Het zou iets bewijzen voor degene die de relativiteitstheorie aanhangen. Hoe korter het touw, des te minder kilometers touw.quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:25 schreef Drumpie het volgende:
ff ding wat wil je hiermee bereiken?
Als dat zo is, dan is mijn theorie inderdaad fout. Als het niet zo is, dan is de RT fout.quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:32 schreef roobje het volgende:
Beide stukken touw zijn evenlang.
Je logica in deze is onweerlegbaar.quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:33 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Hoe korter het touw, des te minder kilometers touw.![]()
inderdaad..quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je logica in deze is onweerlegbaar.
Ik weet er nog een: Hoe minder kilo's, hoe lichter het vleesquote:
Mijn gok: als een antwoord hier in deze thread jouw theorie niet ondersteunt is dat antwoord volgens jou fout.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:07 schreef rudeonline het volgende:
Ik denk dat niemand meer durft.. en dat terwijl ik de uitdaging aan durf te gaan door dit experiment aan te gaan. Als het touw korter is, dan trek ik aan het langste eind.
Er is je al (ruwe schatting) 13 fantastiljoen keer uitgelegd, waarom je experimenten niet deugen. Als je toch doorgaat, wordt dat lichtelijk irritant en gaan mensen je negeren.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:13 schreef rudeonline het volgende:
Wat zeur ik dan?
Ik geef toch alleen maar een voorbeeld hoe je je afgelegde weg zou kunnen vergelijken met een ander op het moment dat je onmogenlijk je eigen snelheid kunt bepalen?
We wisten al dat waarnemers verschillende tijden op hun klok kunnen meten. Een bewegende klok loopt langzamer terwijl de lichtsnelheid altijd gelijk blijft. We kunnen nu een test doen die zo simpel is dat je het niet gaat geloven. Stom dat ik hier niet eerder aan gedacht heb..quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is je al (ruwe schatting) 13 fantastiljoen keer uitgelegd, waarom je experimenten niet deugen. Als je toch doorgaat, wordt dat lichtelijk irritant en gaan mensen je negeren.
Tuurlijk. Loop effe naar de Cash and Carry en haal een ruimteschip, dan doen we het gelijk even. Wat kost een tweedehands ruimteschip nou nog vandaag de dag he?quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:17 schreef rudeonline het volgende:
Nu vertrekt er 1 met 80% van de lichtsnelheid naar een planeet 5 lichtjaar hier vandaan. Als hij terugkomt meten beide waarnemers de lengte van het touw op. Wie heeft het langste stuk touw in handen?
Leg even uit wat er niet klopt? Dit experiment is makkelijk ( en goedkoop!!) haalbaar.
Je kunt het ook gewoon met je calculator uitrekenen. Een klein lengteverschil met het touw bepaalt wie er het meest heeft bewogen. Ook bij lage snelheden kun je dit zien.quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Tuurlijk. Loop effe naar de Cash and Carry en haal een ruimteschip, dan doen we het gelijk even. Wat kost een tweedehands ruimteschip nou nog vandaag de dag he?![]()
Of we trappen jou de ruimte in met een touwtje op je rug, zeggen dat we mee zullen helpen met deze test en hopen stiekem dat je niet meer terugkomt?quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:24 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Je kunt het ook gewoon met je calculator uitrekenen. Een klein lengteverschil met het touw bepaalt wie er het meest heeft bewogen. Ook bij lage snelheden kun je dit zien.
Vindt het argument over wat het kost wel het minst steekhoudende argument om een theorie te weerleggen of te bewijzen..![]()
Echt veel bijval krijg je niet met je stelling.. geeft niet, ik was benieuwt wat de harde RT kern hierop te zeggen had?quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:32 schreef roobje het volgende:
Beide stukken touw zijn evenlang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |