http://www.gooieneemlande(...)40419-1589--,00.htmlquote:Baarn - Baarnaars die de politie bellen, worden te vaak onbeschoft behandeld. Zelfs burgemeester Smith is in zijn korte periode in Baarn al afgebekt. De Baarnse politietop erkent het probleem en stuurt baliemedewerkers zo snel mogelijk op training om ze wat manieren aan te leren.
De politie in Baarn scoorde al een dikke min vanwege de lakse reactie op meldingen over de vermissing van het vermoorde echtpaar Müller. Nu trekt het politieapparaat het boetekleed aan. ,,Het is niet fraai. Het moet echt beter. We onderkennen het probleem'', zegt woordvoerder Hans Meuleman.
Het ongelikteberengedrag van medewerkers van de servicebalie staat haaks op het nieuwe beleid van de politie in Baarn, Soest, Bunschoten en Eemnes. Burgers worden onder het motto 'agenten kunnen niet alles zien' opgeroepen bij het minste onraad de politie te bellen.
Deze week werd tijdens een bijeenkomst voor bewoners van de villawijk Hoog-Baarn openlijk gemopperd over het gebrek aan communicatieve vaardigheden van de Baarnse politiemedewerkers.
Bewoner René Boek:,,De politie verbaast zich over het geringe aantal reacties van Baarnse burgers op de in een groot deel van het dorp verspreide getuigenoproepen in verband met een reeks vernielingen van autoruiten. Nou, ik dus niet.''
De Baarnaar heeft zowel zakelijk als privé slechte ervaringen met de politie. ,,Het duurt vaak al een half uur tot drie kwartier voordat je contact hebt. Ook op zondagochtend.'' Mensen worden van het kastje naar de muur gestuurd, stelt Boek. ,,Het geeft je echt het gevoel: dit was eens, maar nooit weer.''
De mensen achter 0900-8844 gaan zo snel mogelijk op een aanvullende training. ,,De opleiding die ze hebben gekregen, is maar beperkt. Er zit wel een stukje service in, natuurlijk, maar vooral veel over recht en bevoegdheden.''
De politie benadrukt dat niet alleen Baarn niet kampt met kortaangebonden collega's. Meuleman: ,,Het is landelijk een probleem, hoor. Het is ook niet structureel. Het hangt echt af van de collega, de telefoonstress van het moment. Iedereen heeft wel eens iets van: nu effe niet.''
Die pet past ons allemaalquote:
Als ik naar de concurrent toe kon stappen, dan had ik dat wel gedaan. Maar Politie BV wordt ons opgedrongen en we moeten er verplicht voor betalen. Zolang zij een wanprestatie leveren, dan zal ik blijven bashen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:46 schreef Jesper_ het volgende:
politie bashen, origineel!
Kerel, richt een eigen burgerwacht opquote:Op vrijdag 16 december 2005 22:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als ik naar de concurrent toe kon stappen, dan had ik dat wel gedaan. Maar Politie BV wordt ons opgedrongen en we moeten er verplicht voor betalen. Zolang zij een wanprestatie leveren, dan zal ik blijven bashen.
quote:Op zondag 18 december 2005 00:48 schreef StefanP het volgende:
Chaosje je komt er zelf vroeg of later wel achter met je naieve gepraat. Het ligt vast aan alle burgers dat de politie uitgekotst wordt, en niet aan de politie zelf
OT: stuur ze lekker op een cursusje ja... ze hebben toch tijd teveel en de kosten, ach die betalen de burgers toch wel... Meteen ontslaan, dat moesten ze met dat hautaine, onverschillige tuig doen. Typisch Nederlands weer... cursusje hier, bagetalliseren daar... op staande voet ontslag, dan draaien die luie kneuzen wel bij!
Er hebben genoeg mensen persoonlijke ervaring mee om te concluderen dat er iets grondig mis is met de door de politie geboden veiligheid.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:56 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ja Ja... en en en de politie doet tegen mij ook altijd zo lelijk en ik krijg ook een bekeuring als ik niets fout doe.
Oh ja... van de echte boeven zijn ze altijd veel te bang.
Boehoehoe... snirff... sob...
altijd gezellig... van dat lekkere onoordeelkundige verjaardagspraatjesvolk![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |