ThaFreak | vrijdag 16 december 2005 @ 14:19 |
![]() ![]() quote: ![]() ![]() ![]() ![]() quote: ![]() ![]() quote: ![]() ![]() quote: ![]() ![]() ![]() ![]() quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
hermandeperman | vrijdag 16 december 2005 @ 14:22 |
Naar mijn mening z'n doel verreweg voorbijgestreefd... | |
Sjoewe | vrijdag 16 december 2005 @ 14:24 |
Dikke shit ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 16 december 2005 @ 14:34 |
respect ![]() doe maar één in 't zwart, graag | |
allsystemshalt | vrijdag 16 december 2005 @ 14:35 |
Mooi was die tijd ![]() | |
M5 | vrijdag 16 december 2005 @ 14:39 |
leuk gedaan. ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 16 december 2005 @ 14:44 |
Had leuker geweest als ie wat ingetogener was geweest... | |
generalist | vrijdag 16 december 2005 @ 14:46 |
Vette bak! | |
TerroRobbie | vrijdag 16 december 2005 @ 14:47 |
Lachen die achtergrond, zie het er zo in Enschede uit? ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 16 december 2005 @ 14:51 |
quote: ![]() | |
lipje | vrijdag 16 december 2005 @ 15:05 |
leuk projectje ![]() | |
j0rrit | vrijdag 16 december 2005 @ 15:06 |
Is dat SR 20 DET blok origineel geleverd in die Datsun, of heeft de auto een engine swap ondergaan? If not, dan borduurt Niks-an wel erg lang door op hetzelfde concept. Die motor zit vandaag de dag nog steeds in bijvoorbeeld de Primera. | |
M5 | vrijdag 16 december 2005 @ 15:10 |
quote:wat denk je zelf? chassis plaatje zegt 1595cc. SR20 is 2 liter. ![]() | |
ThaFreak | vrijdag 16 december 2005 @ 15:31 |
quote:primera heeft de sr20de non turbo dit is de sr20det met turbo en te vinden in onder andere de nissan s14 waarom zou nissan veranderen als de motor goed genoeg is?? 2.5 v6 van mazda wordt ook al jaren gebruikt bv | |
KeessieX | vrijdag 16 december 2005 @ 16:31 |
hoe dan ook mooi gedaan... Kleur en velgen zijn meesterlijk zegmaar... | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 16 december 2005 @ 16:36 |
quote:Precies, wat dacht je van de 1600, 2000 en 2200 cc van Toyota Onderblok is jarenlang hetzelfde geweest, alleen de kop en software hebben telkens wat modificatie's. | |
j0rrit | vrijdag 16 december 2005 @ 17:04 |
quote:Niet iedereen bestudeert typeplaatjes zó aandachtig... ![]() Maar anyway. Ik vind het jammer dat Nissan niet zoveel doet aan de doorontwikkeling van motoren, maar liever op 'safe' spelen. Blok is wel hartstikke betrouwbaar, maar ook de burgerbak-rijders weten mooie motoren te waarderen. Andere fabrikanten halen uit dezelfde hoeveelheid CC's meer vermogen door efficiënter om te gaan met brandstof. Neem de VAG-groep, BMW etc. Die bouwen allebei mooie motoren, met relatief veel vermogen per CC. FSI systemen en dergelijke... DET, inderdaad. Het is de DE, was een beetje verward door de Sunny GTi-R van iemand die ik ken... | |
M5 | vrijdag 16 december 2005 @ 17:40 |
quote:dat geld voor heel veel merken (2.0l FSi van VAG, 1.8 20v Turbo van VAG bijv.) | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 16 december 2005 @ 17:42 |
quote:Weer wat geleerd ![]() maar die FSI motoren, hebben die een oud onderblok? Alle Toyota motoren van nu zijn overigens ook echt nieuw (ook de direct ingespoten varianten vanaf 2000) | |
Youp | vrijdag 16 december 2005 @ 18:14 |
vet ![]() | |
Herr.Flick | vrijdag 16 december 2005 @ 18:24 |
quote: ![]() Opel heeft al jaaaaaaaaaren dezelfde spatbordrandjes!! ![]() ![]() | |
M5 | vrijdag 16 december 2005 @ 18:48 |
quote:De 1781cc (al in een '75er Audi 80) en 1984cc ('91 Audi 100) benzine motoren van VW/Audi hebben dezelfde slag en boring, het is natuurlijk niet exact het zelfde blok met alleen een andere kop, de lagers en krukassen zullen wel wat sterker zijn. | |
BazzoS | vrijdag 16 december 2005 @ 19:01 |
mooi. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 16 december 2005 @ 19:04 |
quote:Ja, precies. Daarom ziet het er ook zo kut uit. ![]() Trouwens erg knap van Toyota en Honda dat ze in de jaren 70/80 een motorblok ontwerpen die in de jaren 90 nog beter is dan die van de concurrenten (zoals de 4A b.v.) ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 16 december 2005 @ 19:06 |
Datsun Bluebird.... er is een kans dat mn eerste auto een Datsun Bluebird word ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 16 december 2005 @ 19:08 |
quote:Weet je het zeker? ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 16 december 2005 @ 19:22 |
quote:ik weet zeker dat de kans er is.. een oom van me heeft er een, maar hij durft niet meer te autorijden ![]() | |
Fugie | vrijdag 16 december 2005 @ 21:42 |
vet bakkie ![]() | |
-chefke- | vrijdag 16 december 2005 @ 22:32 |
quote: ![]() ![]() datsuntje ziet de ubergeil uit daar zou ik wel eens een blokje mee willen rijden is weer eens wat anders dan mijn datsun 100nx ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 16 december 2005 @ 23:57 |
goedkope prut meters, die niet bepaald accuraat zijn en DAMN wat hangt die olie-pan laag, 1 steentje of hobbel en je kan je blok weggooien | |
Tjabbo | zaterdag 17 december 2005 @ 00:16 |
quote:ach... zolang het niet doorfikt wil het wel ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 17 december 2005 @ 08:18 |
hehe liever wel iets beters om bij te houden, maar dan nog hangt die olie-pan erg laag, lijkt mij een linke zaak ( of again meer Show dan Go wagen ) | |
DeBastaard | zaterdag 17 december 2005 @ 12:16 |
Mooi ding hoor, zou mijn s13 er zo voor inruilen al zijn er nog wel mooie 510's te vinden op internet ![]() | |
_Drake_ | zaterdag 17 december 2005 @ 20:28 |
quote:Iemand hier is een soort jaloers ![]() ![]() | |
Sterke_Yerke | zaterdag 17 december 2005 @ 23:10 |
Datsun's zijn zeer zeker wel cool! | |
#ANONIEM | zondag 18 december 2005 @ 14:05 |
quote:nee, maar tis toch logisch, als die oliepan zo laag hangt, daar kan je niet mee rijden ![]() en weinig jaloers hoor, ik heb een exclusievere Swap ![]() | |
yup | zondag 18 december 2005 @ 14:48 |
Ik vind eerlijk gezegd dat oliepan wel meevallen, je gaat toch niet offroad ofzo met dat ding :/ | |
#ANONIEM | zondag 18 december 2005 @ 14:55 |
uhm normaal bij de bv 200sx-en waar een sr20det in hangt, beschermt de Sway-Bar ook je oliepan deels, en deze hangt gewon echt laag, die raak je al bij een verkeersdrempel. tis het laagste punt vd voorkant | |
M5 | zondag 18 december 2005 @ 15:04 |
quote:je kan wel klagen dat die carterpan zo laag hangt, maar da's niet zo vreemd, het blok is niet gemaakt om in een datsun 510 te hangen. daarnaast staat deze auto in de states, daar hebben ze niet zoveel speedbumps he. | |
#ANONIEM | zondag 18 december 2005 @ 15:34 |
quote:????? niet zo veel speedbumps in USA?? geen id waar jij dan bent geweest, maar die liggen er toch wel erg veel. New York, LA, SF ( beetje helemaal grote heuvels huh ) en wat heeft hete rmee te maken dat het blok niet in die Datsun hoort? hij hangt gewoon te laag, das enige wat ik zeg, ![]() | |
yup | zondag 18 december 2005 @ 15:57 |
Misschien kon ie niet hoger? | |
Rory78 | maandag 19 december 2005 @ 12:27 |
Oldskool Tuning is cool. En daar hoort al helemaal die jaren 70 diarree kleur bij! | |
wek | dinsdag 20 december 2005 @ 11:11 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Tjabbo op 21-12-2005 16:53:32 (alleen smileys niet nodig) ] | |
pAin | dinsdag 20 december 2005 @ 13:00 |
quote:Naar verhouding zullen er heus wel meer auto's met dezelfde swap als jij hebt rondrijden dan deze auto hoor ![]() Verder erg tof ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 20 december 2005 @ 21:30 |
LOL | |
pAin | dinsdag 20 december 2005 @ 21:50 |
quote:Ja, ha-ha. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 december 2005 @ 22:07 |
ok ik geef toe, er zijn er maar 4 op de wereld, en geen in Europa ![]() en deze swap is wel is vaker gedaan hoor, een SR20DET blok in een Nissan/Datsun is een veel voorkomend geding | |
pAin | woensdag 21 december 2005 @ 12:30 |
quote:Ook in een Datsun uit '72? | |
-Muse- | woensdag 21 december 2005 @ 16:47 |
quote:4? Ik denk wel meer... alleen de meeste tuners zijn niet zo publieks geil, en gooien het niet OVERAL op internet neer, waar ze voorbij komen... | |
Threepio | woensdag 21 december 2005 @ 17:22 |
quote:... maar wel veel meer kuilen in de weg! ![]() | |
flippie_flink | woensdag 21 december 2005 @ 19:20 |
Hij hangt idd laag, maar dit is ook niet echt een auto voor dagelijks gebruik lijkt me. En een sr20 in een ouwe Datsun is idd niet heel erg bijzonder, dan ben je unieker met een 2jz in een 200sx. Voor de rest wel een gave bak. | |
#ANONIEM | woensdag 21 december 2005 @ 20:21 |
offtopic [ Bericht 97% gewijzigd door Tjabbo op 21-12-2005 22:04:53 ] | |
-Muse- | woensdag 21 december 2005 @ 20:30 |
quote:omg nee je owned ons zo hard | |
n00cL30n | woensdag 21 december 2005 @ 21:05 |
quote:Wat hij zegt! | |
#ANONIEM | woensdag 21 december 2005 @ 21:35 |
offtopic [ Bericht 94% gewijzigd door Tjabbo op 21-12-2005 22:04:59 ] | |
n00cL30n | dinsdag 17 januari 2006 @ 10:50 |
jeemig... nogsteeds offtopic? ![]() |