Je loopt wel een beetje achter he? Of is dit alvast voor kerst dit jaar?quote:Op vrijdag 17 maart 2006 18:14 schreef R_ON het volgende:
Er gebeurt zo weinig in De Avonden dat ik het niet zal herlezen.
quote:Op maandag 11 december 2006 23:00 schreef Capa het volgende:
en hij blijft maar 23![]()
vroeger vond ik hem oud![]()
![]()
quote:Heb je ook zin om een wintervertelling in de juiste sfeer te lezen? Om de saaiheid van een kerstvakantie met maximale intensiteit te ondergaan, en te herkennen in het boek dat je leest? Of wil je een cultureel gat plamuren? Lees dan dit jaar de avonden en post je bevindingen in dit topic!
Wat levert het op?
- Irriteer andere mensen met zeldzaam sarcastische humor
- Krijg inzicht in een ander tijdperk
- Wordt ontroerd door het aangrijpende relaas van een ziel in nood
- Herken andere avonden-lezers aan citaten ("het gaat slecht, maar verder gaat het goed")
- Troost je met de gedachte, dat het altijd nog erger kan
- Kom hier aan je obsessie met kaalheid!
quote:* V *
Om negen uur, toen het goed licht was geworden, werd hij wakker. "De tweede dag van Christus is aangebroken", dacht hij. "Het is vrijwel zeker", zei hij hardop, toen hij de hemel boven de huizen bekeek, "dat het helder, droog weer wordt. Laat ik niet te lang blijven liggen." Om twintig minuten over negen stond hij op.
Terwijl hij zich stond te wassen, kwam zijn vader, geheel aangekleed, de keuken binnen en bleef de wacht houden bij de ketel, waarin het water reeds zong. "Goeden morgen, mijn jongen", antwoordde hij, toen Frits "morgen" had gezegd. Hij deed drie eieren in een leeg pannetje, zette dit op een gasvlam en goot er het water uit de ketel, dat aan de kook was gekomen, in. "Wat doe je in godsnaam?" vroeg Frits moeder, die in een roze nachtjapon binnenkwam, "kook je eieren? Eieren leg je in het water, als het hard kookt. Dit is geen eieren koken. Nu is het water van de kook en moet je een paar minuten wachten, voor het weer begint. Dan weet je nooit, wanneer ze goed zijn." "Doe je je witte wollen slipover aan, Frits?" vroeg ze. Daarna begaf ze zich naar het kloset.
Aan het begin van het ontbijt werd niet gesproken. "Het begint goed", dacht Frits. Zijn vader zuchtte telkens als hij een boterham nam. "Alsof het opheffen en inhalen van de arm een zware arbeid is", dacht Frits. Zijn moeder keek op haar bord en schonk thee in. "Hoe lijkt je het weer, vader?" vroeg Frits. "Het lijkt niet zo slecht", antwoordde de man, een blik naar buiten werpend.
Toen Frits zag, hoe zijn vader langzaam het gepelde ei over zijn brood verdeelde, maar niet wist, waar hij de doppen in de handpalm moest laten en onhandige, hopeloze gebaren maakte, dacht hij: "Ik moet iets doen." "Waar wacht je op?" vroeg zijn moeder. Hij stak zijn eigen, nog ongepelde ei in de mond, sloot de lippen en maakte door de neus, steeds luider en sneller, kakelende geluiden. Met opengesperde ogen keek hij zijn ouders om beurten aan en liet daarna het ei op zijn bord vallen. Zijn moeder glimlachte, maar zijn vader keek verbaasd, het gezicht vertrekkend als iemand, die tegen de zon inkijkt.
Doe dat dan wel integraal.quote:Op zondag 24 december 2006 20:11 schreef Koekepan het volgende:
Ik was er weer eens te laat mee, dus ik denk dat ik dit jaar dit topic maar ga herlezen. En als ik tijd over heb ook de vorige.
'De Avonden' ligt nu bij de V&D, en helemaal niet duur. Slechts 12,50, ingebonden en met harde kaft!quote:Op zondag 24 december 2006 15:45 schreef Frollo het volgende:
Ik heb vorige week een poging gedaan om 'm tweedehands op de kop te tikken, aangezien mijn broer mijn exemplaar al jaren heeft (en dit nog ontkent ook!), maar helaas. Wel zes exemplaren van Moeder en Zoon gevonden, maar geen De Avonden.
Als ik het nog uitlees, verandert het dan vanzelf in gewone bessen-appel? Maar voor die light doe ik het ook!quote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:59 schreef corc het volgende:
Ik heb nog bessen-appel voor je. Bessen appel light om precies te zijn, het is tenslotte maar half verdiend![]()
In het 60e verschijningsjaar van het Boek-der-boeken lijkt me dat een goed idee, aap.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
Mijn enige goede voornemen is dat ik het komend jaar wél ga halen.
Ik ga weer m'n best doen. Ik heb overigens nu ook een mooie zeefdruk met daarop één pagina van de verstripping in mijn bezit.quote:Op maandag 17 december 2007 20:51 schreef keeper het volgende:
[..]
In het 60e verschijningsjaar van het Boek-der-boeken lijkt me dat een goed idee, aap.
Dit jaar lees ik ook voor het eerst de stripversie, ik vind deze versie zeker niet minder (heb vanochtend het eerste hoofdstuk gelezen). Maar ik kan begrijpen dat je liever de normale versie leest. Dus als je die vandaag perse moet hebben, kan je hem altijd hier komen lenenquote:Op zaterdag 22 december 2007 14:49 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik word er wel een beetje treurig van dat ik nu moet kiezen tussen op tijd beginnen met het stripboek of wachten tot maandag of zelfs na de kerst tot het echte boek arriveert.
Waar is hier?quote:Op zaterdag 22 december 2007 15:11 schreef phish852 het volgende:
[..]
Dit jaar lees ik ook voor het eerst de stripversie, ik vind deze versie zeker niet minder (heb vanochtend het eerste hoofdstuk gelezen). Maar ik kan begrijpen dat je liever de normale versie leest. Dus als je die vandaag perse moet hebben, kan je hem altijd hier komen lenen... Anders zou ik gewoon beginnen als ik jou was.
Hier is Hengelo, Twente.quote:Op zaterdag 22 december 2007 15:35 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Waar is hier?![]()
Het is mijn eerste keeren dan moet je eigenlijk wel beginnen met het echte boek vind ik. De stripversie is leuk als hebbedingetje maar als je een boek voor het eerst leest is je eigen voorstelling erg bepalend voor de ervaring. De tekeningen van deze versie laten weinig ruimte voor mijn eigen fantasie en dat vind ik wel jammer.
Eerste kerstdag ben ik bij mijn ouders in Enschede. Als ik dan nog geen kopie op de kop heb kunnen tikken kom ik wel even bij je binnenvallen tijdens het kerstdiner om hem te lenen goed?quote:Op zaterdag 22 december 2007 17:15 schreef phish852 het volgende:
[..]
Hier is Hengelo, Twente.
Het klopt wel wat je zegt inderdaad, de tekeningen zijn erg gedetailleerd.
Wat jammer toch. Nu zag ik twee weken geleden nog een prachtig exemplaar liggen voor slechts vijftig eurocenten, TTK LPT 310, maar wat moet ik met nóg een kopie?quote:Op zaterdag 22 december 2007 18:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Eerste kerstdag ben ik bij mijn ouders in Enschede. Als ik dan nog geen kopie op de kop heb kunnen tikken kom ik wel even bij je binnenvallen tijdens het kerstdiner om hem te lenen goed?
Ah, da's liefquote:Op zaterdag 22 december 2007 21:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat jammer toch. Nu zag ik twee weken geleden nog een prachtig exemplaar liggen voor slechts vijftig eurocenten, TTK LPT 310, maar wat moet ik met nóg een kopie?
Had ik haar nu toch maar gekocht, en zo een goede kerstdaad kunnen verrichtten.
check je berichten hier op FOK.quote:Op zaterdag 22 december 2007 18:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Eerste kerstdag ben ik bij mijn ouders in Enschede. Als ik dan nog geen kopie op de kop heb kunnen tikken kom ik wel even bij je binnenvallen tijdens het kerstdiner om hem te lenen goed?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |