De Christenunie vind ik net wat te links en te soft. Doe dan maar de SGP.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:01 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik stem op een partij die de koopzondag wil afschaffen, dus zal het wel Christen Unie worden.
Bij ons is dat de gecombineerde lijst CU/SGP.
Van mij mag het ook best op zondagquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je punt is?
Waarom niet gewoon briefstemmen of op zondag, zoals in beschaafde landen?
Aaah, ik snap het al: Not invented here...
Het is altijd een hele dag, dus niet alleen smorgens ofzo...quote:Op woensdag 28 december 2005 13:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Van mij mag het ook best op zondag. Maar dan niet te vroeg aub
.
Misschien is het te overwegen om bv. een stemmachine alvast in gebruik te stellen in het gemeentehuis, vanaf een week voor de verkiezingen ofzo. Wie dan stemmen wil, kan dat dan doen.quote:Op woensdag 28 december 2005 14:36 schreef the_disheaver het volgende:
Bij 2de kamer en europese verkiezingen is er eigenlijk nauwelijks een probleem. Alleen als je in het buitenland zit zul je van je volmacht gebruik moeten maken. Bij gemeenteraadsverkiezingen is dat veel sneller het geval als je buiten je gemeente werkt. De meeste mensen zijn wel niet van 7 tot 21 weg van huis, maar de mogelijkheden zijn veel lager.Natuurlijk het poststemmen.
Dat hangt van het gebied af. Vooral in de biblebelt zal het wel problemen op gaan leveren. Katholieken en wat rekkelijkere protestanten zullen minder bezwaren hebben.quote:Ik vraag me, ook als je geen rekening houd met de christelijken, echt af of het omhoog zal gaan. Want veel christenen zullen echt niet gaan stemmen op zondag.
Tsja, als je iets wilt bereiken door in de coalitie te zitten dan moet je je standpunten ook samenbrengen, en dan lijk je wel een 1 grote partij. Maar is daar iets mis mee? Als het daardoor slechter is geworden in Den haag, okey. Maar dat is volgens mij ook niet echt het geval. Enige wat ik kan bedenken is de tramtunnel. Maar dat is meer technisch domheid, en ambtelijke domheid, dan politieke domheid.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 03:01 schreef X-Fire het volgende:
Ik ga denk ik net als vorige keer voor CU/SGP (gemeente Den Haag) Niet dat ik zo super christelijk ben ofzo maar VVD PVDA en CDA hebben in de gemeente Den Haag een walgelijke samenwerken al jaren en jaren zijn die drie eigenlijk een grote partij! De 3 musketiers van Den Haag zijn overigens ook verantwoordelijk voor de Annexatie van delen Rijswijk, Wateringen, Voorburg en Nootdorp (ik ben dus helaas ook geannexeerd naar het walgelijke Den Haag!)
lolquote:Ik stem overigens op een vrouw omdat de SGP dat verbied maar nu eenmaal samen met de ChristenUnie in 1 lijst zit staan er toch vrouwen van de CU op de lijst!
Als je zelf niet op zondag wilt werken: okey. Daar moet ook volledig vrijheid in zijn. Maar ook al vindt je dat, dan hoef je niet tegen de koopzondag te zijn. Als jij de keuze wilt hebben dat je niet op zondag hoeft te werken, dan moet je ook andere wel de keuze geven wel op zondag te werken/winkelen. Zelf kunnen kiezen wel of niet werken op zondag of welke dag/maand/week of wat dan ook moet uiteindelijk bij jezelf liggen. En dat zal elke partij vinden.quote:@lionsguy18: Wat is jouw reden om tegen de koopzondag te zijn? werk je zelf in een winkel? Zo jah dan geef ik je groot gelijk. Ik ben zelf niet tegen de koopzondag maar ik vindt wel dat winkeliers hun werknemer zelf moeten laten beslissen of die wel dan niet willen werken op zondag. Zelf heb ik ook in verschillende winkels gewerkt en ook soms verplicht op zondag terwijl ik hier zelf wel bezwaar op heb. Zondag moet een rust(sabbat) dag blijven voor diegene die dat willen.
Niet heel vreemd dat je weinig gemeen hebt met de VVD als NCPN je advies isquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:11 schreef Delano87 het volgende:
In de stad waar ik nu woon zitten er allemaal van die kutpartijen die mee doen met de gemeenteraadsverkiezingen.. Maar als ik de stemwijzer volg in Amersfoort of Groningen zou ik NCPN stemmen.. Verbazend hé voor een ncpn'er hehehe,,.. en
![]()
de partij waar ik steeds het minst gemeen mee heb is de VVD
Ik heb die van Groningen ook maar eens gedaan, en kreeg precies het tegenovergestelde (zoals ik al verwachte). Wel een grote verrassing dat GL 2e staat, maar wel met een vrij grote achterstand.quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Niet heel vreemd dat je weinig gemeen hebt met de VVD als NCPN je advies is![]()
Ach, zo dachten we allemaal toen we nog een arme student waren.quote:Op woensdag 25 januari 2006 21:18 schreef Delano87 het volgende:
Precies.. het uiterste goede en het uiterste slechte (dus het tegenovergestelde)
![]()
Ik ben het wel met deze uitspraak eensquote:Op woensdag 25 januari 2006 21:18 schreef Delano87 het volgende:
Precies.. het uiterste goede en het uiterste slechte (dus het tegenovergestelde)
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |