(bron)quote:VVD wil homo-ontmoetingsplaatsen legaliseren
Uitgegeven: 15 december 2005 14:39
Laatst gewijzigd: 15 december 2005 15:11
AMSTERDAM - De VVD-fractie in de Amsterdamse gemeenteraad wil dat de stad homo-ontmoetingsplekken erkent. Bij bekende cruiseplekken zoals in het Sarphatipark en het Oosterpark moeten condoomautomaten en speciale borden komen. Dat heeft een woordvoerder donderdag laten weten. Op de zogenoemde cruiseplekken hebben mannen in het openbaar seks met elkaar.
De VVD wil de positie van Amsterdam als "homo-hoofdstad" opnieuw op de agenda zetten, zo staat in de notitie 'Amsterdam Gay Capital - Tolerante homostad' die maandag verschijnt.
In de notitie breekt de liberale partij verder een lans voor de groeiende groep homo-ouderen die in een sociaal isolement is geraakt doordat ze niet voor hun seksuele voorkeur durven uitkomen. "Ze hebben vaak geen gevoelsgenoten. Bij homoseksuele mannen en lesbische vrouwen met een chronische ziekte is helemaal behoefte aan extra steun."
Darkrooms
Amsterdam moet volgens de VVD weer een veiligere homostad worden door betere vervolging en registratie van specifiek tegen homofielen gerichte discriminatie en criminaliteit. De VVD wil scholen verplichten om voorlichtingslessen te geven over homoseksualiteit en er moet een homomuseum in de hoofdstad komen. Ook zou de gemeente er volgens de partij goed aan doen om darkrooms te legaliseren.
Bruisend
De VVD wil de overkoepelende vergunning voor de Gay Pride vervangen door deelvergunningen zodat ondernemers zelfstandig evenementen kunnen organiseren voor homo's en lesbiennes. "Het bruisender en aantrekkelijker maken van de stad willen we verder stimuleren door het actief binnenhalen van allerlei vernieuwende gay-evenementen."
En juist vanwege alle punten die je noemt moet het gelegaliseerd worden. Legalisatie betekent controle en door controle verminderen problemen. Ik juich dit toe, geen enkel probleem mee.quote:Op donderdag 15 december 2005 15:38 schreef rayteon het volgende:
[..]
(bron)
Zijn ze nou helemaal gek geworden?? Die plaatsen zijn een verzamelplaats voor geslachtziektes, louche zaakjes, illegale prostitutie en weet ik veel wat nog meer.
Ook zal het de beeldvorming over homo's denk ik juist negatief beinvloeden.
Proberen ze bij de VVD gewoon mee te liften op het onderwerp homosexualiteit, of zal dit echt in het voordeel van de homosexueel zijn?
Inderdaad!quote:Op donderdag 15 december 2005 15:49 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En juist vanwege alle punten die je noemt moet het gelegaliseerd worden. Legalisatie betekent controle en door controle verminderen problemen. Ik juich dit toe, geen enkel probleem mee.![]()
Er zijn ook ontmoetingsplekken voor "parkeerplaatssex" voor hetero´s.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:05 schreef wonko het volgende:
En de hetero dan? Of is dit weer een staaltje van positieve discriminatie?
De hetero mag er ook gewoon komen hoor. Moet je alleen niet raar opkijken als je ineens wat in je aars voelt prikken.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:05 schreef wonko het volgende:
En de hetero dan? Of is dit weer een staaltje van positieve discriminatie?
Vanavond weer bij de treurwilg, Metro? Neem ik de sling mee!quote:Op donderdag 15 december 2005 16:07 schreef Metro2005 het volgende:
Vind het ook wel een goed initiatief. Zeker dat ze condoomautomaten ed ophangen.
Je gaat mij toch niet vertellen dat er vrouwen zijn die even in hun renault twingo stappen om vervolgens in de buitenlucht uitgewoond te worden?quote:Op donderdag 15 december 2005 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn ook ontmoetingsplekken voor "parkeerplaatssex" voor hetero´s.
Ja, dat wil ik zeggenquote:Op donderdag 15 december 2005 16:12 schreef Sjakie01 het volgende:
[..]
Je gaat mij toch niet vertellen dat er vrouwen zijn die even in hun renault twingo stappen om vervolgens in de buitenlucht uitgewoond te worden?![]()
Maak mijn dagquote:Op donderdag 15 december 2005 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vanavond weer bij de treurwilg, Metro? Neem ik de sling mee!
www.overheid.nl/parkingsexquote:Op donderdag 15 december 2005 15:50 schreef RetepV het volgende:
Dus hang er gelijk maar wat camera's op.
Jozias van Aartsen die Hans van Baalen KEIHARD in z'n kont neemt.quote:Op donderdag 15 december 2005 16:30 schreef kippenek het volgende:
Altijd al geweten dat het homo's waren, die sigarenkluivers.
Officieel?quote:Op donderdag 15 december 2005 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er zijn ook ontmoetingsplekken voor "parkeerplaatssex" voor hetero´s.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |