abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33215693
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:47 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Onpopulaire beredenatie Tiesemans!
Toch geloof ik er wel in.

Wat overigens bepaald beleid van de joden Israëlische regeringniet goedkeurt !!!
En de reactie van de palastijen Palestijnse onrustzaaiers ook niet!!!
[hoe begrijpelijk ook vanuit beide hun perspectief gezien]

met zwart/wit denken gaat iederen de fout in.
Zwart/wit-denken komt ook ergens vandaan. Zwart-wit denken wordt juist in dit conflict heel duidelijk opgelegd. "Alleen wij hebben recht op het Heilige Land, want God heeft het zelf gezegd".
Irrelevant. Wat telde was wie er op dat moment woonde.
Wat nú relevant is, is kijken hoe er een evenwicht tussen de huidige bewoners gevonden kan worden, want geen van beiden zal weggaan.

Er is dus geen oplossing.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 19 december 2005 @ 14:21:23 #252
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_33216592
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:47 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Onpopulaire beredenatie Tiesemans!
Toch geloof ik er wel in.
Het is gewoon de Christelijke variant van de fanatieke Moslim-gedachtengang.
quote:
Het is Immers Zijn wereld endus zondermeer Zijn midden-oosten..
En wie kan Hem tegenspreken hierin !
quote:
Het Jaloerse Iran zal z'n goddeloze tanden stukbijten op Zijn uitverkoren volk.

Maar goed, ik betwijfel sowieso sterk of Tieselmans een serieuze user is.
Krekker is de bom!
pi_33217020
Mijn mening is: vrijheid van meningsuiting. Laat deze man lekker zeggen wat hij wilt.
pi_33217544
quote:
Op zondag 18 december 2005 22:56 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Tja, zo rond 1500.
Ja, toen had het inderdaad zijn waarde nog allerminst bewezen.
quote:
Zie het Byzantijnse rijk.
Wat heeft het Byzantijnse Rijk hiermee te maken?
pi_33217571
quote:
Op maandag 19 december 2005 00:37 schreef Fonkmeistah het volgende:
Pakistan heeft zojuist gemeld Iran te verdedigen in geval van Amerikaanse aggressie
Als er een goed voorbeeld is van een agressieve kolonialistische staat, is het Pakistan. Wees maar blij met het monsterverbond.
pi_33217779
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:04 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Als er een goed voorbeeld is van een agressieve kolonialistische staat, is het Pakistan. Wees maar blij met het monsterverbond.
Het lichtpuntje aan deze stelling van Pakistan, is dat de VS nu verzekerd zijn van de steun van de Bengalen
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_33217930
quote:
Op maandag 19 december 2005 07:28 schreef Ongevoelige_Klootzak het volgende:

[..]

Nederlands verzet blies geen discotheken vol met pubers in Aken op, noch stadsbussen in Berlijn.
Die misselijkmakende lafheid is voor behouden aan de hoeders van de islam.
Waarom is het door katholieken opblazen van pubs vol jongeren in Birmingham, Guildford of Londen minder laf?
pi_33218288
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:27 schreef Doderok het volgende:

[..]

Waarom is het door katholieken opblazen van pubs vol jongeren in Birmingham, Guildford of Londen minder laf?
Net zo, alleen sprongen er lang niet zoveel katholieken in de bres om de wandaden van de IRA goed te praten.

Edit: Er waren wel mensen die het geweld van de IRA wel goedpraatten, clubjes zoals het Ierland Komite, maar die deden dat niet uit religieuze overtuiging. Ze wilden gewoon graag Engeland zien verliezen. Diezelfde nuttige dwazen die je nu de koppensnellers in Irak ziet toejuichen. Ze delen de ideologie niet, maar zien alles en iedereen die tegen het westen vechten als OK.

[ Bericht 28% gewijzigd door CeeJee op 19-12-2005 15:48:41 ]
  maandag 19 december 2005 @ 21:50:42 #259
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_33227915
quote:
Op maandag 19 december 2005 09:51 schreef SpuitSnuit het volgende:

[..]

idd een westerse aangelegenheid. daarnaast waren hitler en zijn vriendjes ook slim om de holocaust lange tijd verborgen te houden.
Nederland was laf en ging "neutraal" door het leven gedurende 40-45, hoeveel Joden zijn er wel niet aangegeven en verraden door hun "sympathieke" Hollandsche buurman in ruil voor een knijpkat van de bezetters? Wel 1000den! Daar zou ik niet zo trots op zijn.

Marokko heeft ten minste wel degelijk echte bescherming gegeven aan de Joden, de Marokkanen waren niet om te kopen met een knijpkat, en de koning was ook niet gevlucht naar Engeland.

Knijpkat

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 19 december 2005 @ 22:10:12 #260
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_33228755
Nederland had een leger van paarden, ouwe kisten en slecht voorbereidde soldaten en wapens waren onder de burgerbevolking niet aanwezig dus waren we makkelijk te overmeesteren door indertijd s'werelds grootste leger. Verder zijn het de NSB'ers geweest die ons imago hebben besmeurd, deze waren al sympathisanten met de Nazi's voor de oorlog, de NSB was al rond 1931 opgericht en kreeg in de loop der tijd steeds meer overeenkomsten met de NSDAP, ook de steun voor deze partij groeide.
Bij de aanvang van WOII was zeker 10% van de nederlandse stemgerechtigden indirect collaborant met de nazi's via de banden van de NSB met de Nazi's, binnen de gelederen van deze beweging heerste de opvatting dat de Nazi's voor een politieke omvorming binnen Nederland zouden zorgen, Anton Mussert (de toenmalige leider van de NSB) wou in ieder geval de autonomie van Nederland behouden en was aanvankelijk wel beducht voor landverraad.

[ Bericht 12% gewijzigd door bramiozo2002 op 19-12-2005 22:16:55 ]
if you assume nothing you assume you know everything
  maandag 19 december 2005 @ 22:15:12 #261
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_33228954
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Marokko heeft ten minste wel degelijk echte bescherming gegeven aan de Joden, de Marokkanen waren niet om te kopen met een knijpkat, en de koning was ook niet gevlucht naar Engeland.
Hoeveel joden wonen er nú nog in Marokko?
En laten we het hier maar niet over de heldendaden van het Marokkaanse koningshuis hebben. Daar hebben ze in Marokko zelf een waarheidscommissie voor in het leven geroepen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_33230326
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:15 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hoeveel joden wonen er nú nog in Marokko?
En laten we het hier maar niet over de heldendaden van het Marokkaanse koningshuis hebben. Daar hebben ze in Marokko zelf een waarheidscommissie voor in het leven geroepen.
Meer dan er in nederland wonen
Allah Al Watan Al Malik
pi_33236905
quote:
Op maandag 19 december 2005 15:42 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Net zo, alleen sprongen er lang niet zoveel katholieken in de bres om de wandaden van de IRA goed te praten.

Edit: Er waren wel mensen die het geweld van de IRA wel goedpraatten, clubjes zoals het Ierland Komite, maar die deden dat niet uit religieuze overtuiging. Ze wilden gewoon graag Engeland zien verliezen. Diezelfde nuttige dwazen die je nu de koppensnellers in Irak ziet toejuichen. Ze delen de ideologie niet, maar zien alles en iedereen die tegen het westen vechten als OK.
Ik denk dat het enthousiasme van veel juichende Palestijnen e.d. ook te verklaren is door een dergelijke gedachtengang.
  dinsdag 20 december 2005 @ 08:17:33 #264
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33236918
quote:

[..]

Nederland was laf en ging "neutraal" door het leven gedurende 40-45, hoeveel Joden zijn er wel niet aangegeven en verraden door hun "sympathieke" Hollandsche buurman in ruil voor een knijpkat van de bezetters? Wel 1000den! Daar zou ik niet zo trots op zijn.
Bron?

Je kletst hier namelijk chronisch uit je nek, maar dat weet je zelf ook wel, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:39:41 #265
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33237725
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 08:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Bron?

Je kletst hier namelijk chronisch uit je nek, maar dat weet je zelf ook wel, he?
Doe eens een statistisch onderzoekje naar gedeporteerde joden, aangesloten leden aan de waffen SS, aanhang van de NSB, en het aantal aangesloten leden in de verzetsgroepen in verhouding tot het inwoneraantal in Nederland.

Daaruit blijkt dat de Nederlandse rol tijdens WO-II ronduit twijfelachtig is te noemen.

Ofschoon BSB zijn stelling hier heel bot/grof (Theo van Gogh zou trots op hem zijn geweest ) neerzet. Bevat zijn boodschap wel enige toegevoegde waarde.

Of wil je soms beweren dat Nederland heldhaftig verzet heeft geboden ten tijde van de bezetting ? Die rol lijkt me eerder weggelegd voor de Oost Europeese/Balkan landen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 20-12-2005 09:50:05 ]
  dinsdag 20 december 2005 @ 09:42:05 #266
89730 Drugshond
pi_33237757
quote:
Nederland was laf en ging "neutraal" door het leven gedurende 40-45.
²
Die neutraliteit verloren we op 10 mei 1940
pi_33238262
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 09:39 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Doe eens een statistisch onderzoekje naar gedeporteerde joden, aangesloten leden aan de waffen SS, aanhang van de NSB, en het aantal aangesloten leden in de verzetsgroepen in verhouding tot het inwoneraantal in Nederland.

Daaruit blijkt dat de Nederlandse rol tijdens WO-II ronduit twijfelachtig is te noemen.

Ofschoon BSB zijn stelling hier heel bot/grof (Theo van Gogh zou trots op hem zijn geweest ) neerzet. Bevat zijn boodschap wel enige toegevoegde waarde.

Of wil je soms beweren dat Nederland heldhaftig verzet heeft geboden ten tijde van de bezetting ? Die rol lijkt me eerder weggelegd voor de Oost Europeese/Balkan landen.
En nu dezelfde ideologie uit 40-45 aan de macht is in Iran en wapens ontwikkelt die in een middag doen wat de nazi's jaren kostte kiest BSB daar partij voor. Terwijl Nederland er net zo bij staat te kijken en mompelt over een scherpe veroordeling door de EU.
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:28:03 #268
89730 Drugshond
pi_33238513
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:13 schreef CeeJee het volgende:
En nu dezelfde ideologie uit 40-45 aan de macht is in Iran en wapens ontwikkelt die in een middag doen wat de nazi's jaren kostte kiest BSB daar partij voor. Terwijl Nederland er net zo bij staat te kijken en mompelt over een scherpe veroordeling door de EU.
Ik ben helemaal niet blij met de ontwikkelingen in Iran (zelfs verre van).

Maar bekijk even deze reaktie eens.

Of je nu voor Iran of Israel partij kiest, schone handen zul je in deze discussie niet houden.
De vraag is alleen wie er een betere staat van dienst heeft. En welke partij er de vrede beter kan bewaken. Op dit moment geef ik het voordeel aan de twijfel aan Israel, dat moge duidelijk zijn.
Israel heeft belangrijke connecties met Europa en de VS die ze niet zomaar op het spel willen zetten. Iran daarentegen heeft weinig tot niets te verliezen. Maar omgekeerd kun je jezelf afvragen hoeveel landen kun je opnoemen waarbij Iran alsaggresor heeft opgetreden tegen zijn buurlanden ?

Food for thought ?
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:42:42 #269
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33238773
het bestaan van palestina ontkennen door een president is niet vergelijkbaar met de uitlatingen van deze iraanse president. mi.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:44:35 #270
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_33238814
Nee is inderdaad niet vergelijkbaar maar beiden even verwerpelijk.

De suggestie van die man om Israel te verhuizen naar Duitsland of Oostenrijk vond ik dan wel weer aardig. Ondoenlijk maar daarom niet minder raak.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_33238871
Na 1948 bestond Palestina inderdaad niet meer, het origineel Palestijns gebied was bezet door Israel, Egypte en Jordanie. Zuid-Vietnam bestaat ook niet meer, mag ik daar nu bussen voor opblazen of met atoombommen gooien ?
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:48:41 #272
89730 Drugshond
pi_33238916
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:42 schreef zoalshetis het volgende:
het bestaan van palestina ontkennen door een president is niet vergelijkbaar met de uitlatingen van deze iraanse president. mi.
Daar heb je ook gelijk in. Daarvoor zei ik bewust dat je geen schone handen kunt houden in deze discussie. Probeer anders maar eens in Turkije openlijk te praten over de genocide op de Armeniers. En daar krijg je de kous in je nek. Uitspraken van sommige landen/mensen staan soms haaks op de realiteit. Alleen in het kader om middels geschiedvervalsing en populisme om hun eigen voetstuk op te poetsen.
En de trackrecord van Iran is niet de beste in de wereld als het gaat om uitspraken die een historisch besef kunnen wegdragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 20-12-2005 11:21:13 ]
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:49:35 #273
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_33238935
Wat een waardeloze vergelijking... Speelt wel iets meer dan een lap grond alleen. Water voorziening, volwaardig burgerschap, religie, internationale politiek omtrent het probleem... gevaarlijke mix.
pi_33238997
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
Wat een waardeloze vergelijking... Speelt wel iets meer dan een lap grond alleen. Water voorziening, volwaardig burgerschap, religie, internationale politiek omtrent het probleem... gevaarlijke mix.
Ik kan geen enkele objectieve reden bedenken waarom de Israelische grenzen in 1967 heiliger zijn dan de Vietnamese. Dat een hoop mensen er veel meer stennis over maken is een feit, maar dat is om hun eigen agenda's een hand te helpen, niet omdat het een uniek onovertroffen onrecht is.
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:54:59 #275
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33239066
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:52 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Ik kan geen enkele objectieve reden bedenken waarom de Israelische grenzen in 1967 heiliger zijn dan de Vietnamese. Dat een hoop mensen er veel meer stennis over maken is een feit, maar dat is om hun eigen agenda's een hand te helpen, niet omdat het een uniek onovertroffen onrecht is.
na de oorlogen hebben de israelisch zich bufferzones toegeeigend. dat is heel normaal na een gewonnen oorlog. en na de eerste oorlog is nog twee keer gebleken dat het niet alleen normaal, maar ook zeer nuttig was.
pi_33239093
Misschien niet direct ontopic. Maar waarom mag de Holocaust niet ontkent worden en de Armeense genocide wel?
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:56:35 #277
89730 Drugshond
pi_33239103
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:46 schreef CeeJee het volgende:
Na 1948 bestond Palestina inderdaad niet meer, het origineel Palestijns gebied was bezet door Israel, Egypte en Jordanie. Zuid-Vietnam bestaat ook niet meer, mag ik daar nu bussen voor opblazen of met atoombommen gooien ?
Hangt van de onderdrukking, slachtofferrol af. ? Of had je soms atoombommen op Ierland of op Spaans Baskenland willen gooien ?!?. Ik denk dat je beter de oplossing kunt zoeken en de bereidwilligheid dat mensen naast elkaar willen wonen. En wat dat laatste betreft heeft het hele conflict een resolute wending genomen door het plaatsten van die muur. Maar het doden van (onschuldige ?!) burgers lijkt me geen goede verstandhouding om de betrekkingen op een verdienstelijke manier voort te zetten.
Laat staan dat het dreigen tot een oorlog een goede motivator is.
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:57:01 #278
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33239112
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:55 schreef Triggershot het volgende:
Misschien niet direct ontopic. Maar waarom mag de Holocaust niet ontkent worden en de Armeense genocide wel?
is dat zo?
pi_33239118
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:44 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nee is inderdaad niet vergelijkbaar maar beiden even verwerpelijk.

De suggestie van die man om Israel te verhuizen naar Duitsland of Oostenrijk vond ik dan wel weer aardig. Ondoenlijk maar daarom niet minder raak.
Gaan de Turken dan ook weer terug naar kazach/oezbeki/tatsjiki-stan? En de Arabieren terug naar Saoedie Arabië? Het Israel van de Joden is door vele culturen en vreemde volkeren bezet geweest, en nu hebben ze zelf weer de overhand. Net zo goed als de Spanjaarden ook Spanje heroverd hebben op de moren hebben de Joden hun land recent heroverd op de Arabieren.
pi_33239139
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

is dat zo?
Niemand heeft zoveel problemen ermee wanneer de Armeense genocide door Turkije wordt ontkend als wanneer de Holocaust zou ontkend worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2005 10:59:19 ]
  dinsdag 20 december 2005 @ 10:59:34 #281
89730 Drugshond
pi_33239166
quote:
Hangt van het land af waar je deze uitspraken doet. Zoek maar eens op wikipedia (holocaust) en in welke landen de ontkenning strafbaar is. Maar andersom moet je ook denken in economisch/EU gewin.
Je vraag is overigens geheel terecht.
pi_33239169
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:46 schreef CeeJee het volgende:
Nee, dat mag nooit.
Tevens ben je vergeten te melden dat er nooit een zelfstandige Palestijnse staat is geweest. Toch?

Niet dat dat erg relevant is. Er is ook nooit een zelfstandige Lapse staat geweest, bijvoorbeeld. Toch hebben die mensen aantoonbaar vestigingsrecht en binding met hun gebied.
pi_33239189
quote:
In C&H was deze discussie al een tijdje bezig. Voor mij ligt de grens bij de vraag of de gebeurtenis in kwestie in het land zelf heeft plaatsgevonden en of er nog mensen die erbij betrokken waren in leven zijn.

Wel triest dat Turkije nu iemand vervolgt voor het erkennen van de Armeense genocide.
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:03:31 #284
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33239236
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niemand heeft zoveel problemen ermee wanneer de Armeense genocide door Turkije wordt ontkend als wanneer de Holocaust zou ontkend worden.
ok, maar hoe zit het dan met de iraanse president, wordt hij gestraft voor zijn uitspraken?

kan me nauwelijks voorstellen dat dit geen geldend gedachtengoed is in iran (zal me vanwege het topic beperken) het zal dat wel zo zijn dat dit binnenskamers vaker gezegd wordt.

overigens gaat het natuurlijk ook om de context. als je eerst zegt dat armenië van de kaart geveegd dient te worden terwijl je lekker sleutelt aan kernwapens, dan de armeense genocide ontkent, dan telt het wel wat zwaarder vind ik.
pi_33239262
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Gaan de Turken dan ook weer terug naar kazach/oezbeki/tatsjiki-stan? En de Arabieren terug naar Saoedie Arabië? Het Israel van de Joden is door vele culturen en vreemde volkeren bezet geweest, en nu hebben ze zelf weer de overhand. Net zo goed als de Spanjaarden ook Spanje heroverd hebben op de moren hebben de Joden hun land recent heroverd op de Arabieren.
Het is vrij raar idd om te verwachten dat volkeren zich moeten gaan houden aan de grenzen van een niet bestaand nulpunt in de geschiedenis. Volkeren zijn altijd in beweging geweest.
pi_33239534
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het is vrij raar idd om te verwachten dat volkeren zich moeten gaan houden aan de grenzen van een niet bestaand nulpunt in de geschiedenis. Volkeren zijn altijd in beweging geweest.
En volkeren verdwijnen ook. Het idee dat die palestijnen werkelijk arabieren zouden zijn is lachwekkend.
Vergelijk het met de Spanjaarden die Mexico veroverden, hun taal en religie met geweld aan de inheemse bevolking oplegden. Dat wil nog niet zeggen dat Mexicanen etnische Spanjaarden zijn, behalve een deel mischien.
De Arabieren gingen echter nog verder, met Mexico als voorbeeld zouden de Mexicanen niet alleen de Spaanse taal spreken en de Spaanse religie beleiden, maar ook moeten bidden in de richting van Madrid en zichzelf als etnische Spanjaard moeten identificeren. En alle sporen naar de eigen voorouders uitbannen en uitgewissen.
En die ''Arabieren'' maar miepen over ''imperialisme''

Gelukkkig is het katholicisme géén etnische religie, in ieder geval nog één meevaller.

[ Bericht 0% gewijzigd door Godslasteraar op 20-12-2005 11:27:56 ]
pi_33239569
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ok, maar hoe zit het dan met de iraanse president, wordt hij gestraft voor zijn uitspraken?

kan me nauwelijks voorstellen dat dit geen geldend gedachtengoed is in iran (zal me vanwege het topic beperken) het zal dat wel zo zijn dat dit binnenskamers vaker gezegd wordt.

overigens gaat het natuurlijk ook om de context. als je eerst zegt dat armenië van de kaart geveegd dient te worden terwijl je lekker sleutelt aan kernwapens, dan de armeense genocide ontkent, dan telt het wel wat zwaarder vind ik.
Nee de Iraanse president zal hoogstwaarschijnlijk niet gestraft worden. Hij kan misschien alleen terug gefloten worden door de geleerden commissie van Iran of van de wakers van de Islamitische regime in Iran na internationaal druk van bijvorobeeld een Moslimlanden conferentie of wat dan ook. Maar aangezien zijn uitspraken niet strafbaar zijn op Iraans bodem zullen er vanuit binnenland geen reacties of gevolgen hebben lijkt me.

Je kan Iran delen in verschillende groepen. (Radicale) shieten/soenieten/conservatieven en de linkse koerden bijvoorbeeld. Dus wanneer VS een mogelijk aanval zou openen zouden ze naar mogelijke allianties zoeken. Maar die groeperingen zijn nog lang niet zo sterk om maar een klein bedreiging te worden voor Irans regime.

Ik heb niet over de context ik heb het over ut algemeen. Neem bijvoorbeeld een westerse journalist. Als hij Armeense genocide zou ontkennen zou er heel wat commotie onstaan in de media en onder de mensen. Maar wanneer iemand de holocaust zou ontkennen/ in twijfel trekken kunnen er rechtelijk stappen ondernomen worden is het niet?
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:21:07 #288
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33239634
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:18 schreef Triggershot het volgende:

Ik heb niet over de context ik heb het over ut algemeen. Neem bijvoorbeeld een westerse journalist. Als hij Armeense genocide zou ontkennen zou er heel wat commotie onstaan in de media en onder de mensen. Maar wanneer iemand de holocaust zou ontkennen/ in twijfel trekken kunnen er rechtelijk stappen ondernomen worden is het niet?
ik denk dat je die stappen ook kan zetten (en gezet worden) bij het ontkennen van de armeense genodice
pi_33239679
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat je die stappen ook kan zetten (en gezet worden) bij het ontkennen van de armeense genodice
Met evenveel aand8 als voor een holocaust ontkenner en even zware straffen met internationaal goedkeuring?
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:25:16 #290
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33239736
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met evenveel aand8 als voor een holocaust ontkenner en even zware straffen met internationaal goedkeuring?
ik weet niet of je over gradaties kan spreken in dit soort gevallen, maar misschien was de verschrikking anders? het aantal slachtoffers? maar daarmee begeef ik me op glad ijs.

misschien dat de armeniërs wereldwijd wat meer ruchtbaarheid aan de ontkenning moeten geven dan. ze hebben een goed voorbeeld hoe je er juridische stappen tegen zet.
pi_33239756
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

In landen waar deze officieel erkend wordt wel. In Nederland niet dus.
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:27:17 #292
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33239804
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:25 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

In landen waar deze officieel erkend wordt wel. In Nederland niet dus.
nederland erkent de armeense genocide niet?
pi_33239816
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik weet niet of je over gradaties kan spreken in dit soort gevallen, maar misschien was de verschrikking anders? het aantal slachtoffers? maar daarmee begeef ik me op glad ijs.

misschien dat de armeniërs wereldwijd wat meer ruchtbaarheid aan de ontkenning moeten geven dan. ze hebben een goed voorbeeld hoe je er juridische stappen tegen zet.
Aantal slachtoffers zou over de miljoen zijn. En de verschrikkingen? Ja vermoord, gemarteld en families uitgeroeit he. Voor een Armeen is dat erger dan de hele joodse holocaust bij elkaar. Maar hun genieten van compensaties en excuses etc. Laat staan officiele wetten die hun in bescherming nemen.
pi_33239841
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nederland erkent de armeense genocide niet?
zoiets had ik gehoord.
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:30:04 #295
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33239880
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aantal slachtoffers zou over de miljoen zijn. En de verschrikkingen? Ja vermoord, gemarteld en families uitgeroeit he. Voor een Armeen is dat erger dan de hele joodse holocaust bij elkaar. Maar hun genieten van compensaties en excuses etc. Laat staan officiele wetten die hun in bescherming nemen.
vreemde zaak. zou de armeense overheid eens wat meer ruchtbaarheid aan moeten geven. of zijn ze bang voor de reactie van de turken?
pi_33239894
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zijn ze bang voor de reactie van de turken?
ongetwijfeld.
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:31:06 #297
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_33239911
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:57 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Gaat er om dat de joden (op de groep die daar al aanwezig was na) daar feitelijk niets te zoeken hadden op wat bijbels gelul na. Maar ja, wij moesten ze ergens kwijt he? Afrika vonden ze niks dus dan maar Israel.

Die vergelijkingen van jou lopen behoorlijk mank....
pi_33240273
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vreemde zaak. zou de armeense overheid eens wat meer ruchtbaarheid aan moeten geven. of zijn ze bang voor de reactie van de turken?
De Armeense overheid doet in eigen land een hoop. Monumenten e.d. Het leeft daar ook onder de mensen. Het is doorgaans één van de eerste dingen die je leert van een Armeniër over zijn volk. Het gevoel onrecht aangedaan te zijn zit ook erg diep.

De Nederlandse overheid houdt het het liefst low-profile. Zo mag er op het monument in Assen geen verwijzing naar Turkije staan of het woord "genocide". Bij de jaarlijkse herdenking mogen deze woorden ook niet op spandoeken enzo. Twee jaar geleden werd het zelfs door de politie persoonlijk uit spandoeken geknipt (onder het oog van één van de laatste overlevenden nog wel).
Destijds waren er een hoop spanningen, dreigementen en delegaties vanuit Turkije.
Dat land is actiever bezig om de Armeense genocide te ontkennen dan de Armeense met hem erkend te krijgen.
pi_33240348
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:31 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Gaat er om dat de joden (op de groep die daar al aanwezig was na) daar feitelijk niets te zoeken hadden op wat bijbels gelul na. Maar ja, wij moesten ze ergens kwijt he? Afrika vonden ze niks dus dan maar Israel.

Die vergelijkingen van jou lopen behoorlijk mank....
In feite heeft die knakker van Iran wel een beetje gelijk met zijn "waarom is het toen niet in Duitsland/Oostenrijk neergezet?". Maar dat is een gepasseerd station inmiddels.

En "Afrika vonden ze niks?". De Duitsers hebben lang beweerd dat de joden naar Madagascar gebracht werden....
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:53:18 #300
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_33240547
Er was eerst sprake van een mogelijke Joodse staat in Afrika. Ethiopie geloof ik?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')