abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33150599
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:07 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Als een persoon minder km touw heeft afgerolt dan duurden zijn secondes langer. Elke seconde rolde hij immers 1 meter touw af. Als je de 2 touwen naast elkaar legd kun je dat precies opmeten.
Voor beide waarnemers gold dat elke seconde 1 meter touw vertegenwoordigde.
Ik weet niet wat je met je vorige post wou zeggen.
Het probleem is niet dat de secondes langer lijken te duren, het probleem is dat de secondes langer duren!
  zaterdag 17 december 2005 @ 03:36:19 #52
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33153860
ik wil dit topic graag eens doorlezen, maar nu ff geen tijd. zal morgen even kijken rude
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 17 december 2005 @ 03:54:31 #53
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_33154021
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 22:19 schreef rudeonline het volgende:
Wat is de onzin van mijn voorbeeld, en waarom zit je om een slotje te roepen? Vindt je dat niet een beetje zielig van jezelf. Je mag ook je mond houden, net als de rest overigens.. Kan iemand uitleggen waarom mijn idee niet kan of klopt?
Oh en over zielig doen gesproken.. vind je het niet zielig om net nadat de mod weg is gegaan een topic dat met duidelijke reden gesloten is te heropenen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:06:59 #54
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_33155565
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:15 schreef rudeonline het volgende:
Ik test hem niet, ik weerleg hem op zijn eigen aannames. Want een antwoord op mijn stelling heb je niet. En mijn "test" bewijst dat licht helemaal geen enkelle km aflegd. Ik kan helaas niet om jullie theorie heen omdat jullie er zo in geloven.
Voordat je dingen in de ruimte en op lichtsnelheid wilt testen enzo; zou je niet eest even tjekken of het in 'het echte leven' ook klopt. Zo zou je met jouw stilstaande licht moeten kunnen verklaren waarom ik met een laserstraal en wat spiegels een vormpje kan maken (bijv een vierkant); hoe werkt dat met stilstaan licht? Of hoe kan je in godensnaam met stilstaand licht kijken hoe snel een auto gaat? Een lasergun gaat er van uit dat licht beweegt; op dat principe is hij ontworpen maar hoe kan dat ding werken als licht niet beweegt? En waarom kan ik de lichtstraal van mijn zaklamp tegenhouden door mijn hand er voor te houden? Hou krijg ik fotonen zowel direct (van de lamp) als indirect (via de muur) op mijn netvlies? Hoe werkt een regenboog bij stilstaand licht? Zou je dit allemaal kunnen uitleggen voordat je in vage gedachtenexperimenten je bewijs probeert te zoeken?

[ Bericht 7% gewijzigd door Invictus_ op 17-12-2005 10:13:52 ]
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  zaterdag 17 december 2005 @ 10:34:27 #55
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_33155928
Nederlands lezen kan je niet, rude? Ik had nog zo gezegd: géén nieuwe rudeonline topics. Vragen over de RT in de praktijk, en dus óók over de tweelingparadox, kan je kwijt in De relativiteitstheorie in de praktijk .

Dus deze gaat dicht.
'Nuff said
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')