abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33062814
Situatieschets:

Kasta gaat in Augustus op vakantie, geeft netjes bij het uitzendbureau aan dat hij zijn vakantiedagen op wil nemen... Nooit geld van gezien...

2 maandjes later, wederom een weekje vrij opgenomen, hetzelfde geldt voor de vakantiedagen en ook wederom geen cent gezien...

Nog maar een keer naar het uitzendbureau bellen, zou direct geregeld worden en omdat ik flink pissed was voerde ze het direct in terwijl ik nog aan de lijn was...
Het geld zou de volgende week bovenop mn loon gestort worden...

Week later... Niets... Ach ja, misschien is er toch weer wat mis gegaan, dus laten we het nog maar even een weekje (weekloon, vandaar) afwachten... Maar uiteraard; helemaal niets...

Nog maar een keer bellen, nog iets pissiger deze keer, het arme wicht snapte er ook niets van, normaal levert dat nooit problemen op, waarschijnlijk had ik vorige keer de stagaire gesproken, etc. etc.
Anyway, ze zou zorgen dat het direct in orde kwam...

Maar jullie raden het al, wederom geen cent gezien...

Kijk, dat het een keer mis kan gaan, okay, gebeurt overal wel eens...
Dat het 2 keer mis gaat, hé, misschien de papieren niet op orde, zou ook nog kunnen...
3 keer? Tja, 3 keer een incompentente/leugenachtige medewerker treffen, het is pech hebben, maar het zo één verklaring zijn...

Maar 4 keer op rij? Neuuuh, dat is geen toeval meer...

Dus vertel, heeft iemand enig idee waarom het uitzendbureau simpelweg weigert mijn vakantiedagen uit te betalen?

En ja, ik ken de 'Dan kunnen ze er nog rente over trekken!' theorietjes wel, maar het lijkt me sterk dat ze bij dit soort, toch vrij kleine bedragen, het risico nemen om clienten kwijt te raken...
I was an atheist until I realized I was God
pi_33063208
quote:
Op woensdag 14 december 2005 01:48 schreef kastanova het volgende:
En ja, ik ken de 'Dan kunnen ze er nog rente over trekken!' theorietjes wel, maar het lijkt me sterk dat ze bij dit soort, toch vrij kleine bedragen, het risico nemen om clienten kwijt te raken...
Gaat dit over een bekend uitzendbureau met meerdere filialen of een minder bekende? Als het namelijk het eerste is moet je contact opnemen met het hoofdkantoor en daar je probleem kenbaar maken, dan is het vrij snel geregeld. Een vriend van me had iets soortgelijks, hij kreeg zijn bonussen niet uitbetaald, een vrij formele doch enigzins boze brief naar het hoofdkantoor deed aardig wonderen.
pi_33063218
Het probleem begint al bij 'uitzendbureau'.
Dan kan je er vanopaan dat ze je niet behandelen als zijde een volwaardig werkkracht, maar meer als een uitgearrangeerde parttimer die hun naar de rokken zal gaan dansen.
Dat is mijn ervaring iig
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_33063224
En verder wil een directe brief naar de chef (van jouw chef) ook nog wel een helpen.

Waarschijnlijk zeikt de meerderheid van de werknemers er niet over, en cashen zij mooi makkelijk geld.
Gewoon voet bij stuk houden, zij zijn het geld aan jou schuldig, dus betalen moeten ze hoe dan ook.
pi_33063251
Nou ja, ik heb dit topic in eerste instantie eigenlijk niet geopend om oplossingen te krijgen, ik zorg er zelf wel voor dat ik het geld nu binnen afzienbare tijd heb...

Maar ik vraag me gewoon af waarom ze in godsnaam zo verschrikkelijk moeilijk doen .
I was an atheist until I realized I was God
pi_33063259
quote:
Op woensdag 14 december 2005 02:26 schreef kastanova het volgende:
Nou ja, ik heb dit topic in eerste instantie eigenlijk niet geopend om oplossingen te krijgen, ik zorg er zelf wel voor dat ik het geld nu binnen afzienbare tijd heb...

Maar ik vraag me gewoon af waarom ze in godsnaam zo verschrikkelijk moeilijk doen .
Omdat het een uitzendbureau is voor paupers.
Vielleicht.
pi_33063266
quote:

Omdat niet iedereen zo lastig is.
pi_33066703
Geschoond en weer on topic....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 14 december 2005 @ 15:42:18 #9
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_33073874
Ik denk toch dat ze er rente van trekken. Vele kleintjes maken een grote en zo...
Ik heb al een boek.
pi_33074164
quote:

Ze kennen je van dit forum en hoopten op een topic hierover!
  donderdag 15 december 2005 @ 20:41:20 #11
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_33112696
Hmm, ik weet niet of dit het topic is om dit in te posten, maar mijn baas zegt dat ik geen vakantiedagen meer heb voor dit jaar omdat hij nu beweert dat een cursus die ik van hem heb moeten volgen mij vakantiedagen kost!! Kan dit zomaar?? Het is toch een cursus in het kader van mijn dienstverband??? Dan moet het mij toch geen vrije tijd kosten?
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_33112938
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:41 schreef lotje11 het volgende:
Hmm, ik weet niet of dit het topic is om dit in te posten, maar mijn baas zegt dat ik geen vakantiedagen meer heb voor dit jaar omdat hij nu beweert dat een cursus die ik van hem heb moeten volgen mij vakantiedagen kost!! Kan dit zomaar?? Het is toch een cursus in het kader van mijn dienstverband??? Dan moet het mij toch geen vrije tijd kosten?
Dat ligt er maar net aan wat er in de voorwaarden staat. Veel bedrijven betalen de curus en jij betaalt in natura mee, dwz in tijd....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  donderdag 15 december 2005 @ 20:51:52 #13
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_33113063
En als er nou geen voorwaarden zijn, ik bedoel in het contract niet en mondeling niet?
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_33116105
tsja als er niets op papier staat wordt elk verschil van mening lastig. Mij persoonlijk lijkt het sterk dat een werkgever je vakantiedagen in rekening kan brengen voor een cursus die je MOET volgen.
Stel dat hij vind dat je BHV moet worden moet je dan ook dagen inleveren ?

Straks heeft hij een cursus voor je van 40 dagen...:)
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  donderdag 15 december 2005 @ 22:26:34 #15
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_33116975
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:41 schreef lotje11 het volgende:
ehhh
als ik op cursus ben en die dagen duren langer als 8 uur dan schrij f ik zelfs overuren en krijg ze ook.

kom op, moet ook wel eens in buitenland cursus volgen. alles leuk en aardig maar daar wil ik wel wat voor terug zien. en aangezien een salaris verhoging niet vak opgaat na het volgen van een cursus tja dan schrijf ik mijn uren gewoon. doen ze gelukkig niet moeilijk over
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_33119489
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:47 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan wat er in de voorwaarden staat. Veel bedrijven betalen de curus en jij betaalt in natura mee, dwz in tijd....
Welja, straks moet je geld betalen om te mogen werken.
pi_33120076
Er zit wel verschil tussen vakantiedagen en vakantiegeld.
Dagen kan je alleen uitbetalen als je voldoende reserves hebt opgebouwd, ik weet niet of dat wel het geval is?
Als uzb kan je niet zomaar vakantiegeld uitbetalen, dit kan doorgaans alleen rond mei of na het einde van een dienstverband. Dit is tevens ook belastingtechnisch veel voordeliger voor jou.

Als het een landelijk uzb is dan maken ze zich meer druk over de uren die ze door jouw vakantie mislopen dan over een paar euro rente..

[ Bericht 2% gewijzigd door Woffel op 16-12-2005 00:11:57 ]
pi_33120279
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:45 schreef Woffel het volgende:

Als uzb kan je niet zomaar vakantiegeld uitbetalen, dit kan doorgaans alleen rond mei of na een dienstverband.
W'rom niet? Is gewoon incidenteel loon. Netjes aangeven in de juiste kolom van je loonstaat en geen enkel probleem, ook niet bij de belastingdienst.

of bedoelt je dat de miepen die bij het uzb werken niet weten hoe dat moet. Tsja, da's iets heel anders....
pi_33120888
quote:
Op donderdag 15 december 2005 20:51 schreef lotje11 het volgende:
En als er nou geen voorwaarden zijn, ik bedoel in het contract niet en mondeling niet?
Je hebt wettelijk recht op 4 weken vakantie (20 dagen dus, bij 5 dagen per week werken) en die periode is sterk beschermd in diezelfde wetten. Als je meer vakantiedagen hebt dan kunnen daarvoor regelingen gelden. Maar dan nog vind ik het vreemd dat je bij een verplichte cursus vakantiedagen zou moeten inleveren. Het is werk, dus heeft de werkgever te betalen, lijkt mij.
pi_33121889
quote:
Op donderdag 15 december 2005 23:45 schreef Woffel het volgende:
. Dit is tevens ook belastingtechnisch veel voordeliger voor jou.
Dat maakt niets uit.
pi_33121946
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:55 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat maakt niets uit.
Dat maakt wel uit..
pi_33121964
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 00:58 schreef Woffel het volgende:

[..]

Dat maakt wel uit..
Ik ben benieuwd.
pi_33121989
Zozo, nog laat wakkker?
  vrijdag 16 december 2005 @ 04:23:14 #24
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33123936
Uitzendbureaus
Hup, aan het werk!
  vrijdag 16 december 2005 @ 04:24:41 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_33123942
quote:
Op woensdag 14 december 2005 02:22 schreef Skv het volgende:
Het probleem begint al bij 'uitzendbureau'.

Ja, meer kun je er eigenlijk ook niet over zeggen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')