abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33107232
als je uit noodweer een mes trekt dan is de kleinste verwonding al poging tot doodslag geloof ik.
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_33107984
Ik heb ook altijd een zakmes bij me, alleen niet met uitgaan.
Heb het mes nog nooit gebruikt als wapen, maar ontzettent vaak als gereedschap, en dan was ik ook blij dat ik dat mes bij me had. Daarom snap ik ook niet dat mensen je altijd zo raar aankijken als je zegt dat je een mes bij je hebt, het is namelijk gereedschap, en geen wapen!
Save a mouse, eat a pussy.
pi_33119010
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:59 schreef -calimero- het volgende:
Ik heb ook altijd een zakmes bij me, alleen niet met uitgaan.
Heb het mes nog nooit gebruikt als wapen, maar ontzettent vaak als gereedschap, en dan was ik ook blij dat ik dat mes bij me had. Daarom snap ik ook niet dat mensen je altijd zo raar aankijken als je zegt dat je een mes bij je hebt, het is namelijk gereedschap, en geen wapen!
Het is maar net waar diegene hem voor gebruikt. Als jij het zou gebruiken indien iemand anders je aanvalt met een mes is het ook een wapen.
Een mes is een wapen en een stuk gereedschap.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_33119139
Hmmm ligt er ook aan waar je bent of het noodweer is en of je het kunt bewijzen.

Maar waarom zou je iemand meteen met een mes aanvallen? Omdat je het bij hebt?

Iemand zou bij mij toch echt wel hele gekke dingen moeten doen wil ik hem met een mes aanvallen om mijzelf te verweren.
Niet mieten! Door gieten!
pi_33119186
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:29 schreef The_Mavericks het volgende:
als je uit noodweer een mes trekt dan is de kleinste verwonding al poging tot doodslag geloof ik.
Dat denk ik dus ook.

Als er bijv. een gast hier op straat loopt en die valt mij om wat voor een reden dan ook aan en ik trek een mes en steek, dan ben ik de lul (nou ja kut...)
Niet mieten! Door gieten!
pi_33119373
Als je bedenkt dat je niet bewust een voorwerp bij de hand mag hebben (waarmee je iemand kan verwonden, knuppel e.d.) mocht er thuis bij je ingebroken worden, en je dit toch doet .. iemand er mee flink mee slaat, en vervolgens JIJ aangeklaagd word .. is het ook niet zo moeilijk om te bedenken dat je tijdens het navigeren op straat geen mes mag trekken in een bedreigende situatie
pi_33120591
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:26 schreef XiChico het volgende:
Als je bedenkt dat je niet bewust een voorwerp bij de hand mag hebben (waarmee je iemand kan verwonden, knuppel e.d.) mocht er thuis bij je ingebroken worden, en je dit toch doet .. iemand er mee flink mee slaat, en vervolgens JIJ aangeklaagd word .. is het ook niet zo moeilijk om te bedenken dat je tijdens het navigeren op straat geen mes mag trekken in een bedreigende situatie
gelukkig hebben hiervoor het bernardsfonds ofzo toch?
Extremistisch gematigd.
pi_33121337
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:30 schreef hobbs het volgende:
Noodweer exces heet dat. En dat kan wel strafbaar zijn.

Ligt aan de situatie, de omstandigheden en het mes.
Waarom is het exces?
Volgens mij gewoon noodweer hoor, zou niet weten waarom het in dit geval exces betreft?
Bij een succesvol beroep op exces is wel wat meer nodig dan het voorbeeld dat geschetst is.

[ Bericht 9% gewijzigd door kevin85 op 16-12-2005 00:34:02 ]
pi_33125413
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:26 schreef XiChico het volgende:
Huisvredebreuk mag je niet verdedigen; je eigen lijf wel.
pi_33125678
quote:
Op woensdag 14 december 2005 23:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Er werd geïmpliceerd dat het lastig is om noodweer hard te maken als je een wapen bij je hebt, en dat is onzin. Of het wel of geen noodweer is staat los van wapenbezit.

Dat jij een mesje bij je draagt voor noodgevallen, betekent niet dat je erop uit bent om mensen neer te steken. Maar als iemand jou met een mes bedreigt ben je toch ook blij als je er zelf een bij je hebt, al was het maar omdat je dan wat zelfverzekerder bent. Je kunt je immers beter verdedigen als dat nodig is, in geval van noodweer dus.
Verboden wapenbezit doet inderdaad niets af aan een noodweer beroep. Het nemen van strafbare voorzorgmaatregelen echter wel. Als jij weet dat de kans enorm groot is dat iemand je aan gaat vallen (op welke manier dan ook) is het verdedigen met een (verboden) wapen een afbreuk aan een noodweerberoep.
Dat was eigenlijk mijn punt. Ik weet namelijk niet zeker onder welke categorie ts in te schalen is.
pi_33133463
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:28 schreef luciferist het volgende:
stel iemand valt mij aan.
en ik heb standard al een mes bij me. (elke dag altijd)
en ik grijp uit reflex tijdens dat gevecht en steek hem neer.
is dit dan noodweer?
maar je hebt het idee, dat je wel is aabgevallen kan worden of vanwaar deze intresse
Ajax!!
pi_33135043
Dat had ik laatst ook. Ik was bij een vriendin en die houdt nogal van katten. We waren bezig in de keuken ( met eten maken, niet iets anders ) en ineens sprong één van haar katten van de hoge koelkast op het aanrecht. Ik was bezig met het snijden van was groenten en had dus een groot hakmes in mijn hand. Ik schrok me dood toen die kat ineens voor m'n neus vloog en sneed de kat zo doormidden in een reflex.
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_33135116
Als je een mes op zak hebt, en je steekt daarmee iemand neer, en hij overlijdt, is dat moord met voorbedachte rade, aangezien je dat mes al bij je had.

Mocht het zich voorkomen, dat je een mes pakt wat ergens ligt, hetzij een keukenmes, dan is het verdediging, doodslagof whatever de rechter er van maakt..
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:52:54 #89
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_33136582
eigenlijhk best achterlijk
dat wil dus zeggen dat alsd iemand mij aanvalt en ik heb toevallig een mes bij me wat voor mij gereedschap is en hij bedreigt mij met een vurwapen waarop ik hem overmeester en in het poroces verwond met het mes dan ben IK strafbaar?
wat dat betreft ben ik wel voor het amerikaanse model, kom je in uiemands huis? dan heb je de kans neergemaaid te worden.
ben ik ook wel voor.
pi_33136822
Als iemand mij met de dood bedreigt dmv een wapen en ik ben zelf gewapend, dan kunnen ze hem afvoeren in een lijkzak .
Ik zou wel zoveel mogelijk mn sporen uitwissen, maar in NL zit je maximaal een keer 2 jaar voor zoiets . Maximaal .
pi_33166254
noodweer geldt volgens mij alleen als vrijwaring als je iemand met een zelfde soort wapen pakt als hij jou wil doen... maar weet het niet zeker.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_33169033
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 18:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
noodweer geldt volgens mij alleen als vrijwaring als je iemand met een zelfde soort wapen pakt als hij jou wil doen... maar weet het niet zeker.
Nee, dat is geen criteria.
  zaterdag 17 december 2005 @ 20:37:04 #93
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_33170424
als iemand je in je hius bedreigt met een pistool en je steet hem dood dan lijkt het me toch echt wel zelfverdediging hoor.
desnoods electrocuteer ik hem.
OK, als ik hem nu doodschiet OK, maar als ik hem afmaak met conventionele middelen dan denk ik dat er weinig ana het handje is als de inbreker/indringer mij met een vuurwapen bedreigt.
  zaterdag 17 december 2005 @ 21:11:19 #94
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33171610
Ik snap die politie regels hier niet.
Als je zelf niks bij je hebt maar wél wordt neergestoken en op IC komt en littekens en
trauma overhoudt. Zit je NIET fout. Maar zit je wel met de shit.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_33171840
Als ik zit te vissen;en dat is bij zonnig weer vaak.Ben ik dan ook een pauper omdat ik een mes bij me heb(evt voor verdediging?)....
pi_33180577
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 21:18 schreef Cattara het volgende:
Als ik zit te vissen;en dat is bij zonnig weer vaak.Ben ik dan ook een pauper omdat ik een mes bij me heb(evt voor verdediging?)....
nee, dan ben je een pauper omdat je vist
nee maar dat is anders. een mes bij je dragen puur ter zelfverdediging is kansloos. Laten we dan meteen maar zoals in amerika vuurwapens legaal maken.

zoals ik al eerder zei: koop pepperspray. Veel effectiever dan een mes, plus je brengt de ander geen blijvend letsel toe. Met een mes kan je missen, met pepperspray bijna niet, en je hebt natuurlijk een bereik van een paar meter, met een mes hooguit 1.
Extremistisch gematigd.
pi_33180743
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 20:37 schreef speedfreakssj het volgende:
als iemand je in je hius bedreigt met een pistool en je steet hem dood dan lijkt het me toch echt wel zelfverdediging hoor.
desnoods electrocuteer ik hem.
OK, als ik hem nu doodschiet OK, maar als ik hem afmaak met conventionele middelen dan denk ik dat er weinig ana het handje is als de inbreker/indringer mij met een vuurwapen bedreigt.
volgens mij zijn dit sowieso pittige dilemma's voor het gerecht. Als je een inbreker 20 keer in zijn ribben steekt, dan zal je waarschijnlijk horen dat je het ietwat overdone hebt, en dan zul je ook wel een straf krijgen. Ik denk dat als je zelf een vuurwapen in huis hebt, en de inbreker neerschiet, dat je dan alleen een straf krijgt voor verboden wapenbezit. En de schoonmaakkosten zullen ook wel voor eigen rekening zijn

Maar probeer het ook van de andere kant te bekijken. Stel dat je met een inbreker in jouw huis mag doen wat je wilt, dan kan dat verdraaid worden. Dan heb je in feite een legale manier om iemand te vermoorden.
Extremistisch gematigd.
pi_33184000
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:27 schreef P8 het volgende:

[..]

volgens mij zijn dit sowieso pittige dilemma's voor het gerecht. Als je een inbreker 20 keer in zijn ribben steekt, dan zal je waarschijnlijk horen dat je het ietwat overdone hebt, en dan zul je ook wel een straf krijgen. Ik denk dat als je zelf een vuurwapen in huis hebt, en de inbreker neerschiet, dat je dan alleen een straf krijgt voor verboden wapenbezit. En de schoonmaakkosten zullen ook wel voor eigen rekening zijn

Maar probeer het ook van de andere kant te bekijken. Stel dat je met een inbreker in jouw huis mag doen wat je wilt, dan kan dat verdraaid worden. Dan heb je in feite een legale manier om iemand te vermoorden.
een inbreker 20 keer in zijn ribben steken wordt niet gezien als noodweer exces hoor
de daad van de inbreker (inbreken) is daarbij onevenredig aan die van jou (iemand dood maken door middel van 20 messteken)

Dat gaat ook op voor de vuurwapentheorie. Als je bovendien een vergunning hebt voor dat vuurwapen, ben je verplicht het in een kluis te bewaren en gescheiden van de munitie. Eer dat je dat gebruiksklaar hebt is je inbreker al weg
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_33223815
neem een vork
  maandag 19 december 2005 @ 23:34:43 #100
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_33232356
quote:
Op zondag 18 december 2005 01:20 schreef P8 het volgende:

[..]

nee, dan ben je een pauper omdat je vist
nee maar dat is anders. een mes bij je dragen puur ter zelfverdediging is kansloos. Laten we dan meteen maar zoals in amerika vuurwapens legaal maken.

zoals ik al eerder zei: koop pepperspray. Veel effectiever dan een mes, plus je brengt de ander geen blijvend letsel toe. Met een mes kan je missen, met pepperspray bijna niet, en je hebt natuurlijk een bereik van een paar meter, met een mes hooguit 1.
ja vriendin van mij kreeg een tog uurtjes bij halt voor pepperspray bij zich hebben. een mes daarin tegen mocht ik wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')