Dat is natuurlijk op grote diepte, als je een bom niet al te diep laat ontploffen en dat vlak bij de kust doet dan denk ik dat je wel een behoorlijk golfje teweeg kunt brengen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:16 schreef Xebrozius het volgende:
Er zijn zoals je weet al vaak atoombommen tot ontploffing gebracht in de diepte van de zee zonder dat ze geleid hebben tot tsunami's. Als je dit wil zul je een meteoriet op aarde af moeten sturen...
Energie van een atoombom is grotendeels hitte... Water zal eerder verdampen en de schokgolf zal geen tsunami teweeg brengen aangezien het grootste gedeelte van de kinetische energie naar beneden en naar boven gaan. Het zeeoppervlak zal dus maar een minieme energieoverdracht van de atoombom ervaren.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:19 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk op grote diepte, als je een bom niet al te diep laat ontploffen en dat vlak bij de kust doet dan denk ik dat je wel een behoorlijk golfje teweeg kunt brengen.
Dan krijg je een leuke vloedgolf maar geen tsunami achtige toestanden. Denk dat het overgrote deel van de huidige bommen niet diep genoeg kunnen om het gewenste effect te behalen. Verder vraag ik me af of ze krachtig genoeg zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:19 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk op grote diepte, als je een bom niet al te diep laat ontploffen en dat vlak bij de kust doet dan denk ik dat je wel een behoorlijk golfje teweeg kunt brengen.
Als een terrorist slim is doet hij het met oud en nieuw... ooooh, aaah, euh?..... AAAARGH!!!!quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:22 schreef JaWi het volgende:
Als je die atoombom toch hebt, kan je hem beter op de stad zelf gooien in plaats van in het water voor die stad.
Of als de maandelijkse sirene gaat.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:23 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Als een terrorist slim is doet hij het met oud en nieuw... ooooh, aaah, euh?..... AAAARGH!!!!
Tactisch plaatsen van een grote bom bij die vulkaan op de Canarische Eilanden? Dan zou je kunnen forceren dat die de zee instort en acht uur later New York, Miami, de hele oostkust van de VS, aan het zwemmen zijnquote:Op zaterdag 17 december 2005 22:16 schreef Xebrozius het volgende:
Er zijn zoals je weet al vaak atoombommen tot ontploffing gebracht in de diepte van de zee zonder dat ze geleid hebben tot tsunami's. Als je dit wil zul je een meteoriet op aarde af moeten sturen...
Wat voor spul heb jij vanavond gebruikt? Lijkt me nogal heftigquote:Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tactisch plaatsen van een grote bom bij die vulkaan op de Canarische Eilanden? Dan zou je kunnen forceren dat die de zee instort en acht uur later New York, Miami, de hele oostkust van de VS, aan het zwemmen zijn
quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef JaWi het volgende:
[..]
Of als de maandelijkse sirene gaat.
Als je dan toch bezig bent plaats gooi de bom dan op een breuklijn diep op de oceaanbodem, gevolg een aardbeving die getriggerd wordt en presto... Tsunamiquote:Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tactisch plaatsen van een grote bom bij die vulkaan op de Canarische Eilanden? Dan zou je kunnen forceren dat die de zee instort en acht uur later New York, Miami, de hele oostkust van de VS, aan het zwemmen zijn
Of gewoon in een vulkaan werpen, en op het juiste moment tot ontploffing laten brengen levert ook wel een leuk resultaat op denk ikquote:Op zaterdag 17 december 2005 22:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is moeilijker zoeken, van die vulkaan is bekend dat hij gaat en wat het effect zal zijn, een tsunami van een 30 meter hoog met de snelheid van het geluid.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:27 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Als je dan toch bezig bent plaats gooi de bom dan op een breuklijn diep op de oceaanbodem, gevolg een aardbeving die getriggerd wordt en presto... Tsunami
Je bent van plan om Urk te laten verdwijnen ofzo?quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:28 schreef Tobbes het volgende:
ik zit trouwens te kloten met een pingpong bal en een teil water...een implosie op de teilbodem lijkt meer effect te hebben dan een explosie.
Nee. Rotterdam.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:30 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Je bent van plan om Urk te laten verdwijnen ofzo?
quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:30 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Je bent van plan om Urk te laten verdwijnen ofzo?
Beter goed gejat..quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:32 schreef JaWi het volgende:
[..]
Op zich niet echt origineel, bommen op Rotterdam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |