abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33089849
Verdonk heeft weer eens een motie overleeft. In de zaak om het geven van informatie aan Congo.
Ze geeft toe dat de kamer verkeerd en onjuist geinformeerd is door haar. Toch mag ze blijven zitten.
Normaal is het verkeerd en/of onjuist voorlichten van de kamer toch een politike doodzonde? Waarom mag ze dan blijven? Omdat het niet om ''inhoudelijke'' informatie ging. ja, hoeoz ik probeer mer onderuit te lullen. Dat zei ze er ook niet bij toen ze zei: nimmer is er informatie gegeven aan Congo.

Nou zei een VVD'er na het debat dat Netwerk alles doet om Verdonk zwat te maken en netwerk zegt andersom.
Diegene die de reportage voor netwerk onder andere heeft gemaakt zat vaanvond bij Barend en van Dorp. Daar had hij een document waarop onder andere stond dat een Congolees in het verzet zat. Dat document van de IND is ook in handen van Congo.
Dus dit is geen inhoudelijke informatie. Wat dan wel?
Die man van Netwerk gaat er nu ook verder mee, maar ik krijg het idee dat we bedonderd worden door het kabinet. Ik heb maar een klein stukje van BvD gezien, misschien dat andere meer hebben gehoord, maar ik vind het wel heel vreemd.

http://www.nu.nl/news/642(...)eft_Congo-debat.html
http://teletekst.nos.nl/?103-01

Als er al een soortgelijk topic is of hij hoort bij nieuws en niet bij politike, graag een mod die het veranderd.

[ Bericht 2% gewijzigd door One_of_the_few op 15-12-2005 00:12:24 ]
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33090160
Als verdonk eruit geknikkerd zou worden.. dan kan kalou nog langer wachten, en mist ie 't wk misschien!..
Er zitten voetbal-fanaten in 't kabinet !

behalve dat kan ik geen enkele zinnige reden bedenken.. trieste bende daar.. als zelfs de Belgen ze al gaan beledigen..
pi_33090208
Verdonk heeft tot 10 keer toe gezegd dat het niet waar was en er geen gevoelige informatie is doorgegeven, en het blijkt gewoon wél zo te zijn (hoewel zij zegt dat zij vindt dat de doorgegeven gegevens niet gevoelig zijn en een hoop gevluchte Congolezen het daar NIET mee eens zijn). Echt onbegrijpelijk dat er geen consequenties aan vast zitten! NIET omdat Verdonk fouten heeft gemaakt, maar omdat ze continu bleef ontkennen terwijl ze het niet wist, en nu op een foute manier dingen probeert goed te praten.

Donner een tijd geleden ook al met z'n rechtpraterij rondom de Schiedammer parkmoord. Vind dat echt heel misselijk en ik begrijp echt niet hoe eigen partijleden soms achter iemand kunnen blijven staan als ze zo ontkennen terwijl er overduidelijk fouten zijn gemaakt
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_33090376
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:17 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Verdonk heeft tot 10 keer toe gezegd dat het niet waar was en er geen gevoelige informatie is doorgegeven, en het blijkt gewoon wél zo te zijn (hoewel zij zegt dat zij vindt dat de doorgegeven gegevens niet gevoelig zijn en een hoop gevluchte Congolezen het daar NIET mee eens zijn). Echt onbegrijpelijk dat er geen consequenties aan vast zitten! NIET omdat Verdonk fouten heeft gemaakt, maar omdat ze continu bleef ontkennen terwijl ze het niet wist, en nu op een foute manier dingen probeert goed te praten.

Donner een tijd geleden ook al met z'n rechtpraterij rondom de Schiedammer parkmoord. Vind dat echt heel misselijk en ik begrijp echt niet hoe eigen partijleden soms achter iemand kunnen blijven staan als ze zo ontkennen terwijl er overduidelijk fouten zijn gemaakt
Mee eens.
Ben wel benieuwd naar wat voor document netwerk dan wel heeft en die onderzoekscommisie niet.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_33090433
quote:
'Sorrydemocratie'
Het financiële beleid van minister Zalm van Financiën kreeg ook een veeg uit de pan. Het strenge beleid heeft volgens de CDA-leider plaatsgemaakt voor torenhoge inflatie en een verslechterde concurrentiepositie van Nederland. ,,Opnieuw doemen financieringstekorten op. De erfenis van Zalm gaat behoorlijk tegenvallen.'' Daarnaast hekelde Balkenende de 'paarse sorrydemocratie', bewindspersonen die grote fouten hebben gemaakt, maar die verzuimen op te stappen.

Het CDA heeft de oproep tot verandering verpakt in de verkiezingsleus 'Voor de andere aanpak'.
bron (2002)
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_33090965
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:24 schreef OllieA het volgende:

[..]

bron (2002)
Politike beloftes tijdens campagne gaan nergens over. En al helemaal niet bij het CDA. Dat is in de laatse paar jaar al meteen weer een partij van de macht geworden.
And that is the news.''
pi_33094188
quote:
Op donderdag 15 december 2005 00:24 schreef OllieA het volgende:

[..]

bron (2002)
Het is echt on-ge-loof-lijk waar dit kabinet mee wegkomt.

En waar blijven al die Paars bashers nou die wel even zouden afrekenen met die sorrycultuur en de plucheplakkers? .
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_33094227
quote:
Op donderdag 15 december 2005 07:25 schreef kippenek het volgende:

[..]

Het is echt on-ge-loof-lijk waar dit kabinet mee wegkomt.

En waar blijven al die Paars bashers nou die wel even zouden afrekenen met die sorrycultuur en de plucheplakkers? .
Nee, het is on-ge-loof-lijk dat wij ze er mee LATEN wegkomen. Want we krijgen echt wel de mogelijkheid om ze erop af te rekenen hoor. Met de verkiezingen.

Maar dan kiezen we gewoon weer PvdA. En die gaan gewoon precies hetzelfd doen. Dus kiezen we de verkiezingen daarna kiezen maar weer gewoon CDA, en die doen dan ook weer precies hetzelfde.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_33094289
Verdonk moet oprotten, samen met die hele Haagse bende. CDA/VVD en D66 voorop!

Als ik lieg bij een belastingopgaaf, over mijn indentiteit of andere zaken heb ik een bon aan m'n broek hangen (of erger) dus ministers die een land regeren moeten dan ZEKER hun consequenties trekken uit hun daden.

hufters.
pi_33094977
quote:
Op donderdag 15 december 2005 07:34 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nee, het is on-ge-loof-lijk dat wij ze er mee LATEN wegkomen. Want we krijgen echt wel de mogelijkheid om ze erop af te rekenen hoor. Met de verkiezingen.

Maar dan kiezen we gewoon weer PvdA. En die gaan gewoon precies hetzelfd doen. Dus kiezen we de verkiezingen daarna kiezen maar weer gewoon CDA, en die doen dan ook weer precies hetzelfde.
Daarom SP stemmen met z'n allen deze keer!
Okee, wat sommige punten betreft zijn ze een beetje extreem/te links, maar ik denk dat ze in een linkse coalitie een paar gezonde veranderingen (waaronder terugdraaien van identiteitsplicht en dergelijke) teweeg zouden kunnen brengen.

Vind het trouwens ook misselijk dat ik wel op 5 km/h te hard rijden word afgerekend maar Verdonk niet wordt afgerekend op het maken van zo'n gigantische blunder, of het goed proberen te praten van zo'n blunder
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_33095307
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:13 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Daarom SP stemmen met z'n allen deze keer!
Okee, wat sommige punten betreft zijn ze een beetje extreem/te links, maar ik denk dat ze in een linkse coalitie een paar gezonde veranderingen (waaronder terugdraaien van identiteitsplicht en dergelijke) teweeg zouden kunnen brengen.

Vind het trouwens ook misselijk dat ik wel op 5 km/h te hard rijden word afgerekend maar Verdonk niet wordt afgerekend op het maken van zo'n gigantische blunder, of het goed proberen te praten van zo'n blunder
Het probleem is (voor mij in ieder geval) dat er geen enkele partij is die me echt aanspreekt qua ideeen, en waar ik ook nog eens vertrouwen in heb.

Jan Marijnissen van de SP is misschien een van de weinig politici waar ik respect voor heb en die ik consequent vind. Ik ben het helaas totaal niet eens met zijn ideeen.

Misschien wordt het eens tijd voor een paar nieuwe politieke partijen in dit land. En dan eens niet van die populistische kliekjes zoals de LPF of van die eenmansfracties zoals Wilders en Nawijn.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_33095500
"Betrouwbaar"
Iemand die "ruiterlijk" haar fouten toegeeft (en dan niet in de orde van "oeps, 5 km te hard" maar "oeps, 5 Congolezen de dood ingestuurd") wordt gezien als betrouwbaar.
Giller.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_33095535
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:48 schreef Mwanatabu het volgende:
"Betrouwbaar"
Iemand die "ruiterlijk" haar fouten toegeeft (en dan niet in de orde van "oeps, 5 km te hard" maar "oeps, 5 Congolezen de dood ingestuurd") wordt gezien als betrouwbaar.
Giller.
Ach M, het zijn toch allemaal kliekjes van ingelikte elitaire sigarenrokers. Die Brinkhorsten, Donners, en weet ik veel wat schijten 6 kleuren bij gedachte aan verkiezingen en zijn veel te geil op de macht om een keer verantwoording af te leggen. Ik verbaas me er niet meer over ook. Poppenkast, dat is het. Men wandelt aan de touwtjes van een paar multinationals en Amerika.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_33095562
Hoezo was Paars van de sorrycultuur?

Je zegt gewoon sorry, je wekt niet eens de schijn dat je het ook meent, en je mag blijven
pi_33095578
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:51 schreef SCH het volgende:

Hoezo was Paars van de sorrycultuur?
Dat was wel een van de verwijten van alle VVD-adepten hier destijds.
pi_33095758
quote:
Op donderdag 15 december 2005 09:50 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ach M, het zijn toch allemaal kliekjes van ingelikte elitaire sigarenrokers. Die Brinkhorsten, Donners, en weet ik veel wat schijten 6 kleuren bij gedachte aan verkiezingen en zijn veel te geil op de macht om een keer verantwoording af te leggen. Ik verbaas me er niet meer over ook. Poppenkast, dat is het. Men wandelt aan de touwtjes van een paar multinationals en Amerika.
Het schokkende voor mij is, dat Verdonk geen ingelikte sigarenroker is. Ze komt uit het bedrijfsleven en heeft de IBG weten te transformeren van een bureaucratisch monster tot iets bruikbaars. Had dus best verwachtingen van haar. Streng doch rechtvaardig. Prima. Geef mensen een eerlijke procedure en zet ze uit als eruit blijkt dat hun aanvraag onzin is. Sneu maar rechtvaardig, het is niet anders.

Jaren later: de IND is een nog grotere puinhoop die ze de hand boven het hoofd houdt, de procedures zijn een giller, ze zet zichzelf schaakmat met die 26000 asielzoekers waarvan ze er 15000 heeft moeten binnenlaten en aan de andere kant zet ze net zo hard echt schrijnende gevallen uit. Een homo uit Lybië die aantoonbaar in de gevangenis heeft gezeten om zijn geaardheid. Gezinnen uit Irak waar glashard tegen gezegd wordt (terwijl de bommen nota bene vallen!) dat ze prima terug kunnen en dus uitgezet worden.

Mensen krijgen geen eerlijke procedure, oorlogsmisdadigers worden binnengelaten maar hun slachtoffers niet en het ergst is dat mensen dit toejuichen. "Goudzoekers", "parasieten".
Zum kotzen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_33095913
Is toch grappig. Verdonk wordt globaal gezien door heel nederland de hemel in geprezen, maar toch ontsnapte ze nog maar net aan een motie van wantrouwen van de oppositie. Ongelooflijk wat een geitenwollensokken
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33095942
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:10 schreef JohnDope het volgende:
Is toch grappig. Verdonk wordt globaal gezien door heel nederland de hemel in geprezen
Ik prijs haar daadkracht en sommige van haar maatregelen, maar op het moment dat je mensen bijna bewust de dood injaagt... Wil je dat echt? Of is dat gewoon stoere borrelpraat? Kom op zeg, ik wat voor samenleving zijn we terecht gekomen!
pi_33096003
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:12 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ik prijs haar daadkracht en sommige van haar maatregelen, maar op het moment dat je mensen bijna bewust de dood injaagt... Wil je dat echt? Of is dat gewoon stoere borrelpraat? Kom op zeg, ik wat voor samenleving zijn we terecht gekomen!
Er zijn door verdonk niet meer mensen de dood in gejaagd dan door de organisatie 26000 gezichten.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33096020
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er zijn door verdonk niet meer mensen de dood in gejaagd dan door de organisatie 26000 gezichten.
Dat is toch compleet besides the point?
pi_33096025
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:12 schreef kippenek het volgende:

[..]

Daadkracht en duidelijkheid, op die 2 punten scoort ze heel hoog. Alleen jammer dan dus dat ze ook dingen zegt die niet waar zijn en dat haar beleid mijns inziens niet helemaal rechtvaardig is, anders was ze ondanks haar strenge beleid inderdaad misschien wel beste minister geweest
pi_33096043
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:15 schreef kippenek het volgende:

[..]

Dat is toch compleet besides the point?
nee.
  donderdag 15 december 2005 @ 10:16:30 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_33096046
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het schokkende voor mij is, dat Verdonk geen ingelikte sigarenroker is. Ze komt uit het bedrijfsleven en heeft de IBG weten te transformeren van een bureaucratisch monster tot iets bruikbaars. Had dus best verwachtingen van haar. Streng doch rechtvaardig. Prima. Geef mensen een eerlijke procedure en zet ze uit als eruit blijkt dat hun aanvraag onzin is. Sneu maar rechtvaardig, het is niet anders.

Jaren later: de IND is een nog grotere puinhoop die ze de hand boven het hoofd houdt, de procedures zijn een giller, ze zet zichzelf schaakmat met die 26000 asielzoekers waarvan ze er 15000 heeft moeten binnenlaten en aan de andere kant zet ze net zo hard echt schrijnende gevallen uit. Een homo uit Lybië die aantoonbaar in de gevangenis heeft gezeten om zijn geaardheid. Gezinnen uit Irak waar glashard tegen gezegd wordt (terwijl de bommen nota bene vallen!) dat ze prima terug kunnen en dus uitgezet worden.

Mensen krijgen geen eerlijke procedure, oorlogsmisdadigers worden binnengelaten maar hun slachtoffers niet en het ergst is dat mensen dit toejuichen. "Goudzoekers", "parasieten".
Zum kotzen.
Ik sluit mij helemaal bij je aan.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_33096054
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:16 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nee.
Okay. Duidelijk. Een minister mag liegen, een organisatie niet.
pi_33096196
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:10 schreef JohnDope het volgende:
Is toch grappig. Verdonk wordt globaal gezien door heel nederland de hemel in geprezen
Onzin - het kamp dat haar niet moet, is net zo groot. Heel Nederland is dus niet waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')