abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33690693
Ja zeker, ik ben het helemaal met u eens. Het is zeker dat we binnenkort een aantal medeburgers op stang zullen jagen door het verhaal van de twee mannen die een weddenschap sloten. Ja, zondig is het, God ziet alles, maar aan dat voornemen is niets meer te doen.
pi_36123870
Er gebeurt zo weinig in De Avonden dat ik het niet zal herlezen.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_36124107
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 18:14 schreef R_ON het volgende:
Er gebeurt zo weinig in De Avonden dat ik het niet zal herlezen.
Je loopt wel een beetje achter he? Of is dit alvast voor kerst dit jaar?
pi_44342153
nog 11 dagen...
" there is nothing to not be amazed at "
  maandag 11 december 2006 @ 22:58:06 #105
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_44342190
Ik moet m'n exemplaar nog terugkrijgen van een vriendin die ik enthousiast had gemaakt maar die niet verder dan halverwege is gekomen, maar dan ben ik er ook bij.

Heb eigenlijk ook nog een afspraak met twee vrienden om om kwart voor 6 bij elkaar te komen, maar ik weet nog niet of dat gaat lukken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_44342268
en hij blijft maar 23

vroeger vond ik hem oud
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
pi_44351299
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:00 schreef Capa het volgende:
en hij blijft maar 23

vroeger vond ik hem oud
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_44355242
Ik doe weer mee!
pi_44360767
Ik ben benieuwd wie er dit jaar weer meedoen. Het is al de vierde keer op Fok, en de eerste keer dat we het zonder de steun van de Volksschrijver hier in het ondermaanse moeten klaren. Ik ga proberen om het dit jaar met het audiobook-op-mp3 te doen.

Zou De-oneven-2 dit jaar eindelijk de eindstreep halen?

nog wat promotie:
quote:
Heb je ook zin om een wintervertelling in de juiste sfeer te lezen? Om de saaiheid van een kerstvakantie met maximale intensiteit te ondergaan, en te herkennen in het boek dat je leest? Of wil je een cultureel gat plamuren? Lees dan dit jaar de avonden en post je bevindingen in dit topic!

Wat levert het op?
- Irriteer andere mensen met zeldzaam sarcastische humor
- Krijg inzicht in een ander tijdperk
- Wordt ontroerd door het aangrijpende relaas van een ziel in nood
- Herken andere avonden-lezers aan citaten ("het gaat slecht, maar verder gaat het goed")
- Troost je met de gedachte, dat het altijd nog erger kan
- Kom hier aan je obsessie met kaalheid!
pi_44361163
Ow ja, die mp3's...Die wil ik ook nog wel eens hebben.
pi_44365078
quote:
Op maandag 11 december 2006 23:00 schreef Capa het volgende:
en hij blijft maar 23
Ah, ideaal dus om hem, juist nu, weer te lezen.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_44632927
quote:
* V *

Om negen uur, toen het goed licht was geworden, werd hij wakker. "De tweede dag van Christus is aangebroken", dacht hij. "Het is vrijwel zeker", zei hij hardop, toen hij de hemel boven de huizen bekeek, "dat het helder, droog weer wordt. Laat ik niet te lang blijven liggen." Om twintig minuten over negen stond hij op.

Terwijl hij zich stond te wassen, kwam zijn vader, geheel aangekleed, de keuken binnen en bleef de wacht houden bij de ketel, waarin het water reeds zong. "Goeden morgen, mijn jongen", antwoordde hij, toen Frits "morgen" had gezegd. Hij deed drie eieren in een leeg pannetje, zette dit op een gasvlam en goot er het water uit de ketel, dat aan de kook was gekomen, in. "Wat doe je in godsnaam?" vroeg Frits moeder, die in een roze nachtjapon binnenkwam, "kook je eieren? Eieren leg je in het water, als het hard kookt. Dit is geen eieren koken. Nu is het water van de kook en moet je een paar minuten wachten, voor het weer begint. Dan weet je nooit, wanneer ze goed zijn." "Doe je je witte wollen slipover aan, Frits?" vroeg ze. Daarna begaf ze zich naar het kloset.

Aan het begin van het ontbijt werd niet gesproken. "Het begint goed", dacht Frits. Zijn vader zuchtte telkens als hij een boterham nam. "Alsof het opheffen en inhalen van de arm een zware arbeid is", dacht Frits. Zijn moeder keek op haar bord en schonk thee in. "Hoe lijkt je het weer, vader?" vroeg Frits. "Het lijkt niet zo slecht", antwoordde de man, een blik naar buiten werpend.

Toen Frits zag, hoe zijn vader langzaam het gepelde ei over zijn brood verdeelde, maar niet wist, waar hij de doppen in de handpalm moest laten en onhandige, hopeloze gebaren maakte, dacht hij: "Ik moet iets doen." "Waar wacht je op?" vroeg zijn moeder. Hij stak zijn eigen, nog ongepelde ei in de mond, sloot de lippen en maakte door de neus, steeds luider en sneller, kakelende geluiden. Met opengesperde ogen keek hij zijn ouders om beurten aan en liet daarna het ei op zijn bord vallen. Zijn moeder glimlachte, maar zijn vader keek verbaasd, het gezicht vertrekkend als iemand, die tegen de zon inkijkt.
pi_44704776
En, hoe gaat het met het lezen?
  zondag 24 december 2006 @ 15:45:14 #114
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_44709919
Ik heb vorige week een poging gedaan om 'm tweedehands op de kop te tikken, aangezien mijn broer mijn exemplaar al jaren heeft (en dit nog ontkent ook!), maar helaas. Wel zes exemplaren van Moeder en Zoon gevonden, maar geen De Avonden.
pi_44716889
Ik was er weer eens te laat mee, dus ik denk dat ik dit jaar dit topic maar ga herlezen. En als ik tijd over heb ook de vorige.
Wittgenstein
pi_44716923
(Merk op hoe ik hier slinks gebruikmaakte van de meerslachtigheid van het woord topic.)
Wittgenstein
pi_44740006
quote:
Op zondag 24 december 2006 20:11 schreef Koekepan het volgende:
Ik was er weer eens te laat mee, dus ik denk dat ik dit jaar dit topic maar ga herlezen. En als ik tijd over heb ook de vorige.
Doe dat dan wel integraal.
  dinsdag 26 december 2006 @ 14:34:46 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44749616
quote:
Op zondag 24 december 2006 15:45 schreef Frollo het volgende:
Ik heb vorige week een poging gedaan om 'm tweedehands op de kop te tikken, aangezien mijn broer mijn exemplaar al jaren heeft (en dit nog ontkent ook!), maar helaas. Wel zes exemplaren van Moeder en Zoon gevonden, maar geen De Avonden.
'De Avonden' ligt nu bij de V&D, en helemaal niet duur. Slechts 12,50, ingebonden en met harde kaft!
The End Times are wild
pi_44764907
Mijn negende keer, goede god. Wat een treurnis, het zal wel niets meer worden. Maar ik ga moedig voorwaarts, met of zonder de volksschrijver (of andere Fok! meelezers).
pi_44942692
Ik ben gestrand. In hoofdstuk 7. Maar het nieuwe jaar is nog maar net begonnen, er is nog niets verloren. Ik denk dat ik het nog wel uitlees, deze week.
pi_44948732
Ik heb nog bessen-appel voor je. Bessen appel light om precies te zijn, het is tenslotte maar half verdiend
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:45:26 #122
11923 I.R.Baboon
pi_44950201
Mijn vrienden R. en B., die ik ooit enthousiast heb gemaakt voor deze traditie, hebben het wel gehaald. Ik niet, maar ik hoop op hun resultaat te kunnen teren.

Mijn enige goede voornemen is dat ik het komend jaar wél ga halen.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 19:57:52 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44950681
Het was een slap eindejaar hier op FOK!, wat 'de Avonden' betreft. En dat nog wel in het jaar waarin Reve overleden is! (En De Avonden in de aanbieding was bij de V&D)

Ík heb het nochtans wederom gelezen. En gelachen.
The End Times are wild
pi_44954685
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:59 schreef corc het volgende:
Ik heb nog bessen-appel voor je. Bessen appel light om precies te zijn, het is tenslotte maar half verdiend
Als ik het nog uitlees, verandert het dan vanzelf in gewone bessen-appel? Maar voor die light doe ik het ook!
pi_44959573
Ik heb het op oudejaarsavond bij de avondwinkel gekocht, en het assortiment in bessenappel-heavy was erg beperkt (een nulverzameling zelfs). Het leek wel of de middenstand vandaag de dag helemaal geen rekening houdt met de duizendenden obsessieve avondenfans in den lande! En gezien het accent van de avondwinkelhouder wil ik daarvan graag een puntje optekenen voor de inburgeringscursus.

(het was natuurlijk allang opgekocht door al die andere avondenfans!)

Maar het gaat er doorheen als wijn, het is al bijna op. Dus misschien komt er nog echte.
pi_55318665
Gaat er dit jaar nog iemand zich eraan wagen. De kans is groot dat ik het toch ga doen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_55318856
Uiteraard
  zondag 16 december 2007 @ 22:13:02 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_55322934
Het boek ligt er weer klaar voor!
The End Times are wild
pi_55327780
Ik zou het boek eigenlijk eens voor mijn verjaardag moeten vragen. Ik ben per slot van rekening 22 december jarig.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_55345360
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn enige goede voornemen is dat ik het komend jaar wél ga halen.
In het 60e verschijningsjaar van het Boek-der-boeken lijkt me dat een goed idee, aap.
  maandag 17 december 2007 @ 22:58:08 #131
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_55348879
* egeltje1985 doet mee

Eigenlijk zou ik eens een nieuwe versie moeten bemachtigen. Ik heb nu de versie van de 'kroonlijsters', nog van de middelbare school. Ach, dan is het ook niet erg als ik er Appel-bessen overheen mors (waar koop je dat trouwens? ).
pi_55352144
Ik ben wat stout geweest... ik heb vanavond het slot van De Avonden herlezen.

Nu moet jullie weten dat ik dit slot een paar keer per jaar herlees. Stiekem wacht ik op de eerste keer dat ik niet tot tranen geroerd ben. Vanavond was die keer niet. Mijn God, wat blijft dat mooi. Aan de ene kant zegt het alles wat ik zou willen zeggen... aan de andere kant ook wat ik niet zou kunnen zeggen, omdat ik kennelijk nog niet in staat ben mijn ouders te vergeven.
Ik ken weinig teksten die mij zo raken. Het herlezen kleurt mijn avond echt, meer dan een fles wijn of een ontmoeting met een schoon meiske (dat ik natuurlijk toch niet krijgen kan). Veel literatuur overtreft de impact van muziek niet.
Dit wel.
Groen Zwart Texels in 't Hart
pi_55352160
(dubbelpost, zal ook wel ergens goed voor zijn)
Groen Zwart Texels in 't Hart
  dinsdag 18 december 2007 @ 12:18:14 #134
11923 I.R.Baboon
pi_55357952
quote:
Op maandag 17 december 2007 20:51 schreef keeper het volgende:

[..]

In het 60e verschijningsjaar van het Boek-der-boeken lijkt me dat een goed idee, aap.
Ik ga weer m'n best doen. Ik heb overigens nu ook een mooie zeefdruk met daarop één pagina van de verstripping in mijn bezit.
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:41:40 #135
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_55370762
ik ga weer mee doen, heb dit jaar de (pocket)-versie van Matena gekocht, dus eens kijken of dat makkelijk leest. Anders kan ik altijd nog overstappen op de normale versie.

Wat ik mij kan herinneren, is dat 2 jaar geleden (toen ik hem ook las, en dat ook had aangekondigd hier op het forum) het veel meer leefde hier op FOK, of is dat niet waar?

Voor ons wordt het in ieder geval weer genieten. We zorgen ervoor dat we in de meest perfecte stemming het feestgedruis rondom de jaarwisseling ingaan. Geluk!
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
pi_55452908
Als opwarmer heb ik vandaag een collega al gewezen op zijn beginnende kaalheid.
pi_55453145
Ik. Doe. Mee.
pi_55459306
En vandaag gaan we beginnen, dalijk eens het boek opzoeken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_55462537
Ik heb hem nog niet gelezen dus ik ben gisteren even bij mijn lokale boekenboer geweest maar die hadden hem niet op voorraad. Welke zichzelf respecterende boekhandel heeft in december De avonden nou NIET in het schap?
Ze hadden alleen de stripversie en mij werd verzekerd dat die heel erg populair was en net zo goed als het echte werk... Uit armoede heb ik die maar meegenomen maar ik heb bij thuiskomst gelijk het boek besteld bij bol.com.
Ik ga hem dus lezen dit jaar, en als ik er niet doorkom pak ik de plaatjesversie wel...
There is no love sincerer than the love of food.
pi_55463577
Ik word er wel een beetje treurig van dat ik nu moet kiezen tussen op tijd beginnen met het stripboek of wachten tot maandag of zelfs na de kerst tot het echte boek arriveert.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 22-12-2007 15:05:55 (wordt :')) ]
  zaterdag 22 december 2007 @ 15:11:31 #141
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_55463954
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 14:49 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik word er wel een beetje treurig van dat ik nu moet kiezen tussen op tijd beginnen met het stripboek of wachten tot maandag of zelfs na de kerst tot het echte boek arriveert.
Dit jaar lees ik ook voor het eerst de stripversie, ik vind deze versie zeker niet minder (heb vanochtend het eerste hoofdstuk gelezen). Maar ik kan begrijpen dat je liever de normale versie leest. Dus als je die vandaag perse moet hebben, kan je hem altijd hier komen lenen ... Anders zou ik gewoon beginnen als ik jou was.
Last.FM
pi_55464332
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 15:11 schreef phish852 het volgende:

[..]

Dit jaar lees ik ook voor het eerst de stripversie, ik vind deze versie zeker niet minder (heb vanochtend het eerste hoofdstuk gelezen). Maar ik kan begrijpen dat je liever de normale versie leest. Dus als je die vandaag perse moet hebben, kan je hem altijd hier komen lenen ... Anders zou ik gewoon beginnen als ik jou was.
Waar is hier?

Het is mijn eerste keer en dan moet je eigenlijk wel beginnen met het echte boek vind ik. De stripversie is leuk als hebbedingetje maar als je een boek voor het eerst leest is je eigen voorstelling erg bepalend voor de ervaring. De tekeningen van deze versie laten weinig ruimte voor mijn eigen fantasie en dat vind ik wel jammer.
  zaterdag 22 december 2007 @ 17:15:07 #143
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_55466250
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 15:35 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Waar is hier?

Het is mijn eerste keer en dan moet je eigenlijk wel beginnen met het echte boek vind ik. De stripversie is leuk als hebbedingetje maar als je een boek voor het eerst leest is je eigen voorstelling erg bepalend voor de ervaring. De tekeningen van deze versie laten weinig ruimte voor mijn eigen fantasie en dat vind ik wel jammer.
Hier is Hengelo, Twente.
Het klopt wel wat je zegt inderdaad, de tekeningen zijn erg gedetailleerd.
Last.FM
pi_55468036
Zo, het eerste hoofdstuk is gelezen. Het herlezen is nog niet verloren.
pi_55468476
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 17:15 schreef phish852 het volgende:

[..]

Hier is Hengelo, Twente.
Het klopt wel wat je zegt inderdaad, de tekeningen zijn erg gedetailleerd.
Eerste kerstdag ben ik bij mijn ouders in Enschede. Als ik dan nog geen kopie op de kop heb kunnen tikken kom ik wel even bij je binnenvallen tijdens het kerstdiner om hem te lenen goed?
  zaterdag 22 december 2007 @ 21:30:19 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_55473287
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Eerste kerstdag ben ik bij mijn ouders in Enschede. Als ik dan nog geen kopie op de kop heb kunnen tikken kom ik wel even bij je binnenvallen tijdens het kerstdiner om hem te lenen goed?
Wat jammer toch. Nu zag ik twee weken geleden nog een prachtig exemplaar liggen voor slechts vijftig eurocenten, TTK LPT 310, maar wat moet ik met nóg een kopie?
Had ik haar nu toch maar gekocht, en zo een goede kerstdaad kunnen verrichtten.
The End Times are wild
pi_55482374
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat jammer toch. Nu zag ik twee weken geleden nog een prachtig exemplaar liggen voor slechts vijftig eurocenten, TTK LPT 310, maar wat moet ik met nóg een kopie?
Had ik haar nu toch maar gekocht, en zo een goede kerstdaad kunnen verrichtten.
Ah, da's lief maar ik heb inmiddels de Avonden besteld, het wachten is op de levering maar ik vrees dat dit niet meer voor de kerst gaat gebeuren.
Helaas zal het ook lastig worden in mijn omgeving om dat boek te lenen. Het overgrote deel van mijn bekenden heeft na het eindexamen geen boek meer aangeraakt. Ik zal het voorlopig dus moeten doen met de stripversie.

Het is dat de boekenboer zo'n fijne voorraad antieke boeken en en koopjeskelder met prachtige pareltjes heeft anders zou ik hem gaan boycotten. Een boekhandel in december zonder de Avonden mag zich eigenlijk geen boekenhandel noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 23-12-2007 11:19:08 ]
pi_55485192
Ik doe mee, heb het boek eergisteren bij de bibliotheek gehaald (de laatste versie) omdat ze bij elke boekwinkel alleen maar de stripversie hadden en gisteren het eerste hoofdstuk gelezen.
pi_55485627
Ik heb gisteren het eerste hoofdstuk gemist; misschien kan iemand hier een korte samenvatting van de belangrijkste gebeurtenissen neerschrijven
  zondag 23 december 2007 @ 11:41:07 #150
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_55485653
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 18:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

check je berichten hier op FOK.
Last.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')