Zeg knaap, heb jij toevallig dat boekje waar die dingen in staan? Zo ja, wil je het verkopen?quote:Op woensdag 28 december 2005 01:19 schreef Bruce117 het volgende:
Brabants is ook zeer goed te gebruiken als zakentaal.
NL: Dit behoort wat ons betreft zeker tot de mogelijkheden!
BR: Da ken!
NL: Hieromtrent kunnen wij u geen enkele zekerheid bieden.
BR: Dè weete we nie.
-knip-
Of "de tafel ophalen" in plaats van "de tafel dekken"quote:Op woensdag 28 december 2005 13:46 schreef BrauN het volgende:
Ik ken trouwens ook wel wat figuren die in plaats van de 'afwas' de 'opwas' doen... Volgens mij is dat ook best Brabants.
Ik ken wel de tafel afhalenquote:Op woensdag 28 december 2005 20:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of "de tafel ophalen" in plaats van "de tafel dekken"
Wie zegt dat nog...
Varken?quote:Op woensdag 28 december 2005 01:11 schreef SSID het volgende:
Volgende: een kuus
Deze is volgens mij niet perse brabants, wordt in limburg ook gebruikt...
Is dat niet een kus?quote:Op woensdag 28 december 2005 01:11 schreef SSID het volgende:
Volgende: een kuus
Deze is volgens mij niet perse brabants, wordt in limburg ook gebruikt...
Ja maar Tilburgs is een aparte uitvoering van Brabants.quote:Op zaterdag 31 december 2005 11:17 schreef Chielus het volgende:
Brabants kan zo heerlijk plat zijn. Vooral hier in Tilburg,
Volgens mij van oorsprong Vlaams... Maar hier hoor je het ook best veel.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 03:55 schreef la-nina het volgende:
Mèske en jungske![]()
wablief, is dat ook brabants?
jawel hoor. Een vriendin van mij, boerendochter, had het altijd over kuuskes en pinken. Dat zijn leeftijdscategorieën bij de koe. Zeg maar puberteit en adolescentie, al weet ik niet welke van de twee nu voor kuuske of voor pink staat.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:03 schreef SSID het volgende:
Een kuus is een varken, zeker geen koe.
In Veghel heet de stad met carnaval Kuusegat, waarbij er overal levensgrote koeien staan. Nee, ik woon er niet (gelukkig!)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:44 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
jawel hoor. Een vriendin van mij, boerendochter, had het altijd over kuuskes en pinken. Dat zijn leeftijdscategorieën bij de koe. Zeg maar puberteit en adolescentie, al weet ik niet welke van de twee nu voor kuuske of voor pink staat.
Regio Skijndel? Dat sch-sk doen ze in Noord Holland in de buurt van Schoorl (Skorel) ook.quote:Vrûger... toen ze bej jons nâr skoôl ginge mé skôn skoen, dè wâr wè...... kwâmde tûis mé ùn hôop jong um te speule
Skâindel & Skoorlquote:Op woensdag 18 januari 2006 09:54 schreef Levitation het volgende:
Regio Skijndel? Dat sch-sk doen ze in Noord Holland in de buurt van Schoorl (Skorel) ook.
Een kuuske kan zowel een varken als een kalf zijn. (Volgens het Brabants woordenboek)quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:44 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
jawel hoor. Een vriendin van mij, boerendochter, had het altijd over kuuskes en pinken. Dat zijn leeftijdscategorieën bij de koe. Zeg maar puberteit en adolescentie, al weet ik niet welke van de twee nu voor kuuske of voor pink staat.
Je woont in Weert, dwaas.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:49 schreef partyyboyy het volgende:
Een TVP van een echte brabander!
Weten jullie wat een Kluutje is?
Nee jungske, ik woon niet in Weert, maar in een dorp bij Weert.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:51 schreef BrauN het volgende:
[..]
Je woont in Weert, dwaas.
En nee... ik weet niet wat een 'kluutje' is... Da's zeker iets uit de omgeving Deurne ofzo?
Wel in het oosten idd.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:51 schreef BrauN het volgende:
[..]
Je woont in Weert, dwaas.
En nee... ik weet niet wat een 'kluutje' is... Da's zeker iets uit de omgeving Deurne ofzo?
In de rest van Nederland betekend dat dat er net een auto tegen je aangereden is.quote:Op vrijdag 16 december 2005 12:48 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar in de zin "ik ben net aangereden" is het wel degelijk het vertrekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |