abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33140496
sorry ging effe wat verkeerd met een edit

allereerst om de stemmingen wat verlichten
http://www.woordenboer.nl/bw/bw1.htm
Atheïst. 1. Een halve intellectueel die zijn domheid probeert te compenseren door fanatiek het rationalisme te propageren. 2. Een goedaardig mens die geen boeman nodig heeft om zich te gedragen.

Oef lastig: Alles is in principe energie, denken/intelligentie kost energie wat inhoud dat het dat ook zou zijn, maar of dit inhoud dat een vorm van energie zijn eigen ding kan bepalen.... ik denk het niet.... mocht het dat wel dan praten we niet over een goede of slechte kracht, zoals god en satan maar over een evenwicht een ying-yang idee.

Goedheid dat zogenaamd in ieder mens zit is gebaseerd op lijfsbehoud. Slechte/gevaarlijke dingen doen is veelal ongezond

[ Bericht 92% gewijzigd door desiredbard op 16-12-2005 18:20:51 ]
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 16 december 2005 @ 18:21:27 #27
3542 Gia
User under construction
pi_33140696
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 18:08 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dat klopt officieel is het gnostisch geloof ik alhoewel de uitdrukking een katholieke is.
Mijn "godsbeeld" is gebaseerd op natuurkrachten en daarmee de wet van behoud van energie.
Maar dat terzijde

Er is een kracht en die kracht heeft verder niets met moordende en verkrachtende profeten te maken, of mensen die de woorden van dit soort personen voor eigen doeleinde en meerdere eer en glorie aanwenden.
Zo denk ik er ook ongeveer over. Ik geloof niet in een "godheid" als zijnde een personage. Maar meer als een hogere macht. Je zou het kunnen vergelijken met het noodlot. Wat moet gebeuren, moet gebeuren. Sterf je als gevolg van een ongeval, dan was het gewoon je beurt.

Ik ben wel een volgeling van Jezus en ik aanbid Maria als zijnde Zijn moeder. Ik bid ook tot die hogere macht, die ik dan voor het gemak maar God noem. Want eigenlijk is alles wat je aanbidt een "god", of dat nou een of andere kracht, een of andere persoon of een hele oude eik is.
pi_33140702
Oh en onder atheist zie ik dus meer uitleg 2 van hierboven
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_33142109
Waarom kondigt ze niet meteen deel 18 aan?

Maar als ze iemand Allah wil laten spelen dan is ze blijkbaar echt suicidaal.

Ik vind het allemaal best maar laat ze in vredesnaam dan de politiek uitgaan en zich op die films e.d. richten.
pi_33142146
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:19 schreef SCH het volgende:
Waarom kondigt ze niet meteen deel 18 aan?

Maar als ze iemand Allah wil laten spelen dan is ze blijkbaar echt suicidaal.

Ik vind het allemaal best maar laat ze in vredesnaam dan de politiek uitgaan en zich op die films e.d. richten.
Nee.. juist niet...

de politiek is een ideaal platform om zaken aan de kaak te stellen en veranderingen in te voeren

dan blijkt wel.. want ze heeft al zo veel bereikt
pi_33142178
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:20 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
de politiek is een ideaal platform om zaken aan de kaak te stellen en veranderingen in te voeren
Een film maken is toch geen politiek bedrijven?
quote:
dan blijkt wel.. want ze heeft al zo veel bereikt
Noem eens wat, ik ben erg benieuwd

[/quote]
pi_33142187
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:20 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

want ze heeft al zo veel bereikt
uhh. NOT!
pi_33143416
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 19:22 schreef SlimShady het volgende:

[..]

uhh. NOT!
ze bepaald de agenda

ze maakt zaken bespreekbaar

is parlementslid

ze is verkozen tot 1 van de invloedrijkste personen

kan zo nog wel even doorgaan
pi_33143585
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:06 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

ze bepaald de agenda
bepaalt bedoel je? welke agenda bedoel je?
quote:
ze maakt zaken bespreekbaar
Wat dan zoal?
quote:
is parlementslid
Ze heeft in de politiek bereikt dat ze parlementslid is
quote:
ze is verkozen tot 1 van de invloedrijkste personen
Door een buitenlands blad ja. Maar wat zegt dat?
quote:
kan zo nog wel even doorgaan
Graag want dit is een zeer mager lijstje.
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:18:21 #35
92279 N.icka
Windforce 11
pi_33143767
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:12 schreef SCH het volgende:

[..]

bepaalt bedoel je? welke agenda bedoel je?
[..]

Wat dan zoal?
[..]

Ze heeft in de politiek bereikt dat ze parlementslid is
[..]

Door een buitenlands blad ja. Maar wat zegt dat?
[..]

Graag want dit is een zeer mager lijstje.
Mag ik je wat vragen sch? Wat voor genoegen haal jij er uit om elke keer dezelfde discussie te voeren? Al sinds er topics over Hirshi zijn zie ik je hetzelfde posten. Wat doet dat toch met je?
pi_33143828
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:18 schreef N.icka het volgende:

[..]

Mag ik je wat vragen sch? Wat voor genoegen haal jij er uit om elke keer dezelfde discussie te voeren? Al sinds er topics over Hirshi zijn zie ik je hetzelfde posten. Wat doet dat toch met je?
Op het moment dat ze niet meer in de politiek zit maar gewoon als publiciste of filmmaakster te weg gaat, dan hoor je mij niet meer. Ik vind het zo enorm kwalijk dat ze die zaken vermengt en haar rol als volksvertegenwoordigster misbruikt. Ik vind dat een schending van de democratie en wellicht ben ik er daarom zo fanatiek in.
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:27:14 #37
92279 N.icka
Windforce 11
pi_33144032
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Op het moment dat ze niet meer in de politiek zit maar gewoon als publiciste of filmmaakster te weg gaat, dan hoor je mij niet meer. Ik vind het zo enorm kwalijk dat ze die zaken vermengt en haar rol als volksvertegenwoordigster misbruikt. Ik vind dat een schending van de democratie en wellicht ben ik er daarom zo fanatiek in.
ah so , het verwonderde me al
pi_33144235
de kern komt iedere keer terug

bepaalde mensen willen haar de mond snoeren

nou.. daar werk ik niet aan mee

ze mag zeggen wat ze wil.. zeker als democratisch gekozen volksvertegenwoordiger

diegene die haar de mond willen snoeren. begrijpen gewoon niet wat democratie inhoud

wat onze grondwet inhoud

de vrijheid van meningsuiting

vijanden van hirsi ali.. zijn vijanden van de democratie, van alles wat goed is in nederland

en deze terroristen moeten koste wat kost bestreden worden
pi_33144356
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
de kern komt iedere keer terug

bepaalde mensen willen haar de mond snoeren

nou.. daar werk ik niet aan mee

ze mag zeggen wat ze wil.. zeker als democratisch gekozen volksvertegenwoordiger

diegene die haar de mond willen snoeren. begrijpen gewoon niet wat democratie inhoud

wat onze grondwet inhoud

de vrijheid van meningsuiting

vijanden van hirsi ali.. zijn vijanden van de democratie, van alles wat goed is in nederland

en deze terroristen moeten koste wat kost bestreden worden
Ben je een vijand van haar als je kritisch bent over de film die ze gemaakt heeft?
pi_33144491
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben je een vijand van haar als je kritisch bent over de film die ze gemaakt heeft?
kritisch zijn is naar mijn mening een voorwaarde.. en maakt iemand geen vijand

echter haar de mond willen snoeren.. daar heb ik het over
pi_33144553
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:44 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
echter haar de mond willen snoeren.. daar heb ik het over
Er zijn wat mensen die dat willen maar daar heb ik het niet over.

Ik heb het erover dat ze als politica niks bijdraagt met die films en slechts polariseert, en dat is voor iemand uit de politiek naar mijn inzicht een doodzonde.
  vrijdag 16 december 2005 @ 20:47:47 #42
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33144576
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Helaas hanteert ook zij de theorie die alle gevaarlijk mensen van de 20ste eeuw , o.a. Adolf Hitler, George Bush, Jerry Seinfeld en vele anderen, met elkaar gemeen hebben:"Je bent met mij of tegen mij."

Dat is zo'n ongenuanceerde stelling waarover ik alleen maar kan zeggen dat het zijn zgn. doel mist. en zeer gevaarlijk is.

Overigens ben ik er 100% van overtuigd dat Hirsi Ali niet oprecht bezig is en dat ze alleen maar bezig is om de Islam in een kwaad daglicht te stellen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_33144640
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:47 schreef BansheeBoy het volgende:
Overigens ben ik er 100% van overtuigd dat Hirsi Ali niet oprecht bezig is en dat ze alleen maar bezig is om de Islam in een kwaad daglicht te stellen.

²
Ik denk dat ze wel oprecht is.

En het staat ook iedereen vrij om een bepaalde religie in een kwaad daglicht te stellen. Alleen niet een politicus.
pi_33145102
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:47 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Helaas hanteert ook zij de theorie die alle gevaarlijk mensen van de 20ste eeuw , o.a. Adolf Hitler, George Bush, Jerry Seinfeld en vele anderen, met elkaar gemeen hebben:"Je bent met mij of tegen mij."

Dat is zo'n ongenuanceerde stelling waarover ik alleen maar kan zeggen dat het zijn zgn. doel mist. en zeer gevaarlijk is.

²
wat is er nou zo erg aan.. als ze iets onaardigs zegt over de islam

dat is toch haar goed recht

leg me dat nou eens uit

waarom zou je over de islaam niet kritisch mogen zijn
pi_33145184
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 20:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk dat ze wel oprecht is.

En het staat ook iedereen vrij om een bepaalde religie in een kwaad daglicht te stellen. Alleen niet een politicus.
hoezo.. waarom mag een politicus niet tegen bepaalde religeuze opvattingen of gebruiken zijn?

ze is niet tegen de religie.. maar probeert bepaalde wantoestanden aan de kaak te stellen

daar is naar mijn mening niets verkeert aan

ok je mag het niet eens zijn met haar en de manier waarop ze bepaalde zaken zegt

maar dat ze het mag zeggen daar gaat me het om

als je dat recht van haar niet erkent.. ben je naar mijn mening tegen de democratie en tegen de vrijheid van meningsuitting
pi_33145273
er zijn ook politici die zich kritisch opstellen naar de katholieke kerk en de paus

nou.. waar zijn ze de katholieke terroristen?

nee die zijn er niet meer... ze hebben geleerd dat iedereen iets vervelends over de paus en de katholieke kerk mag zeggen

net zoals je iets mag vinden van de moslim religie en bepaalde gebruiken binnen sommige sub culturen
pi_33148761
Ze is niet kritisch, ze is op kruistocht.

En volgens mij zit ze toch echt voor andere dingen namens de VVD in de kamer dan het voeren van een kruistocht tegen de Islam. En dat vinden de meeste VVD-ers inmiddels ook.
pi_33149219
welke activiteiten, uitspraken.. bedoel je dan.. als je het hebt over een kruistocht

kun je dat ook specifiek benoemen.. want ik heb geen idee welke zaken je bedoelt met kruistocht

die filmpjes van haar vind ik in iedergevel geen kruistocht.

tot nu toe kan ik alleen de moordenaar van van gogh betrappen op activiteiten die lijken op die in een kruistocht.
pi_33149294
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
welke activiteiten, uitspraken.. bedoel je dan.. als je het hebt over een kruistocht
Vrijwel al haar interviews (vanaf het moment dat ze Mohammed in Trouw een pedofiel noemde) zijn gericht tegen de islam, en daar kwam die volstrekt zinloze film (voor een politica) nog eens overheen.
pi_33149685
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 23:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Vrijwel al haar interviews (vanaf het moment dat ze Mohammed in Trouw een pedofiel noemde) zijn gericht tegen de islam, en daar kwam die volstrekt zinloze film (voor een politica) nog eens overheen.
Ze heeft in dat interview alleen gezegt.. toen ze er naar gevraagt werd of hij aan de definitie van pedofiel voldoet..

die film vondt ik zelf helemaal niet zinloos , maar een hele mooie artistieke uiting .. om het thema van vrouwenrechten aan te kaarten

is dus een kwestie van persoonlijke smaak

een kruistocht is naar mijn mening een overdreven aanduiding..

die eerder blijk geeft van een naar mijn mening overgevoelig heid van sommige moslims..

kritiek op de islaam, profeten enz.. moet mogelijk zijn.. zonder overdreven reacties... alsof ze een kruistoch houdt.. jeetje. je moet wel tegen een stootje kunnen hoor..

als je het niet met haar eens bent.. is je goed recht....

ik denk dat het een kwestie is van wennen voor moslims.. dat we hier in een cultuur leven waar je de draak mag steken met religie...

dat doen we in nederland al sinds een jaar of 50... heel veel christenen hadden het daar in het begin ook moeilijk mee

maar als ik nu zeg dat die paus een achterlijke aids promoter is.. nou daar ligt geen katholiek wakker van

en als ik zeg dat de profeet mohamed een boeren lummel is.. of zoiets.. nou dan lach je daar toch om..

kom op.. wordt volwassen en niet doe niet zo kleinzeerig..

een beetje religie kan tegen een stootje.. zeker als het de enige ware religie is..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')