Ja verdomd, ik dacht al!quote:Op vrijdag 16 december 2005 11:42 schreef California het volgende:
En een foutje in de OP: de film The Goddess of 1967 is uit 2000.
Ik hoop op een finale tussen Priscilla en Murielquote:Op vrijdag 16 december 2005 11:49 schreef California het volgende:
Ik denk dat Heavenly Creatures dan gaat winnen.
Oh ja, Nicole is Australischquote:Op vrijdag 16 december 2005 13:53 schreef Sokolsky het volgende:
Moulin Rouge is in Australië gefilmd, heeft een Australische regisseur en een Australische cast. Wat is het probleem? Of val je over die ene Schot, die ene Brit en die ene Colombiaan?
Die afkeer deel ik, maar het geniale van mijn plan was nou juist dat de LotRs officieel NZ/USA zijn en dus buiten het toernooi zouden vallen, terwijl de wél leuke jeugdwerken van Jackson (Bad taste, Braindead) gewoon mee zouden dingen.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:27 schreef FremantleDockers het volgende:
In reactie op NZ, daar moet maar een eigen topic over komen. Het zou hetzelfde zijn als een beste NL-film en daar dan belgische films bij stoppen. Plus dat ik een afkeer heb van LotR, dus die dienen ten alle tijden gemeden te worden!
quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:33 schreef Frollo het volgende:
[..]
Die afkeer deel ik, maar het geniale van mijn plan was nou juist dat de LotRs officieel NZ/USA zijn en dus buiten het toernooi zouden vallen, terwijl de wél leuke jeugdwerken van Jackson (Bad taste, Braindead) gewoon mee zouden dingen.
Maar ik vind het verder prima hoor. Geen NZ dus
De regisseur enquote:Op vrijdag 16 december 2005 14:42 schreef FremantleDockers het volgende:
Oscar & Lucinda heeft wel een AUS regisseur, maar is opgenomen in Engeland. Bij country staat USA/Australia/UK, dus daar moet eerst goede argumentatie voor zijn voordat ie op de twijfellijst kan.
Steun.quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:54 schreef RuneRose het volgende:
Romper Stomper (1992) mag er ook wel bij.
Ik denk dat deze post van California wel als steunbetuiging beschouwd kan worden. Dus mee eens of niet, dit pareltje is door!quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:42 schreef FremantleDockers het volgende:
ABBA: The movie (1977) (In godsnaam, laat niemand deze steunen!)
Ik ondersteun deze films, vooral bij de twijfellijst vind ik dat alle mad max films moeten meedoen. Dead Calm is heel goed!, en Moulin Rouge ook!quote:Geselecteerd
Adventures of Priscilla, Queen of the Desert, The (1994)
1x Genomineerd
Strictly ballroom (1992)
Twijfellijst (USA/AUS)
Mad Max Beyond Thunderdome (1985)
Babe (1995)
Dead Calm (1989)
Moulin Rouge! (2001)
Priscilla is geweldig! Met de texas Chainsaw Mascaraquote:[b]Op zaterdag 17 december 2005 06:10 schreef Aagje75 het volgende:[/b
]Maar mijn favo film is priscilla, dus ik zou eigenlijk die andere niet moeten ondersteunen, is niet goed voor de kansen van priscilla. Heerlijk om Guy Pearce in een jurk te zien!
Deze ondersteun ik en ik nomineer: .quote:Op vrijdag 16 december 2005 14:42 schreef FremantleDockers het volgende:
1x Genomineerd
'Breaker' Morant (1980)
Strictly ballroom (1992)
Picnic at Hanging Rock (1975)
Japanese Story (2003)
Undead (2003)
ja iddquote:Op zaterdag 17 december 2005 12:06 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Priscilla is geweldig! Met de texas Chainsaw Mascara![]()
Ja maar, dit staat haaks op het principe van nominaties. Die films zijn blijkbaar maar door één iemand gezien en dat kan vervelende uitslagen opleveren.quote:Op maandag 19 december 2005 10:21 schreef FremantleDockers het volgende:
Ik heb uit de lijst der enkel genomineerder de vier films gepakt met de meeste stemmen.
Je hebt absoluut een punt. Daarentegen leek me 12 van de 28 films alvast door laten gaan ook wat veel. Maar goed, ik probeer zo eens wat, sommige dingen zijn hopelijk voor herhaling vatbaar, en sommige zullen slecht blijken te zijn. Het is ook een beetje proefballonnen enzo.quote:Op maandag 19 december 2005 10:39 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ja maar, dit staat haaks op het principe van nominaties. Die films zijn blijkbaar maar door één iemand gezien en dat kan vervelende uitslagen opleveren.
Als je met nominaties gaat werken, moet je alleen de ondersteunde films door laten gaan. Kom je op een raar aantal uit, dan stel je gewoon een aantal titels vrij van de eerste ronde.
En btw wat een loting zeg! betekent zeker dat mijn twee favorieten volgende ronde tegen elkaar moeten.quote:* Ronde 1.
'Breaker' Morant (1980) - Kangaroo Jack (2003)
Rabbit-Proof Fence (2002) - Holy Smoke (1999)
Moulin Rouge! (2001) - Undead (2003)
Gallipoli (1981) - Mad Max Beyond Thunderdome (1985)
Proof (1991) - Sirens (1994)
Picnic at Hanging Rock (1975) - Ned Kelly (2003)
Lantana (2001) - Dirty Deeds (2002)
Castle, The (1997/I) - Crocodile Dundee (1986)
Mad Max 2 (1981) - Oscar and Lucinda (1997)
Shine [/b[b]](1996) - Mad Max (1979)
Piano, The (1993) - Man from Snowy River, The (1982)
Babe (1995) - Dead Calm (1989)
Strictly ballroom (1992) - Chopper (2000)
Adventures of Priscilla, Queen of the Desert, The (1994) - Japanese Story (2003)
Year of Living Dangerously, The (1982) - Romper Stomper (1992)
Muriel's Wedding (1994) - Alexandra's Project (2003)
Op deze manier loten is niet totaal nieuw. En wordt wel vaker bij lotingen gedaan. Maar zo rond ronde 3 werkt dit concept niet helemaal meer, omdat dan de verschillen meestal te klein worden.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:55 schreef FremantleDockers het volgende:
En volgens het beproefde recept van de hoogste tegen de laagste volgt hier ronde 2. Het moet zich natuurlijk nog bewijzen, maar het is in ieder geval goed tegen argumenten dat de loting te random is, en er teveel goeie tegen goeie en slechte tegen slechte staan. Aan de andere kant, Moulin Rouge vs Undead en Shine vs Mad Max laat zien dat ook de IMDB-score niet onfeilbaar is...
Maakt voor de uiteindelijke winnaar ook niet uit, maar de finale en halve finales worden er wat representatiever van.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:24 schreef California het volgende:
* Ronde 2.
Wat maakt 't uit in welke ronde een film eruit wordt gegooid? Zelfde resultaat.
Slecht voorbeeld; Shine heeft het hogere IMDB-cijfer.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:55 schreef FremantleDockers het volgende:Aan de andere kant, Moulin Rouge vs Undead en Shine vs Mad Max laat zien dat ook de IMDB-score niet onfeilbaar is...
Hoe kun jij bepalen wat voor hem handiger is?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:02 schreef Frollo het volgende:
Ik zou de paren even nummeren, FD. Da's voor jou handiger zoeken als mensen paren verwijderen in plaats van ze leeg te laten als ze er niet op kunnen stemmen
Ondanks de knipoog toch maar even happen...quote:Op donderdag 22 december 2005 16:05 schreef Sokolsky het volgende:
Hoe kun jij bepalen wat voor hem handiger is?
Da's ook weer zoquote:Bij zo'n klein tournament maakt dat niet uit.
Ik heb ook wel eens een tournament gehost en betrap me erop bij het verwerken meer naar de filmtitels te kijken dan naar de nummers.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:16 schreef Frollo het volgende:
Ondanks de knipoog toch maar even happen...
Nou, ik heb zelf ook wel eens een tournament gehost en ik kan je vertellen dat je je behoorlijk gestoord kunt zoeken in je Excel-sheet als de boel niet fatsoenlijk genummerd of anderszins gekenmerkt is
bij kleine tournaments is dat handiger jaquote:Op donderdag 22 december 2005 17:23 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens een tournament gehost en betrap me erop bij het verwerken meer naar de filmtitels te kijken dan naar de nummers.
Inderdaadquote:Op woensdag 28 december 2005 23:27 schreef FremantleDockers het volgende:
Maar dan hadden we Slayage gemist!
Ik kan alleen nog meedoen als Moulin Rouge en Priscilla tegenover elkaar komen te staan. Wat trouwens niet eens zo héél onwaarschijnlijk is.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:07 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En dit tournament is voorbij voor mij.![]()
![]()
Echt wel. Musicals Rock en deze helemaal.quote:
Tegen Priscilla, een van de betere travestietenroadmovies aller tijdenquote:Op donderdag 29 december 2005 17:14 schreef victorinox het volgende:
Mad Max 2 eruit.
Eén van de betere actiefilms allertijden.
quote:Op donderdag 29 december 2005 19:12 schreef Frollo het volgende:
[..]
een van de betere travestietenroadmovies aller tijden
Ja, lach maar. Maar hij is beter dan To Wong Foo Thanks for Everything, Julie Newmar en even goed als Hedwig and the Angry Inch, niet dan?quote:
Anders kijk je deze week gewoon een van deze films? Daar zit zo ondertussen echt niks slechts meer tussen!quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:39 schreef Frollo het volgende:
Daar gaat Priscilla en dus kan ik niet meer stemmen
Geen tijd, sorryquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:44 schreef FremantleDockers het volgende:
Anders kijk je deze week gewoon een van deze films? Daar zit zo ondertussen echt niks slechts meer tussen!
Zeker doen, mooie film, vooral de eerste helft. Daarna zakt hij iets in. Vandaar dat ik toch voor Rabbit-Proof Fence ga.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 01:04 schreef Sokolsky het volgende:
Misschien dat ik die picknick nog een keer kijk. Ooit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |