abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33156768
Op de Noordzee liggen nog flink wat buien, maar verwacht er niet teveel meer van wat sneeuw betreft.

http://www.meteodelfzijl.nl/radarbeelden.htm
pi_33157362
Nauwelijks sneeuw in Enschede, beetje een tegenvaller tot nu toe
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 17 december 2005 @ 12:09:25 #103
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33157635
Z-H net een sneeuwbuitje gehad... Natte sneeuw.. blijft dus weinig liggen.. ECHT BAGGER!!
pi_33158979
Sneeuwstorm in Zwitserland

zaterdag 17 december 2005 @ 13:24:19 #105
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_33159172
Op de parkeerplaatsen blijft hier een dun laagje liggen, maar voor de rest
Het begint wel weer licht te sneeuwen, dus wie weet

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_33159295
HIer in Uden begint het nu ook eindelijk wat door te sneeuwen hele tijd wat vlokjes gehad. Nu wat meer van betekenis, echter blijft het niet liggen. Jammer misschien na kerst weer nieuwe kansen.
-
pi_33159715
Voor wat betreft de langere termijn: het is erop of eronder. Verre prognoses zeggen niet veel, behalve dat er een potentieel is. Nu zien we voor de zoveelste dag op rij bijzondere mogelijkheden over een week of twee. Hints. In de 'virtuele winter' zoals dat heet komen steeds stevigere scenario's naar voren. Onvervalst winterweer. De kansen acht ik aanzienlijk dat het ook daadwerkelijk die kant op gaat, maar ik heb geen glazen bol.

Zo rond deze tijd was het tweede 'breakpoint' waarover een paar weken geleden werd geschreven. We zitten nu in een strakke NW-aanvoer met lucht vanaf de poolstreek, maar het is de vraag wat de atmosfeer na deze fase gaat doen. Misschien wordt het weer zwabberen zoals we de afgelopen drie weken hebben gehad, maar dan een graadje kouder. Misschien komt het uiteindelijk toch tot een westcirculatie of vastgeroest hogedrukgebied. Maar misschien komt het deze keer tot een koudeinval die een langere periode koud winterweer inluidt. Voorzichtig ben ik geneigd te denken aan het laatste, juist omdat dat soort situaties meestal niet overduidelijk op de weerkaarten prijkt, hooguit als hint.

We zullen zien.
  zaterdag 17 december 2005 @ 13:55:24 #108
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_33159880
Het wordt vast aanmodderen en heerlijk ouderwets kwakkelen
Maargoed.. ik blijf hopen op die winter!!! ( tis nog vroeg in het seizoen)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 17 december 2005 @ 14:34:00 #109
48715 FRaGMaN
jajajajajajajaja!!
pi_33160806
Even een tvp.
Mors principium est
pi_33162490
Ik geloof dat ik toch wel een aardige hoeveelheid sneeuw heb ontvangen
Ik ben dus zoals gezegd in Zutphen geweest.. Er lag daar veel minder.
De hele dag sneeuwbuien gehad.. maar niks bleef liggen.
Kom ik thuis.. redelijk pak.
Maar volgens mijn moeder lag er vanmorgen rond 11 uur nog veel meer.

pi_33164033
Hmm.. het ziet er aardig uit voor vanavond en vannacht. Op dit moment trekt een brede band buien het noorden van het land binnen, daarachter nog meer buien. De temperaturen liggen op sommige plekken aardig richting het vriespunt en er is gladheid gemeld door opvriezing. De bovenlucht is nog aardig koud. Ik denk dat de kans aanzienlijk is dat een groot deel van het land morgen wakker wordt in een witte wereld met een paar centimeter.

Pin me er niet op vast. De sneeuw zal waarschijnlijk ook rap weer verdwijnen.
pi_33164506
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 16:51 schreef Keromane het volgende:
Hmm.. het ziet er aardig uit voor vanavond en vannacht. Op dit moment trekt een brede band buien het noorden van het land binnen, daarachter nog meer buien. De temperaturen liggen op sommige plekken aardig richting het vriespunt en er is gladheid gemeld door opvriezing. De bovenlucht is nog aardig koud. Ik denk dat de kans aanzienlijk is dat een groot deel van het land morgen wakker wordt in een witte wereld met een paar centimeter.

Pin me er niet op vast. De sneeuw zal waarschijnlijk ook rap weer verdwijnen.
Er ligt hier nog steeds een hoop sneeuw.. Temp is vandaag maar even boven 0 uitgekomen.
Vanaf half 4 vriest het hier al weer licht.
momenteel ergens tussen de 0 en de -0.5
Maar dat komt mogelijk ook omdat hier nog sneeuw ligt.. daardoor koelt het sneller af.
Morgen hier dus wel een aardig pak verwacht ik zo maar.
ben vanmorgen verdorie een kwartier bezig geweest om mijn auto sneeuwvrij te maken.. Door de wind van vannacht zat het er aan alle kanten even dik op.
Ik deed met mijn slaperige kop de deur open, direct mijn stoel onder de sneeuw
pi_33169641
Lange termijn is erg spannend. De voorzichtige aanwijzingen groeien dat we wel eens de winter in kunnen gaan duiken.
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:25:52 #114
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_33170015
De lijntjes voor de Bilt geven wel erg koud weer aan als we de jaarwisseling naderen en net erna. Dat is wel mischien nog net iets te ver weg.Komende week gewoon weer lekker Nederlands iig. De kou is dichtbij
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_33170017
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:13 schreef Keromane het volgende:
Lange termijn is erg spannend. De voorzichtige aanwijzingen groeien dat we wel eens de winter in kunnen gaan duiken.
lange termijn is altijd spannend. en die aanwijzingen zijn er al vanaf oktober.
maar telkens valt het toch minder koud uit. koude-inval half december?? niet gebeurd...
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_33170873
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:25 schreef Caesu het volgende:

[..]

lange termijn is altijd spannend. en die aanwijzingen zijn er al vanaf oktober.
maar telkens valt het toch minder koud uit. koude-inval half december?? niet gebeurd...
Eind december was de planning, en dan nog het zijn geen voorspellingen maar meer hoe het zou kunnen worden met de huidige kaarten.
-
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:48:03 #117
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_33172977
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:25 schreef INViCTuS het volgende:
De lijntjes voor de Bilt geven wel erg koud weer aan als we de jaarwisseling naderen en net erna. Dat is wel mischien nog net iets te ver weg.Komende week gewoon weer lekker Nederlands iig. De kou is dichtbij
Bedoel je deze?

Die kloppen niet, is van een oude run met wat kleurverschil en 1 ander lijntje.
Kan niet kloppen.
de mogelijke nieuwe die we vroeg op de avond heel even zagen zijn een heel stuk minder.
silence can say more than thousand words
pi_33180818
Mijn grote teen jeukt, dus ik zeg:
Jaarwisseling met -12 graden
pi_33188314
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:25 schreef Caesu het volgende:

[..]

koude-inval half december?? niet gebeurd...
Een paar dagen geleden was het bijna 10 graden, de afgelopen nacht heeft het plaatselijk bijna 5 graden gevroren. De bovenluchttemperatuur is naar onder de -40 gezakt. Zoiets noem je een koudeinval. Wanneer de wind aan de grond niet van zee komt heb je ook vorst overdag. Juist dat duikt steeds in de kaarten op en daar had ik het over.

Voorlopig gaat alles volgens 'plan'. Al sinds half November. Hoe het verder gaat lopen is een kwestie van afwachten. We zitten nu rond het tweede breakpoint -zoals ik een paar weken geleden heb aangegeven- en het ziet er niet slecht uit.

Kansen op een witte kerst zijn trouwens aanzienlijk op dit moment, maar we moeten eerst dit breakpoint afwachten. Gaat het goed dan is er een derde breakpoint rond de jaarwisseling. Blijft alles 'volgens plan' gaan dan duiken we in week 1 de diepvries in. Maar nogmaals, maak je niet blij met een dooie mus. Het kan alle kanten op.
pi_33188339
  zondag 18 december 2005 @ 13:48:59 #121
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33188501
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:51 schreef nozem het volgende:
[afbeelding]

Leuk he, dit kan in Nederland maar komt eigenlijk nooit voor.
Als idt ooit in Nederland voorkomt ligt het complete land op zijn gat.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 18 december 2005 @ 14:15:44 #122
69559 61neorej
pi_33189502
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:41 schreef Keromane het volgende:

[..]

Een paar dagen geleden was het bijna 10 graden, de afgelopen nacht heeft het plaatselijk bijna 5 graden gevroren. De bovenluchttemperatuur is naar onder de -40 gezakt. Zoiets noem je een koudeinval. Wanneer de wind aan de grond niet van zee komt heb je ook vorst overdag. Juist dat duikt steeds in de kaarten op en daar had ik het over.

Voorlopig gaat alles volgens 'plan'. Al sinds half November. Hoe het verder gaat lopen is een kwestie van afwachten. We zitten nu rond het tweede breakpoint -zoals ik een paar weken geleden heb aangegeven- en het ziet er niet slecht uit.

Kansen op een witte kerst zijn trouwens aanzienlijk op dit moment, maar we moeten eerst dit breakpoint afwachten. Gaat het goed dan is er een derde breakpoint rond de jaarwisseling. Blijft alles 'volgens plan' gaan dan duiken we in week 1 de diepvries in. Maar nogmaals, maak je niet blij met een dooie mus. Het kan alle kanten op.
Kerst komt denk ik net te vroeg om wit te zijn.
Zo als het er nu uitziet is het tot de 23 gewoon vrij zacht, koelt het daarna wel af.
En zou het vanaf de 25/26e koud kunnen worden kans 50/5- denk ik.
voor een officiele witte kerst moet er alleen op beide kerstdagen 's ochtends vroeg een sneeuwdek liggen. Dat lijkt me voor de 25e net te vroeg.
26e zou kunnen, maar dan moet er wel neerslag vallen . en de kerst is dus niet wit dan

maar de kans is er nog wel.
pi_33191286

Sneeuw met kerst!
pi_33191414
Ik heb geen glazen bol, diverse prognosekaarten laten een goede drukverdeling zien voor temperaturen rond 0 en sneeuwkansen. Een beetje zoals het weer van de afgelopen dagen, maar dan meer met oostelijke winden. Dat bedoel ik met 'aanzienlijke kans',.
---

Nog even dit:

zondag 18 december 2005 @ 15:52:43 #125
69559 61neorej
pi_33192377
Ja klopt toch wel, laatste kaarten voor de 25e zien er wat beter uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')