Kijk eens hoeveel rude topics er al zijn, het blijft heus niet bij dit topicquote:Op woensdag 21 december 2005 20:28 schreef klnvntrbyt het volgende:
Nog maar (hoogstens) 97 posts en dit onzintopic gaat dicht!
Inderdaad, aangezien niemand exaxct kan bepalen wat zijn snelheid werkelijk is stel ik voor om je eigen snelheid op 1m/sec te zetten. Dat lijkt me toch wel een minimale snelheid die wij iig hebben aangezien de aarde ook niet stilstaat.quote:Op woensdag 21 december 2005 20:03 schreef DionysuZ het volgende:
Het uiteinde van het touw ligt iedere seconde 1 meter verder van je af?
Maar als ik dan met 10 km per seconde reis en ik wikkel met 1 meter per seconde af heb ik na 2 seconden toch maar 2 meter touw ? terwijl ik 20 km heb afgelegd ?quote:Op woensdag 21 december 2005 21:02 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Inderdaad, aangezien niemand exaxct kan bepalen wat zijn snelheid werkelijk is stel ik voor om je eigen snelheid op 1m/sec te zetten. Dat lijkt me toch wel een minimale snelheid die wij iig hebben aangezien de aarde ook niet stilstaat.
t.o.v wat reis je 10km/sec?quote:Op woensdag 21 december 2005 21:04 schreef ChOas het volgende:
[..]
Maar als ik dan met 10 km per seconde reis en ik wikkel met 1 meter per seconde af heb ik na 2 seconden toch maar 2 meter touw ? terwijl ik 20 km heb afgelegd ?
Doet er niet toe... 2 seconden afwikkelen met 1 meter per seconde van me af is 2 meter.quote:
Juist. ik doe net alsof ik een constante snelheid heb van 1m/sec. En dat doet mijn collega met een ruimteschip ook.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:06 schreef ChOas het volgende:
[..]
Doet er niet toe... 2 seconden afwikkelen met 1 meter per seconde van me af is 2 meter.
Wat doet dat afwikkelen er dan toe als alleen de tijd van afwikkelen ertoe doet en niet mijn snelheid ?quote:Op woensdag 21 december 2005 21:09 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Juist. ik doe net alsof ik een constante snelheid heb van 1m/sec. En dat doet mijn collega met een ruimteschip ook.
Oke, de aarde beweegt t.o.v de zon met 30km/sec. De waarnemer op aarde rolt elke seconde 30m draad af. Net alsof de draad stil blijft staan in de ruimte. 1meter stelt even 30meter voor omdat dat dan goedkoper is.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:12 schreef ChOas het volgende:
[..]
Wat doet dat afwikkelen er dan toe als alleen de tijd van afwikkelen ertoe doet en niet mijn snelheid ?
Kilometer bedoel je, maar ga door.... en nu ? Ik rol ook 30km per seconde af terwijl ik met 90% van c reis ?quote:Op woensdag 21 december 2005 21:16 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Oke, de aarde beweegt t.o.v de zon met 30km/sec. De waarnemer op aarde rolt elke seconde 30m draad af. Net alsof de draad stil blijft staan in de ruimte. 1meter stelt even 30meter voor omdat dat dan goedkoper is.
Stil staan in de ruimte bestaat nietquote:Op woensdag 21 december 2005 21:16 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Oke, de aarde beweegt t.o.v de zon met 30km/sec. De waarnemer op aarde rolt elke seconde 30m draad af. Net alsof de draad stil blijft staan in de ruimte. 1meter stelt even 30meter voor omdat dat dan goedkoper is.
Je vliegt weg van de aarde met 90%c en komt even later weer aan. Nu vergelijken we onze touwlengtes, de persoon met het kortste draadje heeft dan minder meters afgelegd.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:18 schreef ChOas het volgende:
[..]
Kilometer bedoel je, maar ga door.... en nu ? Ik rol ook 30km per seconde af terwijl ik met 90% van c reis ?
En dan vergelijken we na 10 seconden ?
Nee, minder tijd.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:21 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Je vliegt weg van de aarde met 90%c en komt even later weer aan. Nu vergelijken we onze touwlengtes, de persoon met het kortste draadje heeft dan minder meters afgelegd.
Minder tijd is in dit geval minder meters draad. Beide stelden dat zij met 30km/sec gingen. Dat is de basissnelheid waarmee 1 persoon wegging. Ze hielden beide die snelheid aan en keken wie de meeste km maakte met die snelheid.quote:
Nee, beiden rolden met 30km/sec draad af. De snelheid van reizen heeft er niets mee te maken. De tijd van het afrollen echter wel.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:25 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Minder tijd is in dit geval minder meters draad. Beide stelden dat zij met 30km/sec gingen. Dat is de basissnelheid waarmee 1 persoon wegging. Ze hielden beide die snelheid aan en keken wie de meeste km maakte met die snelheid.
Exact, daarom kun je aan de draadlengte zien wat elkaars snelheidsverschil was.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:27 schreef Modwire het volgende:
Snelheid is gedefineerd als afstand gedeeld door tijd.![]()
Nee, aan draadlengte kan je alleen maar zien hoe lang je gedraaid hebt (aangenomen dat je met een constante snelheid afdraait natuurlijk).quote:Op woensdag 21 december 2005 21:29 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Exact, daarom kun je aan de draadlengte zien wat elkaars snelheidsverschil was.
Het snelheidsverschil was 30 km/squote:Op woensdag 21 december 2005 21:29 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Exact, daarom kun je aan de draadlengte zien wat elkaars snelheidsverschil was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |