abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33113753

Bovenstaande poster is de nieuwe jongeren campagne ‘’Drank de kater komt later’’ van het nationaal gezondheidsinstituut NIGZ. Met deze nieuwe, confronterende campagne willen ze aangeven dat veel meiden door drank verder gaan met sex dan zij aanvankelijk wilden. Achteraf voelen ze vaak spijt of schaamte en door de drank vrijen ze bovendien minder veilig. Ze vergeten het condoom of schatten de risico’s van onveilig vrijen laag in.

Één op de vijf 14-jarige meisjes is minstens één keer in de maand dronken, tegen één op de zes jongens van die leeftijd. Wat vinden jullie van de bovenstaande poster? Is het te extreem uitgedrukt of is het juist goed dat jongeren en ouders op deze manier op de feiten worden gedrukt?

Bronnen:
http://www.dekaterkomtlater.nl/
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act=pers.detail&bid=278
  donderdag 15 december 2005 @ 21:16:57 #2
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33114004
Helpt niet, je moet het probleem zelf inzien.

Ik hou niet zo van dat knuffel-gedrag van de overheid. Als ik rook dan rook ik, al zetten ze er zwart-gebrande longen op.

Roken is dodelijk Weet ik...daarom steek ik nu een sigaret op

Drank maakt meer kapot dan je lief is. Dat weet je pas als je in de goot zit.

De overheid heeft geen opvoedende taak, ze moeten het land beter maken, en dat kunnen ze beter doen door de welvaart te verhogen. De rest moeten ze aan opvoeders overlaten.

De overheid is dus geen opvoeder

En zou zich ook niet zo moeten gedragen.

Die poster met die meid vind ik ook gedaan door reclame mensen, mensen die niets geven om het onderwerp.

Laat die ouders het werk doen, of laat die meid een ziekte oplopen. Komt ze er vanzelf achter.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_33114433
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:16 schreef Dromenvanger het volgende:
Helpt niet, je moet het probleem zelf inzien.

Ik hou niet zo van dat knuffel-gedrag van de overheid. Als ik rook dan rook ik, al zetten ze er zwart-gebrande longen op.

Drank maakt meer kapot dan je lief is. Dat weet je pas als je in de goot zit.

De overheid heeft geen opvoedende taak, ze moeten het land beter maken, en dat kunnen ze beter doen door de welvaart te verhogen. De rest moeten ze aan opvoeders overlaten.

En zou zich ook niet zo moeten gedragen.

Die poster met die meid vind ik ook gedaan door reclame mensen, mensen die niets geven om het onderwerp.

Laat die ouders het werk doen, of laat die meid een ziekte oplopen. Komt ze er vanzelf achter.
ik vind hem opzicht wel goed en je kunt mensen beter behoeden dan dat ze er op een negatieve manier laten achter komen.
ook de ouders zien deze reclame en gaan mischien wel eens wat beter op een dochter letten
niet dat ik denk dat deze reclame veel zal helpen maar als het 1 iemand wakkerschud ben ik al blij
Narf!
  donderdag 15 december 2005 @ 21:32:06 #4
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33114649
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:26 schreef Sickert het volgende:

[..]

ik vind hem opzicht wel goed en je kunt mensen beter behoeden dan dat ze er op een negatieve manier laten achter komen.
ook de ouders zien deze reclame en gaan mischien wel eens wat beter op een dochter letten
niet dat ik denk dat deze reclame veel zal helpen maar als het 1 iemand wakkerschud ben ik al blij
Toch is het de taak van het "meisje" zelf. Als ze zelf zo dom is, dan is ze zo dom. Waarom moet de overheid ons geld gebruiken daarvoor?

Dan loopt ze maar labielia op of wat dan ook.

Zuipen doen ze toch wel.

Ik blijf erbij. Laat de overheid zich bezighouden met deze slechte economie. Dan hebben ze genoeg te doen. Daarna mogen ze zich bezig houden met jonge meisjes die teveel breezers zuipen.

En alsof dat meisje luistert naar haar ouders. Die zuipt toch wel zoals ik zei. Die wordt strontzat al wilt heel Nederland het niet zien gebeuren.
  donderdag 15 december 2005 @ 21:32:44 #5
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_33114696
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:10 schreef moemoe het volgende:
[afbeelding]
Hahahaha, wat een wijf

Eerst met je zatte hasses gekeest worden door the boyz in the hood en dan ook nog 's een berg valse doekoe toegestopt krijgen voor de moeite

Geile dronken minderjarige op sex beluste meisjes
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_33114750
De poster is eerder een positief punt aan alcohol .. wie wil er nu niet wakker worden met geld in de ondrebroek/string
  donderdag 15 december 2005 @ 21:34:01 #7
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33114752
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:32 schreef robh het volgende:

[..]

Geile dronken minderjarige op sex beluste meisjes
En dan zeggen ze ook nog dat ze het niet wilde

Ze heeft er nota bene van genoten ook nog.
pi_33114765
Oh . nepgeld, niet gezien
pi_33114827
quote:

En wiet gaat alle kosten betalen voor jou behandelingen door te veel roken. Juist, iedereen anders

Dus jij bent zo een die de premie ziektenkosten omhoog laat komen.

De overheid is enkel bezig met een poging deze situaties te voorkomen. Een meisje dat bv omwillig sex heeft gehad, heeft wellicht enkele jaren psychische hulp nodig of kan niet goed in de maatschappij functioeren. Waar de rest de dus eigenlijk de dupe van word.
pi_33114887
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:34 schreef XiChico het volgende:
De poster is eerder een positief punt aan alcohol .. wie wil er nu niet wakker worden met geld in de ondrebroek/string
Het is meer van: wie wil er nu wakker worden en totaal niet weten wat zich er af heeft gespeeld. Geld is puntje om extra na te denken dan
  donderdag 15 december 2005 @ 21:39:57 #11
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_33114990
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:36 schreef Keiichi het volgende:

Dus jij bent zo een die de premie ziektenkosten omhoog laat komen.
Joh, als de overheid echt, écht begaan was met de longetjes van rokers dan zouden ze de verkoop van tabak wel strafbaar maken.

Ooh, maar wie gaat dat gaaaaapende gat in de begroting dan opvullen? Juist, de niet-rokers.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_33115101
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:39 schreef robh het volgende:

[..]

Joh, als de overheid echt, écht begaan was met de longetjes van rokers dan zouden ze de verkoop van tabak wel strafbaar maken.

Ooh, maar wie gaat dat gaaaaapende gat in de begroting dan opvullen? Juist, de niet-rokers.
Als ze dat doen worden ze terplekke door rokers met afkickingsverschijnselen gelyncht

gapende gat? hadden we geen meevaller dit jaar die zalm niet terug wou geven?

Als je tabak verboden maakt, dan gaat er stuk van de begroting af wat betreft gezondheid. Dus misschien is er zelfs niets in te vullen daarna, misschien nog wel over.
  donderdag 15 december 2005 @ 21:43:52 #13
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33115116
Ze verbieden het roken niet nee.

Dat kost geld. En geld hebben ze nodig. En het kost teveel moeite misschien.

Dus ik word niet goed beschermd door die 1e kamer, anders zouden ze alle tabak verbieden.

Krijg ik morgen kanker, dan klaag ik ze aan
  donderdag 15 december 2005 @ 21:45:17 #14
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_33115180
vind t slecht trouwens dat de briefjes van 5 euro de verkeerde kleur hebben....
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_33115194
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Krijg ik morgen kanker, dan klaag ik ze aan
Only in America

Maar de regering heeft al een boel gedaan om meerokers te ontlasten. Dit hoef ik niet verder uit te leggen denk ik.
pi_33115211
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:45 schreef Erosjuhhh het volgende:
vind t slecht trouwens dat de briefjes van 5 euro de verkeerde kleur hebben....
Die van 20 hebben de goede kleur
pi_33115710
quote:

De overheid heeft wel een voorlichtende taak, deze poster is bedoeld om jongeren te wijzen op de gevolgen van overmatig drankgebruik in hun jonge jaren. Of ze er daadwerkelijk wat mee doen is een tweede, maar de overheid heeft ze dan in ieder geval voorgelicht. Wat ook hun taak is.
  donderdag 15 december 2005 @ 22:16:08 #18
104871 remlof
Europees federalist
pi_33116505
Ach ze brengen het iig onder de aandacht, meer kunnen ze niet doen denk ik... Ik kan me niet herinneren dat ik me vroeger veel van dat soort overheidscampagnes heb aangetrokken
pi_33116961
Valt het trouwens niemand op dat hoe meer de overheid aan verbieden of ontmoedigen doet hoe groter het probleem wordt?

Correlatie is geen causatie maar het zet je wel aan het denken.
pi_33117167
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:57 schreef moemoe het volgende:

[..]

De overheid heeft wel een voorlichtende taak, deze poster is bedoeld om jongeren te wijzen op de gevolgen van overmatig drankgebruik in hun jonge jaren. Of ze er daadwerkelijk wat mee doen is een tweede, maar de overheid heeft ze dan in ieder geval voorgelicht. Wat ook hun taak is.
Erg zinvol is zo'n voorlichtende taak niet als je er niet vanuit gaat dat je er ook daadwerkelijk iets mee bereikt. Voorlichten om het voorlichten of om de handen in onschuld te wassen is dan ook onzinnig en onnodige geldverspilling. En dat te veel drank niet goed is weten die kinderen heus wel, daarom vinden ze het juist spannend/stoer.
nuff said.
pi_33117667
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:31 schreef 0 het volgende:

[..]

Erg zinvol is zo'n voorlichtende taak niet als je er niet vanuit gaat dat je er ook daadwerkelijk iets mee bereikt. Voorlichten om het voorlichten of om de handen in onschuld te wassen is dan ook onzinnig en onnodige geldverspilling. En dat te veel drank niet goed is weten die kinderen heus wel, daarom vinden ze het juist spannend/stoer.
Dus volgens jou gaan ze ervan uit dat ze niks bereiken met deze campagne? Blijkbaar geloof jij dan niet in het goede van de mens, waarom zouden ze dat doen? Waarom zouden ze onnodig ''onze belastingcenten'' verspillen? Er wordt tenminste geprobeerd om er iets aan te doen, als er niks aan gedaan wordt is het ook weer niet goed.
En niet alle kinderen zijn hetzelfde en krijgen van huis uit dezelfde voorlichting mee. Je kunt dus niet zeggen dat alle kinderen heus wel weten wat het inhoudt, want misschien worden zij door deze campagne op iets gewezen en is er misschien weer een nieuw ''leven gered''.
  donderdag 15 december 2005 @ 22:55:49 #22
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_33118120
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:32 schreef robh het volgende:
en dan ook nog 's een berg valse doekoe toegestopt krijgen voor de moeite
Dan ben je pas écht goed genaaid. Half werk is voor mietjes
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_33118184
Éen op vijf. Jezus. 14 jaar.
  donderdag 15 december 2005 @ 23:01:22 #24
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_33118320
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:34 schreef XiChico het volgende:
Ja dat dacht ik ook toen ik dat plaatje zag
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_33118520
Eerlijk gezegd vind ik het wel een goede poster.
Van mij mogen ze meer van zulke posters maken en wellicht nog een tikkeltje verder. Zeker voor de jonge dames...
Nog steeds zijn er veel meisjes met drank op die verder gaan dan dat ze eigenlijk willen, vaak alleen door het feit dat de "menigte" dit aan hun opdringt. Ik vind het heel goed dat ze er op deze manier bij stil staan en het onder ogen proberen te brengen wat de werkelijkheid is.
Niet mieten! Door gieten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')