Gaat dit over een bekend uitzendbureau met meerdere filialen of een minder bekende? Als het namelijk het eerste is moet je contact opnemen met het hoofdkantoor en daar je probleem kenbaar maken, dan is het vrij snel geregeld. Een vriend van me had iets soortgelijks, hij kreeg zijn bonussen niet uitbetaald, een vrij formele doch enigzins boze brief naar het hoofdkantoor deed aardig wonderen.quote:Op woensdag 14 december 2005 01:48 schreef kastanova het volgende:
En ja, ik ken de 'Dan kunnen ze er nog rente over trekken!' theorietjes wel, maar het lijkt me sterk dat ze bij dit soort, toch vrij kleine bedragen, het risico nemen om clienten kwijt te raken...
Omdat het een uitzendbureau is voor paupers.quote:Op woensdag 14 december 2005 02:26 schreef kastanova het volgende:
Nou ja, ik heb dit topic in eerste instantie eigenlijk niet geopend om oplossingen te krijgen, ik zorg er zelf wel voor dat ik het geld nu binnen afzienbare tijd heb...
Maar ik vraag me gewoon af waarom ze in godsnaam zo verschrikkelijk moeilijk doen.
Omdat niet iedereen zo lastig is.quote:Op woensdag 14 december 2005 02:26 schreef kastanova het volgende:
Nou ja, ik heb dit topic in eerste instantie eigenlijk niet geopend om oplossingen te krijgen, ik zorg er zelf wel voor dat ik het geld nu binnen afzienbare tijd heb...
Maar ik vraag me gewoon af waarom ze in godsnaam zo verschrikkelijk moeilijk doen.
Ze kennen je van dit forum en hoopten op een topic hierover!quote:Op woensdag 14 december 2005 02:26 schreef kastanova het volgende:
Dat ligt er maar net aan wat er in de voorwaarden staat. Veel bedrijven betalen de curus en jij betaalt in natura mee, dwz in tijd....quote:Op donderdag 15 december 2005 20:41 schreef lotje11 het volgende:
Hmm, ik weet niet of dit het topic is om dit in te posten, maar mijn baas zegt dat ik geen vakantiedagen meer heb voor dit jaar omdat hij nu beweert dat een cursus die ik van hem heb moeten volgen mij vakantiedagen kost!! Kan dit zomaar?? Het is toch een cursus in het kader van mijn dienstverband??? Dan moet het mij toch geen vrije tijd kosten?
ehhhquote:Op donderdag 15 december 2005 20:41 schreef lotje11 het volgende:
Hmm, ik weet niet of dit het topic is om dit in te posten, maar mijn baas zegt dat ik geen vakantiedagen meer heb voor dit jaar omdat hij nu beweert dat een cursus die ik van hem heb moeten volgen mij vakantiedagen kost!! Kan dit zomaar?? Het is toch een cursus in het kader van mijn dienstverband??? Dan moet het mij toch geen vrije tijd kosten?
Welja, straks moet je geld betalen om te mogen werken.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:47 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan wat er in de voorwaarden staat. Veel bedrijven betalen de curus en jij betaalt in natura mee, dwz in tijd....
W'rom niet? Is gewoon incidenteel loon. Netjes aangeven in de juiste kolom van je loonstaat en geen enkel probleem, ook niet bij de belastingdienst.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:45 schreef Woffel het volgende:
Als uzb kan je niet zomaar vakantiegeld uitbetalen, dit kan doorgaans alleen rond mei of na een dienstverband.
Je hebt wettelijk recht op 4 weken vakantie (20 dagen dus, bij 5 dagen per week werken) en die periode is sterk beschermd in diezelfde wetten. Als je meer vakantiedagen hebt dan kunnen daarvoor regelingen gelden. Maar dan nog vind ik het vreemd dat je bij een verplichte cursus vakantiedagen zou moeten inleveren. Het is werk, dus heeft de werkgever te betalen, lijkt mij.quote:Op donderdag 15 december 2005 20:51 schreef lotje11 het volgende:
En als er nou geen voorwaarden zijn, ik bedoel in het contract niet en mondeling niet?
Dat maakt niets uit.quote:Op donderdag 15 december 2005 23:45 schreef Woffel het volgende:
. Dit is tevens ook belastingtechnisch veel voordeliger voor jou.
Ik ben benieuwd.quote:
quote:Op woensdag 14 december 2005 02:22 schreef Skv het volgende:
Het probleem begint al bij 'uitzendbureau'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |