisch plaatsen van een grote bom bij die vulkaan op de Canarische Eilanden? Dan zou je kunnen forceren dat die de zee instort en acht uur later New York, Miami, de hele oostkust van de VS, aan het zwemmen zijn
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_33174433
Waterstofbom?
pi_33174470
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tactisch plaatsen van een grote bom bij die vulkaan op de Canarische Eilanden? Dan zou je kunnen forceren dat die de zee instort en acht uur later New York, Miami, de hele oostkust van de VS, aan het zwemmen zijn
Wat voor spul heb jij vanavond gebruikt? Lijkt me nogal heftig .
slettebak [@] gmail.com
pi_33174500
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef JaWi het volgende:

[..]

Of als de maandelijkse sirene gaat.
pi_33174532
quote:

[..]

Als je dan toch bezig bent plaats gooi de bom dan op een breuklijn diep op de oceaanbodem, gevolg een aardbeving die getriggerd wordt en presto... Tsunami
pi_33174551
quote:

[..]

Of gewoon in een vulkaan werpen, en op het juiste moment tot ontploffing laten brengen levert ook wel een leuk resultaat op denk ik

Mocht de vulkaan actief zijn dan moet de bom natuurlijk niet in de lava terecht komen, anders heb je er niet veel aan.
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:28:26 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33174589
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:27 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Als je dan toch bezig bent plaats gooi de bom dan op een breuklijn diep op de oceaanbodem, gevolg een aardbeving die getriggerd wordt en presto... Tsunami
Dat is moeilijker zoeken, van die vulkaan is bekend dat hij gaat en wat het effect zal zijn, een tsunami van een 30 meter hoog met de snelheid van het geluid.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_33174620
ik zit trouwens te kloten met een pingpong bal en een teil water...een implosie op de teilbodem lijkt meer effect te hebben dan een explosie.
pi_33174671
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:28 schreef Tobbes het volgende:
ik zit trouwens te kloten met een pingpong bal en een teil water...een implosie op de teilbodem lijkt meer effect te hebben dan een explosie.
Je bent van plan om Urk te laten verdwijnen ofzo?
pi_33174696
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:30 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Nee. Rotterdam.
pi_33174709
Kut dit is TRU... Nou wanneer gaan we het hebben over Atlantis dat dankzij een atoombom op de zeebodem belandde?
pi_33174730
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:30 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33174768
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:30 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Nee. Rotterdam.
Op zich niet echt origineel, bommen op Rotterdam.
slettebak [@] gmail.com
pi_33174792
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:32 schreef JaWi het volgende:

[..]

Op zich niet echt origineel, bommen op Rotterdam.
Beter goed gejat..
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:37:17 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33175063
Als je trouwens toch bezig bent met die teil, tobbes. Kan je dmv implosies ook golven onderbreken en dus op die manier een tsunami-verdedigingsdijk neerleggen?
pi_33175105
Waarom trouwens een pingpongbal laten imploderen in een wasteil als je er ook een baksteen in kunt mieteren? (dat is de kracht van een meteoriet)
pi_33175188
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:37 schreef Dagonet het volgende:
Als je trouwens toch bezig bent met die teil, tobbes. Kan je dmv implosies ook golven onderbreken en dus op die manier een tsunami-verdedigingsdijk neerleggen?
Ik denk het niet... je zal het dan verplaatsen.
Je zou het misschien kunnen sturen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33175189
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:38 schreef Xebrozius het volgende:
Waarom trouwens een pingpongbal laten imploderen in een wasteil als je er ook een baksteen in kunt mieteren? (dat is de kracht van een meteoriet)
Dan wordt het zo'n zooi.
pi_33175207
Je kunt water trouwens ook laten exploderen d.m.v. zeer hoog voltage met een hoge stroom. Misschien dat dat nog wel wat beter werkt dan een waterstof bom of iets vergelijkbaars.
pi_33175268
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:41 schreef The_Terminator het volgende:
Je kunt water trouwens ook laten exploderen d.m.v. zeer hoog voltage met een hoge stroom. Misschien dat dat nog wel wat beter werkt dan een waterstof bom of iets vergelijkbaars.
Dan kan je net zo goed een föhn in bad gooien.
slettebak [@] gmail.com
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:43:18 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33175287
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:40 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik denk het niet... je zal het dan verplaatsen.
Je zou het misschien kunnen sturen.
Mja, dat vraag ik me dus af, je geeft het water extra ruimte om zich in te verplaatsen, haal je dan niet een stuk de vaart eruit? Al zou ik niet weten hoe groot je zo'n ding dan moet maken
pi_33175299
Laat die baksteen vallen ( de tsunami) en gooi voor de rand van de bak ( die je wil verdedigen) een hele serie pingpongballen... je breekt zo de mega golven en de richting en de golven die overblijven zijn minder doordat de pingpongbal andere golfjes teweeg brengt.
ik denk dat zo'n soort experiment tot een soort "oplossing" à la Dagonet voor tsunami's zou kunnen komen.
Sir Winston Churchill
pi_33175374
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:42 schreef JaWi het volgende:

[..]

230 volt is lang niet genoeg, gaat echt om kilovolts, al dan niet megavolts.
pi_33175387
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:43 schreef Mirage het volgende:
Laat die baksteen vallen ( de tsunami) en gooi voor de rand van de bak ( die je wil verdedigen) een hele serie pingpongballen... je breekt zo de mega golven en de richting en de golven die overblijven zijn minder doordat de pingpongbal andere golfjes teweeg brengt.
ik denk dat zo'n soort experiment tot een soort "oplossing" à la Dagonet voor tsunami's zou kunnen komen.
Ja gaaf. Dat die vulkaan afbreekt en in zee stort en dat Bush op een knopje drukt opdat er vervolgens mega pingpong ballen voor de kust van LA in zee vallen. Alleen veroorzaken die geen tsunami opzich?
pi_33175465
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:42 schreef JaWi het volgende:

[..]

Levert wel spektakel op denk ik.
pi_33175536
Denk trouwens dat een gericht negatief zwaartekrachtveld wel een oplossing zou kunnen zijn tegen een Tsunami. Helaas hebben we nog niet de technologie om zoiets te doen...
pi_33175542
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:45 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ja gaaf. Dat die vulkaan afbreekt en in zee stort en dat Bush op een knopje drukt opdat er vervolgens mega pingpong ballen voor de kust van LA in zee vallen. Alleen veroorzaken die geen tsunami opzich?
helemaal laten verdwijnen kan je zoiets denk ik niet, je eerste doel zou dus schade beperking zijn denk ik en ik denk idd dat je als je even alles goed optelt en aftrekt je tot een bepaalde uitkomst moet kunnen komen die de kracht van dat wat op het land afstormt afbreekt en vervangt door iets minder krachtigs.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:49:08 #37
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_33175554
en iets op z'n "professor zonnebloem-achtig's": geluidsgolven, zou je een tsunami via "schokgolven(geluidsgolven) kunnen genereren?
Quickpar fo shizzle
pi_33175560
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Levert wel spektakel op denk ik.
Je moet er van houden.
quote:
CANNES - Drie kinderen van 2, 3 en 5 jaar zijn dinsdagavond in de Zuid-Franse stad Cannes geëlektrocuteerd toen ze in bad met een haarföhn speelden.
slettebak [@] gmail.com
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:49:43 #39
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33175564
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:45 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Okay, het is een megaproject, maar je zou natuurlijk ettelijke kilometers buiten die vulkaan op de bodem alvast tunnels kunnen aanleggen dan wel holle dijken op de zeebodem bouwen.
pi_33175627
Als ik een pritstift aan de ene kant van het teiltje laat vallen en met een potlood het wateroppervlak regelmatig aanraak en loslaat sterven de golfjes ergens in het midden tegen elkaar weg.
pi_33175651
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:49 schreef JaWi het volgende:

[..]

Je moet er van houden.
[..]
Hey, ik zei niet dat er iemand in dat bad moest zitten. Dat is zielig en bovendien verstoort dat het experiment, per slot van rekening zitten er ook geen reuzen in de Atlantische Oceaan. Je moet het wel een beetje realistisch houden.
pi_33175653
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:49 schreef The_Terminator het volgende:
Denk trouwens dat een gericht negatief zwaartekrachtveld wel een oplossing zou kunnen zijn tegen een Tsunami. Helaas hebben we nog niet de technologie om zoiets te doen...
Maar als je iets "hoogs" met geweld (kracht) naar "beneden" trekt loop je dan niet de kans dat door de kracht die dan horizontaal optreed ( veel water dat "plat" een weg zoekt) de eventuele duinen alsnog wegvagen omdat het water er dan simpelweg niet óverheen gaat maar met zo'n enorme kracht ertégen aan dat ze het niet houden ?

even in Jip en janneka taal
Sir Winston Churchill
pi_33175668
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:49 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Okay, het is een megaproject, maar je zou natuurlijk ettelijke kilometers buiten die vulkaan op de bodem alvast tunnels kunnen aanleggen dan wel holle dijken op de zeebodem bouwen.
Of je stuurt alle Duitsers naar de bedreigde stranden.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_33175683
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:49 schreef The_Terminator het volgende:
Maar gaat het water dan niet juist omhoog en wordt de golf nog hoger?
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:53:14 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33175712
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:51 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Of je reageert serieus of niet.
pi_33175713
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:49 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat zou wel een oplossing zijn ( realiseerbaar in het midden gehouden).
Want nu heb je extra ruimte die je open kan stellen.. het zand heb je immers al weg gehaald.
Er hoeft dus geen verplaatsing op het moment zelf plaats te vinden.
Sir Winston Churchill
pi_33175719
of je geeft gewoon viola holt een duwtje op de pier van scheveningen.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_33175724
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:51 schreef Wombcat het volgende:
Je moet het wel een beetje realistisch houden.
We zitten hier toch in TRU?
slettebak [@] gmail.com
pi_33175749
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:51 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ja, maar die gaan dan weer kuilen graven.

Eigenlijk wel gunstig: heb je een kuil en een dijk, dubbele bescherming dus.
pi_33175779
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:53 schreef JaWi het volgende:

[..]

We zitten hier toch in TRU?
Sorry.
pi_33175795
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hey, ik zei niet dat er iemand in dat bad moest zitten. Dat is zielig en bovendien verstoort dat het experiment, per slot van rekening zitten er ook geen reuzen in de Atlantische Oceaan. Je moet het wel een beetje realistisch houden.
Ik stond een keer in bad tot mijn knieen in het water toen ik een afdekplaatje ontdekte die ik nog nooit gezien had. Dus ik draai dat plaatje eraf en zag draden. Toen draaide ik het plaatje erweer op en toen raakte ik een van die raden. 230volt in bad is minder prettig En de aardlekschakelaar sloeg niet eens om.
pi_33175801
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:51 schreef Mirage het volgende:

[..]

Maar als je iets "hoogs" met geweld (kracht) naar "beneden" trekt loop je dan niet de kans dat door de kracht die dan horizontaal optreed ( veel water dat "plat" een weg zoekt) de eventuele duinen alsnog wegvagen omdat het water er dan simpelweg niet óverheen gaat maar met zo'n enorme kracht ertégen aan dat ze het niet houden ?

even in Jip en janneka taal
Ik bedoel niet van boven, maar vanaf bijv. de kust, dus tegen de golf aan. Maar dit moet wel met de juiste kracht gebeuren, anders stuitert de golf waarschijnlijk alleen maar terug en levert het misschien een gevaar op voor andere omliggende landen
pi_33175825
flauwe opmerkingen graag achterwege laten.
Sir Winston Churchill
pi_33175858
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:54 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik stond een keer in bad tot mijn knieen in het water toen ik een afdekplaatje ontdekte die ik nog nooit gezien had. Dus ik draai dat plaatje eraf en zag draden. Toen draaide ik het plaatje erweer op en toen raakte ik een van die raden. 230volt in bad is minder prettig En de aardlekschakelaar sloeg niet eens om.
Kan ik me voorstellen (dat 't minder prettig is). Mooi kut dat die aardlekschakelaar niet werkte, daar moet iets goed fout hebben gezeten in de bedrading.
pi_33175865
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ja, maar die gaan dan weer kuilen graven.

Eigenlijk wel gunstig: heb je een kuil en een dijk, dubbele bescherming dus.
Jij snapt het.

Bij bosbranden worden ook "brandgangen " aangelegd om het vuur te stoppen.
vuur met vuur en water met water bestrijden.
pi_33175914
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:55 schreef Mirage het volgende:
flauwe opmerkingen graag achterwege laten.
Sorry, komt door Rudeonline's topic denk ik. Op een gegeven moment ben je dan gewoon niet meer serieus.
Zal weer braaf zijn
pi_33175938
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:54 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Ik bedoel niet van boven, maar vanaf bijv. de kust, dus tegen de golf aan. Maar dit moet wel met de juiste kracht gebeuren, anders stuitert de golf waarschijnlijk alleen maar terug en levert het misschien een gevaar op voor andere omliggende landen
Ah ! Dat is idd een ander beeld dan ik voor ogen had toen ik je idee las
Sir Winston Churchill
  zaterdag 17 december 2005 @ 23:01:33 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33176078
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:55 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Jij snapt het.

Ja, okay. Maar een zekere, wachtende, mega-tsunami die voor miljoen doden zal zorgen, complete steden weg zal vagen en de wereldeconomie onherroepelijk in zal doen storten is die van Cumbre Vieja waar 500 km3 in zee stort. Daar moet je je nu al op voorbereiden lijkt mij.
pi_33176203
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:55 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Jij snapt het.

Dat idee gaat niet lukken, bij het vuur neem je de brandstof die het vuur voed weg. Een vloedgolf stop je echt niet door een kanaaltje aan te leggen hoor
pi_33176353
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, okay. Maar een zekere, wachtende, mega-tsunami die voor miljoen doden zal zorgen, complete steden weg zal vagen en de wereldeconomie onherroepelijk in zal doen storten is die van Cumbre Vieja waar 500 km3 in zee stort. Daar moet je je nu al op voorbereiden lijkt mij.
Kunnen we dan nu niet alvast preventief die vulkaan lekprikken of zo, zodat 'ie niet tot eruptie kan komen?
Soort stoom af laten blazen dus.
pi_33176421
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:58 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ah ! Dat is idd een ander beeld dan ik voor ogen had toen ik je idee las
Ben ff "serieus" bezig geweest en kwam op kennislink.nl het volgende artikel tegen
aangaande tegengestelde golven:

Pas in 1965, na de ontwikkeling van de computer, probeerde een natuurkundige van de Amerikaanse Princeton-universiteit het opnieuw. In een nagebootste vorm liet Martin Kruskal twee solitaire golven op elkaar botsen. Het resultaat, dat toen uit de computer rolde, was verbijsterend.

Verwacht zou worden dat de golftoppen door de botsing uit elkaar zouden vallen. In plaats daarvan kwamen ze intact te voorschijn en bewogen zich daarna weer met hun oorspronkelijke snelheid voort.
pi_33176593
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:10 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ben ff "serieus" bezig geweest en kwam op kennislink.nl het volgende artikel tegen
aangaande tegengestelde golven:

Pas in 1965, na de ontwikkeling van de computer, probeerde een natuurkundige van de Amerikaanse Princeton-universiteit het opnieuw. In een nagebootste vorm liet Martin Kruskal twee solitaire golven op elkaar botsen. Het resultaat, dat toen uit de computer rolde, was verbijsterend.

Verwacht zou worden dat de golftoppen door de botsing uit elkaar zouden vallen. In plaats daarvan kwamen ze intact te voorschijn en bewogen zich daarna weer met hun oorspronkelijke snelheid voort.
Nu ik er over nadenk, kun je dat fenomeen ook aan (rivier)kades merken. De boeggolf van een schip weerkaatst op de kade en gaat dwars door de latere boeggolven heen.
pi_33176620
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:04 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Dat idee gaat niet lukken, bij het vuur neem je de brandstof die het vuur voed weg. Een vloedgolf stop je echt niet door een kanaaltje aan te leggen hoor
Ik had het ook niet over een kanaal maar over een contragolf.
Ik weet nu (zie eerdere post) dat dat ook niet werkt.
pi_33177974
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:27 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Of gewoon in een vulkaan werpen, en op het juiste moment tot ontploffing laten brengen levert ook wel een leuk resultaat op denk ik

Mocht de vulkaan actief zijn dan moet de bom natuurlijk niet in de lava terecht komen, anders heb je er niet veel aan.
zou dit ook een tsunami kunnen veroorzaken? ALs de vulkaan uitbarst al dan met of zonder bom?
nationaal park in amerika maar ik ben de naam kwijt.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_33178154
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:49 schreef prupke het volgende:

[..]

zou dit ook een tsunami kunnen veroorzaken? ALs de vulkaan uitbarst al dan met of zonder bom?
Weet ik helaas niet...

Maar is het niet zo dat vulkaan uitbarstingen meestal met aardbevingen gepaart gaan? In dat geval is het misschien wel mogelijk.
pi_33178226
schopje WFL, ik vind het zeker een interessant topic.
In WFL denk ik dat wat beter op z'n plaats is, mocht je het hier morgenvroeg niet mee eens zijn.. gewoon even aangeven en we kijken wat we voor je kunnen doen
Sir Winston Churchill
pi_33178325
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:50 schreef Tobbes het volgende:
Ik zat me af te vragen of het mogelijk is een tsunami te veroorzaken door het onderzees laten ontploffen van een bom. Natuurlijk zul je nooit de energie krijgen die vrijkomt bij een aardbeving, maar je kan de bom wel 'tacisch' plaasten. Zou een machtig wapen voor terroristen zijn. Ergens in de Atlantische Oceaan tussen De oostkust van de VS en UK ofzo.
het is wel degelijk mogelijk. met een paar goed geplaatste springladingen op tenerife kunnen we de gehele oostkust van de VS laten onderstromen. Laatst op TV gezien, waarschijnlijk discovery.
pi_33178400
pi_33178576
Tsunami met een Bom? Als deze goed geplaatst wordt wellicht: http://en.wikipedia.org/wiki/Megatsunami#Megatsunami_threats
Jaja...
pi_33178716
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:49 schreef prupke het volgende:

[..]

Yellowstone.

En volgens mij kan een vulkaanuitbarsting op land geen tsunami veroorzaken.
pi_33178819
quote:
ontopic en niet in TRU.

voorbeeld: de tsunami van 2004 bevatte veel meer energie dan alle bommen explosieven etc zijn gebruikt in de 2e wereldoorlog. Inclusief de 2 atoombommen.

Laat je hem exploderen dicht aan de kust in redelijk oppvlakte water krijg je wel een grote golf. Maar de kracht van een tsunami zit hem in de energie die het bevat. Dat ga je dus niet trekken. Een vloedgolf krijg je wel, maar niet verwoestend.
Grote golven waarop gesurfd wordt zijn soms hoger dan de tsunmai, maar veroorzaken geen schade door de relatief weinige energie die het bevat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33178888
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:04 schreef Tybris het volgende:
Tsunami met een Bom? Als deze goed geplaatst wordt wellicht: http://en.wikipedia.org/wiki/Megatsunami#Megatsunami_threats
het international tsunami center spreekt dit tegen.
http://ioc3.unesco.org/itic/categories.php?category_no=139
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33178890
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:11 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ontopic en niet in TRU.

voorbeeld: de tsunami van 2004 bevatte veel meer energie dan alle bommen explosieven etc zijn gebruikt in de 2e wereldoorlog. Inclusief de 2 atoombommen.

Laat je hem exploderen dicht aan de kust in redelijk oppvlakte water krijg je wel een grote golf. Maar de kracht van een tsunami zit hem in de energie die het bevat. Dat ga je dus niet trekken. Een vloedgolf krijg je wel, maar niet verwoestend.
Grote golven waarop gesurfd wordt zijn soms hoger dan de tsunmai, maar veroorzaken geen schade door de relatief weinige energie die het bevat.
Dus eigenlijk vergelijkbaar met voltage en stroom. Een hoog voltage met een lage stroom kun je best overleven. Maar een hoog/laag voltage met een hoge stroom kan dodelijk zijn.
pi_33178907
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Yellowstone.

En volgens mij kan een vulkaanuitbarsting op land geen tsunami veroorzaken.
Ik kan het mis hebben hoor (ben nog druk an het lezen) maar volgens mii zit die vulkaan vlak bij een meer. En een meer kan toch behoorlijk diep zijn (kijkende naar loch ness)
  zondag 18 december 2005 @ 00:16:25 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33178968
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:58 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

het is wel degelijk mogelijk. met een paar goed geplaatste springladingen op tenerife kunnen we de gehele oostkust van de VS laten onderstromen. Laatst op TV gezien, waarschijnlijk discovery.
Scroll omhoog op zoek naar Cumbra Vieja in dit topic.
pi_33179079
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:14 schreef prupke het volgende:

[..]

Ik kan het mis hebben hoor (ben nog druk an het lezen) maar volgens mii zit die vulkaan vlak bij een meer. En een meer kan toch behoorlijk diep zijn (kijkende naar loch ness)
Lees gelijk even deze site door. Wordt alles ontkracht..
And that is the news.''
pi_33179669
- damn, dacht dat deze in een ander forum stond, trash maar -

[ Bericht 69% gewijzigd door intoxicated op 18-12-2005 09:02:50 ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_33183740
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:14 schreef prupke het volgende:

[..]

Moet toch flink diep zijn, want ik heb altijd begrepen dat het continentaal plat (Noordzee) al niet diep genoeg is voor een tsunami.
  † In Memoriam † zondag 18 december 2005 @ 08:40:12 #79
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_33183783
quote:
quote:

Tsunami bomb NZ's devastating war secret

Top-secret wartime experiments were conducted off the coast of Auckland to perfect a tidal wave bomb, declassified files reveal.

An Auckland University professor seconded to the Army set off a series of underwater explosions triggering mini-tidal waves at Whangaparaoa in 1944 and 1945.

Professor Thomas Leech's work was considered so significant that United States defence chiefs said that if the project had been completed before the end of the war it could have played a role as effective as that of the atom bomb.

Details of the tsunami bomb, known as Project Seal, are contained in 53-year-old documents released by the Ministry of Foreign Affairs and Trade.

Dat was 60 jaar geleden, toen men nog geen beschikking had over atoomwapens, laat staan de H-bom.

Tijdens de koude oorlog hebben zowel de Russen als de Amerikanen plannen ontwikkeld om elkaars kustgebieden te vernietigen met kunstmatige tsunami's. Vooral de Russen hebben er erg veel research naar gedaan.

En wat al eerder n het topic is gezegd, je kunt ook indirect tsunami's veroorzaken door bijvoorbeeld een klif in zee te laten storten of een zeebeving te 'triggeren'. (Tectonic weapons)
pi_33184085
quote:
Op zondag 18 december 2005 00:14 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

het international tsunami center spreekt dit tegen.
Ik vind alleen wat opmerkingen die in de docu van Discovery Channel over dit onderwerp ontbraken, maar ze sluiten het niet uit en dit stond ook al bij de link die ik gaf. Bovendien heb je met het gebruik van een bom (waar het over ging) veel meer controle en zijn de meeste 'tegen-argumenten' niet van belang.

[ Bericht 12% gewijzigd door Tybris op 18-12-2005 10:11:01 ]
Jaja...
pi_33184105
quote:

[..]

Grote golf is 1 bijbehorende energie is vers 2.
There's no place like 127.0.0.1
pi_33184109
quote:
conspiracy theory
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_33193638
quote:
Op zondag 18 december 2005 08:40 schreef NorthernStar het volgende:
Dat was 60 jaar geleden, toen men nog geen beschikking had over atoomwapens, laat staan de H-bom.

Tijdens de koude oorlog hebben zowel de Russen als de Amerikanen plannen ontwikkeld om elkaars kustgebieden te vernietigen met kunstmatige tsunami's. Vooral de Russen hebben er erg veel research naar gedaan.

En wat al eerder n het topic is gezegd, je kunt ook indirect tsunami's veroorzaken door bijvoorbeeld een klif in zee te laten storten of een zeebeving te 'triggeren'. (Tectonic weapons)
Inderdaad! Mensen die denken dat de wapenontwikkelaars stil hebben gezeten.. dacht het niet. Er schijnt volop gewerkt te zijn aan HAARP (HAARP) om met Extremely Low Frequency (ELF) van alles te doen (zie website). Waarom zou er op dit gebied geen ontwikkelingen zijn gedaan? Wanneer je leest dat ze ook aan klimaatbeheersing hebben gewerkt en nog steeds werken vind ik het niet meer dan aannemelijk dat er met dit soort wapens geoefend is en misschien wel de oorzaak van de afgelopen tsunami? Kashmir? Bam? We'll never know! Maar wel frapant is dat in het gebied waar de tsunami was, er geen leven in de wijde omgeving te vinden is. Terwijl de natuur normaal wel snel hersteld en in het gebied van de beving zou de natuur zich normaliter wel hebben kunnen herstellen. Nu was het echter kaal... Ik zeg: meer onderzoek!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_33194517
quote:
Op zondag 18 december 2005 16:35 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Inderdaad! Mensen die denken dat de wapenontwikkelaars stil hebben gezeten.. dacht het niet. Er schijnt volop gewerkt te zijn aan HAARP (HAARP) om met Extremely Low Frequency (ELF) van alles te doen (zie website). Waarom zou er op dit gebied geen ontwikkelingen zijn gedaan? Wanneer je leest dat ze ook aan klimaatbeheersing hebben gewerkt en nog steeds werken vind ik het niet meer dan aannemelijk dat er met dit soort wapens geoefend is en misschien wel de oorzaak van de afgelopen tsunami? Kashmir? Bam? We'll never know! Maar wel frapant is dat in het gebied waar de tsunami was, er geen leven in de wijde omgeving te vinden is. Terwijl de natuur normaal wel snel hersteld en in het gebied van de beving zou de natuur zich normaliter wel hebben kunnen herstellen. Nu was het echter kaal... Ik zeg: meer onderzoek!
je hebt dat artikel gelezen, waarin wordt staat dat er geen leven is op de plek van de tsunami?
Daar staat namelijk ook een antwoord. De tsunami en aardbeving hebben alles op die plek vernietigt. Het water is zo koud dat het een hele tijd duurt voordat er weeer enig leven is. We zijn nu pas een jaar verder.
And that is the news.''
pi_33204067
Dan vind ik wel dat jij de natuur onderschat Als zelfs op grote diepte bij zuurstofloze zwavelbronnen (uit openingen uit de aarde zelf) leven kan zijn, dan zou hier in een jaar ook wel leven kunnen komen.. Maar dat vind ik dus.. weet er verder ook weinig van helaas :S
pi_33206061
quote:

[..]

Wat noem je grote diepte ?
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_33216290
Gaat dat niet on combo met aardbodem verhoging waardoor enorme water stuwing krijgt?
pi_33217136
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:01 schreef Protos4 het volgende:
Gaat dat niet on combo met aardbodem verhoging waardoor enorme water stuwing krijgt?
Volgens mij kan een tsunami idd al ontstaan als de aardbodem een stuk naar boven of naar beneden gaat/glijdt. Door die beweging krijg je dus een enorme waterverplaatsing welke aan de kust leidt tot grote golven. Vandaar de naam Havengolf (uit het Japans)..
pi_33219324
Ik wilde aangeven dat een verhoging over een enorm oppervlakte gaat. Die inhoud zal bij de kust bijeen komen. Met een bom krijg je niet z'n enorme water verplaatsing volume blijft het zelfde.
pi_33219723
Het volume blijft altijd hetzelfde
pi_33221577
Wanneer de bodem omhoog komt NAP zal zich herstellen zodat er volume verplaatsing zal zijn. Volume blijft wel het zelfde maar op een andere plek?
  maandag 19 december 2005 @ 23:29:08 #92
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_33232145
hallo
Op tv komt steeds het reclametje met de mededeling dat de tsunami zo sterk was als 10.000x Hiroshima.
Hiroshima was 20 kiloton, 20.000x10.000=400 megaton.
Een kernraket is 1,5 megaton maar er zijn in het verleden ook waterstofbommen ontploft van meer dan 50 megaton.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_33232728
quote:
Op maandag 19 december 2005 18:19 schreef Protos4 het volgende:
Wanneer de bodem omhoog komt NAP zal zich herstellen zodat er volume verplaatsing zal zijn. Volume blijft wel het zelfde maar op een andere plek?
Ja en Nee. Het wordt niet ineens meer zee ofzo. Maar volgens mij gaat het er zoals eerder gezegd om dat de 'golf' wanneer deze op grote diepte ontstaat ook op grote diepte voortbeweegt. Op het moment dat het ondieper wordt 'klimt' de golf omhoog (evenveel water, minder zee).

Nog 1 vraag: Beweegt het water ook daadwerkelijk over de zeebodem of is er sprake van een drukgolf?
pi_33247689
quote:
Op maandag 19 december 2005 23:45 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ja en Nee. Het wordt niet ineens meer zee ofzo. Maar volgens mij gaat het er zoals eerder gezegd om dat de 'golf' wanneer deze op grote diepte ontstaat ook op grote diepte voortbeweegt. Op het moment dat het ondieper wordt 'klimt' de golf omhoog (evenveel water, minder zee).

Nog 1 vraag: Beweegt het water ook daadwerkelijk over de zeebodem of is er sprake van een drukgolf?
Volgens mij een drukgolf, al is doet de benaming misschien anders denken. Doordat de bodem omhoogkwam trad er waterverplaatsing op. De aarde drukt dat water weg. daarbij komt een heleboel energie vrij dat van de aarde op het water wordt afgegeven. Die energie wordt van druppel tot druppel overgegeven. Het water wat aankwam is dus ook niet het water van de plek van de aardbeving lijkt me. Het is een hele grote energie verplaatsing van druppel op druppel en groter. maar kan zijn dat ik het niet goed heb natuurlijk.
als je in het zwembad met je arm horizontaal half in het water en half er boven zit. Je gaat dan draaien dan zal je in het begin met je arm wegduwen. Zo creeer je een golf. Deze gaat steeds verder van je weg totdat hij verdwijnt. De energie is dan op, dus er kan niks meer worden overgebracht.
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')