abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2005 @ 16:43:59 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_33075289
Dus je salaris per maand wordt lager?

En je premie voor de zorgverzekering wordt 3 keer zo hoog?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_33075334
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:43 schreef sanger het volgende:
Dus je salaris per maand wordt lager?

En je premie voor de zorgverzekering wordt 3 keer zo hoog?
ja. maar er staan ook weer wat extra's tegenover. afschaffen awbz, zorgpremie, afschaffen werknemersdeel ziekenfonds, "fiscale maatregelen", volgens de zorgverzekeringssite.
ik vraag me wel af of dit de lading zal dekken voor de meesten, uitgezonderd de laagstbetaalden.
pi_33075424
Ik ben aan het twijfelen of ik een eigen risico wil of niet. Een eigen risico van 200 euro is bij veel verzekeringsmaatschappijen maar een euro of 6 goedkoper dan geen eigen risico, ik ben student en ik heb geen zin in een rekening als er eens iets is. Aan de andere kant is een minder hoge premie ook wel fijn.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 14 december 2005 @ 17:09:07 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33075853
quote:
Op woensdag 14 december 2005 16:49 schreef Little_Acorn het volgende:
Ik ben aan het twijfelen of ik een eigen risico wil of niet. Een eigen risico van 200 euro is bij veel verzekeringsmaatschappijen maar een euro of 6 goedkoper dan geen eigen risico, ik ben student en ik heb geen zin in een rekening als er eens iets is. Aan de andere kant is een minder hoge premie ook wel fijn.
Ik zou kiezen voor die paar euro per maand meer premie en dan geen eigen risico. Dat liever dan ineens een rekening zelf moeten betalen. Hoe kleiner je beurs, hoe lastiger zo'n bedrag in één keer ophoesten is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_33076150
Ja, dat heeft ook mijn voorkeur, ik zeg mijn huidige verzekering op (Agis) en ga over op een verzekering van Menzis, zonder eigen risico, scheelt me 20 euro per maand!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_33083655
He allemaal,

even een klein vraagje waar ik niet echt aan uit kom...Mijn eigen verzekering is nu wel geregeld maar mijn vriendin is nog student. Nu waren er altijd supervoordelige studentenverzekeringen...Zijn die er nu ook nog? En waar kan ik hierover meer info vinden?

Alvast bedankt!!
Live to ride, ride with your heart
  woensdag 14 december 2005 @ 21:44:21 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33084228
Ze zal minimaal een basisverzekering moeten afsluiten. De premies daarvoor variëren wel per verzekeringsmaatschappij, maar je moet toch rekenen op om en nabij de 85 euro per maand. Eventuele aanvullende pakketten (denk bijv. aan tandartskosten) komen daarbovenop.

Het wordt zoeken naar een voordelig pakket en/of een collectieve verzekering waar ze gebruik van kan maken. Ik heb bijv. informatie over een collectieve verzekering voor HBO'ers zien langskomen.

Kijk eens in de OP onder 'handige links' en 'collectieven'.
pi_33095780
Maar een standaard basispakket is dus ook verplicht voor studenten? Er zijn geen speciale "studenten-basispakketten"?
pi_33095809
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:03 schreef Boost het volgende:
Maar een standaard basispakket is dus ook verplicht voor studenten? Er zijn geen speciale "studenten-basispakketten"?
Nee, waarom zou dat moeten zijn, dan
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_33095857
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee, waarom zou dat moeten zijn, dan
Moet niet natuurlijk, maar een studentenverzekering was altijd een heel stuk goedkoper...vandaar dat we daar natuurlijk nu ook weer naar op zoek gaan....gewoon hopen op een iets goedkopere oplossing, meer is het niet
pi_33095884
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:07 schreef Boost het volgende:

[..]

Moet niet natuurlijk, maar een studentenverzekering was altijd een heel stuk goedkoper...vandaar dat we daar natuurlijk nu ook weer naar op zoek gaan....gewoon hopen op een iets goedkopere oplossing, meer is het niet

Ah, oké, want de basisbeurs gaat omhoog, er is een toeslag van € 150,-- per jaar en we hebben de zorgtoeslag. Lijkt me voldoende, eerlijk gezegd.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_33096086
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ah, oké, want de basisbeurs gaat omhoog, er is een toeslag van € 150,-- per jaar en we hebben de zorgtoeslag. Lijkt me voldoende, eerlijk gezegd.
I know, maar waarom een dief van eigen portemonnee zijn als er goedkopere oplossingen zijn....just asking....maar blijkbaar helaas dus.
  donderdag 15 december 2005 @ 18:41:40 #38
98969 Mihail
Hold the line, stay with me !
pi_33108958
Ikzelf verdien opzich best aardig, ben nu particulier verzekerd. Mijn vriendin, waarmee ik samenwoon in mijn koophuis, studeert nog in 2006. Zij heeft een bijbaan en zal per maand ongeveer 300 euro netto verdienen. Zij is ziekenfonds verzekerd.

Ik kan meedoen met een collectieve ziektenkostenverzekering, eventueel kunnen partners ook mee doen.

Is het nu zo dat, stel, mijn vriendin zou niet meegaan in het collectieve voorstel van mijn werkgever, dat zij van die 300 euro netto eigen inkomsten ook nog eens ongeveer 120 euro (basis + tandarts) zou moeten betalen ? Dat is toch niet reeel ??? Of .....???

Gaarne advies.....
pi_33113549
Iedereen van 18 jaar en ouder moet een eigen verzekering hebben. De premie is veel hoger dan de nominale premie van de ZF premie (1100 euro ipv 30 euro). Je vriendin moet dus een eigen verzekering sluiten, eventueel via jouw werkgever. Maar ik neem aan dat jouw werkgever daaraan niet bijdraagt. De premie blijft altijd nog zo'n 1000 euro per jaar. Als je vriendin te weinig inkomsten heeft kan ze bij de belastingdienst Zorgtoeslag aanvragen. Bij zo'n laag inkomen krijgt ze de maximale toeslag, nl 400 euro per jaar. Als je een gezamenlijk huishouden voert, kun je samen een zorgtoeslag aanvragen.Tot een gezamenlijk verzamelinkomen van 40000 euro is zorgtoeslag mogelijk. De hoogste gezamenlijke zorgtoeslag is ca. 1100 euro bij een minimaal inkomen. Kijk op websites van de overheid om meer te weten te komen: www.denieuwezorgverzekering.nl, www.postbus51.nl, www.kiesbeter.nl, www.consumentenbond.nl. Je vriendin kan misschien ook bijstand aanvragen bij de Gemeente.
pi_33113859
quote:
Op donderdag 15 december 2005 18:41 schreef Mihail het volgende:

Is het nu zo dat, stel, mijn vriendin zou niet meegaan in het collectieve voorstel van mijn werkgever, dat zij van die 300 euro netto eigen inkomsten ook nog eens ongeveer 120 euro (basis + tandarts) zou moeten betalen ? Dat is toch niet reeel ??? Of .....???

Gaarne advies.....
Heeft je vriendin ook zorgtoeslag aangevraagd? Of is jullie gezamelijk inkomen (≥40000 euro) te hoog? Anders: zorgtoeslag om de pijn te verzachten.

Wanneer jullie samen 40000 verdienen, worden jullie geacht samen voor de kosten op te draaien.

¤120,- voor basis + tandarts vind ik trouwens absurd. Ik ga 't doen voor 102,- zonder eigen risico (De Friesland, met AV extra én Tandarts extra). Scheelt bijna 20 euro.

Het is sowieso handig om collectieve verzekeringen even goed tegen het licht te houden. I kkreeg pas een aanbieding van Avero, die na de collectiviteitskorting nog steeds de hoofdprijs kost en duurder dan de individuele verzekering van Menzis of De Friesland bijvoorbeeld. .
  donderdag 15 december 2005 @ 21:28:30 #41
98969 Mihail
Hold the line, stay with me !
pi_33114511
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:05 schreef matilde het volgende:
Tot een gezamenlijk verzamelinkomen van 40000 euro is zorgtoeslag mogelijk. De hoogste gezamenlijke zorgtoeslag is ca. 1100 euro bij een minimaal inkomen.
Da's lekker, ik verdien geloof ik 41800 euro (da's weliswaar incl vakantiegeld en 13e maand). Dus zitten we gezamelijk over die leuke 40000 heen.....
Is er geen andere weg of is het misschien gewoon het verstandigst (afhankelijk van het collectieve aanbod) om voor de gezamelijke te gaan ? (dan krijgt ze in ieder geval 10% korting op de basis + aanvullende premie).

Dit gaat dus gewoon enorm veel geld extra kosten komend jaar. Leuk hoor !
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:13 schreef Hayk het volgende:
[..]
¤120,- voor basis + tandarts vind ik trouwens absurd. Ik ga 't doen voor 102,- zonder eigen risico (De Friesland, met AV extra én Tandarts extra). Scheelt bijna 20 euro.
Was inschattingsfoutje, ik geloof dat ¤102 wel een beter in de richting is, maar dan nog....
pi_33115106
quote:
Op donderdag 15 december 2005 21:28 schreef Mihail het volgende:

Is er geen andere weg of is het misschien gewoon het verstandigst (afhankelijk van het collectieve aanbod) om voor de gezamelijke te gaan ? (dan krijgt ze in ieder geval 10% korting op de basis + aanvullende premie).

Dit gaat dus gewoon enorm veel geld extra kosten komend jaar. Leuk hoor !
[..]
Volgens mij is er geen ander alternatief. Ja, éentje: weer apart gaan wonen. Wat dat betreft zitten we over een jaar in hetzelfde schuitje, dan ben ik geen student meer maar mijn vriend nog wel. Waarschijnlijk draai ik net als jij voor zijn verzekering op. Maar ja... een extra hut huren kost ook gld, en waarschijnlijk meer dan die verzekering. En ja... het is natuurlijk veel te leuk om samen te wonen.

Jullie zijn dus kindje van de rekening... zuur, maar waar!
pi_33116314
Er komt een collectieve verzekering bij mijn werkgever, da's altijd gunstiger dan zelf iets regelen vermoed ik....maar toch ga ik het wellicht niet doen: ik verwacht binnen een paar jaar elders te gaan werken, en dan moet ik dus uit die collectieve verzekering, en dan geldt dat niet meer dat ze iedereen overal moeten accepteren....en ik ben nu wel kerngezond, maar wie weet wat ik in de komende paar jaar allemaal voor akelige chronische dingen oploop. Misschien maar beter op safe spelen en zorgen dat ik nu alvast binnen ben bij een verzekeraar waar ik gewoon nog lange tijd kan blijven.....misschien die collectieve verzekering van de FNV, want ik verwacht wel nog lang lid te blijven van de bond.
Of gewoon niks collectiefs natuurlijk, dat kan ook.
  donderdag 15 december 2005 @ 22:18:56 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33116620
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:12 schreef thaleia het volgende:
Er komt een collectieve verzekering bij mijn werkgever, da's altijd gunstiger dan zelf iets regelen vermoed ik....maar toch ga ik het wellicht niet doen: ik verwacht binnen een paar jaar elders te gaan werken, en dan moet ik dus uit die collectieve verzekering, en dan geldt dat niet meer dat ze iedereen overal moeten accepteren....en ik ben nu wel kerngezond, maar wie weet wat ik in de komende paar jaar allemaal voor akelige chronische dingen oploop. Misschien maar beter op safe spelen en zorgen dat ik nu alvast binnen ben bij een verzekeraar waar ik gewoon nog lange tijd kan blijven.....misschien die collectieve verzekering van de FNV, want ik verwacht wel nog lang lid te blijven van de bond.
Of gewoon niks collectiefs natuurlijk, dat kan ook.
Ik zat met diezelfde kwestie. Ik zit bij een verzekeraar voor een bepaalde sector en vreesde een andere te moeten gaan zoeken als ik buiten deze sector een baan zou krijgen. Echter, op hun site kon ik lezen dat ik in dat geval mijn verzekering mag houden. Volgens mij was dat niet zo, maar is dat ingevoerd sinds de nieuwe zorgverzekering aanstaande is. Ik krijg dan geen bijdrage meer van de werkgever (zo'n 8 euro per maand) en de prijs van de basisverzekering gaat dan een paar euro omhoog. Maar ik kan dan wel hetzelfde pakket houden, met dezelfde voorwaarden. En als ik zou willen, zou ik er dan voor kunnen kiezen om de basisverzekering elders (goedkoper) onder te brengen.

Dus misschien geldt dat ook voor jou?
pi_33116748
Ah, dat is interessant om eens even uit te zoeken, dankjewel
pi_33118268
En check even of collectief verzekeren écht goedkoper is... Ik heb aanbiedingen voorbij zien komen....
  Moderator vrijdag 16 december 2005 @ 17:40:27 #47
42184 crew  DaMart
pi_33139779
Ik kan me ook collectief bij Zilverenkruis laten verzekeren via mijn werkgever, en dat scheelt zeker 15 tot 20 euro per maand ten opzichte van een niet-collectieve verzekering. Verder zijn de inhoud en de dekking hetzelfde als wanneer ik het niet collectief zou afsluiten.

Voor de mensen die nog druk bezig zijn met kiezen, ik kwam een site tegen waarop de zorgverzekeraars worden vergeleken op basis van hun vergoedingen voor brillen en lenzen. De site is www.brilvergoed.nl. Wellicht dat een bril of lens drager daar nog iets aan heeft?
pi_33144943
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zat met diezelfde kwestie. Ik zit bij een verzekeraar voor een bepaalde sector <knip>
IZZ?
  vrijdag 16 december 2005 @ 21:42:11 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33145941
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 21:03 schreef Serinde het volgende:

[..]

IZZ?
Ja.
  zaterdag 17 december 2005 @ 23:08:09 #50
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_33176326
Maybe interesting (als het hier nog niet genoemd was):

- bij Unive tellen de huisarts & geneesmiddelen NIET mee voor je eigen risico...
- als je klant van de Rabobank bent krijg je 7% korting bij Interpolis....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')