Goeiemorgen! Haha ik wordt echt helemaal vrolijk als ik al die jompelmeisje hier zie rondspringen. Er zitten zelfs variaties tussen die ik nog niet eerder had gezien.
Zo ik ben weer een beetje bijgekomen. Alleen nog wat pijntjes in mijn buik en rug, maar dat is met een paracetamolleke goed uit te houden. Gisteren was ik echt niet in staat om meer dan 5 minuten rechtop te zitten. De punctie was een beetje tegengevallen doordat mijn eierstokken een beetje eigenwijs waren en bij de laatste paar follikels wilden wegdraaien. De arts heeft het nog wel even geprobeerd om die follikels ook aan te prikken, maar ze moest ze helaas laten zitten.
De punctie zelf was dus vrij pijnlijk, maar wat me nog het meeste tegenviel was de napijn. Tjonge zeg, ik voelde me alsof ik door een hele kudde kamelen genomen was. In de auto terug naar huis werd ik helemaal niet goed (wat zijn er toch veel verkeersdrempels in mijn woonplaats), maar gelukkig kon ik thuis direct mijn mandje in. Mijn moeder heeft me uit de kleren geholpen en daar was ik wel blij mee. Doordat er nogal wat bloed in mijn buikholte terecht was gekomen, moest ik van de arts persé op 1 kant gaan liggen zodat het niet door mijn hele buik heen zou klotsen. De misselijkheid en pijn maakten het niet makkelijk om te gaan slapen, maar ik ben toch eventjes weggeweest. Gelukkig belde Slaapvriendje anderhalf uur later dat hij ook zijn deel had gedaan en dat hij nog even moest wachten op de uitslag. De rest kennen jullie natuurlijk. Een superscore van 10 eitjes.
![]()
Morgenochtend mogen we het ziekenhuis bellen voor de uitslag. Zouden er een paar bevrucht zijn? Zouden die dan ook doorgedeeld zijn zodat we een mooi exemplaar terugkrijgen? Ik ben heel benieuwd naar de uitslag. Ze zullen maar 1 embryo terugplaatsen. Ik had er graag 2 gehad, maar toen ik de verhalen van de arts hoorde van die tweelingen die het niet hebben gehaald en van die ellendeverhalen van meerlingen, vond ik het goed dat er maar 1 zal worden teruggeplaatst. Hopelijk kunnen ze nog wel een paar embryo´s invriezen (dit hangt van de kwaliteit af) want zo´n punctie wil ik niet graag nog een keertje. Jullie steun en jompels zijn trouwens echt super!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.