abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 februari 2006 @ 11:20:04 #226
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_35281960
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik voel me wel aangesproken door de plannen die GL voor Groningen heeft. Tolheffing op de ringweg, auto's buiten de stad houden, meer groen, meer aandacht voor fietsers.
Hahaha, hoe help ik de economie van de stad Groningen naar de klote. Verekte hippie's.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  maandag 20 februari 2006 @ 11:24:31 #227
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_35282080
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:20 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Hahaha, hoe help ik de economie van de stad Groningen naar de klote. Verekte hippie's.
Gaat groningen Nijmegen achterna als links bolwerk??
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_35283103
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:20 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Jij bent vast iemand die te lui is om 5 minuten naar de binnenstad te fietsen.
  maandag 20 februari 2006 @ 12:17:52 #229
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_35283618
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:00 schreef DaveM het volgende:

[..]

Jij bent vast iemand die te lui is om 5 minuten naar de binnenstad te fietsen.
Ik geloof dat dat niet verboden is. Maar als die linkse lamlullen aan de macht komen zal dat wel zo afgelopen zijn. Maar als ik 6 minuten naar de stad moet fietsen mag ik wel de auto nemen? Of ligt de grens bij 7 minuten?
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_35283788
En dan maar klagen dat Groningen onder ontwikkeld is, niet zo vreemd met dat soort ideeën .
pi_35283831
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:24 schreef Lionheaad het volgende:

[..]

Gaat groningen Nijmegen achterna als links bolwerk??
Is Groningen stad nu niet al vrij links? Of alleen het oosten van de provincie? Er doen iig wel veel linkse partijen mee in de stad.

edit:

9 PvdA
6 GroenLinks
6 VVD
5 CDA
5 SP
2 ChristenUnie
2 D66
2 StadsPartij
2 Student en Stad

Van de laatste twee weet ik niet of ze links of rechts zijn, maar de PvdA is toch ruim het grootst, en GL en de SP scoren ook ver boven hun landelijk niveau.
pi_35284013
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:17 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Ik geloof dat dat niet verboden is. Maar als die linkse lamlullen aan de macht komen zal dat wel zo afgelopen zijn. Maar als ik 6 minuten naar de stad moet fietsen mag ik wel de auto nemen? Of ligt de grens bij 7 minuten?
Er zijn toch goede busverbindingen?
pi_35284132
quote:
Op maandag 20 februari 2006 11:11 schreef Viking84 het volgende:
Ik ga Groen Links stemmen, denk ik. Christelijke partijen (die zich uiteindelijk niet zo christelijk gedragen) zijn bij mij uitgesloten. Ik voel me wel aangesproken door de plannen die GL voor Groningen heeft. Tolheffing op de ringweg, auto's buiten de stad houden, meer groen, meer aandacht voor fietsers.
De Stad Groningen moet het grotendeels hebben van het midden- en kleinbedrijf. Vanuit de drie noordelijke provincies en een deel van Duitsland komen jaarlijks ontzettend veel mensen winkelen in onze stad. Al deze mensen gaan dan wel naar een andere stad als ze tol moeten betalen, dus de binnenstad van Groningen kan vrijwel direct inpakken als dit plan uitgevoerd wordt. Tevens is de ringweg gedeeltelijk van de provincie, dus de stad krijgt er ook nog eens geen geld voor.

Overigens, GroenLinks heeft in Gronigen als onderdeel van het college heel erg veel gedaan aan het naar de klote helpen van sociale voorziening, groen en aan het uitbreiden van mogelijkheden voor auto's in de binnenstad. Stemmen op GroenLinks in Groningen is als het aaien van een gevaarlijke pitbull
pi_35284173
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:31 schreef DaveM het volgende:

[..]

Er zijn toch goede busverbindingen?
Zijn die gratis?
pi_35284192
D66 ...daar kwam ik met de stemwijzer op uit... het zal wel goed zijn
pi_35284242
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:35 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zijn die gratis?
Parkeren in de binnenstad wel?
pi_35284264
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:24 schreef MrBadGuy het volgende:

2 StadsPartij
2 Student en Stad

Van de laatste twee weet ik niet of ze links of rechts zijn, maar de PvdA is toch ruim het grootst, en GL en de SP scoren ook ver boven hun landelijk niveau.
Student en Stad is vrij rechts (allemaal voorzitters van Vindicat, Albertus etc)
Stadspartij is niet echt links of rechts.
pi_35284338
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:38 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Student en Stad is vrij rechts (allemaal voorzitters van Vindicat, Albertus etc)
Stadspartij is niet echt links of rechts.
Nouja het viel mij iig mee dat de NCPN geen zetel had
  maandag 20 februari 2006 @ 13:06:53 #239
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_35285211
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Nouja het viel mij iig mee dat de NCPN geen zetel had
Vier jaar geleden hadden ze ongeveer 1 procent van de stemmen, 866 in totaal. Niet genoeg voor een zetel, de kiesdrempel was 2146 stemmen. Ze stijgen overigens wel.

Een jaargenoot van mij blijkt trouwens hoog op de NCPN-lijst te staan, ik wist niet eens dat ie communist was. .

Uit mijn hoofd zit de NCPN in Reiderland (Beerta, Finsterwolde, Nieuweschans), Lemsterland (Lemmer e.o.) en Heiloo in de gemeenteraad. In Scheemda zit de VCP in de raad, een afsplitsing van de NCPN (elke communistische partij heeft natuurlijk z'n scheuring ).
pi_35285284
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:06 schreef freako het volgende:

[..]

Vier jaar geleden hadden ze ongeveer 1 procent van de stemmen, 866 in totaal. Niet genoeg voor een zetel, de kiesdrempel was 2146 stemmen. Ze stijgen overigens wel.

Een jaargenoot van mij blijkt trouwens hoog op de NCPN-lijst te staan, ik wist niet eens dat ie communist was. .

Uit mijn hoofd zit de NCPN in Reiderland (Beerta, Finsterwolde, Nieuweschans), Lemsterland (Lemmer e.o.) en Heiloo in de gemeenteraad. In Scheemda zit de VCP in de raad, een afsplitsing van de NCPN (elke communistische partij heeft natuurlijk z'n scheuring ).
En in Reinderland hebben ze zelfs 5 van de 13 zetels en zijn ze de grootste partij
  maandag 20 februari 2006 @ 13:11:39 #241
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_35285376
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En in Reinderland hebben ze zelfs 5 van de 13 zetels en zijn ze de grootste partij
Klopt. De CPN heeft jaren de meerderheid gehad in de gemeenten Beerta en Finsterwolde. Een jaar of 60-70 denk ik. Maar een arbeidersparadijs hebben de CPN-wethouders er niet echt van weten te maken. Finsterwolde is zelfs nog een tijdje door een regeringscommissaris bestuurd, de gemeenteraad was aan de kant geschoven door het Rijk omdat de gemeentekas als stakingskas was gebruikt. .
pi_35285486
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:11 schreef freako het volgende:

[..]

Klopt. De CPN heeft jaren de meerderheid gehad in de gemeenten Beerta en Finsterwolde. Een jaar of 60-70 denk ik. Maar een arbeidersparadijs hebben de CPN-wethouders er niet echt van weten te maken. Finsterwolde is zelfs nog een tijdje door een regeringscommissaris bestuurd, de gemeenteraad was aan de kant geschoven door het Rijk omdat de gemeentekas als stakingskas was gebruikt. .
Prachtig Toch wel leuk om zo'n rebelse gemeente te hebben, valt er nog eens wat te lachen
  maandag 20 februari 2006 @ 13:41:20 #243
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_35286350

PvdA is niet zo raar, maar dat de SP onderaan eindigt is wel erg gek aangezien ik bij landelijke verkiezingen altijd SP krijg en ook stem. Ik ben zelfs actief lid van de SP (op dit moment even niet zo actief) en heb zelfs in een plaats samen met andere een SP opgericht.

De SP in Leiden is om je voor kapot te schamen, ik denk dus dat ik ook PvdA ga stemmen 7 maart.
pi_35286651
quote:
Op zondag 19 februari 2006 06:26 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]

Ik twijfel nog tussen de VVD, SGP en Gemeentebelangen, Ned. Volksunie of Leefbaar Apeldoorn worden het sowieso niet.
Zo je profiel wordt steeds extreem rechtser jongen. Al wel eens een zwarte in het echt tegen gekomen?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_35287032
quote:
Op maandag 20 februari 2006 12:35 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zijn die gratis?
Goedkoper dan de auto in veel gevallen.
pi_35287106
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:15 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Prachtig Toch wel leuk om zo'n rebelse gemeente te hebben, valt er nog eens wat te lachen
Leestip in deze, De Graanrepubliek van Frank Westerman. Erg boeiend boek over die regio en de opkomst en ondergang van het communisme aldaar.
  maandag 20 februari 2006 @ 14:05:49 #247
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_35287109
Democratisch Liberale Partij Hilversum (DLPH) wordt het bij mij.
  maandag 20 februari 2006 @ 14:20:45 #248
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_35287519
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Leestip in deze, De Graanrepubliek van Frank Westerman. Erg boeiend boek over die regio en de opkomst en ondergang van het communisme aldaar.
. En over dat boek is weer een mooi lied gemaakt:
quote:
De groanrepubliek (Alex Vissering)

Ik rie van Finnerwolle noar Beerte en Hörn
t Is zomor n dag, gain regen en gain zörgen
Mien ogen kieken wied vot over t koren noar de diek
Ik denk aan n bouk, aan de “Groanrepubliek”

In “de rooie drijhouk” mit zien riep gruine gras
t Gele van t koolzoad en hou t hier ooit was
Oost Grunnen, schoem op t wotter, t verleden is dichtbie
Koert Stek en zien Tjakkie rieden in n Lada veurbie

Refraain:
Stalin en Lenin, boeren en klaai
Stro en groan, groan en stro
Rechte lienen in landschop en leer
Toukomst en dieken, meer en meer
Stalin en Lenin, boeren en klaai

In Drijbörg goa k rechtsoaf deur Coenraadpolder hin
Ik zai n rover vlaigen en heb t noar mien zin
t Is net of gaist van Mansholt hier boven de dieke woakt
In n mengelmous van zolt en zuit, dat is wat mie roakt

In polder Breebaart vuil k mie goud, k heb de kop doar op stee
n Coaster uut Kaliningrad gliert deur de wolken in de zee
Bie Fiemel doar stop ik en kiek noar Oost Grunnen
n Mooi stee is dat hier om vannijs te begunnen.
Maar we dwalen wat af denk ik. .
  maandag 20 februari 2006 @ 14:22:33 #249
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_35287570
quote:
Op maandag 20 februari 2006 14:05 schreef PLAE@ het volgende:

Democratisch Liberale Partij Hilversum (DLPH) wordt het bij mij.
Dat klinkt als een lokale VVD-afsplitsing. .
  maandag 20 februari 2006 @ 14:32:23 #250
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_35287893
NCPN was overduidelijk mijn stemadvies. Het enige punt waarop ik het niet met hun eens ben is dat zij de herkeuring van de WAO afkeuren. Die is m.i. wel nodig, want ik ken al veel te veel mensen die best kunnen werken en het ontvangen van een uitkering maar wat fijn vinden, zodat ze de hele dag op hun luie reet kunnen blijven zitten. GL is dan toch wat minder radicaal
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')