Nee, bruin rood achtigquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:42 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Die heb ik ook gehad als eerste klimschoentjes. Zaten idd wel goed
. Heb jij die paarse ook?
bij mij ookquote:wat s jullie definitie van 'niveau'? Bij mij is dat: onsight kunnen voorklimmen.
In Nieuwegein zijn genoeg 7a klimmers (weet niet hoe dat in andere hallen zit, maar in Bjoeks valt het me best wel tegen, of ze klimmen op andere dagen/tijden), misschien ff briefie hangen?quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:33 schreef -LadyJane- het volgende:
o.a. Pic Sans Nom, Eiger
Ik ben trouwens op zoek naar een klimmaatje. M/V. Leeftijd onbelangrijk. Plek onbelangrijk, maar ik geef de voorkeur aan Utrecht/Nijmegen. Niveau: minimaal 7b.
Als je iemand weet, zeg het dan even. Dankje!
Doen!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:33 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Ik zit weer met een dilemma. Ik zit er namelijk aan te denken om de Suunto Observer ST te gaan kopen. Een horloge met de volgende mogelijkheden:
[afbeelding]Hoogtemeter Barometer Thermometer Kompas Chronometer (99 tussentijden)
Heeft 1 van jullie misschien ervaring met dit soort horloges, of kan ik beter alles los kopenIn de winkel waren ze er zeer goed over te spreken, mede omdat dit een vrij compact horloge is met alle mogelijkheden. Ik hoor het wel.
![]()
Ik heb hem dit weekend dan toch maar aangeschaft, en ik ben er zeer goed over te spreken. Alles zit erop, en hij is niet zo verschrikkelijk groot als de Vector.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:56 schreef Gripper het volgende:
Samenvattend: kopen dat ding, veel handiger dan alles los meenemen. Bovendien is een echt goede analoge hoogtemeter (zoals een Thommen) bijna net zo duur als deze Suunto. Houdt er echter wel altijd rekening mee dat het electronica is die kapot kan gaan, of dat de batterij je in de steek kan laten. Dus wel een reserve kompas mee. Suunto's zijn gewoon goede, robuuste horloges die jaren meegaan!!![]()
Bergschenhoek is mooi!quote:Op maandag 5 juni 2006 00:49 schreef Solitarias het volgende:
Vandaag weer eens in Bergschenhoek geweest (sinds 1 jaar): ik klim buiten toch een stuk lekkerder dan in de hal (5c met 2 vingers in de neus).....
Je bent er net op tijd bij, nu ligt er nog sneeuwquote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:16 schreef avw1982 het volgende:
16 juli hoop ik op 5.895 meter te staan. Datum is een paar keer verschoven ivm annuleringen van reizen maar dit wordt als het goed is de juiste datum.
Ik vind het een beklimming. Je gaat toch niet 'één van de zeven' op wandelen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je bent er net op tijd bij, nu ligt er nog sneeuwOver een jaar of 10 niet meer....
Wandel / Klim ze !!(wat vindt je zelf eigenlijk: is het een wandeling of beklimming? Dat was namelijk de laatste posting in het vorige klimtopic, en zo te zien zal ook dit topic weer eindigen met de discussie of de Kili een wandel of een klimberg is. ik vind trouwens dat je een beklimming gaat maken)
Vind ik ook, maar het zijn wel allemaal wandelbergen... De normaalroutes op elk van de 7 summits (met uitzondering van de carstenz pyramide) zijn zo eenvoudig dat iedere boerenlul zonder enige alpine kennis en klimvaardigheden een van de 7 summits kan beklimmen. De magie is er daardoor wel een beetje vanaf.quote:Op woensdag 7 juni 2006 08:43 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Ik vind het een beklimming. Je gaat toch niet 'één van de zeven' op wandelen.![]()
Ik ben er ook laat mee begonnen, 20 ofzo. Helemaal niet ernstig hoor. In een klimhal klimmen mensen van 12 tot 60, bij ons hangen ook regelmatig wat ouwe kerels met baarden aan de wand. Alpinisten natuurlijkquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:36 schreef danos het volgende:
Maar nu vraag ik me af, ik ben 22, is het nog leuk om te beginnen? en hoe werkt het nou precies, eerst heb ik een basiscursus nodig, dat heb ik gezien. Maar daarna kan je gewoon verschillende routes vrij klimmen? En iemand zal me toch moeten zekeren, hoe gaan dat soort dingen?
En zijn er meer mensen van rond de 20-25 die dan ook pas beginnen?
Veel vragen, ben beniewd naar de antwoorden
hee, uuhhh, ja ik was er ook.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:28 schreef freecell het volgende:
Gaan er nog mensen naar de NSK vandaag en morgen?
TARA en ik gaan wel, maar we doen niet mee.
Te herkennen aan blauw rokje en t-shirt met burgerkinglogo, maar dan met " burgertrut"
Wedstrijdklimmers zijn niet zwaar gespierd, maar pezig, dat gewicht moet je tenslotte allemaal meesjouwen. Een bodybuilderfiguur zul je van klimmen dan ook nooit krijgen. Routeklimmers zijn wel wat peziger dan boulderaars: boulderen is een vrij explosieve activiteit, waar je dus zwaardere spieren mee opbouwt.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:32 schreef snotje het volgende:
<spiervraag>
Ik neem aan dat boulderen klimmen op die lage wanden is, met zo'n mat eronder?quote:Op maandag 19 juni 2006 08:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wedstrijdklimmers zijn niet zwaar gespierd, maar pezig, dat gewicht moet je tenslotte allemaal meesjouwen. Een bodybuilderfiguur zul je van klimmen dan ook nooit krijgen. Routeklimmers zijn wel wat peziger dan boulderaars: boulderen is een vrij explosieve activiteit, waar je dus zwaardere spieren mee opbouwt.
En inderdaad, met klimmen gebruik je elke spier in je lichaam.![]()
Ja, dat kloptquote:Op maandag 19 juni 2006 22:27 schreef snotje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat boulderen klimmen op die lage wanden is, met zo'n mat eronder?
Als je tonghoekt wel jaquote:Op maandag 19 juni 2006 08:08 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wedstrijdklimmers zijn niet zwaar gespierd, maar pezig, dat gewicht moet je tenslotte allemaal meesjouwen. Een bodybuilderfiguur zul je van klimmen dan ook nooit krijgen. Routeklimmers zijn wel wat peziger dan boulderaars: boulderen is een vrij explosieve activiteit, waar je dus zwaardere spieren mee opbouwt.
En inderdaad, met klimmen gebruik je elke spier in je lichaam.![]()
Ik voelde me net heul slim dat ik wist wat boulderen inhield....quote:Op maandag 19 juni 2006 23:12 schreef Lortnoc het volgende:
[..]
Als je tonghoekt wel ja
Net weer lekker buiten geklommen, donderdag weer een keertje (en idd, paar 6a's geklommen zoals de topic titel zegt).
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 08:46 schreef -LadyJane- het volgende:
En pas op...voor je het weet ben je verslaafd aan het klimmen en kan je niet meer stoppen
Vette shizzle! Uitgebreid, en veel info, netjes.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |