abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33173094
Ik zat me af te vragen of het mogelijk is een tsunami te veroorzaken door het onderzees laten ontploffen van een bom. Natuurlijk zul je nooit de energie krijgen die vrijkomt bij een aardbeving, maar je kan de bom wel 'tacisch' plaasten. Zou een machtig wapen voor terroristen zijn. Ergens in de Atlantische Oceaan tussen De oostkust van de VS en UK ofzo.
pi_33173132
Een vliegtuig en een groot gebouw heeft meer opgeleverd.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_33174120
Er zijn zoals je weet al vaak atoombommen tot ontploffing gebracht in de diepte van de zee zonder dat ze geleid hebben tot tsunami's. Als je dit wil zul je een meteoriet op aarde af moeten sturen...
pi_33174220
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:16 schreef Xebrozius het volgende:
Er zijn zoals je weet al vaak atoombommen tot ontploffing gebracht in de diepte van de zee zonder dat ze geleid hebben tot tsunami's. Als je dit wil zul je een meteoriet op aarde af moeten sturen...
Dat is natuurlijk op grote diepte, als je een bom niet al te diep laat ontploffen en dat vlak bij de kust doet dan denk ik dat je wel een behoorlijk golfje teweeg kunt brengen.
pi_33174269
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:19 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk op grote diepte, als je een bom niet al te diep laat ontploffen en dat vlak bij de kust doet dan denk ik dat je wel een behoorlijk golfje teweeg kunt brengen.
Energie van een atoombom is grotendeels hitte... Water zal eerder verdampen en de schokgolf zal geen tsunami teweeg brengen aangezien het grootste gedeelte van de kinetische energie naar beneden en naar boven gaan. Het zeeoppervlak zal dus maar een minieme energieoverdracht van de atoombom ervaren.
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:22:04 #6
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_33174314
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:19 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Dan krijg je een leuke vloedgolf maar geen tsunami achtige toestanden. Denk dat het overgrote deel van de huidige bommen niet diep genoeg kunnen om het gewenste effect te behalen. Verder vraag ik me af of ze krachtig genoeg zijn.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_33174338
Als je die atoombom toch hebt, kan je hem beter op de stad zelf gooien in plaats van in het water voor die stad.
slettebak [@] gmail.com
pi_33174375
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:22 schreef JaWi het volgende:
Als je die atoombom toch hebt, kan je hem beter op de stad zelf gooien in plaats van in het water voor die stad.
Als een terrorist slim is doet hij het met oud en nieuw... ooooh, aaah, euh?..... AAAARGH!!!!
pi_33174416
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:23 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Als een terrorist slim is doet hij het met oud en nieuw... ooooh, aaah, euh?..... AAAARGH!!!!
Of als de maandelijkse sirene gaat.
slettebak [@] gmail.com
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:24:16 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33174429
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:16 schreef Xebrozius het volgende:
Tactisch plaatsen van een grote bom bij die vulkaan op de Canarische Eilanden? Dan zou je kunnen forceren dat die de zee instort en acht uur later New York, Miami, de hele oostkust van de VS, aan het zwemmen zijn
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_33174433
Waterstofbom?
pi_33174470
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tactisch plaatsen van een grote bom bij die vulkaan op de Canarische Eilanden? Dan zou je kunnen forceren dat die de zee instort en acht uur later New York, Miami, de hele oostkust van de VS, aan het zwemmen zijn
Wat voor spul heb jij vanavond gebruikt? Lijkt me nogal heftig .
slettebak [@] gmail.com
pi_33174500
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef JaWi het volgende:

[..]

Of als de maandelijkse sirene gaat.
pi_33174532
quote:

[..]

Als je dan toch bezig bent plaats gooi de bom dan op een breuklijn diep op de oceaanbodem, gevolg een aardbeving die getriggerd wordt en presto... Tsunami
pi_33174551
quote:

[..]

Of gewoon in een vulkaan werpen, en op het juiste moment tot ontploffing laten brengen levert ook wel een leuk resultaat op denk ik

Mocht de vulkaan actief zijn dan moet de bom natuurlijk niet in de lava terecht komen, anders heb je er niet veel aan.
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:28:26 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33174589
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:27 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Als je dan toch bezig bent plaats gooi de bom dan op een breuklijn diep op de oceaanbodem, gevolg een aardbeving die getriggerd wordt en presto... Tsunami
Dat is moeilijker zoeken, van die vulkaan is bekend dat hij gaat en wat het effect zal zijn, een tsunami van een 30 meter hoog met de snelheid van het geluid.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_33174620
ik zit trouwens te kloten met een pingpong bal en een teil water...een implosie op de teilbodem lijkt meer effect te hebben dan een explosie.
pi_33174671
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:28 schreef Tobbes het volgende:
ik zit trouwens te kloten met een pingpong bal en een teil water...een implosie op de teilbodem lijkt meer effect te hebben dan een explosie.
Je bent van plan om Urk te laten verdwijnen ofzo?
pi_33174696
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:30 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Nee. Rotterdam.
pi_33174709
Kut dit is TRU... Nou wanneer gaan we het hebben over Atlantis dat dankzij een atoombom op de zeebodem belandde?
pi_33174730
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:30 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33174768
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:30 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Nee. Rotterdam.
Op zich niet echt origineel, bommen op Rotterdam.
slettebak [@] gmail.com
pi_33174792
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:32 schreef JaWi het volgende:

[..]

Op zich niet echt origineel, bommen op Rotterdam.
Beter goed gejat..
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:37:17 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33175063
Als je trouwens toch bezig bent met die teil, tobbes. Kan je dmv implosies ook golven onderbreken en dus op die manier een tsunami-verdedigingsdijk neerleggen?
pi_33175105
Waarom trouwens een pingpongbal laten imploderen in een wasteil als je er ook een baksteen in kunt mieteren? (dat is de kracht van een meteoriet)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')