abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33189536
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:15 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat je op deze manier meet, is het aantal seconden wat verstrijkt.

Als je dus 10 seconden lang elke seconde een meter touw afrolt, heb je per definitie 10 meter touw afgerold. Ongeacht hoeveel afstand je hebt afgelegd.

Wat rude nu beweert, is dat als je dat 10 seconden lang doet, dat dat iets zegt over de afstand die je hebt afgelegd. Dat is dus niet zo.

Verder beweert rude dat als je sneller gaat, je minder touw afrolt (klopt). Daaruit concludeert hij dat je minder afstand aflegt, want je touw is korter. Dat klopt niet, want de afgelegde afstand bepaal je niet aan het afgerolde touw, maar aan je snelheid x aantal seconden.

Nu is het wel zo dat als jij met bijna de lichtsnelheid beweegt, jij voor een externe waarnemer minder touw afrolt. Andersom geldt overigens hetzelfde. Dit komt omdat je door sneller te bewegen (ten opzichte van de ander) een tijdsdilatatie ondergaat. DIt is allemaal precies volgens de relativiteitstheorie, die rude wil ontkrachten met dit experiment. En dat doet hij dus niet.
Wat Rude dus doet is afstand gelijkstellen aan tijd, terwijl dat niet mag, omdat ze relatief zijn?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_33189603
quote:
Wat rude nu beweert, is dat als je dat 10 seconden lang doet, dat dat iets zegt over de afstand die je hebt afgelegd. Dat is dus niet zo.

Verder beweert rude dat als je sneller gaat, je minder touw afrolt (klopt). Daaruit concludeert hij dat je minder afstand aflegt, want je touw is korter. Dat klopt niet, want de afgelegde afstand bepaal je niet aan het afgerolde touw, maar aan je snelheid x aantal seconden.
En t.o.v. het touw bewegen we allebei 1m/sec. Net als dat we allebei t.o.v. het licht 300.000km/sec bewegen. Wat is het punt?
pi_33190047
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:16 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wat Rude dus doet is afstand gelijkstellen aan tijd, terwijl dat niet mag, omdat ze relatief zijn?
Nee, het mag niet omdat het twee verschillende dingen zijn. Het is net zoiets als appels gelijk stellen aan peren.
pi_33190109
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, het mag niet omdat het twee verschillende dingen zijn. Het is net zoiets als appels gelijk stellen aan peren.
Tijd = ruimte...

Fruit = fruit...
pi_33190132
quote:
*proest*
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_33190135
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:32 schreef rudeonline het volgende:

Ik heb al net zoveel medestanders als dat Einstein had toen hij met zijn ideeen kwam..
Nou, ik zou zeggen dan, giet het in een artikel en breng het bij Nature onder de aandacht (of zoiets).

Ik wens je veel succes ermee.

en nee, dat betekent niet dat ik het met je eens ben, alleen dat ik je veel succes wens met je artikel in Nature te krijgen
pi_33190161
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:34 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Tijd = ruimte...

Fruit = fruit...
en geld=geld.

Maar je wil nog steeds niet ingaan op mijn bod om Yens te wisselen voor Euros
pi_33190204
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nou, ik zou zeggen dan, giet het in een artikel en breng het bij Nature onder de aandacht (of zoiets).

Ik wens je veel succes ermee.

en nee, dat betekent niet dat ik het met je eens ben, alleen dat ik je veel succes wens met je artikel in Nature te krijgen
Je geloofd het waarschijnlijk nog niet, maar dat gaat inderdaad gebeuren. in ieder geval ben jij niet in staat om mijn theorie te weerleggen, ben ik dan slimmer? Of kun jij het niet aan?
pi_33190366
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:37 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Je geloofd het waarschijnlijk nog niet, maar dat gaat inderdaad gebeuren.
Laat maar effe je vordering daarin weten dan
quote:
in ieder geval ben jij niet in staat om mijn theorie te weerleggen, ben ik dan slimmer? Of kun jij het niet aan?
Eén gek kan meer vragen stellen dan 100 wijzen kunnen beantwoorden.
pi_33190854
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:32 schreef rudeonline het volgende:
Ik heb al net zoveel medestanders als dat Einstein had toen hij met zijn ideeen kwam..
Als je dat werkelijk denkt heb je een HEEL groot bord voor je kop.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_33191099
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:45 schreef rudeonline het volgende:
1 wijze weet meer als 100 gekken..
Maar 1 gek weet niet meer dan 100 wijzen..
Power perceived is power achieved.
  zondag 18 december 2005 @ 15:11:34 #114
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33191185
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:08 schreef Modwire het volgende:

[..]

Maar 1 gek weet niet meer dan 100 wijzen..
1 gek denkt meer te weten dan 100 wijzen.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33191269
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:01 schreef Maethor het volgende:

[..]

Als je dat werkelijk denkt heb je een HEEL groot bord voor je kop.
Bill Bryson, Een kleine geschiedenis van bijna alles (Amsterdam 2004), p. 122 Eerste 5 regels.
pi_33191331
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:13 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Bill Bryson, Een kleine geschiedenis van bijna alles (Amsterdam 2004), p. 122 Eerste 5 regels.
Tik het eens over. Ben wel benieuwd wat je er mee wil bewijzen.
  zondag 18 december 2005 @ 15:16:51 #117
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_33191364
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:37 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Je geloofd het waarschijnlijk nog niet, maar dat gaat inderdaad gebeuren. in ieder geval ben jij niet in staat om mijn theorie te weerleggen, ben ik dan slimmer? Of kun jij het niet aan?
Dat is ergens voor post 20 in je eerste topic al gebeurd rude
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 18 december 2005 @ 15:23:15 #118
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33191556
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:15 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Tik het eens over. Ben wel benieuwd wat je er mee wil bewijzen.
"They are two forms of the same thing: energy is liberated matter; matter is energy waiting to happen. Since c2 (the speed of light times itself) is a truly enormous number, what the equation is saying is that there is a huge amount - a really huge amount - of energy bound up in every material thing.
You may not feel oustandingly robust, but if you are an average-sized adult you will contain within your modest frame no less than 7 x 1018 joules of potential energy - enough to explode with the force of 30 very large hydrogen bombs, assuming you knew how to liberate it and really wished to make a point.
Everything has this kind of energy trapped within it.
We're just not very good at getting it out."
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33191755
quote:
Einstein had vooral natuurkundigen als medestanders. Mensen met een wetenschappelijk achtergrond. Hoeveel van jouw medestanders hebben een wetenschappelijke achtergrond?

Overigens erg zwak om je gelijk te willen halen door je te beroepen op je medestanders. Dat is een drogreden. De enige reden dat we jou nog niet hebben kunnen overtuigen van je ongelijk is omdat je onze argumenten niet wil aannemen. Dan valt er weinig meer te discussieren.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_33191832
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:58 schreef rudeonline het volgende:
Zet het dan nog even neer.
Waarom, ben je zo dom dat je niet in staat bent terug te bladeren naar de pagina waar het bewijs staat? Moet er kostbare bandbreedte worden verspild aan het steeds opnieuw posten van het bewijs totdat je het eindelijk snapt?

Waarom is dit topic nog open, dit is gewoon hopeloos.
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_33191873
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:23 schreef Quarks het volgende:

[..]

"They are two forms of the same thing: energy is liberated matter; matter is energy waiting to happen. Since c2 (the speed of light times itself) is a truly enormous number, what the equation is saying is that there is a huge amount - a really huge amount - of energy bound up in every material thing.
You may not feel oustandingly robust, but if you are an average-sized adult you will contain within your modest frame no less than 7 x 1018 joules of potential energy - enough to explode with the force of 30 very large hydrogen bombs, assuming you knew how to liberate it and really wished to make a point.
Everything has this kind of energy trapped within it.
We're just not very good at getting it out."
Ja, dat bewijst een hoop inderdaad.
pi_33195112
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:33 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ja, dat bewijst een hoop inderdaad.
Het bewijst helemaal niets. Ja, inderdaad, Energie is massa met de lichtsnelheid2.. Maar dat lzen jullie niet.
pi_33195198
quote:
Op zondag 18 december 2005 17:24 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Het bewijst helemaal niets. Ja, inderdaad, Energie is massa met de lichtsnelheid2.. Maar dat lzen jullie niet.
Vent, wat wil je nou precies met die quote duidelijk maken?
  zondag 18 december 2005 @ 17:43:39 #124
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33195637
quote:
Op zondag 18 december 2005 17:24 schreef rudeonline het volgende:

[..]

ik weet niet waar je dit nou weer vandaan haalt. Energie is helemaal geen massa met de lichtsnelheid^2. De hoeveelheid energie van een massa in rust kun je berekenen door de massa met de lichtsnelheid^2 te vermenigvuldigen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_33195676
quote:
Op zondag 18 december 2005 17:43 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik weet niet waar je dit nou weer vandaan haalt. Energie is helemaal geen massa met de lichtsnelheid^2. De hoeveelheid energie van een massa in rust kun je berekenen door de massa met de lichtsnelheid^2 te vermenigvuldigen.
Dat zegt hij toch. Jij ziet het niet, want jij ziet het anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')