FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [pics] Oldskool 72' Datsun 510
ThaFreakvrijdag 16 december 2005 @ 14:19


quote:
HKS intake w/ Ford Cobra MAF sensor
HKS Clutch
C's short shift
Subaru 370 LSD
TSR custom radiator
TSR custom intercooler
TSR custom stainless manifold
TSR custom SS with HKS Hi Power muffler
Custom powder coated valve cover
Greddy oil pan
Greddy boost controller
Greddy intake manifold
Nissan Silvia S13 Tranny
Tial BOV
Garrett OEM Nissan S15 T28 BB Turbo
Walbro internal fuel pump
SARD fuel pressure regulator
Tomei 555 injectors
Jim Wolf Modified ECU






quote:
TSR Custom FR springs
Tokico 5 way adj. shocks FR/RR
Suspension Techniques Sways FR/RR
Cusco front strut brace
Slotted rear Cross Member
Energy Suspension bushings


quote:
Nissan 280ZX FR brakes
Nissan 200SX RR brakes
Earl's S/S lines


quote:
Front: 17x7.0 Volk Racing GTP w/ 215-40-17 Toyo Proxes
Rear: 17x8.0 Volk Racing GTP w/ 215-40-17 Toyo Proxes






quote:
Sahara Brown
JDM Bluebird tail lights
Euro Turn signals
JDM Bluebird emblems
SSS emblem
2.5 Trans Am glove box emblem








quote:
Recaro seats
Grant Racing steering wheel
Carbon Fiber Kick Panels
Auto Power Rollbar
Sony headunit
JBL speakers






hermandepermanvrijdag 16 december 2005 @ 14:22
Naar mijn mening z'n doel verreweg voorbijgestreefd...
Sjoewevrijdag 16 december 2005 @ 14:24
Dikke shit
Googolplexianvrijdag 16 december 2005 @ 14:34
respect

doe maar één in 't zwart, graag
allsystemshaltvrijdag 16 december 2005 @ 14:35
Mooi was die tijd
M5vrijdag 16 december 2005 @ 14:39
leuk gedaan.
MikeyManvrijdag 16 december 2005 @ 14:44
Had leuker geweest als ie wat ingetogener was geweest...
generalistvrijdag 16 december 2005 @ 14:46
Vette bak!
TerroRobbievrijdag 16 december 2005 @ 14:47
Lachen die achtergrond, zie het er zo in Enschede uit?
Googolplexianvrijdag 16 december 2005 @ 14:51
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:47 schreef TerroRobbie het volgende:
Lachen die achtergrond, zie het er zo in Enschede uit?
lipjevrijdag 16 december 2005 @ 15:05
leuk projectje
j0rritvrijdag 16 december 2005 @ 15:06
Is dat SR 20 DET blok origineel geleverd in die Datsun, of heeft de auto een engine swap ondergaan? If not, dan borduurt Niks-an wel erg lang door op hetzelfde concept. Die motor zit vandaag de dag nog steeds in bijvoorbeeld de Primera.
M5vrijdag 16 december 2005 @ 15:10
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:06 schreef j0rrit het volgende:
Is dat SR 20 DET blok origineel geleverd in die Datsun, of heeft de auto een engine swap ondergaan? If not, dan borduurt Niks-an wel erg lang door op hetzelfde concept. Die motor zit vandaag de dag nog steeds in bijvoorbeeld de Primera.
wat denk je zelf? chassis plaatje zegt 1595cc. SR20 is 2 liter.
ThaFreakvrijdag 16 december 2005 @ 15:31
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:06 schreef j0rrit het volgende:
Is dat SR 20 DET blok origineel geleverd in die Datsun, of heeft de auto een engine swap ondergaan? If not, dan borduurt Niks-an wel erg lang door op hetzelfde concept. Die motor zit vandaag de dag nog steeds in bijvoorbeeld de Primera.
primera heeft de sr20de non turbo
dit is de sr20det met turbo en te vinden in onder andere de nissan s14

waarom zou nissan veranderen als de motor goed genoeg is??
2.5 v6 van mazda wordt ook al jaren gebruikt bv
KeessieXvrijdag 16 december 2005 @ 16:31
hoe dan ook mooi gedaan...
Kleur en velgen zijn meesterlijk zegmaar...
Tommy_Kuklinskivrijdag 16 december 2005 @ 16:36
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:31 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

primera heeft de sr20de non turbo
dit is de sr20det met turbo en te vinden in onder andere de nissan s14

waarom zou nissan veranderen als de motor goed genoeg is??
2.5 v6 van mazda wordt ook al jaren gebruikt bv
Precies, wat dacht je van de 1600, 2000 en 2200 cc van Toyota
Onderblok is jarenlang hetzelfde geweest, alleen de kop en software hebben telkens wat modificatie's.
j0rritvrijdag 16 december 2005 @ 17:04
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:10 schreef M5 het volgende:

[..]

wat denk je zelf? chassis plaatje zegt 1595cc. SR20 is 2 liter.
Niet iedereen bestudeert typeplaatjes zó aandachtig...

Maar anyway. Ik vind het jammer dat Nissan niet zoveel doet aan de doorontwikkeling van motoren, maar liever op 'safe' spelen. Blok is wel hartstikke betrouwbaar, maar ook de burgerbak-rijders weten mooie motoren te waarderen. Andere fabrikanten halen uit dezelfde hoeveelheid CC's meer vermogen door efficiënter om te gaan met brandstof. Neem de VAG-groep, BMW etc. Die bouwen allebei mooie motoren, met relatief veel vermogen per CC. FSI systemen en dergelijke...

DET, inderdaad. Het is de DE, was een beetje verward door de Sunny GTi-R van iemand die ik ken...
M5vrijdag 16 december 2005 @ 17:40
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Precies, wat dacht je van de 1600, 2000 en 2200 cc van Toyota
Onderblok is jarenlang hetzelfde geweest, alleen de kop en software hebben telkens wat modificatie's.
dat geld voor heel veel merken (2.0l FSi van VAG, 1.8 20v Turbo van VAG bijv.)
Tommy_Kuklinskivrijdag 16 december 2005 @ 17:42
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:40 schreef M5 het volgende:

[..]

dat geld voor heel veel merken (2.0l FSi van VAG, 1.8 20v Turbo van VAG bijv.)
Weer wat geleerd
maar die FSI motoren, hebben die een oud onderblok?
Alle Toyota motoren van nu zijn overigens ook echt nieuw (ook de direct ingespoten varianten vanaf 2000)
Youpvrijdag 16 december 2005 @ 18:14
vet
Herr.Flickvrijdag 16 december 2005 @ 18:24
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Precies, wat dacht je van de 1600, 2000 en 2200 cc van Toyota
Onderblok is jarenlang hetzelfde geweest, alleen de kop en software hebben telkens wat modificatie's.


Opel heeft al jaaaaaaaaaren dezelfde spatbordrandjes!!

M5vrijdag 16 december 2005 @ 18:48
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 17:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Weer wat geleerd
maar die FSI motoren, hebben die een oud onderblok?
Alle Toyota motoren van nu zijn overigens ook echt nieuw (ook de direct ingespoten varianten vanaf 2000)
De 1781cc (al in een '75er Audi 80) en 1984cc ('91 Audi 100) benzine motoren van VW/Audi hebben dezelfde slag en boring, het is natuurlijk niet exact het zelfde blok met alleen een andere kop, de lagers en krukassen zullen wel wat sterker zijn.
BazzoSvrijdag 16 december 2005 @ 19:01
mooi.
Tommy_Kuklinskivrijdag 16 december 2005 @ 19:04
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:24 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]



Opel heeft al jaaaaaaaaaren dezelfde spatbordrandjes!!

Ja, precies.
Daarom ziet het er ook zo kut uit.

Trouwens erg knap van Toyota en Honda dat ze in de jaren 70/80 een motorblok ontwerpen die in de jaren 90 nog beter is dan die van de concurrenten (zoals de 4A b.v.)
Alexxxxxvrijdag 16 december 2005 @ 19:06
Datsun Bluebird.... er is een kans dat mn eerste auto een Datsun Bluebird word
Tommy_Kuklinskivrijdag 16 december 2005 @ 19:08
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:06 schreef Alexxxxx het volgende:
Datsun Bluebird.... er is een kans dat mn eerste auto een Datsun Bluebird word
Weet je het zeker?
Alexxxxxvrijdag 16 december 2005 @ 19:22
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Weet je het zeker?
ik weet zeker dat de kans er is.. een oom van me heeft er een, maar hij durft niet meer te autorijden Wel een van een latere generatie.
Fugievrijdag 16 december 2005 @ 21:42
vet bakkie
-chefke-vrijdag 16 december 2005 @ 22:32
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:31 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

primera heeft de sr20de non turbo
dit is de sr20det met turbo en te vinden in onder andere de nissan s14

waarom zou nissan veranderen als de motor goed genoeg is??
2.5 v6 van mazda wordt ook al jaren gebruikt bv
check die hebben mijn ouder onder de kap liggen van hun o zow saaie nissan primera station tot je de contact sleutel omdraait wat een geil blokje 145 PK standaart DOCH keting aangedreven :s0) 16 kleppjes en onverwoestbaar.

datsuntje ziet de ubergeil uit daar zou ik wel eens een blokje mee willen rijden is weer eens wat anders dan mijn datsun 100nx
#ANONIEMvrijdag 16 december 2005 @ 23:57
goedkope prut meters, die niet bepaald accuraat zijn

en DAMN wat hangt die olie-pan laag, 1 steentje of hobbel en je kan je blok weggooien
Tjabbozaterdag 17 december 2005 @ 00:16
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:57 schreef Estolan het volgende:
goedkope prut meters, die niet bepaald accuraat zijn
ach... zolang het niet doorfikt wil het wel
#ANONIEMzaterdag 17 december 2005 @ 08:18
hehe liever wel iets beters om bij te houden, maar dan nog hangt die olie-pan erg laag, lijkt mij een linke zaak ( of again meer Show dan Go wagen )
DeBastaardzaterdag 17 december 2005 @ 12:16
Mooi ding hoor, zou mijn s13 er zo voor inruilen al zijn er nog wel mooie 510's te vinden op internet
_Drake_zaterdag 17 december 2005 @ 20:28
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 08:18 schreef Estolan het volgende:
hehe liever wel iets beters om bij te houden, maar dan nog hangt die olie-pan erg laag, lijkt mij een linke zaak ( of again meer Show dan Go wagen )
Iemand hier is een soort jaloers
Sterke_Yerkezaterdag 17 december 2005 @ 23:10
Datsun's zijn zeer zeker wel cool!
#ANONIEMzondag 18 december 2005 @ 14:05
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:28 schreef _Drake_ het volgende:

[..]

Iemand hier is een soort jaloers
nee, maar tis toch logisch, als die oliepan zo laag hangt, daar kan je niet mee rijden

en weinig jaloers hoor, ik heb een exclusievere Swap
yupzondag 18 december 2005 @ 14:48
Ik vind eerlijk gezegd dat oliepan wel meevallen, je gaat toch niet offroad ofzo met dat ding :/
#ANONIEMzondag 18 december 2005 @ 14:55
uhm normaal bij de bv 200sx-en waar een sr20det in hangt, beschermt de Sway-Bar ook je oliepan deels, en deze hangt gewon echt laag, die raak je al bij een verkeersdrempel. tis het laagste punt vd voorkant
M5zondag 18 december 2005 @ 15:04
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:55 schreef Estolan het volgende:
uhm normaal bij de bv 200sx-en waar een sr20det in hangt, beschermt de Sway-Bar ook je oliepan deels, en deze hangt gewon echt laag, die raak je al bij een verkeersdrempel. tis het laagste punt vd voorkant
je kan wel klagen dat die carterpan zo laag hangt, maar da's niet zo vreemd, het blok is niet gemaakt om in een datsun 510 te hangen. daarnaast staat deze auto in de states, daar hebben ze niet zoveel speedbumps he.
#ANONIEMzondag 18 december 2005 @ 15:34
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:04 schreef M5 het volgende:

[..]

je kan wel klagen dat die carterpan zo laag hangt, maar da's niet zo vreemd, het blok is niet gemaakt om in een datsun 510 te hangen. daarnaast staat deze auto in de states, daar hebben ze niet zoveel speedbumps he.
?????

niet zo veel speedbumps in USA?? geen id waar jij dan bent geweest, maar die liggen er toch wel erg veel. New York, LA, SF ( beetje helemaal grote heuvels huh )


en wat heeft hete rmee te maken dat het blok niet in die Datsun hoort? hij hangt gewoon te laag, das enige wat ik zeg,
yupzondag 18 december 2005 @ 15:57
Misschien kon ie niet hoger?
Rory78maandag 19 december 2005 @ 12:27
Oldskool Tuning is cool. En daar hoort al helemaal die jaren 70 diarree kleur bij!
wekdinsdag 20 december 2005 @ 11:11


[ Bericht 100% gewijzigd door Tjabbo op 21-12-2005 16:53:32 (alleen smileys niet nodig) ]
pAindinsdag 20 december 2005 @ 13:00
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:05 schreef Estolan het volgende:

[..]

nee, maar tis toch logisch, als die oliepan zo laag hangt, daar kan je niet mee rijden

en weinig jaloers hoor, ik heb een exclusievere Swap
Naar verhouding zullen er heus wel meer auto's met dezelfde swap als jij hebt rondrijden dan deze auto hoor .

Verder erg tof .
#ANONIEMdinsdag 20 december 2005 @ 21:30
LOL
pAindinsdag 20 december 2005 @ 21:50
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 21:30 schreef Estolan het volgende:
LOL
Ja, ha-ha.
#ANONIEMdinsdag 20 december 2005 @ 22:07
ok ik geef toe, er zijn er maar 4 op de wereld, en geen in Europa

en deze swap is wel is vaker gedaan hoor, een SR20DET blok in een Nissan/Datsun is een veel voorkomend geding
pAinwoensdag 21 december 2005 @ 12:30
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:07 schreef Estolan het volgende:
ok ik geef toe, er zijn er maar 4 op de wereld, en geen in Europa

en deze swap is wel is vaker gedaan hoor, een SR20DET blok in een Nissan/Datsun is een veel voorkomend geding
Ook in een Datsun uit '72?
-Muse-woensdag 21 december 2005 @ 16:47
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:07 schreef Estolan het volgende:
ok ik geef toe, er zijn er maar 4 op de wereld, en geen in Europa

en deze swap is wel is vaker gedaan hoor, een SR20DET blok in een Nissan/Datsun is een veel voorkomend geding
4? Ik denk wel meer... alleen de meeste tuners zijn niet zo publieks geil, en gooien het niet OVERAL op internet neer, waar ze voorbij komen...
Threepiowoensdag 21 december 2005 @ 17:22
quote:
Op zondag 18 december 2005 15:04 schreef M5 het volgende:

[..]

je kan wel klagen dat die carterpan zo laag hangt, maar da's niet zo vreemd, het blok is niet gemaakt om in een datsun 510 te hangen. daarnaast staat deze auto in de states, daar hebben ze niet zoveel speedbumps he.
... maar wel veel meer kuilen in de weg!
flippie_flinkwoensdag 21 december 2005 @ 19:20
Hij hangt idd laag, maar dit is ook niet echt een auto voor dagelijks gebruik lijkt me.

En een sr20 in een ouwe Datsun is idd niet heel erg bijzonder, dan ben je unieker met een 2jz in een 200sx.

Voor de rest wel een gave bak.
#ANONIEMwoensdag 21 december 2005 @ 20:21
offtopic

[ Bericht 97% gewijzigd door Tjabbo op 21-12-2005 22:04:53 ]
-Muse-woensdag 21 december 2005 @ 20:30
quote:
Op woensdag 21 december 2005 20:21 schreef Estolan het volgende:

[..]

eindelijk is een reactie naar mijn wensen

LOL


omg nee je owned ons zo hard
n00cL30nwoensdag 21 december 2005 @ 21:05
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 14:34 schreef Googolplexian het volgende:
respect

doe maar één in 't zwart, graag
Wat hij zegt!
#ANONIEMwoensdag 21 december 2005 @ 21:35
offtopic

[ Bericht 94% gewijzigd door Tjabbo op 21-12-2005 22:04:59 ]
n00cL30ndinsdag 17 januari 2006 @ 10:50
jeemig... nogsteeds offtopic?