Klopt, maar Opa & Oma Knots spreken het uit met een Ssssssquote:
Let je (weer) goed op met oversteken?quote:Op vrijdag 16 december 2005 16:45 schreef Gellius het volgende:
Ik ben er vandoor mensen. Tot volgende week.
quote:
Hoe moeten we dat met elkaar rijmen? Arme peaceman.quote:
Als je het in de juiste chronologische volgorde zet mijn beste Pyl, is de conlcusie iets anders...quote:Op vrijdag 16 december 2005 17:49 schreef pyl het volgende:
[..]
[..]
Hoe moeten we dat met elkaar rijmen? Arme peaceman.![]()
Oei, ik keurde je antwoord eerst goed, maar het is hartstikke fout!!!quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:19 schreef peaceman het volgende:
Dat is zij uit Friends...
Als je gaat zoeken onder 'Friends', vind je haar naam zeker niet.quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:25 schreef peaceman het volgende:
nope, kan m opzoeken, maar dat is flauw...
ik bedoel ook Seinfeld... drukke week gehadquote:Op vrijdag 16 december 2005 18:30 schreef Tokay het volgende:
[..]
Als je gaat zoeken onder 'Friends', vind je haar naam zeker niet.
quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:32 schreef peaceman het volgende:
ik bedoel ook Seinfeld... drukke week gehad![]()
Daar doe ik het voor hoor, peace.quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:38 schreef peaceman het volgende:
Elaine speelt ze in de serie geloof ik...
haar echte naam klinkt vaag bekend ja, maar was er nooit zelf opgekomen...quote:Op vrijdag 16 december 2005 18:40 schreef Tokay het volgende:
[..]
Daar doe ik het voor hoor, peace.
In het echt heet ze Julia Louis-Dreyfus...
Owjaaaaaatje?
ze bestaan toch al ruim 10 jaar..quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:14 schreef Tokay het volgende:
Nou peace, ik zit al minutenlang naar het plaatje te turen, maar ik denk niet dat ik hem ken.![]()
Met mijn kennis van hedendaagse bandjes is het zéér droevig gesteld, moet ik je bekennen.
Thom Yorke, van Radiohead??quote:
Nou ja, kénnen...quote:Op vrijdag 16 december 2005 19:22 schreef Z het volgende:
Waarom zeg je het niet dan?
neequote:Op vrijdag 16 december 2005 20:38 schreef dartfanaat het volgende:
Ga me niet vertellen dat deze in de afgelopen week voorbij geweest is....
en dat ik dat dus vergeten ben
Daar ken ik deze man niet van, Pylquote:Op vrijdag 16 december 2005 21:08 schreef pyl het volgende:
Je zit goed in de vakbondsmannetjes, Dart!![]()
Weet ik niet.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:12 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmmm........ik evenmin hoor, maar wat heeft hij daar in zijn revers zitten?
quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:15 schreef dolle_hond het volgende:
is dit een medicus?
"Weet ik niet"? Zo komen we er niet, hè? Is het dan geen speldje van een club waar hij bij hoorde, misschien?quote:
nee, niet dat ik weet.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:21 schreef pyl het volgende:
[..]
"Weet ik niet"? Is het dan geen speldje van een club waar hij bij hoorde, misschien?
Dit is een hint om je ertoe te bewegen een hint te geven.....![]()
quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:25 schreef DRAX het volgende:
is het niet Saint- Saëns, die componist van dans macabre en carnaval der dieren?
Robert Johnson inderdaad.quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:55 schreef pyl het volgende:
Hmmmmm.......is dat niet Robert Johnson?
quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:25 schreef dartfanaat het volgende:
Brooke Shields
Ze is dan ook een plaatje.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:31 schreef dartfanaat het volgende:
In lange tijd weer een plaatje snel geraden......![]()
![]()
![]()
Was de laatste tijd niet meer echt gebeurd.
Dat is zeker waarquote:
Zijn ze die weer aan het uitzenden? Leuk. Welke zender?quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:35 schreef peaceman het volgende:
Pyl heeft geluk... we gaan Coupling kijken![]()
oke. Veel plezier.quote:
Die ken ik! Maar waarvan???? 't Is een Belg ofzo toch?.... ik zal er nog eens hard over nadenken tijdens de afwasquote:Op vrijdag 16 december 2005 22:34 schreef Tokay het volgende:
[afbeelding]
En een 'actueel' plaatje....
Als je het journaal hebt gezien, moet je het weten.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:05 schreef wyccie het volgende:
Die ken ik! Maar waarvan???? 't Is een Belg ofzo toch?.... ik zal er nog eens hard over nadenken tijdens de afwas![]()
Nee, maar hij heeft wel veel vijanden...quote:
Ik heb het journaal gezien, en Nova......maar ik weet het niet meer.quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:17 schreef Tokay het volgende:
[..]
Als je het journaal hebt gezien, moet je het weten.
Geen Belg, maar een Turk.
Tuurlijk.quote:
quote:Orhan Pamuk (7 juni 1952 in Istanbul, Turkije) is een Turks schrijver.
Pamuk geniet internationaal aanzien als een van de grootste Turkse schrijvers van het moment en van deze eeuw. Belangrijkste thema's in zijn werk zijn de conflicten en de tegenstellingen tussen Oost en West, Islam en Christendom, oudheid en moderniteit. Deze thema's worden behandeld in een schrijfstijl die een mengsel is van oosterse verteltraditie en stijlelementen van de westerse moderniteit (bron: Juryrapport Vredesprijs). Zijn boeken zijn vertaald in 30 landen en hij wordt genoemd als kanshebber op de Nobelprijs.
Controverse
Expliciete uitspraken over de Armeense kwestie en het gewapende conflict met de Koerden hebben samen met zijn status als intellectueel hem in Turkije al sinds enige tijd tot een controversieel persoon gemaakt. Afhankelijk van wie het gevraagd wordt is hij of een groot schrijver of een landverrader.
Proces
Meest recente aflevering in deze controverse is de aanklacht tegen hem in oktober 2005 wegens belastering van de Turkse identiteit. Deze aanklacht berust op twee zinnen die hij tijdens een interview deed over de genocide op de Armeniërs: "In Turkije werden een miljoen Armeniërs en 30.000 Koerden vermoord. Daarover spreekt niemand en zij haten mij omdat ik erover spreek..."
De nobelprijswinnaars Günter Grass, José Saramago en Gabriel García Márquez verlangen, net als de EU, de seponering van het proces.
Op de eerste zitting van het proces op 16 december 2005 is het verdaagd tot februari 2006. In de tussentijd zal bepaald worden of er een wettelijke basis is voor dit proces tegen Pamuk.
Vertel, Dart!quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:22 schreef dartfanaat het volgende:
krijg je als je tegelijkertijd ook nog andere belangrijke dingen aan het doen bent![]()
Wat dacht je van een glas wijn drinken en hier een beetje forummenquote:
Ik ga ook drinken nuquote:Op vrijdag 16 december 2005 23:43 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Wat dacht je van een glas wijn drinken en hier een beetje forummen
Je op een idee gebracht?quote:
Het is niet die Italiaan van het Groninger Museum, dacht ik. Of wel?quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:43 schreef Z het volgende:
Architect. Maar misschien meer kunstenaar.
Zum Wohlquote:Op vrijdag 16 december 2005 23:50 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Je op een idee gebracht?
Proost!
quote:
Ik ben bang dat ik je het antwoord schuldig moet blijven...quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:03 schreef Z het volgende:
Hij was vooral actief vanuit Philadelphia.
Ik weet het al lang, inderdaad, en ... eh ... ja, da's een intrigerend architect. Mooie plaatjes hoor.quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:06 schreef Tokay het volgende:
Ik ben bang dat ik je het antwoord schuldig moet blijven...
Maar misschien weet pyl het wel.![]()
Koppig volhoudertje, hè?quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:09 schreef wyccie het volgende:
Ik vind 'm toch écht wel op een Belg lijken![]()
quote:
Nou ja, wyccie, misschien heeft hij wel een klein beetje Belgisch bloed. Dat weten we immers niet.quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:17 schreef wyccie het volgende:
Het is gewoon zo. Misschien kom ik er ook nog wel achter op wélke Belg hij lijkt... maar dan moet ik nog harder nadenken
![]()
Zie je wel!!!!quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:20 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nou ja, wyccie, misschien heeft hij wel een klein beetje Belgisch bloed. Dat weten we immers niet.![]()
Dacht je aan een Belgische schrijver??quote:
Een Bangladees (?) zegt daar nog iets moois over. Ze hebben er 27 jaar over gedaan om het af te krijgen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:15 schreef tong80 het volgende:
Dat laatste gebouw staat in BangladeshNa Mozambiek het armste land ter wereld.
Ik weet niet waar ik aan dacht.....quote:Op zaterdag 17 december 2005 00:22 schreef Tokay het volgende:
[..]
Dacht je aan een Belgische schrijver??
Familie van Mehmet ?quote:
Maar Tokay, wij weten toch al lang dat jij niets minder dan de Dirkjan Veronica-gids op tafel hebt liggen...quote:Op vrijdag 16 december 2005 23:43 schreef Tokay het volgende:
Welke zender, Z?![]()
Dan kijk ik even in de, ehm, mijn televisiegids.![]()
Wat dacht jij dan? Neef Mehmet heeft z'n taalgevoel niet van een vreemde.quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:24 schreef Treinhomo het volgende:
Familie van Mehmet ?
quote:Maar Tokay, wij weten toch al lang dat jij niets minder dan de Dirkjan Veronica-gids op tafel hebt liggen...![]()
Goed dat je 't zegt; ik moet 'm van twee weken nog lezen...quote:Op zaterdag 17 december 2005 10:40 schreef Tokay het volgende:
Dirkjan viel wat tegen, deze week. (Ik hou niet zo van Smurfen-grappen.)
Lijkt me nietquote:Op zaterdag 17 december 2005 11:34 schreef Treinhomo het volgende:
Staat er nog iets open ?
En dat bedoel ik plaatjes-technisch; dus niet de deur van de koelkast...
Dit is zeker een schrijverquote:Op zaterdag 17 december 2005 11:38 schreef Treinhomo het volgende:
Da's vast een schrijver...
...of een bibliothecaris.
Laat ik voorop stellen dat ik weet wat hij geschreven heeft enzo....quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:39 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En ze hebben bij 'm ingebroken...
Ik weet 't wel zeker. Ze hebben z'n scheerapparaat gejat...quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:42 schreef dartfanaat het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik weet wat hij geschreven heeft enzo....
maar bij 'm ingebroken.....geen flauw idee, zou kunnen
quote:
Oke, heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:44 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ik weet 't wel zeker. Ze hebben z'n scheerapparaat gejat...
Men noemt mij dan ook wel Sherlock Arendsoog...quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:46 schreef dartfanaat het volgende:
Oke, heb je gelijk in.
Oh....naar de hoofdfiguur uit de boeken van Sir Arthur Conan Noweequote:Op zaterdag 17 december 2005 11:47 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Men noemt mij dan ook wel Sherlock Arendsoog...![]()
Die ik hier overigens al 's gepost heb.quote:Op zaterdag 17 december 2005 11:51 schreef dartfanaat het volgende:
Oh....naar de hoofdfiguur uit de boeken van Sir Arthur Conan Nowee
Daar ben je dan rijkelijk vroeg mee.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:15 schreef Scrutinizer het volgende:
T betekent Terugvindpost
Een beetje vent misschien...... maar ik ben een hele ventquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:17 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Daar ben je dan rijkelijk vroeg mee.
Een beetje vent post die ellende als sluitpost.
Hmmm....daar moet toch een aardige redactiesom mee op te stellen zijn: 'Een hele vent is gelijk aan een halve gare...'.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Een beetje vent misschien...... maar ik ben een hele vent![]()
Ik heb je commentaar op de inwoners van mijn mooie stad, en dus ook op mij, al gelezen. So don't botherquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:21 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Hmmm....daar moet toch een aardige redactiesom mee op te stellen zijn: 'Een hele vent is gelijk aan een halve gare...'.
Met als eindvraag; hoeveel halve garen gaan er in een norsige, rauwe zeebonk ?
'Jouw' mooie stad ?quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb je commentaar op de inwoners van mijn mooie stad, en dus ook op mij, al gelezen. So don't bother![]()
Hoe je het ook wendt of keert: Ich bin ein Amsterdammerquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:24 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
'Jouw' mooie stad ?![]()
Vooralsnog sta je hier nog altijd te boek als een Groningse Fries die in Limburg een 'auto' (Alfa, godbetere) gaat ophalen...
noopquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:28 schreef Treinhomo het volgende:
Fats.
Da's toch geen kastje van IKEA, joh...quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Billy?
Hoi Scrut, nee ook niet Billyquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Billy?
Die van 'Guus kom naar huus'quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:32 schreef Scrutinizer het volgende:
Curley?
Zn haar wel jahquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:32 schreef Scrutinizer het volgende:
Curley?
Ja dat is iequote:Op zaterdag 17 december 2005 12:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Is het een zangert?
Waarbij die krullebol dient om 'm te onderscheiden van de rest van de negers.quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Nee, die dikke neger met die krullenbol
Precies. Isaac Hayes en Erykah Badu zijn nauwelijks van elkaar te onderscheidenquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:36 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Waarbij die krullebol dient om 'm te onderscheiden van de rest van de negers.
Want díé (zonder krullebol) lijken immers allemaal op elkaar...
Nee Scrut ook nietquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Kleine Richard?
Toch is er een truukje voor; de één heeft chocolate salty balls en de ander niet...quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:37 schreef Scrutinizer het volgende:
Precies. Isaac Hayes en Erykah Badu zijn nauwelijks van elkaar te onderscheiden
quote:
en ik wel?quote:Op zaterdag 17 december 2005 12:56 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
'k ben nu eenmaal geen hippie...![]()
Als je mij aanraadt 'om er dan maar blij mee te zijn' begin ik zulks toch wel enigszins te vermoeden...quote:
Dat is correctquote:Op zaterdag 17 december 2005 13:00 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Niet; ik heb een lager user_id...
Wyccie is geen kind...quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:08 schreef Scrutinizer het volgende:
Als een wyccie dus?
Waar moet ik kijken?quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Lees eerst maar eens wat Treinhomo van Amsterdammers vindt![]()
Ik ga nu even shoppen...en lees het als ik terug benquote:Op zaterdag 17 december 2005 13:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Mag ik op fokforum amsterdamse weetjes plaatsen ?
Mag ik op fokforum amsterdamse weetjes plaatsen ?quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:15 schreef pos het volgende:
Waar moet ik kijken?
Dan ga ik nu maar even werkenquote:Op zaterdag 17 december 2005 13:17 schreef pos het volgende:
[..]
Ik ga nu even shoppen...en lees het als ik terug ben
Zo weer terug...klaar met werken Scrut?quote:Op zaterdag 17 december 2005 13:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dan ga ik nu maar even werken
hmm... dom en arrogant he....?quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:32 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ik ben wel klaar met (schoonheids)slapen, telt dat ook ?
Het is een oordeel van een Tilburger, pos. 'Nuff said.quote:
Dus Tilburgers moet ik niet serieus nemen?quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:49 schreef pyl het volgende:
[..]
Het is een oordeel van een Tilburger, pos. 'Nuff said.![]()
Dat hoor je mij niet zeggen, maar zodra ze andere steden en hun inwoners gaan bekritiseren......tja........quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:53 schreef pos het volgende:
Dus Tilburgers moet ik niet serieus nemen?
Zou jij nooit doen he?quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:02 schreef pyl het volgende:
[..]
Dat hoor je mij niet zeggen, maar zodra ze andere steden en hun inwoners gaan bekritiseren......tja........![]()
Kijk jij vanavond nou maar héél goed uit met oversteken...quote:Op zaterdag 17 december 2005 17:49 schreef pyl het volgende:
Het is een oordeel van een Tilburger, pos. 'Nuff said.![]()
Jij komt naar Ulpia Noviomagus Batavorum?quote:Op zaterdag 17 december 2005 18:36 schreef Treinhomo het volgende:
Kijk jij vanavond nou maar héél goed uit met oversteken...![]()
Ik heb hem in veel films zien spelen maar weet z'n naam niet.quote:Op zaterdag 17 december 2005 21:26 schreef tong80 het volgende:
Amerikaan met en Italiaanse achternaam.
Zijn er niet zoveelquote:Op zaterdag 17 december 2005 22:57 schreef dartfanaat het volgende:
Zei ik dat het een owja werd.....verkeerd ingeschat.
Ga de man toch eens opzoeken...even weten welke films
Dit zijn ook geen musicalmensen....zijn ze iig niet van bekendquote:Op zaterdag 17 december 2005 23:41 schreef tong80 het volgende:
Ik ken geen Nederlandse Musical mensen
quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:55 schreef tong80 het volgende:
Sandifort & Klaassen, eindelijk leuk cabaret.
quote:Op zaterdag 17 december 2005 16:36 schreef pos het volgende:
[..]
Zo weer terug...klaar met werken Scrut?
He bah...wanneer ben je weer vrij dan?quote:Op zondag 18 december 2005 12:05 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar nu moet ik alwéér aan het werk![]()
M'n contract loopt t/m 15 maartquote:Op zondag 18 december 2005 12:12 schreef pos het volgende:
[..]
He bah...wanneer ben je weer vrij dan?
Wat ga je 16 Maart doen dan?quote:Op zondag 18 december 2005 12:14 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
M'n contract loopt t/m 15 maart
vandaag tot 9 uur werken. Dan nog drie daagjes, dan heb ik even vakantie
Je vindt vast wel wat leuks Scrutquote:
quote:Op zondag 18 december 2005 15:23 schreef Z het volgende:
Hans Dagelet. Die heb je zeker bij Spinvis gezien
Nee, schaakster.quote:Op zondag 18 december 2005 17:15 schreef Modus het volgende:
Schaatster?
Ik heb geen flauw idee, TH.quote:Op zondag 18 december 2005 17:27 schreef Treinhomo het volgende:
Is haar sterrenbeeld boogschutter ?
Heel knap, hoor Modus.quote:Op zondag 18 december 2005 18:21 schreef Modus het volgende:
Is het Geena Davis?
Het is inderdaad Jim Kerr.quote:
quote:
quote:Op zondag 18 december 2005 21:45 schreef Diaan73 het volgende:
journaliste?
quote:Op zondag 18 december 2005 21:51 schreef Diaan73 het volgende:
Hmmm nu nog de naam.....
11 posts te vroegquote:Op zondag 18 december 2005 22:19 schreef peaceman het volgende:
TVP
quote:Op zondag 18 december 2005 22:10 schreef Diaan73 het volgende:
tsja tsja..... ik kan niet op de naam komen..... grrrr
Clairequote:
Beetje melig, brother?quote:Op zondag 18 december 2005 22:42 schreef brother52 het volgende:
Claire
Valt wel mee, hoezo?quote:
Persoonlijk zie ik weinig overeenkomsten met Bonnie *hips* St. Claire...quote:Op zondag 18 december 2005 22:44 schreef brother52 het volgende:
Valt wel mee, hoezo?
De directeur van de steppenfabriek...quote:Op zondag 18 december 2005 22:46 schreef Modus het volgende:
Step Vaassen ofzoiets? (Wie noemt zijn kind nou Step).
quote:Op zondag 18 december 2005 22:46 schreef Modus het volgende:
Step Vaassen ofzoiets? (Wie noemt zijn kind nou Step).
In elk geval meer dan met bijvoorbeeld John McEnroequote:Op zondag 18 december 2005 22:47 schreef Tokay het volgende:
[..]
Persoonlijk zie ik weinig overeenkomsten met Bonnie *hips* St. Claire...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |