Deze kende ik nog nietquote:Op zaterdag 17 december 2005 18:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
- All along the watchtower van Jimi Hendrix
is eigenlijk van Bob Dylan
Die van Gary Jules is wel stukken beter trouwens.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:48 schreef OpenDeur het volgende:Mad World van Gary Jules
Origineel is van Tears for Fears
Die staan dan ook op Garage Inc, een dubbel cd met covers.quote:Metallica - Last Caress is ook een cover van Misfits (net als de voorgenoemde Die My Darling)
quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:18 schreef Bupatih het volgende:
Wim Sonneveld - Het dorp
Een cover van La montagne van Jean Ferrat
quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:30 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
![]()
Ik heb btw deze site ontdekt: http://www.secondhandsongs.com/home/. Hier kun je kijken wie de originele artiest is van een cover. For Whom the Bell Tolls blijkt inderdaad van Metallica te zijn.
Is dat een cover ?quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:38 schreef DuranK het volgende:
Dit ik met hard to handle van the Black Crowes. De versie van Otis Rediing ken ik trouwens niet.
quote:
Knocking on heavens door uiteraard ook.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
- All along the watchtower van Jimi Hendrix
is eigenlijk van Bob Dylan
wanneer heeft Bruce dit nummer gecoverd? Nog nooit van gehoordquote:Op zaterdag 17 december 2005 18:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
- Walking in memphis van Bruce Springsteen
is eigenlijk van Marc Cohn
Metallica.quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:12 schreef the900 het volgende:
En van For Whom The Bell Tolls heb ik ook meerdere versies... van wie het origineel is weet ik ook niet.
Het is andersom, NiN heeft Johnny Cash gecoveredquote:Op zondag 18 december 2005 10:53 schreef Nosh het volgende:
Johnny Cash - Hurt
Gecovered van Nine inch Nails, en meteen ook tig keer gevoeliger.
Oh? Vertel? Waar heb je dat vandaan? Het is namelijk onzin.quote:Op zondag 18 december 2005 11:36 schreef icebliss het volgende:
[..]
Het is andersom, NiN heeft Johnny Cash gecovered![]()
Alsjeblieftquote:
Je hebt gelijk. Toch nog een nuttig topic zo blijktquote:Op zondag 18 december 2005 11:41 schreef bartrid het volgende:
[..]
Oh? Vertel? Waar heb je dat vandaan? Het is namelijk onzin.
quote:Op zondag 18 december 2005 11:52 schreef icebliss het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Toch nog een nuttig topic zo blijkt![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nine_Inch_Nails_covers
Hier kun je trouwens zien welke artiesten welk nummer van NIN gecovered hebben, voor de liefhebbers.
Ednaswap, medegeschreven door Phil Tornalley die Imbruglia's debuut produceerde.quote:Op zondag 18 december 2005 11:57 schreef mark_03 het volgende:
Torn van Nathalie Imbruglia is toch ook een cover?
Misfits zijn gewoon een belangrijke band geweest voor de punk en hebben duidelijk hun stempel achter gelatenquote:Op zondag 18 december 2005 14:17 schreef Roltrapfee het volgende:
En Death comes ripping is helemaal niet van Cradle of Filth! Maar van Misfits! Die worden ook veel gecoverd, of niet?
Het origineel is wel leuker, trouwens.
hm, is dat nu al gecovered? Dat is niet echt uit hun glorietijd.quote:Op zondag 18 december 2005 15:44 schreef the900 het volgende:
Ik hoorde laatst ook wel een aarige cover van Misfits - Helena
Maar vind ik de versie van Gus wel weer beterquote:Op zaterdag 17 december 2005 19:00 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Deze kende ik nog niet [afbeelding]
Overigens:
HIM - Don't fear the reaper Is eigenlijk van de Blue Oyster Cult
Hier is het origineel wel beter van, dus dit topic heeft wel bestaansrecht
al was het maar hier om:quote:Op zaterdag 17 december 2005 19:00 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
HIM - Don't fear the reaper Is eigenlijk van de Blue Oyster Cult
Hier is het origineel wel beter van, dus dit topic heeft wel bestaansrecht
quote:Op zondag 18 december 2005 22:34 schreef Mattievandezolder het volgende:
[..]
al was het maar hier om:
[afbeelding]
Ik denk dat je juist bedoelde te zeggen dat je genoemde nummers leuker vindt dan de oorspronkelijke versies? Ik ken alleen de originelen van Mad World en Go West. In beide gevallen vind ik de cover veel beter. Gary Jules geeft Mad World veel meer gevoel mee en de Pet Shop Boys hebben van een tamelijk saaie discoplaat een stadium-anthem gemaakt.quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:48 schreef OpenDeur het volgende:
Is dat een cover?
Zo af en toe ontdek ik tot mijn grote ontsteltenis dat een bepaald liedje dat ik ken een cover is en geen origineel. Enkele voorbeelden:
Diane van Therapy
Dit is dus eigenlijk een cover van de groep Husker Du (waarvan ik nota bene zelf twee albums bezit)Mad World van Gary Jules
Origineel is van Tears for FearsHet ritme van de regen van Rob de Nijs
origineel is van the Cascades alleen zingen zij het in het engels.Go West van the pet shop boys
Origineel van The village people
Zelf vind ik van al deze nummers de variant die bij mij het eerst bekend was het leukst/mooist alhoewel de nieuwe versies zeker niet per definitie slecht zijn. Van Mad World bijvoorbeeld blijft het origineel bijvoorbeeld veel beter hangen.
Wist je die nog niet..quote:Op zondag 18 december 2005 11:47 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
We're going to Ibiza van The Vengaboys eigenlijk van Typically Tropical is.
quote:Op zondag 18 december 2005 22:34 schreef Mattievandezolder het volgende:
[..]
al was het maar hier om:
[afbeelding]
Dat is inderdaad wat ik bedoelde, alleen verwoordde ik het een beetje krom. Ik ben het zeker met je eens dat deze covers een grote verbetering zijn, alhoewel ik 'mad world' wel meer ben gaan waarderen toen ik het wat vaker heb gehoord. Het nummer op zich is ook niet slecht, maar de uitvoering is wat meer smaakgevoelig.quote:Op maandag 19 december 2005 15:00 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik denk dat je juist bedoelde te zeggen dat je genoemde nummers leuker vindt dan de oorspronkelijke versies? Ik ken alleen de originelen van Mad World en Go West. In beide gevallen vind ik de cover veel beter. Gary Jules geeft Mad World veel meer gevoel mee en de Pet Shop Boys hebben van een tamelijk saaie discoplaat een stadium-anthem gemaakt.
"gewoon"quote:Op maandag 19 december 2005 02:54 schreef sjefhoelenpapers het volgende:
Dat nummer van Sony Bravia is gewoon een cover van The Knife - Heartbeats
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |